/spanien/atletico/forum/789.aspx/spanien/atletico/forum/789.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético el niño para siempre!
2012-08-02 14:27
Med all respekt, 2,5-3 dagars vila är inte så illa, av mina egna erfarenheter som fotbollsspelare, man återhämtar sig MEN vi är ju de enda in spanska ligan som ska åka och spela i Monaco på fredagen och därför kunde vi ju spelat på en söndag fast det kanske bara det ni menade var konstigt, även jag. Men tror vi kör över Torres och hans lag med våran nya El Chaval! ¡Aupa!
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2012-08-02 13:23
Falcao avgjorde med sitt 2-1 mal i slutet.

Kung Tigre!!!
Atlético Sundbyberg
2012-08-02 07:52
Riktigt stört med matchen mot Athletic på måndagen... Det hade nog inte skadat med en eller två extra vilodagar
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2012-08-02 02:18
FÖR ER SOM VILL GÅR MATCHEN I REPRIS KLOCKAN 11:15 Idag (torsdag) på länken nedanför!
Atlético Antonio López
2012-08-02 01:49
Tackar!
2012-08-02 01:41
japp!

1-0 till colombianerna... kolla länktips
Atlético Antonio López
2012-08-02 01:35
Är matchen igång?
2012-08-02 00:56
Kvällens elva:

Asenjo; Silvio, Miranda, Godín, Filipe Luis; Mario, Gabi, Rodriguez, Oliver, Arda y Falcao
Atlético Bobban (red)
2012-08-01 21:29
Avsparkstiderna för de tre inledande omgångarna kom idag och Atlético spelar enligt nedan:

19/8 Levante (b) kl 23:00
27/8 Athletic (h) kl 22:00
3/9 Betis (b) kl 21:00

Det är väl framförallt två saker som sticker ut som vanligt när LFP är i farten. Först och främst avsparkstiden i premiären 23:00....

Sedan är det väldigt märkligt att Atlético får spela sin hemmamatch på en måndag, när man ska möta Chelsea i Supercupfinalen på fredagen, några dagar senare. Däremot är det väldigt väntat att bortamatchen mot Betis spelas en måndag
Atlético Antonio López
2012-08-01 20:44
Mazzjo/
Med tanke på Atléticos ekonomiska situation hade jag överhuvudtaget ens slutat hoppats på Borja då man förra sommaren snackade om en övergångssumma mellan 20-30 miljoner euro. Men stämmer ryktet så såldes han nu för 7 miljoner euro efter en grym säsong i ett annars uselt Villarreal. Drygt att man inte lyckades locka hit karln.
Atlético Mazzjo
2012-08-01 18:20
Borja Valero är nu klar för en övergång till Fiorentina.
2012-08-01 16:05
Jag ar forovrigt 100% for en forsaljning av salvio.

Inte ordinarie och verkligen inte "viktig nog" for att inga i planerna = tiotalet milj EU, ja tack.

Onskar honom all lycka till i klassiska Benfica och kommer aven forsoka se sa mycket som mojligt av ligan i sig nar tillfalle ges.

Suerte, Toto!!
2012-08-01 16:03
zoran: Ganska skumma regler maste jag saga... Ekonomiskt fiffel aven att ej betala ut loner och transfercash.
Atlético zoran
2012-08-01 16:00
@rawkus & Bobban

Mallorca hade konkursstatus när de blev utkastade ur Europa League 2010-2011. Inte pg.a. de hade skulder till andra klubbar (vilket är fallet med Málaga). Därför fick de inte vara med. Frågan är dock om de kommer få en UEFA-licens, om de inte får det blir det inget spel i Champions League, men jag tror att de redan har fått sin licens.
Atlético Kakan_Atletico
2012-08-01 10:47
Jag tror på Salvio, alltid gillat honom. Men hans största svaghet är att han var så ojämn. Men får väl bukt med det så kan det mycket väl bli en ny stjärna ifrån Argentina. Och portugisiska ligan brukar ju vara kanske Europas bästa liga på att utveckla spelare för att sedan sälja dem dyrt. Men vi behövde pengar så det var en bra affär för båda parter. Men det kommer att gynna Benfica i längden, garanterat.
Atlético Sportuga (Portugal-Red)
2012-08-01 09:47
jävligt bra att få så mycket cash för Salvio....jag menar han var ju inte direkt ordinarie....och att Benfica lägger så mycket pengar på en spelare man eg inte behöver gillar jag ju skarpt ;)
Atlético Bobban (red)
2012-07-31 23:01
Mallorca blev av med sin Europa-plats i fjol utan att bli degraderade....
2012-07-31 22:58
zoran: sa varfor har man regelverket om det anda ej ens foljs..?
Atlético zoran
2012-07-31 22:24
Aquí.
Atlético olleulv
2012-07-31 22:14
Vart fann du dessa nyheter Zoran?
Atlético zoran
2012-07-31 22:01
AFE har bekräftat att Málaga inte kommer degraderas vilket innebär att Atlético inte kommer få en Champions League-plats den vägen. Däremot återstår det att se vad LFP gör åt problemen som är kopplade till Cazorlas och Monreals övergångar från Villarreal respektive Osasuna. Jag vet inte hur lång tid de har på sig att betala de här övergångarna..
Atlético Anderss0n
2012-07-31 21:15
//Nahro Jo känns som ett rimligt scenario... tycker det är väldigt lite snack om detta vilket förmodligen är negativt... Men det är bara att hoppas :)
Atlético Nahro
2012-07-31 20:20
3 h 40 min kvar, sen har vi nått deadline. Efter det kommer vi väl få ett par dagar av spekulationer och pajkastning och lagom till måndag/tisdag får vi beskedet att Atlético spelar Europa League även kommande säsong.

Det låter väl som ett rimligt schema?
2012-07-31 18:01
Helt ratt att salja Salvio om summan stammer.

Visst fixade vi val nu aven en icke-EU plats iom hans foprsaljning? Lite mindre huvudvark gallande just den biten iaf...

Nagot nytt om Malaga??
Valencia Bat - El Flaco
2012-07-31 16:39
Om jag ska vara ärlig så hoppas jag att ni får den där CL-platsen. Det innebär visserligen en mycket svårare konkurrent för Valencia - och alla andra lag, men det vore bättre för Spanien med ännu ett topplag i Europa. Det här effektiva 4-2-3-1 press-spelet Simeone har infört kan bryta ner vilket lag som helst. Det är extremt irriterande för både motståndarna(och supportrarna för motståndet) när ni pressar så aggressivt hela tiden men det är svårt att inte imponeras av det spelsystemet.

Nu när Villarreal är borta så behövs ett topplag till i Europa, Malaga kommer aldrig bli ett topplag.
Atlético olleulv
2012-07-31 15:10
Info om cl?
Atlético Kun Kun Kun
2012-07-31 14:21
Tack för tiden då Salvio!
Nu är det väl inte mycket som saknas av de där €20-25(?) som behövdes inför säsongen i försäljningar?
Atlético Anderss0n
2012-07-31 12:40
Vilket mirakel det skulle vara med cl spel:) måste däremot tillägas att det är ett svårt kval emot ett annat seedat lag som skulle stå ivägen. Men det problemet tar vi i sånt fall då:). Aupa!!
Real Madrid Ola(Benfica-red)
2012-07-31 12:38
Salvio är i Lisboa och säger att han är lycklig över att få återvända till klubben. Ni kan alltså räkna det som klart känns det som även om inget är officiellt ännu.
Grattis till alla parter är väl på sin plats.
Vi får en spelare som vi gillar och vet vad han kan.
Salvio får komma till ett ställe där han är uppskattad och som han känner väl.
Ni får en drös med pengar, riktigt mycket om summorna som det spekuleras kring stämmer.
2012-07-31 10:48
Karl Pilkington: RIKTIGT bra försäljning, om summan nu stämmer.. detta är nästan julafton hahah
Annons: