/spanien/atletico/forum/904.aspx/spanien/atletico/forum/904.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2012-03-01 21:47
Deion: Sa med andra ord ar han ganska medioker nar det kommer till att anpassa sig till olika taktiker?

Kul att det gar bra for honom i Rayo, men inte en suck att jag skulle vilja se honom i Atletico igen, inte nar vi sitter pa Adrian "Loco" Lopez och El Tigre ;)
Atlético Deion (red)
2012-03-01 20:27
Jag ska berätta problemet med Diego Costa. För det första är killen en enorm rivig och slitig spelare. Springer på allt i djupled. Nu till hans svaga punkt. Han lyckas bara om han får spela som ensam anfallare och jaga upp alla bollar. När det är två anfallare som planen så ser det ut som att han blir förvirrad då han inte vet vem som springa på bollarna.

Matchen mot Osasuna när han gjorde hattrick är ett perfekt exempel och den enda gången han fick spela ensam i mitten. Både Kun och Forlán var borta av någon anledning. Då sprang han överallt och jaga ner varenda boll utan att behöva tänka på "anfallsparstaktikt".

Samma sak när han spelade i Valladolid. Diego Costa = Ensam anfallare = mål.

Har uppfattat rätt så är han även ensam anfallare i Rayo Vallecano?
2012-03-01 19:55
Lopez: Ibland ar det sa enkelt som att Costa helt enkelt ej klarade trycket i Atletico. Kika pa Raul Garcia - hyperintressant innan flytten, som bortblast i klubben, for att panyttfodas efter annu en flytt bort...

Podolski vore intressant, men de siffror jag hort ligger narmare 20 milj EU, och med tanke pa att bla Arsenal sags vara ute efter killen, sa lar han knappast bli billigare...
Atlético Antonio Lopez
2012-03-01 18:06
Kakan/
I situationer som dessa då vi kanske inte har tillgång till någon av Adrian eller Falcao inför mötet mot Sevilla. Sen skadar väl inte konkurrens i anfallet heller. Med ett tufft schema och om det nu blir CL nästa år så skulle Lukas Podolski för 120 miljoner vara ganska intressant i mina ögon. Har inte mycket gott att säga om Diego Costa trots att han imponerar i Rayo för tillfället. Sen att han tar upp en av ieu-platserna.

Falcao & Salvio, är de nära på att få ett eu-pass inom snar framtid?
Atlético Aupa Aupa!
2012-03-01 18:00
Kakan@

Podolski är en av världens mest underskattade anfallare. Tog Köln till Europa kvalet och vann dessutom skytteligan några gånger. Lyckades inte i Munchen då det redan fanns spelare som Klose, Toni, Ribery, m.m. Hade inte haft något emot att se honom konkurera med Adrían.
Atlético Kakan_Atletico
2012-03-01 17:45
Varför ska vi ha in en tysk som inte är bättre än våra två nuvarande anfallare?
Atlético robin es aguero
2012-03-01 15:11
lukas podolski kostar 120 mille bara? verkar vara lite lågt för hans kvaliteter. Tänk att få se honom i vackra rödvit tröjan. shiiit asså
Atlético Nahro
2012-03-01 03:26
Det verkar vara ett härligt go i laget nu också. Riktigt kul att se. Jag tycker också att det är skitkul och bra att resor dokumenteras för fansen och kommentarer efter match i ordnade former (läs: inte presskonferenser), att det hela tiden läggs upp nya klipp. Som sagt, härligt!
2012-03-01 02:42
Falcao satte nyss 1-0 mot Mexico. Ett riktigt "Pippomal" da han bredsidar in returen som Ochoa slapper, ca 2 meter fran mal :)
Atlético Chewie
2012-03-01 02:03
Bra att han kan lira.. Finns nästan inget lag som är så skönt att vinna över!
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Bobban (red)
2012-02-29 22:37
Filipe är inte avstängd mot Sevilla. Han skulle ha varit avstängd för någon vecka sedan men Atlético överklagade kortet och fick det tillbakadraget, så brassen står kvar på fyra ostskivor!

Gällande lagkaptenen så är väl han inte återställd än efter sin muskelskada, men han borde rimligtvis vara i slutfasen!
Atlético manzanares
2012-02-29 22:30
Hur står det till med den gode kaptenen Antonio López? Har inte sett till honom på ett tag.
Atlético Gaboro
2012-02-29 21:27
Felipe är väl också avstängd till Sevilla matchen, då han har 5 gula har ja för mig.

Om så är fallet då får väl Silvio spela på vänsterbacken vilket han gjorde en del i Braga också, och Juanfran får husera till höger, ska bli intressant och se.
Atlético Antonio Lopez
2012-02-29 16:26
Något nytt angående Adrian btw?
Atlético Antonio Lopez
2012-02-29 16:19
Ett lyxproblem utan dess like när det gäller högerbackarna, vem hade kunnat drömma om denna situation när man drog igång denna säsong? Eller När Silvio skadade sig, Juanfran var verkligen räddaren i nöden. Faktiskt så känns det som Juanfran har det lilla övertaget i kampen om högerbackplatsen, men nu när våra anfallare är borta lär Silvio spela back och Juanfran längre upp på banan. eller?
Atlético Bobban (red)
2012-02-29 16:12
Silivio är helt återställd och personligen väntar jag bara på att han ska få starta en match inom kort, kanske redan på lördag mot Sevilla? Men som vi har varit inne på i våra podcastsändningar, så är det skönt att portugisen har fått återhämta sig i lugn och ro och inte behövt stressa. Tack vare Juanfrans fina och lite oväntade framfart på högerbacken...
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Sportuga (Portugal-Red)
2012-02-29 14:41
hur är det med Silvio förresten, han hoppade ju in mo tBarca, innebär det att han är helt skadefri nu ?
Atlético Gaboro
2012-02-29 13:32
Så Adrian kan komma att få spela mot Sevilla?

Hur skadade Adrian sig? Var det på träningen inför landskampen?

För eftersom Falcao är borta så behövs verkligen Adrian och det är verkligen en måste match för att haka på 4e plats racet!!

Vamos!
Atlético Bobban (red)
2012-02-29 13:19
Uppfattade jag marca rätt så är skadan på Adrián inte alls allvarlig utan vara mest en försiktighetsåtgärd. Enligt U23 tränaren Milla...

Vi får sannerligen hoppas att så är fallet!
2012-02-28 23:52
zoran: Oj, da ljuger Livescore...

De listar en "A. Lopez" som bade 1-1 skytt samt 3-1 skytt.

Vazquez heter, enligt Wiki, Álvaro Vázquez García.

rawkus confusion, part 1 :D
Atlético zoran
2012-02-28 22:16
Pedro lär ju bli kallad, men jag tror vi kommer spela med Salvio i så fall.

Nej, det var Álvaro Vazquez som gjorde 1-1-målet.

Förövrigt spelar även Domínguez och Joel, den sistnämnde ersatte Diego Mariño i halvtid. De Gea är "småskadad", antagligen direktiv från Ferguson LOL
2012-02-28 22:09
zoran: Adrian med 1-1 malet?

Vilka skulle vi kunna slanga upp som anfallare i nodfall? Salvio? Hade varit skitkul om vi haft den gode Ibra kvar :/
Atlético zoran
2012-02-28 22:02
Adrián skadade sig med Spaniens Olympiska lag och är osäker till spel mot Sevilla i helgen. Det är precis vad vi behöver. Nu har Atlético inga anfallare till den här matchen då Falcao är avstängd.

Koke har varit väldigt bra sedan han kom in och gjorde även mål nyss efter att ha ordnat straffen själv. Det är centralt han ska spela, som sagt, inte på en kant..
Atlético A.K.
2012-02-28 19:36
Nu är jag hemma efter en helt klart bättre helg. 17-20 grader och inte ett moln på himlen torsdag till måndag. Dock var det satans kallt mot Lazio.

Måste påpeka att det var lite dåligt med folk på läktaren mot Lazio men tryck var det ändå.

Fast det var inget mot vad de var i söndags. Trycket på läktaren när Falcao dunkar in kvitteringen var helt magisk (Har ett treminuters videoklipp från stunden direkt efter målet).

Perez Laza blev som väntat totalsågad på TV dagen efter. Bland annat visade dem ett klipp på hans felaktiga domslut under matchen för att sedan avsluta med en text där de stod något i stil med "ytterligare en favorit för Barcelona."

Dem två offsideavblåsningarna var löjliga och även från min plats på kortsidan såg man att Falcao respektive Adrian var på rätt sida.

Däremot var det inga alltför kraftiga protester mot Busquets handboll, varken från publiken eller spelarna. Det var i alla fall vad jag upplevde och liksom de andra, antar jag, var jag mer fokuserade på att bollen gick mot en helt fristående Juanfran.

Men allt som allt gör laget en riktigt bra match vilket gör förlusten extra tråkig. Jag läste här att de klagades en del på att Arda stannade upp spelet genom att hålla i bollen, vilket jag inte riktigt förstår då det är svårt att stå emot Barcelonas spel om man enbart försvarar sig. Alla andra rensade bollen eller gick för en avgörande passning direkt vilket i de flesta fall resulterade i bolltapp.

Dem som imponerade mest enligt mig var Arda och Miranda. Jag har haft lite svårt för Miranda tidigare men fan vad snabb han är och han var hur bra som helst på att läsa spelet och täcka upp när Juanfran blev bortgjord. Minns också att han avväpnade Messi i en en-mot-en situation i andra halvlek och fick det att se ut som att ta godis från småbarn.

Måste också tillägga att fy fan vad tråkigt Barcelona spelar, stundtals försökte de inte ens gå fram utan rullade bara bollen i backlinjen bara för att hålla bollen inom laget. Dags att införa handbollens passivitetsregel i fotbollen kanske?
2012-02-28 17:52
Nicklas: Nu hangde jag ej med gallande texten :O

Kan dock saga att det blor knasigt utan prickarna/cirklarna emellanat, haha :)
Atlético Kakan_Atletico
2012-02-28 15:24
Alexander. Jag blir så fruktansvärt förbannad när jag ser sånt alltså. Kan inte folk fatta att det är uppgjort redan innan säsongerna börjar?? Atletico kunde haft tre mål till mot Barca. En straff och två frilägen. USCH!

Håller man på Barca eller Real kan man inte göra det med gott samvete.. Fruktansvärt. Men det är värt att påpeka.
Atlético Nicklas Fahlén
2012-02-28 13:33
@rawkus trodde niva hade skrivit eller sagt något som du skulle klaga på innan jag uppfattade att du inte hade svenska alfabetet och skulle skriva nivå... 8)
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2012-02-28 13:32
För er som kanske missade helgens hjälteinsatser i de båda omtalade matcherna finns här en video (dock utan en av handssituationerna)

Kolla länktips!
Atlético Gaboro
2012-02-27 22:58
"Det finns alltid plats för den mänskliga faktorn. Men kvällens faktor var är inte mänsklig, det var omänskliga djävular som sålt sin stolthet och själ för att gynna de med makt."

Du är min idol! så jävla rätt !

Atlético Aupa Aupa!
2012-02-27 22:49
Deion@

Messi kan ju inte skötta sitt utan Xavi och Iniesta. Tror du Bousquets tar med sig kameran?
Annons: