/spanien/atletico/forum/981.aspx/spanien/atletico/forum/981.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona erkano
2011-11-07 15:07
GS Cimbom
va fan är ditt problem?

jag följer inte endast atletico pga. Arda spelar där,
jag följer samtliga lag i europa där en turk spelar.
jag vill bara att turkar ska lyckas ute i europa.

och detta är inget fel.

turkiska ligan är ingenting att följa pga att man ej blir populär och känd i den wannabe proffsliga.
Atlético Antonio Lopez
2011-11-07 13:32
Gillade verkligen Quique men han är nog den sista vi behöver idag. Förra säsongen speglades av en rad spelmässiga och poängmässiga mistag, där tränaren inte gjorde något alls för att ändra på situationen. Han fortsatte att spela på precis samma sätt och hoppades på det bästa som att han redan hade gett upp. Dessutom lär han inte komma tillbaka med tanke på hans senaste uttalanden om Atleticos ledning.
Atlético Gaboro
2011-11-07 13:21
Varför kan jag inte läsa någonstans att Manzano har fått sparken??
Men som jag sade igår, även med dessa dåliga resultat så sitter manzano säkert i 3-4 matcher till, styrelsen är alldeles för optimistiska och tror att allt ska vända och Manzano kommer göra oss till ett CL lag, men de kommer aldrig ske..

Angående Arda, så har ni rätt med att han ska vara ytter och inte alls så långt ner i banan som typ va igår, men Manzanos 4-3-1-2 taktik tillåter typ inga yttrar alls, ja förstår inte vad Manzano försöker göra, enligt mitt tycke ska han bort, hämta tillbaka qique !!
Atlético Sportuga (Portugal-Red)
2011-11-07 13:10
vad händer....det var ju i år vi skulle ta en C.L plats....missade matchen då mitt Sporting spelade samtidigt...var i ligger problemet ? är det Enbart Manzanos fel ? Vi kan ju knappast , som i Porto's fall iår, ha Mätta spelare ?

fattar inte att Salvio inte är med....han var ju Grymm förra året i Benfica...och i E.L speciellt , Falcao....visst han har ingen Hulk med sig, men ändå...?

analys någon ?
Atlético CosaFai?
2011-11-07 12:59
Jag tycker fortfarande att man aldrig borde ha sålt Elias, personligen tycker jag inte att Miranda skulle ta den sista EU platsen. Blev ett annat Atletico med en elias som mittfältare.
Atlético Sk018
2011-11-07 11:56
Många ord tror jag kommer från ren frustration här. Tycker Arda kanske inte gjorde sin bästa match igår, men han var trots allt inte ensam. Alla har dåliga dagar, men är trots allt en underbar fotbollsspelare. Att folk kollar på Atleti för hans skull har jag inget emot, förhoppningsvis faller folk även för vårt kära berg-o-dal lag!
Atlético rawkus
2011-11-07 02:50
I ovrigt: Sitter och verkligen hoppas att jag far vakna upp till "Manzano far kicken!!" imorgon.

Det racker nu, seriost.
Atlético rawkus
2011-11-07 02:49
Undrar: Har jag kommit till ratt forum? Ar detta Atleticos forum..?

Kan ni ej ta skit personligt, via PM?
GS Cimbom
2011-11-07 02:43
Grabbar ni som kommer in hit och försvarar Arda, gör inte det. Blir bara irriterande för de "riktiga" atletico fansen. Sluta leka fans bara för Arda spelar där. Visst ni kan ha sympati för laget men "lek" inte fans nu bara för ni följt atletico i ett par veckor p.g.a Arda.

Ni gör bara bort er själva samt att ni kommer få Arda att bli hatade i forumet :P

Angående det jag sett av Arda;

Som Mert1988 säger, så förstår jag inte varför Arda får spela så centralt i mittfältet. Killen ska vara på vänsterytter positionen, visst kan han ha bra matcher som central mittfältare som i matchen mot Udinese, men i längden kommer det inte hålla. Har aldrig sett Arda spela så nära lagets egna backlinje som han gör i Atletico. Vad försöker manzano göra? Sen när blev Arda en så kallad deep-lying playmaker? Sätt honom som ytter.
Atlético Chewie
2011-11-07 01:45
Beställde en atlético tröja från supporterplace förut, någon som vet hur snabba de brukar vara på att leverera?
Atlético Gaboro
2011-11-07 01:41
Arda#66, erkano

En fråga till er bara, om Galatasaray och Atletico mötte varandra i en CL final, vilket lag skulle ni hålla på ?
Nicname
2011-11-07 01:40
Namn: erkano Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2011-11-07 01:19
Bakircioglu är oxå turk

HAHAHAHA, Aprilskämt eller ?
Barcelona erkano
2011-11-07 01:27
Atletico har ett stort frågetecken. När dom är i form så är dom oslagbara. Annars är dom lika dåliga som syrianska FC
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona erkano
2011-11-07 01:23
Pass på Arda nu, fokus på Nuri Sahin istället !
Arda#66
2011-11-07 01:19
Jag snackar om riktig fotboll, inte nån kalle anka liga som allsvenskan
Barcelona erkano
2011-11-07 01:19
Bakircioglu är oxå turk
Atlético Gaboro
2011-11-07 01:09
Arda#66

Vi har iaf Syrianska FC i Sverige..
Konyaspor är i 2.an, du kanske hejar på Dalkurd som är i div 1.. så snacka inte, men den här disskusionen hör inte hemma här,

Måste bara avsluta med, som Arda spela idag så är fan Bakirciouglu mycket bätttre.. Tack för mig !
Arda#66
2011-11-07 01:03
Älskar dom här syrianerna som inte har någon spelare att heja på förrutom bakircioglu i racing salmander?
Atlético Monokel
2011-11-07 00:54
Atlético Monokel
2011-11-07 00:50
Gaboro,

Word! :)
Atlético Gaboro
2011-11-07 00:38
Älskar dom här turkarna som kommer hit och Hejar på Arda, dom hejar inte på Atletico Madrid utan enbart på Arda Turan, sköna är ni ! haha
Men alltså de lugnt vi förstår att ni älskar han, visst han gjorde bort sig, men det va inte som gjorde att vi spela skit, alltså efter utvisningen och vi fick 1-0 så föll vårt spel helt åt helvete, och Manzano är ju inte direkt känd för att ge direktiv och styra o ställa från sidlinjen, han satt bara o kollade på och lät allt hända..

Minns när qiqe lät hela laget gå ut o springa i regnet och kylan efter en förlorad match, lite sånt tack !! En tränare som kan styra och ställa tack !
Atlético Sk018
2011-11-07 00:30
Löjligt att klaga på spelare.. när så många underpresterar och offensiven inte ens passar i allsvenskan; DÅ vet man att manzano är den som gjort mest fel av de på planen. Tröttnat, byt innan vi drar klubbnamnet längre ner i smutsen. Att inte ens producera chanser framåt i nästan en hel match med en spelare mer, mot tabelljumbon, DET är skam!
Atlético Antonio Lopez
2011-11-07 00:18
Arda täckte ingenting och gick enbart in i spelaren, förstår att det är eran gullegris men det gör er inte blinda. Dominguez täcker skottet, Arda går rakt in mot spelaren.
Barcelona erkano
2011-11-07 00:08
arda försökte täcka skottet och domaren dömde det som straff. domaren är mycket osäker i sina beslut och det straffas genom hans osäkra beslut.

DETTA VAR INTE ARDAS FEL. Visst det var ett misstag att han förlorade bollen, men 90 % av sin förlorade boll så vinner han alltid tillbaka det.

Och i det här fallet så täckte han skotte och domarens osäkerhet/okunnighet straffade oss !!
Mert1988
2011-11-06 23:59
Jag måste bara få försvara Arda i det här läget. Många kommer säkert bli arga för att jag gör det, men det finns faktiskt en punkt som måste tas upp.

Arda är INTE en central mittfältare. Han ska spela på vänsterkanten och i undantagsfall som offensiv mittfältare. Ute på vänsterkanten kan han utmana och slå inlägg, passa fram till mål och även göra mål.

I nuläget får han ta en roll som han aldrig spelat förut och hela tiden arbeta för att vinna boll och sätta igång spelet från mitten. Visst, vissa matcher gör han det bra men han kommer tyvärr inte till sin rätt på positionen han har idag.

Jag kommer säkert att bli kritiserad för inlägget men detta är sanningen. Kolla youtube så kommer ni märka att han 90% av fallen utmanar från kanten.
Atlético Sundbyberg
2011-11-06 23:58
Tycker Adrian gör en godkänd insats annars var det lite väl lojt under matchen.
Atlético A.K.
2011-11-06 23:56
@Taco Arda

Kan bero på att Diego och Arda försöker dribbla sig fram som de är Messi. Om de håller på så kunde man i stället köpt en fågelskrämma och placerat på topp.

@akeesson

Har varit emot Manzano sen han tillsattes och kommer fortsätta vara det. Och har man inte rätt att kritisera spelarnas attityd och dess prestation när det blir förlust mot ett bottenlag med en man mer i en timme. Men jag kommer likväl att se nästa match.
Atlético henkebarn
2011-11-06 23:56
Tack Deion! Köper en från klubbens officiella hemsida istället. Eller så köper jag en på Vicente Calderón i vår :)
Atlético Luff
2011-11-06 23:53
2 bortamål, inte illa.
Atlético henry garvis carlsson
2011-11-06 23:50
Det kan inte bli mycket mer Atletico än så här.... Feldömd eller inte, spelar man så här uselt förtjänar man inga poäng. Avgå alla! (på riktigt...)
Annons: