/spanien/atletico/forum/799.aspx/spanien/atletico/forum/799.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Antonio López
2012-06-16 01:08
stockholmaren/
Angående Vicente Calderón vet jag bara att den kallades Estadio Manzanares (efter floden precis jämte arenan) fram till början av 70-talet. Glömt bort vilket år exakt, innan det byttes till Vicente Calderón. Men något smeknamn till arenan som är känt för alla fansen vet jag inte om. Kan dock länka dit till Bobbans utmärkta artikelserie som alltid är rolig att läsa (60-79). Eller så klickar du Historia på vänsterfliken och klickar dig fram. Finns säkert någon annan som har mycket mer info men en början iaf :)
Skulle vara väldigt intressant att läsa din artikel när den är färdig om du känner för att dra in en länk här någon gång.
God kväll.
Atlético stockholmaren
2012-06-15 23:33
Hej!

Förutom att vara lite hobbysupporter till Atleti, jobbar jag som journalist och skriver nu om Madrid på 70-talet. Har några frågor som jag skulle behöva svar på, kanske kan någon vänlig själ här på forumet hjälpa mig eller vidarebefodra mig till någon som kan?
• Kan man säga något generellt om var Atletico-fansen stod politiskt under diktaturen och senare?
• Har/hade Vicente Calderón något smeknamn som alla använde/r?
• Finns det något kortfattat skrivet på svenska om klubbens 70-talshistoria?

En ren chansning, men as-tacksam för hjälp.
Atlético Kakan_Atletico
2012-06-15 23:26
Juanito kan ha varit den sämsta värvningen någonsin i Europeisk toppfotboll.. Tror dock mer på Diaz, ofta väldigt stabil när vi möter Getafe. Skönt att slippa möta honom åtminstone.
Atlético zoran
2012-06-15 23:23
En anledning att gilla Cata är ju att han ratade Sevilla för att spela i Atlético, visserligen pg.a. pengarna, men nobbar man de så har man gjort mycket bra redan. Bravo Cata!

Det här känns dock väldigt mycket som en Juanito-värvning, trots att Cata är betydligt bättre än den gode Juanito var när han kom efter EM. Han gjorde ju en bra grej åtminstone, rev sönder Žigics tröja när det gällde och fick det att se ut som om han inte gjorde ett skit..i domarens ögon :D
Atlético Kakan_Atletico
2012-06-15 23:08
Diaz, ja varför inte? Stabil lirare.
Atlético Antonio López
2012-06-15 20:26
rawkus/
Såg precis ditt tidigare inlägg. Förstår nu mycket väl varför du inte tar ut något i förskott haha!
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2012-06-15 19:43
Alex: Jobbar under matcherna och har fatt bona och be om att ens ha tvn pa, sorry.

Dock maste roja mfl. visa det hela. Det ar ganska hyffsat intresse, med tanke pa att den storsta fotbollskanalen visar det.
Atlético Antonio López
2012-06-15 17:23
Hade jag inte fått genomgå så mycket lidande personligen när jag sett RG spela i Atlético så skulle jag som Bilbao eller Poolsupporter tycka att det skulle vara en intressant värvning med RG hur som helst efter hans säsong i Osasuna. Kanske kan man få en någorlunda fin summa för hans träben.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2012-06-15 17:17
Kakan: Sälj sälj sälj!! rawkus: finns det chans att du kan spela in matcherna och överföra dom till datorn? om den inte kommer upp på rojadirecta :-D
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Kakan_Atletico
2012-06-15 16:40
Här läste jag det.
Atlético Kakan_Atletico
2012-06-15 16:39
Liverpool är det som är intresserade av RG!
2012-06-15 16:25
zoran Vore koolt! Han vill ju lira i Atleti i framtiden ;)
Atlético Kakan_Atletico
2012-06-15 15:40
Är det City som är ute efter RG? Kanske kan casha in rätt bra med pengar isåfall.
Atlético zoran
2012-06-15 12:32
@rawkus

Är det möjligtvis så att Cholito spelar för River? Det skulle ju vara intressant.
2012-06-15 00:43
Lopez: Med tanke pa att transfers EFTER att de skakat hand och traffat fansen, har stallts in,sa sitter jag ned i baten annu ;)

Senaste exemplet var ju Wason Renteria, som gick sonder(!!) nar han varmde upp infor loptestet, hahaha.

@Zoran: japp, har redan programmerat in matcherna!! :D Dan sa koolt det vore att smiska River Plate, hahaha.
Atlético zoran
2012-06-15 00:04
@rawkus

Antar att du har Fox Deportes i Mexiko. Det är bara att bänka sig och se Atléticos ungtuppar mot sydamerikanska talanger. Synd att vi åker med en kombinerad trupp dock.
Atlético Antonio López
2012-06-14 23:24
rawkus/
verkar inte vara så mycket som kan stoppa övergången nu. Inte för att "jinxa" det men klubben gick väl ut med att Perea och Pavone ska gå igenom läkarundersökningen de kommande veckorna så jag passar på att gratta dig för en utmärkt spelare redan nu, men det kanske du redan visste ;O
2012-06-14 21:33
Han far aven agera mentor at en av Mexikos mer lovande ynglingar pa mittbacken, Julio Cesar "Cata" Dominguez :)
2012-06-14 21:31
Lopez: Skojar du? Perea i Azul ar perfekt!! Blir till att halsa honom valkommen med Atleticoflaggan nar de kommer pa besok till Cancun for att mosa usla hemmalaget Atlante ;)

Sa javla tufft OM det hela gar igenom :)
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2012-06-14 20:49
1-0 EL NIÑO!!!
Atlético Garra
2012-06-14 20:37
Precis när det känns positivt så kommer en sån här skandal med våran sportchef. Man borde göra en film om Atletico, hade gjort storslam på Oscars galan!
Atlético Antonio López
2012-06-14 16:00
Tack för svar Zoran

rawkus/
Haha måste ju vara helt fantastiskt för dig! Kul även för Perea att han hittat en klubb.
Atlético Kun Kun Kun
2012-06-14 15:38
Sitter fortfarande och dräglar över Atlétis matchtröja inför nästa säsong.

När man kollar igenom de tröjor som kommit ut på nätet så har Atléticos lätt snyggast av de jag sett. Även om jag gillar Liverpools borta tröja så slår den inte vår.
Atlético zoran
2012-06-14 15:38
Nej, nej.
Atlético Antonio López
2012-06-14 15:26
Är det någon koppling mellan David Gil och klubbens ägare?
Atlético zoran
2012-06-14 14:27
Jag har pratat med en kompis som bor i Montréal och som håller på Wydad Casablanca där vår målvakt, Yassine Bounou, har anslutit från som bosman och enligt honom är det här en riktigt bra spelare som ledningen har knytit åt sig. Jag har själv sett väldigt lite av honom, bl.a. i returmötet av Afrikanska Champions League, men han såg mycket bra ut när det gällde 1-mot-1-spelet. Ni kan läsa mer om honom i länktipset. Målvakter verkar vi i alla fall inte ha några som helst problem med i framtiden: David Gil finns också där. Vem vet? Kanske tar Bounou över efter Courtois..
2012-06-14 05:11
Mer pa lanktipset! :)
2012-06-14 05:10
LYCKA!!!!!

Turbo Perea ar pa vag till....

...mitt Cruz Azul!!!!! :D

Haha, visste val att han och jag har en serios koppling i livet: Forst fick jag njuta av han i Boca, sedan Atletico och nu forhoppningsvis i Cruz Azul!!

OM det blir av, sa blir det till att lagga lonen pa att flyga till Azuls hemmamatcher varje helg i Mex City!

Min GUD, min Colombianske murbracka!!
Atlético Antonio López
2012-06-14 00:28
Är väl nu eller aldrig för Pérez att visa om han är en man för Atléti. Känns bra att det inte skrevs någon köpoption för grabben.
Atlético Karl Pilkington
2012-06-14 00:21
Fantastiska tröjor. Gudomligt vackra. Bortatröjan i all ära men även hemmaplan är ju en klar fullpoängare. Detta inte bara för att det är att atletico, heller. Vi har sett en del mindre vackra ställ de senaste åren men 11/12 och 12/13 har varit, och är, fantastiska.
Annons: