/spanien/atletico/forum/964.aspx/spanien/atletico/forum/964.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2011-11-30 00:13
Perea behöver aldrig vila. Perea är en legend i mina ögon!
Atlético Antonio Lopez
2011-11-29 23:32
Hur var det nu igen Cristiano?

(Denna kapning Jönsson nämner i podcasten för övrigt om jag inte har fel?)
Atlético Antonio Lopez
2011-11-29 22:58
rawkus/
Haha stämmer iofs, Perea är dock uttagen till matchen imorgon och Cristiano fick stanna hemma och vila istället för att träna. Något säger mig att Mourinho har en del i det att göra för att förstärka "tycka synd om Real" mentaliteten.
Är väl bara min bitterheten över den "klubben" som talar dock.
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2011-11-29 22:57
Lopez: Haha, skont klipp. Kul att de iaf kan sitta och "diskutera" :D

Stina ser javligt obekvam ut bland alla gubbar.
2011-11-29 22:54
Lopez: har sett markligare saker pa en fotbollsplan, haha ;) Har sett ett benbrott nar en snubbe skulle sparka bort en vattenflaska :O

Atlético Antonio Lopez
2011-11-29 22:45
rawkus//
Haha varför skulle Perea få vila?

Det är Cristiano, se länktips för ännu en Cerezo klassiker om derbyt i Lördags :)
2011-11-29 22:26
Alex: Nu ar det sakert jag som ar trog, men: Ar det Perea eller Stina som far vila?
2011-11-29 22:18
Nyheter:

Efter Turbos (Pereas) tackling på Ronaldo i El Derbi Madrileno har han tvingats till vila på grund av skada.

Kommentarer?
Atlético Chewie
2011-11-29 21:24
@Aupa Atleti, jag kan rekomendera Supporterplace, möjligt att det finns billigare men jag var nöjd med deras service i alla fall!
Atlético Erik_
2011-11-29 20:46
Mitt internet är påväg neråt, så jag har inte kunnat följa något härifrån på ett par dagar. Tråkigt med förlust i derbyt iaf, men förhoppningsvis kan vi ta med oss början på matchen och fortsätta så. Tycker att vi spelade riktigt bra där i inledningen.
Aupa Atleti---
2011-11-29 18:36
Jag behöver hjälp, så snabbt som det bara går.. Rekommenderar ni några hemsidor till matchtröjor som man kan beställa från. Helst med lägre priser.. Tack!
Atlético Mazzjo
2011-11-29 18:15
Vem tror ni får chansen i målet imorgon? Själv hoppas jag på Asenjo eftersom han ändå ska stå i ligan nästa match och det skulle väl inte skada med lite matchträning för honom.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Kakan_Atletico
2011-11-29 15:34
@Alex. En sån tackling, en klockren, hade varit grymt om Perea hade fått in på exempelvis Ronaldo. Enligt regelboken men ändå stenhård. Beter man sig illa så får man det tillbaka, så har det alltid varit.
2011-11-29 01:59
@Alex: Tvi vale - Capel har jag aldrig gillat. Iaf inte da jag foljde honom i La Liga(vet ej hur han skoter sig i Sporting. Sportuga??)

Minns att jag blev galen pa Capels eviga filmande.
2011-11-29 01:57
@Kakan:

Hur du an vrider och vander pa det, sa anser jag att det ar sjukt att man vill att spelare skall skada andra spelare.

Upp till ligan att ta i med hardhandskarna, och jag ar verkligen INTE emot att spelare, likt Di Maria senast, straffas i efterhand.

Filmningar ar fusk och skall bedommas exakt lika hart som hands och annat fusk. Men att man vill att exempelivs Perea skall ga in for att skada? Da borde det galla pa hands ocksa? Om en spelare tar med handen och domarna ej upptacker det, skall da Perea aven ga in for att skada? Vad befriar i sin tur Perea(enbart exempel) fran sitt regelbrott? Star han over lagen?

Satt press pa domarkaren och ligaforbundet, men for Guds skull - ta ej "lagen" i egna hander. Skulle du sjalv tycka det ar ok att exempelvis Pepe smallde pa onodigt hart ifall Reyes filmade?

Obs. Nu har jag sett 100ggr varre tacklingar an Pereas - anvande honom enbart som exempel.
Atlético 20corona
2011-11-29 01:53
Ujfa! I miss you! :-)
2011-11-29 01:39
Pang på röbetan i länktipset! Här gnäller vi inte!
Atlético Gaboro
2011-11-29 00:41
Joakim Jönsson

bra skrivet men jag tycker att du riktar för mycket kritik gentemot domarn.
Det första röda kortet var absolut helt rätt av domarn att ge, tycker mer att courtis borde släppa förbi benzema och låta de bli 1-1, tror vi ändå skulle kunna bjuda till en bra match..

Att du är arg på Di Maria, helt helt helt rätt, han och dani alves borde avsluta karriären i hollywood..

Däremot det andra röda kortet var kanske hårt mot Godin, men men sånt händer i fotboll, de fick 2 straffmål och vi va 9 man, och det blev 4-1 (varav 2 straffmål).. Skulle Courtis släppa förbi Benzema och ställning skulle vara 1-1 så skulle vi bjuda upp till en sevärd match, och det kändes faktiskt riktigt bra, vi kanske iaf skulle få med oss nåt poäng tror jag
Atlético Antonio Lopez
2011-11-28 22:45
Kakan@
Tråkigt att filmningar sker i sporten, däremot så skulle jag föredra att spelarna filmar än att man skulle gå in i dueller för att skada motståndaren. Det är karriärer, liv, hopp och drömmar som kan förstöras under en sekund. Nej inte ens den divan förtjänar det, är trots allt fotboll vi kollar på.

Du kan ju kika länktipset för att släppa ut aggressionen lite och låtsas att det är Cristiano :)
Atlético Kakan_Atletico
2011-11-28 22:40
Får dem några vidare åtgärder eller straff? Svar nej. Och en spelare som Ronaldo som filmat de senaste 10 åren måste förr eller senare få reda på att det inte är okej. Mycket bra markerat av Perea.
Atlético Antonio Lopez
2011-11-28 22:30
Monokel//

Ett återkommande rykte, men är en 34årig Reina något att hurra över? Kan ha misstolkat artikeln men antog att han menade när hans kontrakt gick ut med Liverpool?

Det här mer filmningar är ändå fusk. Det borde faktiskt finna åtgärder för detta som kan straffas efter en match. Nu menar jag inte att hela domarkåren ska vända sig mot en spelare efter ett misstag (Agüero efter handsmålet mot Depor(?)) Han lärde sig dock en läxa iaf. Skulle faktiskt inte vara emot att spelare får ta sitt straff efter en match för filmningar som påverkar matchen.
2011-11-28 21:27
"Fortjanar stryk"..? Ar det fotboll vi snackar om?

Filmare fortjanar domaratgarder, INTE stryk.
Atlético Monokel
2011-11-28 07:28
"Pepe Reina öppnar för en framtid i Atletico".
Anledningen är att han vill gå i farsan, Miguel Reina, fotspår.
läs länktipset
Atlético Kakan_Atletico
2011-11-27 22:52
Jämför du Falcao med den ständigt filmande, gnällande egoisten "Fejk" Ronaldo?

Det finns en stor skillnad mellan de båda och det är att Ronaldo förtjänar stryk. Det gör däremot inte Falcao. Punkt slut.
Atlético Sportuga (Portugal-Red)
2011-11-27 21:37
Kakan_Atletico / Kommer du tycka likadant när någon gör så mot Falcao ? Är det sådan fotboll du fördrar kan du ju titta på The Championship vettja

Såg Merida starta mot Porto idag, och han imponerade tyvärr inte och blev utbytt i 63 minuten, kan det vara att han förblir en talang och inte slår igenom alls ?
Atlético Kakan_Atletico
2011-11-27 17:52
Jag tyckte Perea skötte sig väldigt bra. Var otroligt orolig inför matchen men nu i efterhand så tog han hand om Ronaldo på ett bra sätt. Särskilt tacklingen som jag personligen älskade!
Atlético Antonio Lopez
2011-11-27 16:00
Nej det kan jag hålla med om, Turbo är väldigt snabb för att vara mittback men som högerback kanske han är en i mängden. Däremot har vi ingen annan ersättare på den positionen. Kanske Miranda?

Absolut inte, syftade mer på att just Cristiano kanske inte var det största hotet igår. Problemen i försvaret kretsade främst runt en spelare som fick ett rött kort som belöning.
2011-11-27 15:37
Jo men oavsett vilket han är för långsam....håller inte måttet helt enkelt

Nu gillar jag inte att man ska sparka ner/skada sina motståndare, för då kan man inte klaga om något gör det samma mot tex Falcao
Atlético Antonio Lopez
2011-11-27 15:21
Sportuga//
Med tanke på att Perea inte ens är högerback så gjorde han det ändå helt okej mot en av ligans bästa spelare. Cristiano var inte så farlig ändå igår, och efter Pereas tackling om än en ful sådan så hade Cristina inte så mycket att säga till om.
2011-11-27 15:01
4-1, visst aldrig kul med torsk, men var det ändå inte ett fall framåt ?

Står vi upp på samma sätt mot sämre lag borde vi ju kunna börja plocka lite mer 3-poängara

Perea....herregud hur gammal är han 55 ? Ronaldo kom ju förbi varje gång lixom
Annons: