/spanien/atletico/forum/811.aspx/spanien/atletico/forum/811.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Antonio López
2012-05-20 00:18
Spelar Atléti med 3 eller 5 backar?
Atlético Antonio López
2012-05-20 00:08
Stream
Atlético Kakan_Atletico
2012-05-20 00:08
Finns det nån stream?
Atlético Antonio López
2012-05-20 00:04
Hänger inte alls med, är det första eller andra halvlek?
Atlético Antonio López
2012-05-19 23:56
Startelva: Asenjo: Sílvio, Miranda, Pulido, Perea; Tiago, Mario; Salvio, Diego, Filipe; and Falcao.

Pulido i startelvan, Silvio testas redan nu som vänsterback och Filipe på mittfältet.
Atlético Antonio López
2012-05-19 23:55
18 miljoner är inte ett överpris för en av ligans bästa försvarare. Ser absolut inte heller någon anledning att sälja vår bästa mittback. Falcao är en oerhört duktig anfallare men han är inte en försvarare eller mittfältare. Bara för att man vill ha kvar honom betyder det inte att man kan gå och hacka på det bästa i resterande delar av laget. Då kan jag nästan garantera en plumpplats nästa säsong och att Falcao definitivt försvinner.

Någon som har stream till matchen?
Atlético zoran
2012-05-19 23:55
Vilket jävla mål av Falcao..
Atlético Gaboro
2012-05-19 23:19
Antonio lopez

Så vi köpte han alltså för 18 mille euro ?!?
Fyfn vilket över pris!!

Sälj för att ha råd med att behålla Falcao, miranda dominator botia, de klass på dom också
Atlético zoran
2012-05-19 17:59
Botia erkände att han förhandlar. Det sade han till fansen igår kväll. Vet inte vad AS agenda är dock. Ska väl sägas att El Comercio körde samma korkadeberättelse..
Atlético Mazzjo
2012-05-19 16:58
Haha ja, det låter ju verkligen otroligt att han bara skulle hämta en bil.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Deion (red)
2012-05-19 15:30
Så en kille som tjänar multum (jämfört med oss andra) åker alltså ca 380 km för att hämta en bil från från hans agent just utanför Atléticos träningsanläggning (klubben han kopplats till hela året) istället för att hämta den någon annanstans i Madrid. Och dessutom besöker traningsanläggningen när hela laget är i Colombia. Vilken spelare är det han ska hälsa på? Och sen ska han alltså köra tillbaka ännu 380 km till norra Spanien. Är ganska säker på att han kan få bilen levererad med lastbil eller hemkörd.

Bra jobbat AS!
Atlético Mazzjo
2012-05-19 14:13
Enligt AS så var endast Botía i Majadahonda för att hämta en bil av hans agent.
Atlético Deion (red)
2012-05-19 11:02
Sky Sports Radio transfer update sa för en stund sen att Diego Godín kan vara på god väg till Chelsea. Speciellt efter finalen där han "tog hand om" Llorente. Mer vet jag inte för tillfället.
Atlético Antonio López
2012-05-19 02:20
Gaboro/
Första året betalade man 9 miljoner och skulle betala resterande förra sommaren. Men hur tänker du när du säger att man lätt ska sälja lagets bästa mittback för 10-15 miljoner? En av ligans bästa mittbackar rättare sagt, nu när defensiven äntligen ser stabilt ut är väl det sista man ska göra att rubba på den stabilaste brickan i spelet? Dessutom att gå i en förlust av försäljningen.

Kakan/
In Cholo we trust ;) Han vet nog vad han sysslar med!
Atlético Gaboro
2012-05-19 01:12
Zoran

Skojade lite med en maräng, förstår inte varför inte barca utnyttjar sin 2,5 mille euro klasul på spelaren, 4 mille är ändå ett bra pris

Om vi sedan skulle kunna sälja godin för runt 10-15 mille, lätt att han lämna i mitt tycke, det kanske är det som planeras för att inbringa pengar för "save Falcao" planen, eller?

Rätta mig om jag har fel, men har för mig att vi betalade 9 mille euro för godin när han anslöt och att vi vid senare skede skulle betala ytterligare 9 mille euro, alltså 18 mille euro.. Eller är jag helt ute och cyklar?
Atlético Kakan_Atletico
2012-05-19 00:06
Klart att det är positivt att ha bra spelare i truppen. Inte det jag menade. Utan om vi petar både Dominguez och Botia en längre tid så lär de tröttna för eller senare pga att de behöver speltid för att utvecklas. Hade hellre sett att Perea stannat kvar i klubben då han är en äldre spelare som inte utvecklas mer. Än att bänka en så talangfull spelare som Botia.
Atlético Antonio López
2012-05-18 23:55
Skulle inte vara fyskam att ha 4 dugliga mittbackar för engångsskull. Vi hade ju problem med en liten trupp i säsongen som varit, att det är 1 spelare som kan avlasta en annan på varje position är bara något positivt. Speciellt om tanken är att gå hårt i alla 3 turneringar eller 2 av dem. Med skador, avstängningar, ett hektiskt spelschema och dylikt kan nog inte 4 bra mittbackar vara något negativt.
Atlético Kakan_Atletico
2012-05-18 23:27
Jo jag vet att Perea lämnar. Men om vi värvar in Botia så har vi Miranda och Godin plus Dominguez och Botia. Båda spanjorerna måste få spela regelbundet för att utvecklas. Och jag anser att Botia är en man för startelvan.

Så frågan är om Miranda eller Godin är påväg bort? Den sistnämnde har ju ryktats lite till höger o vänster under tidigare fönster.
Atlético zoran
2012-05-18 23:04
Perea kommer lämna Atlético. Hans kontrakt löper ut i sommar.

Förövrigt kommer Botía antagligen kosta runt €4 miljoner och inte €200,000..
Atlético Kakan_Atletico
2012-05-18 22:10
Känns som om att någon av våra nuvarande mittbackar är påväg bort eftersom att Botia verkar klar. Vi kan ju inte ha fyra BRA mittbackar i truppen som ska ha speltid.
Real Madrid CristianoRonaldoo
2012-05-18 22:00
Gaboro

Ja, nu har ni ju 4 riktigt bra mittbackar.

Edit: Om han ansluter alltså.
Atlético Gaboro
2012-05-18 21:53
200 000 euro har det diskuteras i media faktiskt
Riktigt bra värvning!
Real Madrid CristianoRonaldoo
2012-05-18 21:47
Hur mycket ungefär, kommer Botía kosta er?
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2012-05-18 18:40
Super cupen mot Chelsea/Bayern spelas den 31 augusti kl 20:45 i Monaco!
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2012-05-18 16:03
@zoran:

Oj, tackar! Sorry om det lat grinigt for ovrigt, tyckte det var en enkel detalj som kan gora skillnad, i positiv bemarkelse :)

Ps. En onskan till: Skriv "Falcao stannar... tills karriaren ar slut." Hehe :D
Atlético zoran
2012-05-18 12:05
@rawkus

Då var även det ordnat. Något mer att tänka på?
Atlético Monokel
2012-05-18 02:41
Gaboro,

Brädda truppen med en ytter forward, playmaker (om Diego försvinner), Def.Mittfältare (inget träben eller passnings osäker än) och sen möjligtvis en vänsterback :)
Atlético Gaboro
2012-05-17 23:36
Burak yilmaz, Clerc och valero eller jurado känns som typ de enda man "behöver" värva..

Då räknar jag med att Diego försvinner.. Sedan sälja av RG och Costa..
Även perea lämnar och lopez lämnar vilket känns som att det öppnar upp för löner typ.. Eller vad tycker ni vi behöver värva och sälja av?
Dels för att spara pengar och dels för att bygga ett slagkraftigt lag, typ ersätta Diego
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2012-05-17 22:11
Finns det mojlighet att under "Altas y Bajas" skriva dit vilket lag spelaren i fraga tlllhor?

De flesta vet jag genom namnet, men ej alla namnges i respektive klubb.

Tanker pa denne:

"Jamel Saihi
(27.01.1987, 181 cm, 73 kg, högerfotad, defensiv mittfältare)
- Den 25-årige tunisiern ligger på en imponerande 13:a plats i passningsligan den här säsongen med sina 85,8% till korrekt adress. Det är dock långt ifrån en kreativ fotbollsspelare som Atléticos klubbledning verkar vara intresserade av, snarare så liknar han Paulo Assuncao i sitt spel och är en mycket duktig defensiv kraft på mittfältet. Än så länge väldigt lösa rykten dock..(17/5)"

Kanske kan redaktionen krita dit ett litet "Montpellier" under beskrivningen("hogerfotad, defensiv mittfaltare"?
Atlético Kakan_Atletico
2012-05-17 17:12
Kvalité till rätt pris är det som måste värvas. Burak från Trabzonspor är väl en sådan lirare i mitt tycke.

5 miljoner euro för Raul Garcia, gärna för mig!

Zoran, är skulderna så enormt stora?
Annons: