/spanien/atletico/forum/891.aspx/spanien/atletico/forum/891.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Sportuga (Portugal-Red)
2012-02-29 14:41
hur är det med Silvio förresten, han hoppade ju in mo tBarca, innebär det att han är helt skadefri nu ?
Atlético Gaboro
2012-02-29 13:32
Så Adrian kan komma att få spela mot Sevilla?

Hur skadade Adrian sig? Var det på träningen inför landskampen?

För eftersom Falcao är borta så behövs verkligen Adrian och det är verkligen en måste match för att haka på 4e plats racet!!

Vamos!
Atlético Bobban (red)
2012-02-29 13:19
Uppfattade jag marca rätt så är skadan på Adrián inte alls allvarlig utan vara mest en försiktighetsåtgärd. Enligt U23 tränaren Milla...

Vi får sannerligen hoppas att så är fallet!
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2012-02-28 23:52
zoran: Oj, da ljuger Livescore...

De listar en "A. Lopez" som bade 1-1 skytt samt 3-1 skytt.

Vazquez heter, enligt Wiki, Álvaro Vázquez García.

rawkus confusion, part 1 :D
Atlético zoran
2012-02-28 22:16
Pedro lär ju bli kallad, men jag tror vi kommer spela med Salvio i så fall.

Nej, det var Álvaro Vazquez som gjorde 1-1-målet.

Förövrigt spelar även Domínguez och Joel, den sistnämnde ersatte Diego Mariño i halvtid. De Gea är "småskadad", antagligen direktiv från Ferguson LOL
2012-02-28 22:09
zoran: Adrian med 1-1 malet?

Vilka skulle vi kunna slanga upp som anfallare i nodfall? Salvio? Hade varit skitkul om vi haft den gode Ibra kvar :/
Atlético zoran
2012-02-28 22:02
Adrián skadade sig med Spaniens Olympiska lag och är osäker till spel mot Sevilla i helgen. Det är precis vad vi behöver. Nu har Atlético inga anfallare till den här matchen då Falcao är avstängd.

Koke har varit väldigt bra sedan han kom in och gjorde även mål nyss efter att ha ordnat straffen själv. Det är centralt han ska spela, som sagt, inte på en kant..
Atlético A.K.
2012-02-28 19:36
Nu är jag hemma efter en helt klart bättre helg. 17-20 grader och inte ett moln på himlen torsdag till måndag. Dock var det satans kallt mot Lazio.

Måste påpeka att det var lite dåligt med folk på läktaren mot Lazio men tryck var det ändå.

Fast det var inget mot vad de var i söndags. Trycket på läktaren när Falcao dunkar in kvitteringen var helt magisk (Har ett treminuters videoklipp från stunden direkt efter målet).

Perez Laza blev som väntat totalsågad på TV dagen efter. Bland annat visade dem ett klipp på hans felaktiga domslut under matchen för att sedan avsluta med en text där de stod något i stil med "ytterligare en favorit för Barcelona."

Dem två offsideavblåsningarna var löjliga och även från min plats på kortsidan såg man att Falcao respektive Adrian var på rätt sida.

Däremot var det inga alltför kraftiga protester mot Busquets handboll, varken från publiken eller spelarna. Det var i alla fall vad jag upplevde och liksom de andra, antar jag, var jag mer fokuserade på att bollen gick mot en helt fristående Juanfran.

Men allt som allt gör laget en riktigt bra match vilket gör förlusten extra tråkig. Jag läste här att de klagades en del på att Arda stannade upp spelet genom att hålla i bollen, vilket jag inte riktigt förstår då det är svårt att stå emot Barcelonas spel om man enbart försvarar sig. Alla andra rensade bollen eller gick för en avgörande passning direkt vilket i de flesta fall resulterade i bolltapp.

Dem som imponerade mest enligt mig var Arda och Miranda. Jag har haft lite svårt för Miranda tidigare men fan vad snabb han är och han var hur bra som helst på att läsa spelet och täcka upp när Juanfran blev bortgjord. Minns också att han avväpnade Messi i en en-mot-en situation i andra halvlek och fick det att se ut som att ta godis från småbarn.

Måste också tillägga att fy fan vad tråkigt Barcelona spelar, stundtals försökte de inte ens gå fram utan rullade bara bollen i backlinjen bara för att hålla bollen inom laget. Dags att införa handbollens passivitetsregel i fotbollen kanske?
2012-02-28 17:52
Nicklas: Nu hangde jag ej med gallande texten :O

Kan dock saga att det blor knasigt utan prickarna/cirklarna emellanat, haha :)
Atlético Kakan_Atletico
2012-02-28 15:24
Alexander. Jag blir så fruktansvärt förbannad när jag ser sånt alltså. Kan inte folk fatta att det är uppgjort redan innan säsongerna börjar?? Atletico kunde haft tre mål till mot Barca. En straff och två frilägen. USCH!

Håller man på Barca eller Real kan man inte göra det med gott samvete.. Fruktansvärt. Men det är värt att påpeka.
Atlético Nicklas Fahlén
2012-02-28 13:33
@rawkus trodde niva hade skrivit eller sagt något som du skulle klaga på innan jag uppfattade att du inte hade svenska alfabetet och skulle skriva nivå... 8)
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2012-02-28 13:32
För er som kanske missade helgens hjälteinsatser i de båda omtalade matcherna finns här en video (dock utan en av handssituationerna)

Kolla länktips!
Atlético Gaboro
2012-02-27 22:58
"Det finns alltid plats för den mänskliga faktorn. Men kvällens faktor var är inte mänsklig, det var omänskliga djävular som sålt sin stolthet och själ för att gynna de med makt."

Du är min idol! så jävla rätt !

Atlético Aupa Aupa!
2012-02-27 22:49
Deion@

Messi kan ju inte skötta sitt utan Xavi och Iniesta. Tror du Bousquets tar med sig kameran?
Atlético Deion (red)
2012-02-27 22:43
Alexander Ivanovski(red) //

Och domarna tror starkt på dom också. Det är säkert en ömsesidig respekt där alla i Barcelona och förbundet åker på Oktoberfesten tillsammans och dricker öl medans de dansar i lederhosen. Senare på kvällen skickar Rosell upp storbystade tyska öltjejer till domarnas rum (alternativt att han skickar upp Messi eller Xavi om han inte får tag på tjejer).
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2012-02-27 20:10
Roligt att Fabregas nu går ut och säger "Vi tror på domarna till 100%".. komedI?
2012-02-27 17:43
Alla Culeros och Mierdistas: Ta ERAT tjaffs pa ERA forum, alternativt over PM.

Vi skiter i vad ni tycker om varandra - om det ej handlar om Atletico, sa ta det pa en lampligare plats.
Atlético Erik_
2012-02-27 17:39
Ibland hade det varit skönt om forumet endast var öppet för atléticos..
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-27 17:24
Otroligt att Real-supportrar kommenterar om domarbeslut, när deras äckliga lag får mest hjälp av alla storlagen. Var glada att ni leder ligan och kommer troligtvis vinna den med hjälp av domarna.

Sen är det kul att ni kommer in och kommenterar och försöker vara goda, men när ni möter Atletico så skriver ni en massa skit och speciellt den mest IQ-befriade killen som kritiserade domaren.
Atlético Aupa Aupa!
2012-02-27 16:52
Det sämsta jag har läst i hela mitt liv. Vilken hycklare Robert Johansson är..
2012-02-27 16:36
Otroligt: Har natt en niva dar jag inte ens kan forma mig sjalv att bli forbannad pa varken Barca eller Real langre.

Ganska skum kannsla, minst sagt. Nastan lite "tomhet", pa sitt skumma vis, haha.

Barcelona barca_joe
2012-02-27 16:13
Tycker ni förtjänade era 3 poäng igår. Visst glad över att mitt lag vinner men sättet och det som händer nu i efterhand gör att det känns lite bajs. Ni spelade riktigt bra igår och jag tycker ni ska ha alla heder för ert spel. Se till att spela lika bra mot Real så får vi hoppas att vi får en bättre domarinsats nästa gång vi möts.

Väl mött
Atlético ¶°A®da~•~K¥ng°¶
2012-02-27 15:07
Vi får glömma nu Barca matchen, det var vårt fel tycker jag ,, vi borde ha vunnit matchen...!! men det är fotboll..och domarna är barca fans..som att barca spelarna är guld,,så fort när non feller barca spelare domaren piper direkt...låt domaren pipa på min pipa istället hehe
Real Madrid Real Mourinho
2012-02-27 12:42
Grymt bra match igår, spelar ni så här blir ni top 4 ochh får spela CL nästa säsong :)
Real Madrid El Pasillo | 32 y 9
2012-02-27 12:12
Väldigt synd att ni blev rånade, men andra lag som möter Barcelona har blivit vana vid det nu.

Ni förtjänade att vinna verkligen, riktigt bra match.
Atlético Aupa Aupa!
2012-02-27 08:32
En till
Atlético Aupa Aupa!
2012-02-27 08:31
Länktips
Atlético Antonio Lopez
2012-02-27 00:54
"Så vi får väl ändå se segern som ett steg i rätt riktning och att ta en bortaseger mot ett formstarkt Atlético som knappt släpper in några mål utan att imponera spelmässigt är givetvis just imponerande."

Fick mitt svar när det gäller hur det känns som Barcelonasupporter efter en sån match i deras matchrapport :) Väldigt imponerande var det minst sagt att kunna ta poäng utan att imponera spelmässigt. Instämmer...

Andra gången Messi gör mål på en frispark på samma sätt mot Atleti btw, låt inte den sluge lille räven stå ensam vid en frispark innan muren är ställd. Gah!
Atlético Chewie
2012-02-27 00:31
ring polisen, vi har blivit rånade.
Atlético Gaboro
2012-02-26 23:54
Kaya1

Kanske borde koncentrera oss Sevilla som vi möter på lördag först
Annons: