/spanien/atletico/forum/793.aspx/spanien/atletico/forum/793.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Aupa Aupa!
2012-07-20 21:56
Atlético Aupa Aupa!
2012-07-20 21:56
Ser ut som att Diego stämde Atletico efter en obetald summa pengar? Källa: Atleticos FB-sida.. Någon som vet mer?
Atlético Erik_
2012-07-20 16:23
Valencia, Athletic Bilbao, Rennes, Udinese, Lazio, Besiktas.
"Medelmåttiga lag ute i europa"
......
Atlético zoran
2012-07-20 14:36
@Kakan_Atletico

Det finns en möjlighet att Atlético kan få in €6 miljoner för Diego Costa då Jorge Mendes och en fond verkar vara beredda att köpa hans rättigheter. Sen så har vi ju Salvio och Raúl García som Cholo vill ha kvar, en av de kommer att försvinna, det är jag nästan helt säker på. Jag tror faktiskt alla tre kan försvinna, men om de inte gör det så kommer nog Godín att säljas och då är vi redan tunna i mittförsvaret i och med att Pulido verkar få chansen, med all respekt så är han helt enkelt inte tillräckligt bra.

Sen får vi se vad de gör i form av löner (därför de vill låta Paulo Assuncão lämna), sponsorer, potentiella investerare, TV-avtal och hur mycket man tjänar på turnéen i Sydamerika. Allt hänger samman. Saker och ting skulle förändras avsevärt om Málaga blev utkastade från Champions League, men läget är som det är..

Som Antonio López säger, Gil kan ju faktiskt sälja en av hans lyxyachter eller villor i Marbella. Vore ju bra LOL
N'diaye
2012-07-20 14:17
Nästan alla hans mål kom mot Spanska mitten/bottenlag och ett sånt lag skulle få det svårt i the championship i England. Resten var mål mot andra medelmåttiga lag ute i Europa så jag tror inte att Falcao är något speciellt.
Atlético Antonio López
2012-07-20 14:17
Kakan/
Kanske kan Gil ta och sälja ett par av hans båtar och villor?... Kanske inte..
Atlético Antonio López
2012-07-20 14:16
Haha kunde inte annat än att skratta högt när jag läste Zorans respons på N'diayes kommentar. Frågan är om man kunde hitta en bättre spelare att fylla ut Kun/Forlan när de stack.

Frågar mig dock hur man valde att behålla Mario när bud lades på 10 miljoner euro, nu har dock Valencia köpt Gago så det fönstret är väl helt stängt.
Atlético Kakan_Atletico
2012-07-20 14:15
Luktar lite avundsjuka kring N´diayes uttalande..

JAg har en fråga angående försäljningar. Hur i all världen ska vi kunna få in de 20-22 miljoner euro vi behöver?

Vi kommer knappast att få 6 miljoner euro för Costa, 10 milj euro + måste in från Salvio (vill helst att han stannar), RG 8 miljoner euro? Många frågetecken. Zoran, har du ett bra svar?
Atlético zoran
2012-07-20 14:08
@N'diaye

Racing Santander: 3 mål
Sporting Gijón: 2 mål (hade det varit Cristiano eller Messi, hade han gjort hattrick då han hade ytterligare en boll i mål som räknades som självmål)
Mallorca: 2 mål
Getafe: 2 mål
Rayo Vallecano: 2 mål
Espanyol: 1 mål
Villarreal: 3 mål
Real Sociedad: 3 mål
Barcelona: 1 mål
Granada: 1 mål
Athletic Club: 2 mål
Real Madrid: 1 mål
Real Betis: 1 mål

Celtic: 1 mål
Udinese: 1 mål
Stade Rennais: 1 mål
SS Lazio: 2 mål
Besiktas: 1 mål
Hannover 96: 2 mål
Valencia: 2 mål
Athletic Club: 2 mål

Ok, om du hade sagt att han inte är bra individuellt, men att säga att han inte gör mål mot bra lag..gör man mål mot 13 av 20 lag i ligaspelet är man väl ändå rätt jävla bra på sitt jobb. Han gjorde förövrigt mål mot alla lag han spelade mot i Europa League också varav avgörande mot Lazio (borta), Hannover (borta), Valencia (hemma) och Athletic i finalen.

Rekommenderar att du tittar närmare på sättet som han gör sina mål på också. Titta gärna på hans Chilena i mötet med América de Cali också: http://www.youtube.com/watch?v=E6MtPshx2Ck
Atlético Dominguezzzz
2012-07-20 14:06
N'diaye. Källa på ditt påstående? Var tyst om du inte har något vettigt att säga.
N'diaye
2012-07-20 13:54
falcao är överskattad. Han gör bara mål mot dåliga lag och om yakubu hade spelet i la liga hade han gjort mer mål än falcao. Om Falcao skulle gått till Premier League hade han gjort 7-10 mål på en säsong.
Atlético zoran
2012-07-20 13:34
@Robban Anno 03-04

Falcao blir kvar så länge han själv inte vill lämna och ingen är beredd att möta hans utköpsklausul på €60 miljoner (plus 18% skatt), detta gäller dock bara i Spanien och Atlético kan således ta ännu högre summor om exempelvis ett engelskt lag skulle vara seriöst intresserade. Falcao trivs väldigt bra i Madrid och kommer få sin chans att lämna klubben, men inte nu. Han vet att det finns tid.

Planen är istället att sälja av de spelarna som inte är startspelare, dvs Diego Costa, Raúl García eller möjligtvis Toto Salvio. Cholo vill behålla de två sistnämnda, men kommer antagligen att få välja mellan en av de och då tror jag det blir Salvio som stannar. Av de som kan lämna i värsta fall så gäller det bara Diego Godín då hans marknadsvärde är högt och Chelsea redan har lagt bud på €15 miljoner under sommaren, men nekats.

Planen är helt enkelt att ha laget intakt från förra säsongen och bygga vidare på det. Det är Simeones önskan då han redan har genomgått en problematisk period i sin tränarkarriär med River när han tappade alla sin nyckelspelare under mer eller mindre ett övergångsfönster och klubben har sedan dess haft en kris på alla plan.

I övrigt finns det alltjämt en liten möjlighet att Atlético spelar i Champions League eftersom Villarreal har anmält Málaga för uteblivna utbetalningar när de köpte Santi Cazorla.
Valencia Bat - El Flaco
2012-07-20 10:38
Sjukt bra engangemang och uppdatering er redaktion har, bästa på svenskafans i nuläget
Atlético Aupa Aupa!
2012-07-19 22:11
Robban Anno 03-04 @

Falcao vill stanna. Och vi kommer att behålla honom i åtminstone en säsong till. Om vi kommer topp 3 så tror jag att han stannar en till säsong men det är upp till hur läget inom klubben blir.
Valencia Robban Anno 03-04
2012-07-19 21:20
zoran

Tack för svaret. Falcao blir alltså med all säkerhet kvar? Eller kan man se det som en fin möjlighet att casha in och göra det lättare för sig ekonomiskt? Vill Falcao själv stanna? Med tanke på uteblivet CL-spel och det enorma gapet upp till Barca och Real så blir en tung titel i princip omöjlig. En spelare som Falcao borde väl vara sugen på just en sådan.
Atlético zoran
2012-07-19 19:35
@Robban Anno 03-04

Atlético har en skuld på €200-240 miljoner, men de har även ett avtal med det spanska skatteverket gällande hur mycket de skall betala varje år. Summan brukar ligga på €15 miljoner per år, men i år är det tänkt att de skall betala €50 miljoner fram till årsslutet vilket innebär att spelarförsäljningar är nödvändiga då pengar för Falcao (€12,6 miljoner) måste in på Portos konto innan sista juli. Man har naturligtvis betalt en del av de skulderna, men det saknas säkert en 20-22 miljoner i och med försäljningen av Domínguez. Nu talar jag om total skulder, både till skatteverket och diverse klubbar då man måste samla in ungefär €25-30 miljoner i sommar. Just därför är Champions League-missen ännu jobbigare för bara att nå gruppspelet och spela där ger en €12-13 miljoner även om man förlorar alla matcher som Villarreal gjorde. Detsamma gäller även lönerna och just nu tjänar ingen mer än Falcao som ligger på cirka €4 miljoner per säsong. Det kommer bli spelarförsäljningar i sommar, men klubben gör sitt yttersta för att få så mycket som möjligt för varje spelare som lämnar. Salvio och Raúl García ligger närmast att lämna av spelarna som Simeone vill ha kvar. Det skall även sägas att Gil Marín försöker göra det mesta för att behålla spelarna som var med i truppen förra säsongen. Förra veckan besökte han Singapore tillsammans med Jorge Mendes för att söka potentiella investerare där målet är att de skall kunna bidra med ungefär €10-15 miljoner.

Samtidigt förhandlar klubben med PRISA TV (gamla Sogecable) om ett nytt TV-kontrakt som man vill skall ge ytterligare €10 miljoner per säsong. Man studerar därmed att bryta sitt nurvarande kontrakt med TeleMadrid som gäller fram till 2014. Vissa undrade varför Atlético åkte på en turné till Colombia efter säsongen? För att samla ihop pengar, på den tjänade man ihop ungefär €1,2 miljoner. Man kommer tjäna lite högre summa i sommar.

Slutligen så letar man även en huvudsponsor som skall ge en ordentlig slant varje år. Huawei har legat bäst till, men de fortsätter i sökandet.
Atlético Nicklas Fahlén
2012-07-19 08:03
Måste hålla med om att han ser fruktansvärt lovande ut. Hoppas han slussas in på ett bra sätt i A-truppen och får en lite starkare fysik :)
Valencia Robban Anno 03-04
2012-07-18 22:35
Hur ser det ut för Atletico och skulderna? Är dom betalade eller hänger dom över än? En spelare som Falcao borde ju vara i princip omöjlig att ha kvar om ekonomin inte var i balans. Något nytt?
Atlético zoran
2012-07-18 18:12
Giovani dos Santos hade redan skrivit på ett förkontrakt med Villarreal och skulle lämna för spel där, men när de åkte ut revs det. Därför skulle det inte förvåna mig om han tänker till två gånger innan han skriver på någonting med Málaga, speciellt om det nu är så att AFE verkligen har fått in anmälningar mot Málaga. Ryktet har funnits där sedan ligan spelades klart, men det är först nu som det verkar hända saker..
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2012-07-18 17:24
Zoran, du menar väll Gio i Racing Santander, han har väll inte spelat i Villareal?
Atlético Garra
2012-07-18 14:26
Jag har en känsla att om RG stannar så kommer han ha en bra säsong för oss,, Cholo will make it happen! :)
Atlético Zvensson
2012-07-18 14:16
Är det någon som sitter på lite info om Dos Santos!? Puss
Atlético Chewie
2012-07-17 19:16
Han är verkligen fruktansvärt lovande, ett spelsinne och en bollkontroll man inte ser allt för ofta hos en 17 åring.
Atlético zoran
2012-07-17 17:16
@Nicklas Fahlén

Det är roligt. Jag har lagt upp en artikel om Oli Torres för alla som är intresserade. Jag kan inte minnas när jag sist såg en spelare från canteran med den kreativiteten..
Atlético el niño para siempre!
2012-07-17 10:56
Grande Falcao med i Uefas lista över de 32 bästa spelarna i Europa. För de som kanske missat det :) ¡Aupa Atléti!
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Nicklas Fahlén
2012-07-16 09:20
När man jobbar på ett ställe där det knappt händer något så är dina texter obeskrivligt uppskattade Zoran! Man blir ju dock lite skärrad då högerbacksplatsen plötsligt ser fantastisk ut och vänsterbacken känns osäker ifall vår käre brasse skulle åka på en långtidsskada..
Atlético Gaboro
2012-07-15 22:06
Oliver Torres spelar finalen i U19 EM för Spanien just nu mot Grekland, 1-0 Spanien med 10 min kvar!
Atlético el niño para siempre!
2012-07-14 14:54
Men eftersom Lopez, alvaro, Perea lämnade så ska vi ju ha lite nya kaptener den här säsongen, något jag helt glömt. Gabi och Tiago har ju varit innan så de kommer nog vara mestadels. Men den intressanta frågan är ju vem som kommer efter dem? Vi har ju ingen som är jättegammal och skulle kunna vara på grund av rutin, Emre eller Cata Diaz tror jag inte kan vara det eftersom de är nya, möjligen den senaste. Paul Assuncaõ skulle jag vilja se, om man går efter rutin och en som är klubben trofast, även omtyckt av fansen. Sen finns ju det jokrar som Arda, Falcao, Juanfran, Felipe Luis kanske Godin om han bli kvar... Vad tror ni?
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Kakan_Atletico
2012-07-14 13:58
Läste lite på Marca, men eftersom att jag inte kan spanska så tog jag hjälp av google translate. Men jag förstod inte om det bara var han som ville bli det eller om han var utsedd till det.

Tack Alex!
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2012-07-14 13:56
Han säger att han skulle vilja bli kapten :)
Annons: