/spanien/atletico/forum/805.aspx/spanien/atletico/forum/805.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona erkano
2012-05-30 19:10
http://www.youtube.com/watch?v=ePHwTeeFbwQ&NR=1&feature=endscreen
Atlético Chewie
2012-05-30 19:05
Kan Emre lägga ordentliga hörnor och frisparkar eller?
Barcelona erkano
2012-05-30 18:54
Här kan ni se hur Emre´s spelstil är EXAKT likt Diegos.

Därför är det tänkt att Emre skall ersätta Diego !!

http://www.youtube.com/watch?v=fZH6aidht-Q&feature=related
Atlético Erik_
2012-05-30 18:49
Ang. ytterbackarna tycker jag nästan vi ska ha lite is i magen, kommer Casado vara gratis? Juanfran och Filipe är ordinarie på respektive kant, Silvio fungerar bra som både högerback och vänsterback och vi har dessutom lovande Manquillo som borde få chansen snart.
Om vi kan knyta till oss en vänsterback graits är det jättebra, men jag tvekar till att betala när vi måste ha så mycket pengar som möjligt till att behålla Falcao. (Nu vet jag inte om Casado kommer gratis, gör han det är det ju en helt annan sak)
Barcelona erkano
2012-05-30 18:32
Neeeeeeeeej inte EMRE !!!!!

Atletico kommer att få rött kort i varenda match som Emre spelar !!

här har ni anledningen

http://www.youtube.com/watch?v=pS7_XOoys5w
Atlético bergan
2012-05-30 17:23
Känns jävligt bra att vi ser ut att kunna behålla Falcao och Adrian. Får tillbaka känslan då Aguero och Forlan huserade i anfallet:) Att få tillbaka Jurado känns jättebra då det är en spelare jag tror kan utvecklas till en "ny" Diego om saker och ting vill sig rätt. Det jag är negativ till är de andra värvningarna som varken känns genomtänkta eller bra, panikvärvningar i mina ögon:/
Atlético Chewie
2012-05-30 16:24
In med Jurado och Capoue, sen så skulle vi behöva en till vänsterback, ifall inte Silvio kan hålla sig frisk hela säsongen. Jag tycker man skall försöka köpa loss Rayos vänsterback Casado som en backup.
Atlético Kakan_Atletico
2012-05-30 16:20
Sevillaboy, att du som håller på Sevilla kallar en spelare för ett svin är lite små roligt då ert lag innehåller ett flertal med den benämningen.

Hade varit roligt att få tillbaks Jurado, de sista matcherna han gjorde för klubben senast var roliga att se. Då kändes det som att han hade kunnat blomma ut ordentligt men istället såldes han till Schalke. Trist men vi får hoppas på en ännu bättre Jurado om han återvänder! Spännande helt klart.

Capoue hade också varit en mycket bra värvning, typ det ända vi behöver. Om vi får Jurado.
Atlético El Burro
2012-05-30 15:36
Jag sitter fortfarande och hoppas på Étienne Capoue från Toulouse FC!
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2012-05-30 15:23
inofficielt har Schalke som sagt godkänt 5 miljoner som pris, läste någonstans att jurado var ivrig att skriva på och det har spekulerats om ett fyraårskontrakt :-)... dock kan jag fortfarande inte förstå att Diego lämnar :-/
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Gaboro
2012-05-30 15:10
Bat - El Flaco

Gratis är ALLTID godast!
Atlético Chewie
2012-05-30 13:54
Personligen ser jag jävligt positivt på att eventuellt få tillbaka Jurado, sålde vi han inte för typ 13 milj euro? Kan vi ta tillbaka honom för 5 så tycker jag man ska göra det.. var riktigt besviken när han fick lämna faktiskt.
Valencia Bat - El Flaco
2012-05-30 11:29
Fan vad ni värvar :P transferfönstret har nt öppnat ens!
Atlético Mazzjo
2012-05-30 08:01
AS uppger på morgonen att Schalke accepterat ett bud på €5 för Jurado och att Gil Marin lovat Simeone att Atlético ska behålla Falcao, Arda och Adrian.
Atlético Chewie
2012-05-30 02:34
Sevillaboy, tyst.
Atlético Kaya1
2012-05-30 01:11
Sevillaboy
Zokora är skit Emre och han började gräla efter en närkamp och 3 minuter senare skakade dem hand men efter matchen vart han uppmuntrad av trabzon spor människor att anmäla händelsen det är hat mellan lagen och det är anledningen till att det förstorades jag kan inte se varför man skakar hand med en person om man ska bitcha sig efteråt
Atletico vinner båda matcherna mot sevilla med emre som målgörare
Atlético Kaya1
2012-05-30 00:59
Emre kommer göra nytta i atletico jag är säker på det Atletico som jag nu har följt i ett år behöver just spelare som emre och han kommer inte halvskadad eller match otränad han kommer i grym form killen har känsla i inläggen kommer göra många assist till Falcao/Adrian
Han kommer vara given i start elvan om inte atletico köper en spelare i diegos klass och såna spelare kostar en jävla massa pengar med tanke på att man ska spara pengar till Falcao så tror jag inte man kommer köpa

Cigge
2012-05-30 00:23
Ametix

Glöm inte bort att han har haft skadeproblem under stora delar av sin karriär. Utan dessa tror jag att han hade spelat på en högre nivå, med tanke på hur talangfull och bra han var som ung. Inter var samtidigt ett felval så här i efterhand.

Med Emre centralt på mittfältet tror jag att ni blir ett bättre bollhållande lag. Emre kan vrida och vända sig ur täta och pressade situationer på ett väldigt bra sätt. Visar samtidigt upp kyla med boll samtidigt som han kan styra det offensiva spelet på ett bra sätt.

Håller han humöret i styr, vilket jag tror att han kommer göra, är det en väldigt bra och billig värvning av er. Kommer säkerligen vara ett alternativ till startelvan när ni är tänkta att vara det spelförande laget.
Ametix
2012-05-29 23:46
Jag tror att en av huvudanledningarna till att man just värvar Emre bortsett från erfarenheten är just p.g.a att han är så otroligt jämn i sitt spel dippar väldigt sällan.

Det är också en väldigt "hybrid" spelartyp som klarar av rollen som både offensiv och defensiv. Fint passningsspel med förmågan att slå avgörande passningar långt ned från plan är också fullständigt fenomenal på att snabbt vända spelet med hårda krossbollar. Det är även en väldigt hårt jobbande spelare som sliter väldigt mycket. Ifall man söker en liknande spelare som Emre och som dessutom är etablerad så kostar det en del och här får man honom gratis.

Nu när jag har dragit upp hans bra sidor så finns det dock också en väldigt mörk sida av Emre som har ställt till det för honom många gånger under karriären. Han har flera gånger under denna säsongen hamnat i dispyter med sin tränare där han varit både bänkad och lämnad utanför truppen. Det är en otroligt aggresiv spelare som är en tickande bomb och kan åka ut när man minst anar det och överge sitt lag. Det kan vara på en match när man leder med 4-0.

Han har varit lite av en bråkstake i alla klubbar han representerat Galatasaray, Inter, Newcastle och Fenerbahce. Det är egentligen en av huvudanledningarna till varför Emre aldrig kom längre i sin karriär till dom riktigt stora lagen för rent fotbollsmässigt finns det nästan inga brister alls. Han har under sin sejour i Newcastle och Fenerbahce blivit anklagad för rasism och den senaste gången hände under denna säsongen mot Trabzonspor där han skulle ha sagt saker som har med Zokoras hudfärg att göra.
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2012-05-29 20:36
JFH: Problemet ar ju att han presterar nar det ar ett lag med mindre press pa sig.

Tanker direkt pa Diego Costa... Om ett "dugligt" bud kommer in, sa hoppas jag vi saljer.

Haller dock med dig om Suarez... Fruktansvart ojamn. Blandar en superb insats med totalt urusla.

Gaboro: Fabian ar laaaaaaangt efter Diego kalibermassigt. Vore ett rejalt nedkop - detta sager jag som ett fan av Fabian. Tycker han gjort sig battre lite mer pa kanterna i bade Chivas och Landslaget.
Atlético Gaboro
2012-05-29 20:31
Ses Marco Fabian som ersättaren till Diego eller är han en helt annan typ av spelare?
Atlético JFH
2012-05-29 19:57
@zoran, rawkus

Ja, jag förstod nästan att det var planen, men kan man inte casha in så ser jag honom inte som ett sämre alternativ än våra nuvarande, mer defensiva, sådanna. Jag kan dock tycka att han, trots dåliga insatser, fick ta en väldigt stor del av kritiken när majoriteten av laget underpresterade, och dessutom har jag en känsla av att han var ett offer av spelsysteme/t/n. Han fick ofta antingen spela offensivt eller defensivt, istället för att vara den tvåvägsmittfältare han är. Den gångna säsongen i Osausuna visar också på både potential och en viss mental styrka. Kommer det in bud som i alla fall närmar sig åttasiffrigt, så har jag inget emot att sälja, men handlar det om siffror kring €2 miljoner eller att han köper ut sig från kontraktet så ger jag heller honom chansen än utstår en till säsong med Mario Suarez.
2012-05-29 18:41
Nyckeln till bade Emre och Rodriguez ar ju just Cholo. Om nagon skall fa ordning pa snubbar likt dessa, sa ar det varan Hell Boy :)

Glom att Rodriguez ens hinner lagga pa sig mer an 10 grams overvikt innan Cholo loper sista blodsdroppen ur killen...

OM det sedan skiter sig, sa var de bada gratis och en chansning likt denna kostar saledes inte lika mycket som ett dyrt kop.

Vad laser jag sedan naden? "RG en chans till"? Nar helvetet fryser till is. Bort, illa kvickt - casha in med detsamma.
Real Madrid Ola(Benfica-red)
2012-05-29 18:27
Alexander I//

Tackar. Håller med om att Salvio har en fin potential och därför hoppas jag såklart att vi kan knyta honom till oss. Vi har ett väldigt fint lag på gång och högerkanten är inte av samma kvalitet som övriga lagdelar, utöver vänsterbacken men det är en annan diskussion. Kanske han ni någon till övers:)

Angående Cebola Rodriguez så har han under det senaste två åren bara blivit sämre och sämre. Han var riktigt bra hos oss och första året hos "ondskan" men sen har det blivit bara trubbel, bråk och dåligt spel.
Som Zoran skriver så försökte han mer eller mindre skada JM på träning, och även om det kanske är en överdrift att säga att han försökte bryta benet på honom så känns själva intentionen att vilja skada en medspelare rätt talande för honom. Nåväl ni kanske kan få ordning på honom, men förvänta er inte stordåd.
Atlético zoran
2012-05-29 18:01
Cebolla och Emre är riktigt bra breddvärvningar, det råder ingen tvekan om det. Däremot så är jag betydligt mer tveksam till de båda som startspelare; Cebolla har inte spelat regelbundet på flera säsonger och dessutom har han haft stora problem med såväl vikten som humöret, bl.a. försökte han bryta benet på João Moutinho på en träning för två månader sedan som gjorde att Porto skickade iväg honom från klubben.

Emre är väldigt bra individuellt och kreativit, han kommer ge en extra dimension på Atléticos mittfält (när det gäller att hitta ytor och slå den avgörande, speciellt mot lite tightare försvar) om han får hålla sig skadefri. Det är svårt att göra bra ifrån sig i Turkiet när media är så tätt inpå dig vilket även Arda fick känna av i slutet av sin tid.

Det som ger mig hopp om att båda spelarna kommer göra bra ifrån sig är Cholo. Han har jobbat med många problematiska karaktärer tidigare i tränarkarriären och fixat det. Téo Gutiérrez var ju en av Racings bästa spelare tillsammans med Gio Moreno innan Cholo lämnade för Atlético, nuförtiden drar han pistoler efter derbyn och blir kickad av klubbar till höger och vänster.

Atlético måste dock köpa loss en ordentlig ersättare till Diego och jag tycker vi missade en riktigt bra spelare som vi länkats samman med tidigare: Gylfi Sigurdsson (Swansea). Det finns dock gott om den här typen av spelare på marknaden, förhoppningsvis går de och värvar någon.

@JFH

Rubén Micael och Raúl García kommer att säljas vidare för att samla in pengar till för att behålla Radamel. Rubén Pérez framtid är oviss.
Atlético JFH
2012-05-29 17:31
Spelmässigt tycker jag att det är bra breddvärvningar vi gör, men det kan behövas lite spets också. Att ge Emre 2 år med tanke på åldern känns lite dumt, men även om ja tvivlar att han har spetskvaliteten för att höja laget tror jag att hanslägstanivå är ganska hög. Salvio ut är ltie tråkigt, men samtidigt har han blandat och gett väldigt mycket, och mina förväntningar på honom har varit högre än vad han har presterat. Där kan Rodriguez visa sig vara en direkt ersättare.

I övrigt så skulle det vara guld värt att behålla Diego även nästkommande säsong, och ska man drömma får Perea och Lopez helt plötsligt förlängt.

Annars så har vi ju en jäkla massa centrala mittfältare, varav flera inte rikitgt håller. Assuncao, Ruben Micael, Ruben Perez, Raul Garcia, Mario Suarez, Tiago och Gabi konkurrerar alla om 2 platser på det centrala mittfältet. Då räknar jag met att Koke och Emre är helt givna som back-up alternativ vilket gör att minst 5 av dessa ska bort. Flera är ju redan på väg bort, men jag undrar om det inte är värt att ge RG en till chans? Nu när det ändå spelas lite annorlunda fotboll än tidigare säsonger. Kommer det ett bra bud är det dock ingen tvekan om att han kan säljas, och det tycker jag gäller alla jag nämnde.
2012-05-29 16:36
Ser for ovrigt INGET negativt med varken Rodriguez(fenomenal nar han ar motiverad!!) eller Emre.

Rutinerade, gratis och de ;lever knappast med illusionen att de anlander som startspelare.

Kan ju arligt saga att jag hellre kastat in 2 valrutinerade herrar om det krampar i en viktig match, snarare an 2 oprovade Canteranos.

Och allt som gors for att kunna behalla El Tigre kommer fa mitt medgivande, med undantag for en forsaljning av Adrian...
2012-05-29 16:32
@zoran:

Fabian ar fenomenal nar han ar i form, dvs.

Han ar en humorspelare: God form och pa gott humor = smatt fenomenal. Dalig form och tjurig = minst sagt usel.

Intressant dock att han kopplas ihop med oss. Hetlevrad Mexare fran Jalisco, fran en klubb(Chivas) som har ett eget "forbud" mot icke-Mexikanska spelare.

Chivas har en sjuk ungdomsavdelning och spelar ofta in talangfulla ynglingar tidigt, vilket gor att de redan vid 18-20 ars alder lirar hogsta ligan regelbundet.

Fabian ar en kvick, malfarlig och javligt ettrig offensiv mittf./winger. Han klarar alla offensiva positioner, aven som anfallare, men gor sig bast strax bakom ett par rena anfallare.

Ingen koll pa vilket pris som namns dock...

Det lar bli konkurrens fran bla Hollandska, Franska och PL.
Atlético Garra
2012-05-29 16:32
Om Emre och Rodriguez är till för bänken är jag mer än nöjd, sen tycker jag också att tidiga värvningar är väldigt positiva för laget. Bien Caminero!
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2012-05-29 16:25
Hej Ola!

Salvio har varit en berg-och-dalbana. Han har dock förbättrat sig (precis som alla andra) sedan Simeone tog över. Han har fortfarande steget och viljan men nackdelen är att han kan ibland bli osynlig under stora delar av matcherna. Ibland är han jättepigg och jätteteknisk och ibland snubblar han på bollen.

Men om man jämför honom med innan så är han mycket mycket bättre. Jag hoppas att han stannar i Atlético då killen har mer Potential!
Annons: