/spanien/atletico/forum/926.aspx/spanien/atletico/forum/926.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Seb Sánchez
2012-01-26 14:10
Här står det lite om den nya videon, och varför den gjordes.
Atlético Seb Sánchez
2012-01-26 13:48
Shit, vilken hype det blev på Bambino’s husse helt plötsligt.

Kun Kun Kun// Grym timeing.
Atlético Seb Sánchez
2012-01-26 13:42
Dagens skvaller från as.com.es om Diego Ribas vara eller inte vara i Wolfsburg, och att Atléti kollar upp den schweiziska offensiva mittfältaren Xherdan Shaqiri som spelar för Basel. Som ett alternativ om Diego lämnar efter säsongen.
Atlético Kun Kun Kun
2012-01-26 13:28
"Wolfsburg did not make any mention of the fee they received to let Diego leave on a temporary basis, but a report in AS on Tuesday claimed Atletico would shell out €3m (£2.7m) to sign the player on loan, with a €7m (£6.2m) buying option included in the deal."
Atlético 20corona
2012-01-26 12:56
Cholo håller på disciplinen! hehe!
Atlético 20corona
2012-01-26 12:51
.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Bobban (red)
2012-01-26 08:51
Mig veterligen finns det ingen utköpsklausul inbakad i Diegos lånekontrakt...

Vi spelade in ett nytt avsnitt av Atlético Podcast i går och det är redigerat och klart, men det kommer inte ut förrän tills i morgon då Björn på produktionsbolaget Dobb är upptagen idag.

Håll ut kära lyssnare, den som väntar på något gott...
Atlético Chewie
2012-01-26 01:53
Det har du rätt i, men jag tycker han gör bra i från sig när han hamnar längre fram i banan också, han har ju fått spela vänsterytter i ett par matcher och ändå gjort bra ifrån sig.
Atlético Gaboro
2012-01-26 01:45
Läste också på Goal.com om att Diego säger att han inte har några problem med att återförenas med magath som har erkänt att han gjorde ett misstag med Diego, och att han tycker att Diego har utvecklats väl i Atletico..

Förresten har vi någon utköpsklasul på Diego?
Atlético Gaboro
2012-01-26 01:43
Chewie

Borja valero är mer i en Gabi roll, alltså 2 balansspelare (def. Mitt) där tiago tr det defensiv ansvaret och Gabi det offensiva.. Typ så..

Antonio Lopez

Visst Courtois lånekontrakt var fel att han ska spela i 70% av matcherna när han är tillgänglig och att han är här under en längre period. Det känna farmaklubb aktigt, men att Thiago kommer på ett 6 mån lån gynnar bara oss, vi får in en bra spelare som kan ta mittfältet till en ny dimension som du säger att Valero kan

thiago är bara en komprimiss för att sedan till sommarn hämta in Valero, för sådana "stora övergångar" brukar inte ske under januari fönstret
Atlético Chewie
2012-01-26 01:09
@Antonio Lopez
jag säger inte att Diego och Borja Valero är samma typ av spelare, men han spelar ofta i en liknande position och är fruktansvärt viktig för Villarreals offensiv.
Atlético Antonio Lopez
2012-01-26 01:09
Häftig app btw, tack för tipset!
Atlético Antonio Lopez
2012-01-26 01:08
20corona//
Står det vart ifrån de citerar Diego? För någon vecka sedan gick herren i fråga själv ut i en intervju och sa något i stil med "Atletico är mitt nu och min framtid". Med tanke på hur Magath lade Diego åt sidan samtidigt som han i media gick ut med att Diego inte var en del av hans planer för säsongen har jag svårt att se brassen vilja lämna. Speciellt när det ändå går så bra för han i Madrid.
Atlético 20corona
2012-01-26 01:05
fan nu vill Magath ha tillbaks Diego till Wolfsburg! Samtidigt så säger Diego att han inte är långsiktig och kan tänka sig återvända. Kan bli riktigt jobbigt om vi tappar Diego för Simeone bygger spelet runt honom. Läste detta på Eurosport appen.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Antonio Lopez
2012-01-26 01:02
Önskar folk kunde släppa tanken att Atletico är en klubb som tar in spelare som Courtois eller Thiago för att låta dem spela sen skicka iväg dem till sina lag igen. Det har aldrig varit ett farmarlag och jag skulle aldrig vilja se Atletico vara det. För att komma någonstans så krävs någon form av kontinuitet.

Chewie/ Borja Valero och Diego är inte i närheten av samma typ av spelare, den ena har inget med den andra att göra. Hoppas verkligen Diego köps nästa säsong, han har snabbt vuxit in som en av mina favoriter i laget. Men att han skulle förhindra ett köp av Borja är inte rationellt. Hållet för övrigt med om Barrada, han får knappt speltid i Getafe. Svårt att se vad han skulle kunna erbjuda Atletico.

Aupa/
Borja skulle kunna ge en ny dimension i Atleticos innermittfält nu! Det är ingen tvekan om att Koke kan bli den spelare vi alla hoppas men han har en lång väg att gå. Att laget ska brista för en spelares utveckling kanske inte är den ultimata vägen att gå. Sen finns det även en till plats på mittfältet som Koke förhoppninsgvis kan slå igenom på! Ser det egentligen som att låta bli att köpa en ersättare för Agüero för att Borja Baston ska ha större chans att utvecklas. En anfallare behövdes och i mitt tycke duger inte Tiago, Gabi, M.Suarez och Assuncao för ett lag med våra ambitioner.
Atlético Chewie
2012-01-26 00:46
Jag tycker inte Barrada är ett bra val för oss, men frisparken han hade satte mot oss var ju snygg. Borja Valero är en spelare man gillar, och får gärna komma i sommar ifall man inte får till en förlängning eller ett köp av Diego.
Atlético Aupa Aupa!
2012-01-26 00:12
Vet ni om att vi köper Borja Valero så petas Koke. Tänk en gång till innan ni uttalar er om en ny mittfältare!
Atlético Gaboro
2012-01-26 00:09
Absolut ingen spelare för oss, ett lag med CL ambitioner, enligt mig, ledningen kanske vill ha honom enbart för att han gjorde 2 mål mot oss?

Eftersom vi letar efter en kreativ mittfältare, varför inte låna in thiago från Barca fram till säsongens slut? Tror att Barca skulle vilja det då han kommer få bra mycket mer speltid hos oss, sedan under sommaren kan man komcentrera sig på att locka över Borja Valero, vad tycker ni?
Atlético Chewie
2012-01-25 20:51
Abdel Barrada
Atlético Antonio Lopez
2012-01-25 19:18
Fortsätt gärna dela med del av sånna länkar Seb, de uppskattas. Trots att man blir lite bitter efter man läste Kaptenens och Pereas citat "för" klubben och vad den betyder för dem medan ledningen behandlar dem som gårdagens rester.
Haha bra svar på frågan för övrigt, minns även första gången jag läste den efter uefacupfinalen. "Nu måste du vara stolt över att vara kapten över laget" "Det har jag alltid varit."
Atlético Seb Sánchez
2012-01-25 12:52
Att Diego Ribas har hittat sin formtopp kan bero på att man fann ”Bambino” välbehållen. Sen kan det också vara så att han spelar i världens vackraste tröja.

Är så glad över att vi har Adrián i laget.

Här kommer ytterligare en historia lektion.
Atlético Seb Sánchez
2012-01-25 12:08
Vad jag har förstått, så är det en kampanj att få mer folk till matcherna och att öka medlemsantalet i klubben.
Kan ju vara bra läge nu när det ser lite ljusare ut.

May the force be with us.........
Atlético Antonio Lopez
2012-01-25 11:39
Hahahaha aldrig lagt märke till det innan. Freaky...
Atlético Seb Sánchez
2012-01-25 01:15
Här kommer den.
Atlético Seb Sánchez
2012-01-25 01:09
Det kan ju vara så att Cara Torcida kanske skall besöka Vicente Calderon ? ;)

Fel på länken :(
Länktips: images.jpeg
Atlético henkebarn
2012-01-25 00:39
I senaste avsnittet av vår podcast pratar jag en del om lyckoruset jag befinner mig i just nu på grund av "Simeone-effekten". Vi pratar som vanligt om en massa annat, bland annat brödraskap inom fotboll och självklart lite om Ekwall, Laul med flera. Lyssna gärna. Som vanligt driver vi podcasten helt utan vinstsyfte!
Atlético Antonio Lopez
2012-01-24 23:38
Seb/
"Necesitamos tu fuerza" Fint meddelande till fansen, antar att det är till oss videon är riktad mot.
Atlético Seb Sánchez
2012-01-24 15:44
F’låt, men kunde bara inte låta bli........
Atlético Seb Sánchez
2012-01-24 15:23
Nya promo’n.
Dj.... i min låda vad jag köper det här.;)
Atlético Seb Sánchez
2012-01-24 13:33
Antonio Lopez// Håller med att vår Brasilianska forward med den Finska hockey sisu’n gör sig nog bättre i Rayo. Matchen mot Osasuna måste ha varit hans höjdpunkt i Atlético. Vi får hoppas på att det blir ett köp, många bäckar små.... kanske gör det möjligt för ett kommande köp av Borja Valero. Jag läste i gårdagens As.com.es att Pamplona Chorizo’n, men stjärnspelaren i Osasuna. R.G kan spela mot oss i Pamplona, men inte på Vicente Calderon. Ibrahima, det var ett tag sen man såg honom.

Chewie// Jag backar upp dig till 100%. Koke har med sitt spel, visat att han är klar för start den här matchen. Vore grymt kul om han fick chansen

När det kommer till att Tiago skall lämna så känns det lite långsökt än så länge....

Gaboro// Pulido kan behöva speltid, hoppas att det inte är ett förmodat köp som med Diego Costa.
Annons: