/spanien/atletico/forum/802.aspx/spanien/atletico/forum/802.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Antonio López
2012-06-06 01:16
Garra/
Om det stämmer angående Lafita så är jag överlycklig. Detta har ingenting med just Lafita att göra men att ledningen för en gångs skull någonsin tar ordet av en tränare med någon vikt. Helt fantastiska nyheter om det stämmer :) Finns en ljus sida av allt, eller?
Atlético Garra
2012-06-06 00:54
Från Osasunas Silly Season: "När det gäller Raul Garcia så har nu Valencia visat sitt intresse och lagt ett bud på 5 miljoner €, pengar som Osasuna inte kan matcha och det ser tyvärr ut som att han är förlorad för Los Rojillos. Atlético är villiga att sälja för att kunna bekosta andra spelarköp." Hade vart jobbigt om han blir hur grym som helst där.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Garra
2012-06-06 00:45
Läste att övergången av Lafita stoppades av Simeone...
Atlético Chewie
2012-06-05 15:28
Verkligen, hoppas han stannar länge hos oss.. Det är omöjligt att inte tycka om honom.
Atlético Kakan_Atletico
2012-06-05 15:22
Underbart att se Ardas glädjetårar!
Atlético Antonio López
2012-06-05 13:26
Chewie var först med den såg jag nu :)
Atlético Antonio López
2012-06-05 13:25
Säsongen sista(?) ATM insider, campeeeeeooones!
Atlético Chewie
2012-06-05 11:49
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ELUlwyxLb1o
Atlético henry garvis carlsson
2012-06-05 08:56
Garvis.... 1949-1953 87 matcher 33 mål. Både spelat i AIK och Atleti. Kan ju knappast bli en bättre kombo.

Har aldrig gillat Toivonen, problemskapare...
Atlético ColinZeal.se
2012-06-05 04:03
Toivonen eller inte.

Har Atleti haft svenska spelare öht? Och vilka isf? Kan inte komma på någon.
Atlético garmawi_90
2012-06-05 01:00
Ta en titt på trailern till FIFA 13 och inte minst kära Atletico som medverkar, man möter Soldado's Valencia, (runt 1:25 i klippet)
Kan dock inte lista ut vem spelaren är intill Tiago och just nämnde Soldado (Arda månne, nummer 11) haha det förklarar vad jag tycker om FIFA i jämförelse med PES!
Atlético zoran
2012-06-04 23:17
@Gaboro

Saker och ting ändras från dag till dag. Cholo vill uppenbarligen ha kvar Salvio, men ledningen ser en chans att sälja honom och få in pengar. Diego Costas värde är inte alls på samma nivå.
Atlético daniel77
2012-06-04 22:45
Värva Toivonen innan Real gör det! Haha, det var fan i mig det sjukaste ryktet jag läst på mycket länge... Vad skulle Ola tillföra? Nada de nada. Skulle inte ens ge 8,50 kr för den grabben.
Atlético Sportuga (Portugal-Red)
2012-06-04 20:24
toivonen ? nej nej & åter nej, hyffsad spelare men inget för oss

skulle Endast vara för att vi får mer presstid i sverige då...
Barcelona Pocho
2012-06-04 11:48
Rösta på Simeone som årets tränare, han har inga röster alls just nu!
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2012-06-04 01:08
Gaboro: det har blivit ett litet tvärskytte om man kan säga så. Det är till 99% Zoran som skriver Altas y Bajas och jag skrev artikeln om försäljningarna.

Klart är Salvio hetast för att lämna men det går fram och tillbaka. Det sägs olika från alla håll och kanter. För Costas del är Mallorca mycket intresserade men även ett par andra spanska klubbar.

Tidningarna drar fram för och nackdelar för varje spelare så det blir väll jämt tillslut (dock har Costa varit i Spanien i 5 år vilket innebär möjlighet till spanskt pass)

Tror faktiskt hellre att Simeone tar Salvio än att han tar Costa. Dock återstår det att se vad som händer. Detta är Atlético, allt kan hända..

Joseba: Tyvärr gjorde vi så då det skulle bli ganska kladdigt om alla hade skrivit där iochmed uppdateringar osv. Ska även säga att det var Zoran som ville ha det så.

Angående spelarna så är jag med dig till 75%, vilket innebär att vi borde ha kvar belgaren Courtois ett år till (Det ända som står ivägen är att Chelsea inte vill att han spelar Super cup-finalen 31 augusti, vilket han själv vill)

Ang. Toivonen tycker jag ungefär likadant. Tycker vi har bra anfallare som du nämner (Falcao, men även Adrián som kommer utvecklas under säsongen).
Nu har vi ju även fått in Rodriguez från Porto (Free transfer) vilket gör att vi har en backup till de båda. Känns onödigt att betala närmare 85 miljoner kronor för Toivonen när klubben har usel ekonomi.

Arda kommer att stanna och han kommer bara att bli bättre och bättre (även vad han redan är) och jag hoppas att han fortsätter som han gjorde förra säsongen men att han gör lite fler mål.

Finns mycket att välja på, vi har även mycket duktiga ungdomsspelare i de spanska ungdomslandslagen så något hade vi säkert fixat ;)
Atlético Gaboro
2012-06-04 00:25
"Atlético verkar dock räkna betydligt mer med Diego Costa än Salvio i nuläget vilket gör att klubben möjligtvis kommer behålla honom om argentinaren försvinner. (3/6)"

Läste precis tvärtom att Diego Costa går före Salvio, då Simeone har ett stort förtroende för Salvio och nämner hans två mål i EL matchen mot Besiktas som en topp under säsongen
Atlético Gaboro
2012-06-04 00:20
Sjukt äckligt, satt faktiskt härom dagen och tänkte på hur kul det skulle vara med en svensk i laget och jag tänkte på att Ola Toivonen kanske borde komma..

Men håller med som många anser, att 85 mille för honom är lite väl mycket för vår ekonomi i dagsläget..

By the way, reklam filmen där pojken frågar sin pappa varför de hejar på just Atletico Madrid fick pris för bästa reklamfilm eller något sånt! har inte den bästa spanskan haha
Athletic Joseba
2012-06-03 23:29
Trist att man inte kan kommentera på er silly-blogg. Om ni behåller eran målis med det konstiga franska namnet och får in Toivonen som har power och därmed passar i ert spel och dessutom behåller Falcao så har ni en grym säsong att se fram emot. Då har har jag inte ens nämnt Turan t ex. Shit det kan bli riktigt bra...
Atlético Deion (red)
2012-06-03 21:54
Några veckor gammal men fortfarande rolig bild :)
Atlético Chewie
2012-06-03 20:28
klumpig också..
Atlético Kakan_Atletico
2012-06-03 20:23
Känns inte som om att Toivonen kan tillföra det vi behöver. Han är en striker, men att betala 85 miljoner kronor för en kille som ska vara avbytare är inte vad vi behöver i dagens ekonomiska situation.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Gracies Pep
2012-06-03 17:40
En fråga vad är det för fel på Toivonen. Visst är han inte den bästa Svensken men enligt mig den näst bäste.
Atlético Dominguezzzz
2012-06-03 17:06
Tänkte slänga iväg o fråga om någon här inne ska på hultsfred, har aldrig i hela mitt liv träffat en annan person som håller på atletico så det skulle vara roligt!
Atlético Nahro
2012-06-03 16:57
@Aupa Aupa!:

Bajrami får väl knappt plats på bänken i holländska ligan ens?

Jag hade inte tackat nej till Wernbloom eller Elm. Martin Olsson hade kunnat finnas med i truppen som backup också. Men det är väl egentligen allt som jag hade velat ha i laget från svenskt håll.
Atlético Kakan_Atletico
2012-06-03 16:47
Rasmus Elm är en spelare som skulle kunna blomma ut och betyda oerhört mycket för vårt passningsspel. Skulle nog göra bättre ifrån sig än vad Gabi gör i skrivandestund.
Atlético Aupa Aupa!
2012-06-03 16:38
Inga svenskar i laget förutom Ibra eller Bajrami. Alla andra saknar glödet..
Atlético Chewie
2012-06-03 15:46
inte Toivonen! av alla svenska spelare.. Då kan vi lika gärna ta hit Hysen, och det vill ju ingen.
Atlético Kakan_Atletico
2012-06-03 15:21
Toivonen för 80 miljoner? Nja. Hellre Rasmus Elm.. Skulle passa utmärkt på vårt mittfält.
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2012-06-03 14:29
Garra: Jag har aldrig insett storheten med Godin. Inget han nagonsinn gjort har lyckats vanda denna bilden jag har av killen.

Han ar en av de som vi kan fa in hyggligt med cash for, sa.... salj!
Annons: