/spanien/atletico/forum/975.aspx/spanien/atletico/forum/975.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Bobban (red)
2011-11-10 19:12
Asenjo,
Juanfran, Pulido, Miranda, Filipe,
Assunçao, Gabi, Tiago,
Pizzi, Salvio y Reyes
Atlético Antonio Lopez
2011-11-10 19:09
Haha araber och bokstaven P är bland det bästa som finns.

Edit: Kanske bör förklara att jag kollade på en stream med arabiska kommentatorer.
Atlético Bobban (red)
2011-11-10 19:09
Stream klicka på fliken LaOtra!
Atlético Antonio Lopez
2011-11-10 19:02
och där dog streamen...
Atlético Antonio Lopez
2011-11-10 19:02
länktips stream
Atlético Kakan_Atletico
2011-11-10 18:55
Stream? Laguppställning?
Atlético Bobban (red)
2011-11-10 18:54
Vänskapsmatchen mot egyptiska Zamalek inleds om fem minuter och inte kl 20 som Atléticos officiella hemsida påstår!
Atlético Antonio Lopez
2011-11-10 16:20
Enligt samma sida var Atletico rankat som 4:de bästa laget i världen 2010. Trots det kan man inte ens knipa en jävla CL-plats!
Barcelona erkano
2011-11-10 16:05
Fotbollssajten IFFHS har dragit igång en omröstning där besökarna ska rösta fram årets populäraste spelare och bland spelarna man kan rösta på finns Arda Turan och Radamel Falcao.
Postat via SvenskaFans-appen
Hombre - CR100
2011-11-10 10:47
Speldatum för Madrid derbyt är fastställt.

Lördag den 26e November 20:00.
Aupa Atleti---
2011-11-08 22:41
rawkus/

Jag håller med dig. Och jag tycker att det är viktigt att styrelsen pressar honom lite, och att spelarna visar sitt "missnöje", men att det inte påverkar de spelmässigt.
Atlético rawkus
2011-11-08 22:10
Aupa: Det ar i slutandan hans uppgift att vinna spelarnas tilltro... Som det ser ut nu, sa skiter de i snubben.

Han kanske lider av samma problem som exempelivs Aguirre? Funkar galant(naja) i "mindre lag" dar forvantningarna ar laga jamfort med ett lag som forvantas slass i toppen.

Losningen ar, enligt mig, inte att sitta och vanta pa tok for lange. Klubben maste agera, laget maste fa den ledaren de behover. Om Manzano lyckas vanda detta, sa ar jag ater med pa samma skuta och slass for gubben, men om det ej sker inom 2-3 omgangar, sa far han bita i det sura applet och sticka. Klubbens framgang gar fore allt annat, hur grymt det an ma lata emellanat.
Aupa Atleti---
2011-11-08 22:03
rawkus/

Men det är just det jag försöker komma fram till. Att spelarna INTE tror på honom. De kan du se i någon av mina inlägg längre ner. Hade de trott på honom hade det varit en helt annan sak. Jag tycker inte att han saknar ledaregenskaper, se bara hur det var i Mallorca för 2 år sedan. Det han saknar är modet, han vågar inte förändra, vilket gör honom till en sämre tränare.
Atlético rawkus
2011-11-08 21:55
Aupa: Det du kallar "hater", kallar jag for kritik. Jag kan ej sitta och flina nar det gar at helvete, alltmedans Manzano star med armarna i kors, utan reaktion...

Nu till dina fragor:

"Hur ska han kunna påverka match bilden om spelarna inte är villiga till att själva ta initiativet?" - Det ar ledarens(Manzano i detta fallet) uppgift att dra igang en forandring/byte av taktik och liknande. Se pa Mourinho, oavsett hur grinig och tjurig han ar, sa andrar han en matchbild valdigt ofta, genom att handla direkt. Han har aven laget MED sig och de foljer hans rad. Manzano inger NOLL ledarskap, och det ar naturligt att spelarna inte kanner samma fortroende.

"Hur ska han påverka att Arda inte gör bort sig och fixar en straff åt Geta?" - Du maste ha missat min poang, helt. Nu analyserar jag inte varenda sak som hander, for att skylla pa Manzano. Nu ar det over det stora hela. Det ar HANS uppgift att andra/forsoka andra matchbilden, det ar HANS uppgift att pusha och mana pa laget, det ar HANS uppgift att vidarebefodra instruktioner fran sidlinjen... Kort och gott, sa star vi alltjamt pa samma ruta: Det ar HANS uppgift att leda laget. Its that simple. :)

Spelarna hade foljt honom OM han haft ledaregenskaper, vilket man i dagslaget inte ser ett skit av, tyvarr.

Det realistiska ar ju att tranaren gar, da man knappast skickar ivag en hel trupp. Manzano ar enligt mig inte godkand, speciellt med tanke pa att han ar rutinerad OCH har en "helt ok" trupp till sitt forfogande.

Han antog jobbet, han vet malsattningarna osv. Ingen tvingade honom att coacha klubben. Han vet vad som galler: Misslyckas man, sa far man kicken.

Det ar sa det ar och det ar sa det skall vara, om du fragar mig. Finns sakerligen flera snubbar som skulle doda for att trana klubben, sa pa den fronten har jag ingen oro.

For att forsoka sammanfatta:

Hade spelarna trott pa honom fullt ut, sa hade man gett allt. I dagslaget kan jag ej beskylla dom for att de ej tror pa sin ledare... Han kan forvirra en eskima i Antarktis... Typ.
Atlético Monokel
2011-11-08 21:35
Det är alltid lättare att sparka en tränare än att sparka en hel trupp!

Jag har en känsla av att våra topp-spelare inte riktigt tror på Manzano och oftast brukar man också kunna se de på spelarnas prestationer ute på plan. tex. att man inte ger allt!

Det är möjligt att Manzano inte kan hantera för stora "egon" spelare, lika Guardiola inte kunde hantera Zlatan?

För det är märkligt hur tex. Reyes utveckling har dalat sedan serien drog igång. Han är ändå en av våra bästa spelare när han är i form!
Aupa Atleti---
2011-11-08 20:58
Antonio Lopez@

Nu vet jag var du är. Håller helt och hållet med dig om hans spelidé. Jag har inte riktigt förstått vad han vill komma fram till? Inte ens spelarna verkar veta.. Han verkar vara vilse i det hela, det ligger stor press på honom och han måste börja leverera omedelbart.

Så långt som degradering kommer vi inte få uppleva, det är jag 100 % säker på. Inte ens under topp 10.. Men vill vi till Europa + behålla våra spelare så måste vi (han då..) börja få respekt hos spelarna och sätta upp vissa regler.
Atlético Antonio Lopez
2011-11-08 20:45
Aupa@
Förstår hur du tänker, men ska det gå såhär dåligt så vill jag se en lösning redan nu. Det som skrämmer mig är att vi säsongen 99/00 faktiskt hade mer poäng än vad vi lyckats samla på oss för tillfället. Hur länge ska man ge det innan det blir försent, inte ens Antic lyckades rädda laget från degradering trots truppen man hade. (Då väntade man till Februari för att ta in en ny tränare)

Det handlar inte bara om vad han gör på planen, det är hela hans spelide som jag inte riktigt förstått ännu. Manzano verkar inte ens veta vad det är han egentligen vill. Lägger en stor del med skulden på honom med gott samvete.
Aupa Atleti---
2011-11-08 20:36
rawkus/

Du vet mycket väl vad "hater" innebär. Inte att man hatar, utan har något emot honom..

Är det han som ska styra och ställa? Hur ska han kunna påverka match bilden om spelarna inte är villiga till att själva ta initiativet? Hur ska han påverka att Arda inte gör bort sig och fixar en straff åt Geta? Hur ska han påverka att vi har bara 2 dugliga ersättare på bänken i form av Salvio och Koke? Det är omöjligt för en tränare att få igenom sin vilja om inte spelarna följer de blivit tillsagda..

Jag är 100 % säker på att han gav dem en uppgift i halvlek, säkert att spela säkert och spela ut Getafe. Men följde spelarna det? Nej! Alltså är det upp till dem. Återigen vill jag säga att det var MAX 10 % Manzanos fel.
Atlético rawkus
2011-11-08 20:29
Aupa: "Manzano-haters"? Ar du serios?

"Hatar" man honom for att man ar missnojd och utdelar kritik? Da maste jag hata Perea, Diego, Lopez, Falcao, Reyes, Dominguez, ja, hela laget, lol.

Sjalvklart ar det upp mycket upp till spelarna pa planen, men du kan inte komma ifran faktumet att det ar tranarens uppgift att informera, styra och stalla i laget, inte sant?

Med det synsattet, sa kan vi slopa tranaren overhuvudtaget.

Han AR den som skall leda, nagot han INTE gor i dagslaget.

Med den truppen han har till forfogande, sa maste han aven kunna ta kritik.

Jag ar langt ifran nojd, och jag hoppas man redan borjat spana in en eftertradare. Om detta far fortsatta for lange, sa finns risken att man sabbar precis hela sasongen.

Om detta ar for tufft for Manzano, sa finns det andra jobb att soka...

Detta ar verkligheten: I en toppklubb ar och skall det vara smatt dodlig konkurrens, och det ar sjalvklart att det finns en otrolig press pa lagen, sa aven Atletico de Madrid.

Jag ger honom mer an garna till arskiftet, men om det ser lika tamt ut, sa far han dra.

Orelistiskt att kicka ett helt lag, och det ar darfor som tranarbyten ar vanligare an hela utrensningar gallande truppen.
Atlético Chewie
2011-11-08 19:33
http://www.goal.com/en/news/14/asia/2011/11/08/2748287/official-quique-sanchez-flores-takes-over-as-al-ahli-boss
Aupa Atleti---
2011-11-08 19:32
@Antonio Lopez

Men vad han en tränare under en match göra? Visst kan han läxa upp dem, men då är det 50/50 chans att de återhämtar sig. Antingen blir de deppigare eller starkare.
Det han absolut inte kunde påverka matchen med var avbytarna då den enda pålitliga avbytaren var Koke (kan absolut inte klaga på honom), då han utmärker sig gång på gång.

Jag är själv tränare på fritid till ett gäng små killar. Jag vet hur det är om man ligger under och all press sitter ju på tränaren, för spelarna ger ju "100" ifrån sig. NEJ, DET GÖR DE INTE! Det måste man, som supporter, vara medveten om. Vad gjorde Diego, Arda och Falcao resten av andra halvleken, satt o 'ja vet inte vad' hela j'vla tiden.
Det jag menar är att det är spelarna själva bestämmer om de vill vinna eller inte, inte någon gubbes skrikande från sidan av. Det vi behöver på plan är en ledare, i form av en mittfältare som Gabi, som ska ta initiativet och styra och ställa. Han ska kunna lyfta hela laget upp och se till att vi tar det här på allvar.

Summering: Det tjänar inte på att spelarna ska se ledsna eller missnöjda ut på plan, för det skjuter ingen j*vla hare. Falcao, Arda, Diego, Tiago, och alla de som tjänar massvis med miljoner ska få själva rycka upp sig och förstå det hela ur ett annat perspektiv, att det inte går att spela bort matchen med en man mer. Så Manzanos fel är det knappa 10 %. Låt honom vara, iaf fram tills vintern. Sämre än det här kan det inte bli.
Atlético Antonio Lopez
2011-11-08 19:31
Sr@
Tvekar nog på att man släpper dem, Perea verkar vara en del i lagets planer även nästa säsong. Lopez har fortf åldern på sin sida och det faktum att han är en produkt av klubbens egna led, tvekar inte heller på att han inte vill lämna.

Vill även minnas att Ibagaza var en fröjd att se på plan emellanåt.
Sr
2011-11-08 19:08
Antonio Lopez och Luis Perea sitter på urgående kontrakt, är det bestämt att dem lämnar i sommar?

Dessa tillsammans med Leo Franco och Torres är det bästa man kommer ihåg från gamla Atletico
Atlético Antonio Lopez
2011-11-08 16:46
Aupa@
Nu är pratar Caminero antagligen om den senaste matchen men faktum är att det spelet Atletico visade upp har (bortsett från Zaragoza/Udinese senast) varit så Atletico spelat enda sedan matchen mot Barcelona. Atleticos mål mot Getafe var de första de gjort i ligan när man inte spelat på Calderon.

Vet inte om det var rawkus som sa det innan men visst kan man och man har gett Manzano tid. Men det minsta man kan kräva är att det åtminstone ska förbättras med tiden eller att man ska se vart laget är på väg. Matchen mot Getafe var bara en i mängden av matcherna vi sett Atletico spela ofokuserat och det märktes att spelarna inte visste vad de skulle göra. Sen blev jag väldigt besviken på hur tränaren betedde sig under matchen. Nej jag är nog trött på han.
Aupa Atleti---
2011-11-08 15:43
Sportuga/ Yes! (för min del, då jag är Bosnier, men inte för Silvios skull)

Edit: Till alla Manzano haters, Jose Luis Caminero säger följande i en presskonferens under dagen: Sportchefen menar att skulden till denna situation är delad:. "Som ett lag som siktar högt bör sådana dåliga situationer komma då och då. Men då ska man också ta ansvar för alla dessa. Under dessa förhållanden brukar man alltid pekar på samma person (dvs. tränaren), men verkligheten är att fotboll är en lagsport och i seger och nederlag är vi alla ansvariga på något sätt."

Spiken i kistan Manzano-haters?
Atlético Sportuga (Portugal-Red)
2011-11-08 09:34
Vet inte om ni redan läst det, men Silvio har lämnat Portugals trupp pga av skada och kommer inte vara med i matcherna mot Bosnien
Atlético Mazzjo
2011-11-08 07:45
Antonio Lopez//
Ja Gil y Gil var ju verkligen överdriven så kanske inte det bästa exemplet, tyckte bara att det var en lite småkul tanke :)
Atlético Monokel
2011-11-08 00:34
Jag ber om ursäkt för mitt tidigare inlägg! vart bara lite trött på hela den här Arda historian. Peace Out :)
Atlético Antonio Lopez
2011-11-07 23:54
Mazzjo//
Jo visst var det så men det hade nog mer att göra med att Atletico mellan åren 88-90 hade 12(!)tränare, och även samma siffra åren 93-95. Hade samma tankar som dig men det håller inte då man åtminstone bör förutsätta att laget arbetar sig framåt. Nu är Atletico mer som en student efter för många öl, 1 steg fram 3 steg bak. Inte långt kvar till en major faceplant...
Atlético diegoribas
2011-11-07 23:50
Tittade nyss på Euro Talk där dom nämde lite om atleticos match mot getafe, och om manzano som dem sa skulle hålla presskonferens nu i veckan angående om hur man bygger ett lag. Haha lite komiskt med tanke på hur laget presterat på sistone, speciellt senast:p
Annons: