/spanien/atletico/forum/841.aspx/spanien/atletico/forum/841.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Sportuga (Portugal-Red)
2012-04-24 20:27
@Antonio López:

kul kille haha, ska du spela på ditt resultat övermorgon ;)

är det bara jag, men är det ine sjukt tröttsamt att höra om Visca Catlunia hit och dit från alla Barca fans
Atlético Antonio López
2012-04-24 19:26
Juanfran är lustig han, av alla bilder man kan välja som profilbild på twitter haha.
Atlético Nahro
2012-04-24 17:22
@Optimo_Kun:

Whaaat? Har din far dömt Atlético? Stort!
Atlético Gaboro
2012-04-24 15:14
Med Simeone vid rodret har Atletico 15 5 5 (ligan + EL), om jag har räknat ihop det rätt nu...

Mycket imponerade måste jag säga, hoppas bara det fortsätter nu på slutet så ser det ändå ut att vara en ganska grym säsong ändå!
Atlético Gaboro
2012-04-24 15:00
Vi måste verkligen ta den där 4.e platsen för en CL plats, dels för pengarna och dels för att kunna behålla Falcao, Adrian, Arda Turan och Diego...

För om vi får en CL plats så ser jag inte varför dessa spelare skall lämna laget.
Vi har råd att ha kvar spelarna och utöver det så erbjuder vi CL något som jag tror dessa spelare strävar efter.
Atlético Zola-Rojiblanco
2012-04-24 14:09
Gör ett nytt försök.. Atletico fans bosatta i Stockholm. Semifinal på torsdag. Vart ser folk den? Något intresse att styra ihop något?
Atlético Optimo_Kun
2012-04-24 11:34
Haha en kul grej när jag hörde den senaste podcasten om Jesus Gil så sa min farsa att den enda arenan där han dömt och haft en pistol i omklädningsrummet var på Vicente Caldron och det var innan matchen då Jesus Gil hade kommit in och bara visat honom den. Kul att man fick det laget som favoritlag!
Atlético Antonio López
2012-04-23 23:28
Jo det har du helt rätt i, jämfört med Atletico har de det självklart svårare. Men med galningen Bielsa vid långsidan kommer de gå fullt ut i varenda match nu mot slutet, vilket jag tror Atletico också kommer göra så klart. Tänkte mest bara på att jag tror de kommer hota mer än Malaga i slutändan.
Kommer bli väldigt intressant att se hur det slutar dock :)

Edit: Yes, Levante borta, ursäkta.
Atlético Antonio López
2012-04-23 23:25
Karl Pilkington/
Detta är nog det mest fantastiska du lyckats med under ditt liv, fick tårar när jag såg det första gången. Vill verkligen förstå logiken i hur han tänker ibland, säsong 3 började köra igång förra veckan btw. (länktips)
Atlético Karl Pilkington
2012-04-23 23:23
@Antonio López:

Hoppas verkligen det blir så... ska själv dit (för första gången sedan 2006) och den matchen kan fan bli helt episk.
Athletic blir ett tufft hot men jag tycker ändå de har svårare matcher kvar än vad vi har. Förutom Malaga möter vi enbart lag som inte har något kvar att spela om, såvida inte Villarreal kammar noll tre gånger i rad och måste kämpa för kontraktet i sista matchen, till skillnad från Athletic som möter ett desperat Zaragoza till helgen och i sista matchen Levante (borta, inte hemma)
Atlético Antonio López
2012-04-23 23:19
Mötet på Calderon mot Malaga lär bli avgörande. Ska sanningen fram tror jag det kommer stå mellan Bilbao och Atletico i slutändan då Malaga har Valencia, Atletico och Barcelona att se fram emot i de kommande mötena. En stor nackdel för vår del dock är att Bilbao har ett bättre innebördsresultat mot Atletico. 3-0, till Bilbao hemma och 2-1 Atletico hemma.

Vår räddning får väl bli Real Madrid som åker till Bilbao över helgen, deras vana trogen lär de pissa på sig själva för att samtidigt pissa ner oss. Då de möter Zaragoza borta, Getafe hemma och i sista matchen Levante hemma.
Atlético Karl Pilkington
2012-04-23 22:53
15p har blivit 4p.

We'll get that f-king Champions!
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2012-04-23 22:37
Malaga nick i ribban med fyra minutter kvar!

Atléticoprodukten Camacho!
2012-04-23 22:16
1-1 Malaga, Cazorla!
Atlético Karl Pilkington
2012-04-23 22:07
Osasuna 1p före oss med vinst idag... de har dock Villarreal borta nästa match och även Valencia borta, så kan ta att de får vinna idag, tror ändå vi passerar dem.
2012-04-23 22:04
1-0 Osasuna! mål av Nino.. Bättre med Osasunavinst än Malagavinst!.. Dock bäst med ett lika resultat
Atlético atmd
2012-04-23 15:53
@Alexander Ivanovski(red):

Salvio har verkligen alla förutsättningar för att bli överjävligt jävla bra. Hade varit så jävla kul att se han blomma ut helt nästa säsong.
2012-04-23 14:00
Kommer ihåg när jag önskade att Salvio skulle vara såhär bra i Atléti, och vóila!
Atlético Antonio López
2012-04-23 00:30
Haha oj, nu blev det lite fel med länktipset. Sinatra och Dean Martin är nog inte utlånade från Atletico. Nu ska det vara rätt :)
Atlético Antonio López
2012-04-23 00:29
Många här som är nyfikna på våra utlånade spelare, Madridatleticos.com kör en regelbunden "loan watch" på de utlånade gossarna. (länktips)
Arda11
2012-04-23 00:12
atletico de madrid!!!! EL e vår i år, utan tvekan! sen måste jag tillägga att Arda är världsklass, det är kvalité i den killen rakt igenom... Arda är ung och kommer att utvecklas ännu mera med tiden och bli ännu bättre än vad han redan är... tror att Arda blir ligans stora utropstecken nästa säsong!
Atlético atmd
2012-04-22 20:36
@Antonio López:

Mjo, visst, men samtiigt åker du inte till Camp Nou och bara vinner om du heter Malaga. Tror att de tappar poäng imorgon emot Osasuna och eventuellt även emot Valencia hemma. (och gör de inte det så tar vi in på valencia...) Lägg till en bortamatch emot Barcelona och att vi har Malaga, på hemmaplan, i näst sista matchen och jag kan faktiskt säga, rakt ut, att jag tror att vi kommer ikapp dem.

Vi möter nu tre lag som inte har ett endaste dugg att spela för (räknar med att Villarreal har kontraktet klart till sista matchen) och med den motivationen vi (borde) ha nu så tror jag 12p, eller åtminstone 10, absolut är möjligt - vilket i så fall bör räcka.
CL är mycket viktigare än en EL-vinst då en CL-plats för att vi kan behålla spelare som Falcao, Diego m.m samtidigt som det ger pengar till att värva nya spelare av hög klass. Pengarna och vår status som CL-klubb gör oss dessutom mycket mer attraktiva för spelare av hög klass.
Atlético Antonio López
2012-04-22 20:33
Bajen/
Haha ja jag anade att det var något sånt.

Klistrar upp ett länktips på målen också, Ardas mål kan man se om och om och om igen!
Atlético Bajen Fans Nacka
2012-04-22 20:30
Oj Anthonio.fick hjärnsläpp. Tänkte yes vi möter Valencia i ligan. Sorry.
Atlético Antonio López
2012-04-22 20:26
Malagas spelschema. "Först Osasuna borta i morgon, sedan väntar Valencia hemma, Barcelona borta, At. Madrid borta och Sporting hemma." Nu är man bara orolig över att Barca kommer ge bort den segern, skulle vart mycket bättre om de vunnit matchen mot Madrid igår bara för att hålla motivationen på topp. Men enkelt blir det inte för Malaga de kommande mötena.
Atlético Antonio López
2012-04-22 20:23
Bajen Fans Nacka/
Nja den matchen är ju i EL och inte ligan. Förra mötet slutade 4-2 i Atleticos favör så ett kryss eller en förlust med 1mål skillnad går man vidare på.
Atlético Bajen Fans Nacka
2012-04-22 20:17
Måste seger mot Valencia på torsdag då.
Atlético Aupa Aupa!
2012-04-22 20:09
Málaga förlorar och Valencia kryssar!
Atlético Antonio López
2012-04-22 20:07
Aupa/ 4 poäng till tredje, 5 egentligen med tanke på att Los Che har bättre resultat när det gäller innebördesmatcherna. Kom även ihåg att både Malaga och Valencia har en match mindre spelad.
Atlético Antonio López
2012-04-22 20:06
Skulle vara så läckert om Atletico slog ut Valencia ur EL och i sista matchen för säsongen lyckas knipa deras CL-plats. Haha fladdermössen skulle flyga omkring i vrede de kommande åren.
Annons: