/spanien/atletico/forum/937.aspx/spanien/atletico/forum/937.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Aupa Aupa!
2012-01-13 12:16
Laget verkar trivas bättre än någonsin. UNDERBART att se!
Atlético Seb Sánchez
2012-01-13 12:15
Shit, det vart en doblete

Atlético Seb Sánchez
2012-01-13 12:13
Aupa// Jag tänkte precis på samma sak. Vi måste fixa vår egna Peña, det här går inte längre. När till och med sardinerna har skaffat sig en före oss:(.

Antonio Lopez// Det där är en klassiker....grymt klipp, känns tungt att battla om dagens klipp efter där;). Då var det som jag trodde med Borja Valero.

Hur är det med vår egen Borja ”Bastón” González som är i Murcia på lån, är det någon som vet mer om utköps klausul, och om han utvecklas positivt där ?

Luccin tror på att vårt ”quick fix” med el Cholo. Samt berättar om sin bästa tid som spelare, då han spelade för oss.

Atlético Aupa Aupa!
2012-01-13 10:14
Vad händer med Peña? Någon som vet?
Atlético Antonio Lopez
2012-01-13 09:23
Haha det är bara stilpoäng på det ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2012-01-13 01:18
Lopez: Haha, skont klipp! Extra bonus att han nastan tappar balansen efter finten :D
Atlético Antonio Lopez
2012-01-13 00:57
Chewie/
Finns bara en Antoninha ;). Förläng kontraktet NU för i h-vete!
Atlético Chewie
2012-01-13 00:43
hehe då satt man och skrek ganska duktigt.. äckligt snyggt
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Antonio Lopez
2012-01-12 20:37
Nu om 2 dagar har det gått 1 år sedan denna händelse. Antoooniiiinhaaaa!
Atlético Gaboro
2012-01-12 20:28
Silly Season

Jose Manuel Casado, vänster back, och Lass, yttermittfältare från Rayo Vallecano ryktas vara på väg till Atletico, Casado som ersättare för Antonio Lopez, och Lass som ytter, Och till Rayo Vallecano snackas det om att Diego Costa ska till
2012-01-12 19:51
Seb: Haha, absolut! Dock menade jag just Cedric i sig, med tanke pa att vi jagar yttrar...igen/fortfarande... :S

Lopez: Verratti kan komma att bli ENORM. Fan vad gott det vore att sno honom innan Juve, Milan, Chelski, Inter mfl. lagger sig i. (Om nu ingen storklubb redan har en framtida deal klar, dvs..)
Atlético Antonio Lopez
2012-01-12 19:30
"Diego: Mi presente y mi futuro es el Atlético de Madrid" Fina nyheter det :) (länk)

rawkus/
Inte hört talas om faktiskt men en snabb sökning på google och han låter väldigt intressant!

Seb Sánchez/
Inte under detta transferfönster men under sommaren var han tydligen nära Atletico. Kanske något som kommer tillbaka igen.

Atlético Seb Sánchez
2012-01-12 17:42
rawkus// En högerback som håller Silvio klass, por favor.
2012-01-12 17:23
zoran: Jag knabojer infor dig! Haha :)

Pissumma for en talangfull lirare, helt klart.

Med Reyes ut, sa undrar hag: Vad fan vantar man pa??
Atlético zoran
2012-01-12 16:15
@rawkus

Så här ligger det till: Cedric tillhör Numancia då Soria-klubben köpte loss hans rättigheter sommaren 2010. Atlético har dock en exklusiv klausul på spelaren som endast de kan aktivera, den ligger på €1 miljon och det är egentligen en struntsumma för en så talangfull fotbollsspelare. Det rapporterades att Osasuna hade fått den optionen på spelaren i och med Juanfrans övergång till Atlético under förra vintern, men det var felaktigt. Spelaren har ett 3-årskontrakt med Numancia och Atléticos option gäller över två eller tre säsonger, jag kommer inte riktigt ihåg. I somras försökte Neuchâtel Xamax med Joaquín Caparrós vid rodret köpa loss honom från Numancia, men spelaren sade tydligen nej till ett betydligt bättre kontrakt och vill enligt allt jag har hört på olika Atlético-forum återvända till Manzanares för att få chansen på riktigt i klubben. Förövrigt var Numancia tvungna att konsultera sig med Atléticos ledning gällande spelarens framtid då de endast äger hans federativa rättigheter, inte övergångsrättigheterna. Så, i slutändan är det ändå Atlético som bestämmer Cedrics framtid och förhoppningsvis kan han återvända till Atléti i sommar.
Atlético Seb Sánchez
2012-01-12 14:27
Lopez & Gaboro// Banega var en färsking när han kom till oss, Han lämnade Valencia efter Snopp filmen som han spelade in, samtidigt som han inte riktigt tog en tröja i deras start11:a. Han behövde speltid och kom till oss på lån.
I Atléti tycker jag att han visade lite av sina kvaliteter, men fick allt för ofta frispel på plan(precis som Kun i början), eller så var han alldeles för ojämn. Vilket gjorde att prestationen ofta kom i skymundan och utköps klausulen vart för stor. Gaboro// Nu idag så gör han stor nytta på sin position och är en viktig spelare för sin klubb. Jag skulle lätt kunna tänka mig honom hos oss, men jag tror inte vi har råd och skulle han vilja lämna nu ? Lopez// Du får mina sympatier om handbolls klistret på Banega’s dojjor då ;). Borja Valero....finns det några rykten i år ? Bara 5.000 platser kvar på Vicente Calderon inför matchen mot ubåtarna., det blir den bästa publiksiffran för el Cholo än så länge.
2012-01-12 14:11
Aupa: Oh nej, killen ar bra i verkligheten ocksa.

...men pa FM ar han Kung, haha ;)
Atlético Aupa Aupa!
2012-01-12 08:41
rawkus@

Han är bara bra på FM ;)
2012-01-12 05:50
Lopez: Medans man anda ar i Italien, sa bor man sno unge Marco Verratti ;)
Atlético Antonio Lopez
2012-01-12 00:22
18årig målvaktstalang länkad till Atletico bland många andra storklubbar. Likt fallet med Courtois är det inte bara Atleti som är ute efter hans signatur, bland annat finns Barcelona och City med i dragkampen. Däremot är Atletico mer eller mindre det bästa valet för han som spelare, City's Joe Hart och Barcas Valdes lär inte flytta på sig snart. Dessutom har Atletico vunnit dessa dragkamper innan, så som Agüero och Salvio t.ex.
Atlético Antonio Lopez
2012-01-11 23:45
Gaboro//
Det hade Banega inte det minsta med att göra. Imponerade inte på mig någongång i Atletico. Aldrig sett en spelare som är så dålig på att släppa bollen. I Valencia har han varit bra men överpris för en i mitt tycke rätt så överskattad spelare, inte riktigt sett hans storhet än.

Borja Valero är jag rätt nyfiken på.
Atlético Gaboro
2012-01-11 23:27
En kreativ defensiv mittfältare som vi behöver..

EVER BANEGA !

Vi hade ju honom under säsongen 07-08 , och då gick det riktigt bra för oss också! Hämta honom tack!
2012-01-11 22:04
Hur ligger det egentligen till med Cedric? Hade vi ej aterkopsklausul pa killen?
2012-01-11 22:03
Aupa: Nu var det mest logiken jag var ute efter. Backarna var enbart ett exempel, som inte borde skilja sig alltfor mycket gentemot mittfaltet :)

En centralmittfaltare som bemastrar sin position, ar inte ofta ens i narheten lika bra pa yttern, dar det kravs speed, dribblingar, precisare inlagg ur ofta mer pressade lagen.

Tank dig Pirlo som ytter? Gerrard? Lampard?

Att saga en central tvavagsmittfaltare for att denne ej klarar en ytterplats ar ej gangbart enligt mig. :)
Atlético Aupa Aupa!
2012-01-11 21:27
rawkus@

"En BRA mittfältare ska kunna spela BRA på alla mittfältspositioner (exkluderar ytterplatserna)"
Better read my text next time, har inte nämnt något om backar ;)

Erik_@

Håller med dig, fast med ytterplatser menar jag offensiva yttermittfältare. Vi spelade 4-4-2 under Quique där alla var i mitten. Vi hade inga offensiva yttermittfältare.

Atlético Kakan_Atletico
2012-01-11 21:13
... Väntar alltid för länge. ;)
Atlético Bobban (red)
2012-01-11 21:07
Ett nytt avsnitt av Atlético Podcast kommer ut i morgon....

Den som väntar på något gott.
Atlético Antonio Lopez
2012-01-11 20:42
Video från dagens träning. Ser rätt kul ut tycker jag.
Atlético Antonio Lopez
2012-01-11 19:53
Många från ungdomslaget på dagens träning? Kul att Simeone håller koll på akademin.
2012-01-11 14:39
Aupa: Tycker synd om..? Nja, snarare forbannad att vi sa enkelt och dumdristigt torskade en central mittfaltare som bryter monstret, nagot dagens klumpfotter knappast gor eller nagonsinn kommer att gora.

Sa du asner att Perea, Godin, Lopez mfl. ar daliga backar da de inte klarat av alla positioner..? Hanger ej med alls, sorry.
Annons: