/spanien/atletico/forum/849.aspx/spanien/atletico/forum/849.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2012-04-18 21:05
Arda vill jag ha kvar!

Lopez: Du glomde ett :( pa Perea, hehe.
Atlético Luff
2012-04-18 20:19
Känns inte en eventuell Michuvärvning som en exakt repris på Raul Garcia? Killen håller ofta till i ytan bakom anfallarna men är ingen utpräglad kreatör, snarare en sån som vill ta sig in i straffområdet och hugga på sena inlägg med sin tyngd och fina skott.

Säger inte att han är dålig på något sätt, men den positionen finns inte riktigt i Atleti.. Här skulle han antagligen få spela mer tillbakadraget eller i anfallet.
Atlético Antonio López
2012-04-18 19:46
Ska sluta spamma efter detta inlägg. Spelare ut? Diego Costa, Perea, Lopez(:(), Raul Garcia, Assuncao och möjligtvis Arda. Kanske även Mario Suarez? Eller vad säger ni.

Atlético Antonio López
2012-04-18 19:43
Kakan//
Instämmer, kanske ska köpen av Diego & Michu komma från en försäljning av Arda? Visst är Arda en duktig spelare men Chori, Diego & Michu är samtliga var för sig kapabla att ersätta honom minst lika bra. Antagligen främst Chori Castro då som spelar på samma position.
Atlético Antonio López
2012-04-18 19:41
De spelarna som ryktas till klubben bådar gott, kan det verkligen hända att Cerezo & Gil börjar värva smart? Problemet nu är ju bredden på truppen, spelarna som länkas till klubben är inte direkt världens bästa men kan mycket väl ge Atletico det de saknar för tillfället. Chori Castro, Eu pass?
Atlético Kakan_Atletico
2012-04-18 16:05
Diego är ett måste till sommaren. Borde prioriteras före allt annat!
Atlético Gaboro
2012-04-18 13:21
Om vi nu är ute efter att värva Michu, betyder detta att vi inte väljer att gå vidare med Diego?

Eller värvar vi Michu för han är så pass billig, 4 mille euro klasul ?
Atlético Gaboro
2012-04-18 12:53
Antonio Lopez

Slaget om CL platserna är inte helt klart än faktiskt, även om Valencia får en CL plats så blir det precis som iår, att de kommer 3.a i gruppen och får EL ändå. Så om vi får EL så tror jag att vi har en möjlig chans att få över Borja Valero, då vi tidigare har visat ett stort intresse för honom, och dels för att han själv är uppväxt i Madrid..

Jag tror att Valencia kommer slänga sina pengar på Van der Wiel, en grym högerback måste jag säga!

Valencia Bat - iAmunt Llorente
2012-04-18 01:25
Fan va nervös man är inför mötet, hoppas på en öppen match med mycket chanser. Atletico har klart övertag måste man säga och tror ni kommer sätta rejält tryck på oss direkt i matchen med hög press. Men hoppas på ett X.

Hur ser skadeläget och avstängingarna ut i Atletico? Någon som bor i Nkpg och ska ut och se matchen? Då kanske ni stöter på mig!

Edit: Sköna artiklar nu är man ännu mer taggad!
Atlético Antonio López
2012-04-17 16:53
Gaboro/
Bittra rivaler är de knappast. Ett överhypat "derby" i brist på annan konkurrens i regionen. Kan mycket väl vara Borjas sista chans att slå sig in i den högsta toppen, tror inte han ser sig själv som en utfyllnadsspelare och kan mcket väl bidra och vara en stor del av lagbygget. Som sagt, utan CL spel ser jag inte vad Atletico kan erbjuda Borja som inte resterande lag kan.
Edit: Tror för övrigt inte hans själ är inbränd i Villarreal efter 2 säsonger där, Valencia kan säkert locka.

A.K.
Haha givet.
Atlético Gaboro
2012-04-17 16:17
I Real och barca blir han utfyllnads spelare, och som du säger, i hans ålder tror jag att han vill spela boll, Valencia är bittra rivaler till Villareal så de lär inte ske, och jag tror Borja Valero vill stanna kvar i Spanien,

Det står väl mellan oss och Malaga, vi har huvudstaden att erbjuda hahah,
Och en ny arena om 3 år, Malaga har en shejk i ryggen, de blir tufft
Atlético A.K.
2012-04-17 15:23
Lopez Äh släng in Rg och Diego Costa med de fyra miljonerna. Blir ingen förlust direkt. Kul med redaktionen på twitter btw. Blir att följa
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Antonio López
2012-04-17 14:51
Efter att ha spanat på twittern kanske mitt bud på Diego Costa + R.G för Michu var aningen snällt. 4 miljoner euro? Slå till!
Atlético Antonio López
2012-04-17 14:45
Bra jobbat av Getafe. 5-1 mot Sevilla, inte illa.
Atlético Antonio López
2012-04-17 14:10
Ligger hans klausul på 32 miljoner? Jag själv syftade på Marcos med den siffran, håller med dig i att Bilbao håller hårt i sina spelare.

Det är ju ett antal klubbar i La Liga som är efter hans tjänster bl.a Malaga, Valencia, Barca och Real. Bortsett från dem har han även följare i PL.
Att en spelare i Valeros ålder skulle tacka nej till Barca eller Real har jag svårt att tänka mig. Spelar Malaga och Valencia CL nästa säsong så ser jag inte vad Atletico har att komma med.
Atlético Gaboro
2012-04-17 14:00
Oscar de Marcos lämnar sällan, det är inte ofta man ser en Baskier lämna klubben, det måste till något otroligt..

Men jag tror inte att Valero har dragit till sig för mycket intresse direkt, eftersom Villareal har inte alls varit bra denna säsong... Och skulle nu Villareal åka ner vilket jag hoppas på, så tror jag att Valeros 32 mille euro klasul försvinner(bara därför hoppas jag att de åker ner).. eller något måste nog hända med klauslen.

För jag tror verkligen inte Borja Valero skulle vilja spela i Segundan, och ja tror vi är rätt klubb för honom, Valencia lär han aldrig gå till och han borde inte gå till de större klubbarna heller, då han inte kommer få så mycket speltid som hos oss.
Atlético henkebarn
2012-04-17 01:54
Man kan väl inte säga annat än att det brändes chanser i söndags. Jag tippade 3-0 till Atléti, men tji fick jag.

Angående värvningar: Borja Valero vore fullkomligt ljuvligt att få över till den ljusa sidan. Riktigt bra spelare.

För övrigt har ett nytt avsnitt av fotpodden (det tjugonde!) trillat in i iTunes nu. Lyssna gärna. Som vanligt non-profitable och fullkomligt ideellt.
Atlético Antonio López
2012-04-17 01:24
En annan intressant spelare skulle kunna vara lejonens Oscar de Marcos. En spelare som kan spela i princip vart som helst i startelvan från försvarare till anfallare men gör sig nog bäst i innermittfältet. Borja Valero har nog dragit på sig för mycket uppmärksamhet.

Hans klausul på 32miljoner euro och det faktum att Bilbao håller i sina spelare hårdare än Wenger håller i sina fickpengar kan nog gör en övergång svår men ett intressant namn för min del hur som helst.
Atlético Gaboro
2012-04-16 17:16
Angående matchen igår, skitmatcher måste också vinnas

Typ det enda jag kan säga om gårdagens match, ett rayo utan förstemålvakt mittback och anfallare som alla är startspelare, och med nöd och näppe för vi med oss 0-1.

Bara blicka framåt mot Valencia på torsdag, en 2-0 seger skulle sitta skönt inför returen mot dem..

Någon som vet något om en spelare från Mexico vid namn Diego Reyes som ryktas till oss?
Atlético Erik_
2012-04-15 23:50
Bra med 3 poäng, men spelet måste som sagt bli bättre.
Var det någon fara med Diego?
Atlético atmd
2012-04-15 23:38
@Nahro:

Ja precis... det är kanske inte rimligt, men man lever på hoppet.
Hur många gånger har man inte tänkte att "NU! NU borde de väl ta sig i kragen!" och sen fått slita sitt hår i besvikelse? Man hoppas dock att de dagarna snart är över...
Atlético Nahro
2012-04-15 23:34
@atmd:

Alltså, det är inte så att jag jättegärna VILL ha rätt. Jag tänker mer att om vi har svårt att besegra ett Rayo Vallecano utan deras bästa målskytt och deras förstemålvakt, hur blir det då när vi möter andra lag som har ett ordinarie lag?
Atlético atmd
2012-04-15 23:25
@Nahro:

Mjo, visst, men vinner vi resterande 5 matcher får spelet se ut hur de vill. Då blir det CL. Men väldigt långt kvar dit...
Atlético Nahro
2012-04-15 23:19
@atmd: Med dagens spel är det nog bra om det blir Europaspel... Fy fan vad dåligt. Tänk om det alltid hade sett ut som när Atlético möter Real? DÅ hade CL inte bara varit en dröm. Det är vad jag tror.
Atlético Sundbyberg
2012-04-15 23:18
Bra vinst
Atlético atmd
2012-04-15 23:18
Bra med 3p.

Har jag hybris nu när jag säger att en CL-plats faktiskt inte är omöjlig?
Atlético Chewie
2012-04-15 23:13
Hahaha. Deras tjocka tränare är ju riktigt skoj.
Atlético Mazzjo
2012-04-15 23:11
Tycker Simeone är alldeles för seg med att göra byten. Sker nästan aldrig att han gör två byten innan minut 80.
Atlético Antonio López
2012-04-15 23:09
Falcaos 30onde mål i Atleticotröjan och nummer 1500 för Atletico på bortaplan!
Atlético Bobban (red)
2012-04-15 23:06
@ nahro

Atlético lånade Pacheco från Liverpool bara för att låna ut honom direkt till Rayo!
Annons: