/spanien/atletico/forum/758.aspx/spanien/atletico/forum/758.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2012-10-02 05:50
Maza Rodríguez pa vag till oss?

En riktigt duktig Mexikansk mittback, med tonnvis av rutin. Vet inget mer om ryktet, men det later, med reservation for medias trovardighet, att "det ar nara..."

Vore bra da de skulle visa annu fler matcher har i Tacoland sa man slipper sunkiga streams :)

30 bast, reslig med sina dryga 190 centimeter, ca 70 landskamper.
Atlético Gaboro
2012-10-01 23:59
Aupa Aupa

Nej, tyvärr kan inte hålla med om att RG var "hur bra som helst" som du beskriver honom under Augirres regim.
Precis som Antonio Lopez säger så är det att han har fått spela på en position som gynnar honom, han är offensivt lagd och tidigare tränare har spelat honom som en defensiv mittfältare..
Atlético Antonio López
2012-10-01 21:34
Aupa/
Aguirre hade en klar vadå? Läste jag rätt haha?

Möjligtvis i Osasuna men den herren visste bara hur man tände till spelare när han kom till laget. Så fort man satte sig som ett "storlag" i ligan gick allt utför. Spelet såg precis ut som med slutet av Resinos och QSF regim. Dessutom var aldrig RG något att hurra över även under Aguirre när han spelade i Atléti.

Utöver den spelidén Simeone faktiskt har så tror jag Raul Garcia gynnas av den positionen han får spela nu där hans ansvar inte är att vara den passningskicklige bollhållaren och styra tempot. Istället får han vara med och arbeta offensivt med spelet utan boll i fokus som är en av hans yttersta kvalitéer som fotbollspelare.

Kakan/
Grattis till det 60000 inlägget!
Atlético Aupa Aupa!
2012-10-01 21:00
Olssson@

Det har mycket med motivationen och andra tränare att göra. Exempelvis var RG hur bra som helst under Javier Aguirres regim, mannen som hämtade honom från Osasuna. Aguirre hade en klar spelidé och det gynnade spelare som RG.

Efter Agurrie kom Resino och Quique som inte hade något med RG att göra.
Nu när Simeone har anlänt och visat hur han vill spela, dvs. ett hemma Atlético och ett borta Atlético. Borta Atlético spelar tufft med mod och kontringar. Spelare som Diego Costa och RG tillhör den här tuffa typen av spelen och därför har Cholo bestämt sig att ha dem kvar. Det resulterade i succé! Grande Cholo
Atlético Olssson
2012-10-01 20:47
De är rätt roligt att man tidigare drev med hur dålig Raul Garcia var i Atletico tröjan och tror nog dem flesta hade räknat med han skulle få lämna i somras, hade iallfall jag gjort. Sen nu visar han upp en helt annan sida och spelar ju rätt bra, 3 mål på senaste matcherna liksom. Riktigt kul att se!
Den ända likheten med förut är att han fortfarande verkar vara lika skjutglad som tidigare:D haha
Atlético Kakan_Atletico
2012-10-01 15:24
Om du tycker att Diego Costa ser annorlunda ut så måste du ju reagera på Raul Garcia också, vafasen har hänt med karln? Han är ju bra nuförtiden. Känns iaf underbart!
Atlético Polkagrisen
2012-10-01 10:10
Det här ser ju bra ut på riktigt. Jag såg bara andra halvlek igår tyvärr, men kändes ju som att det var ganska lugnt. Man börjar nästan drömma om riktigt stora saker, men låter såklart bli. Alltid när man börjar drömma går det nämligen åt skogen...

Är det verkligen samma Diego Costa som lånades ut förra sommaren? Det jag sett av honom den här säsongen är nämligen raka motsatsen till vad som irrade runt i rödvit tröja för ett par år sen.
Fran Merida
2012-10-01 03:06
Tjenare, jag har flera år varit ett litet fan av Atletico Madrid och kollar en del matcher, mest toppmatcher, men hade varit kul att bli ett större fan nu tänkte jag :) Jag är Arsenalfan sedan 2001 men vem säger att man inte kan ha ett lag att hålla på i en annan liga? :) SYnd ni sålde förra Arsenal-talangen Merida bara, skön spelare, grym på FIFA haha.

Atlético Davvid
2012-09-30 23:42
Nu kan man sova gott efter en kämparseger :D! känns som detta kommer blir en underbar säsong! :)))))))
Atlético Aupa Aupa!
2012-09-30 23:34
Vi är mycket starka, det känns underbart härligt att få se Atlético plocka dessa "svåra" bortamatcher.
Atlético Karl Pilkington
2012-09-30 23:23
Såg bara de sista 30. Ganska stabilt förutom nicken i 92a. Vi är bra i år. Och det känns helt underbart.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona erkano
2012-09-30 23:19
Mot la liga bucklan !!!!
Atlético anton_atleti
2012-09-30 23:19
Vi har då marginalerna på våran sida! Och Courtois.
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2012-09-30 23:18
Puuuh! 3 nya poang :)

KUNG CHOLO SIMEONE!!
Barcelona Andreas V.V
2012-09-30 23:17
Sjukt, inte speciellt vackert men 3 poäng!

Grattis!

Edit: Lite otur för mig.. vilket läge ni hade att göra 2-0 på slutet där, la ett live "bet" på Atletico att göra nästa mål i runt 80 minuten.

Attans bananer! :)
Barcelona erkano
2012-09-30 23:12
Atletico har inte glänst ikväll. Men 3 poäng är nära. Enda som är viktigast i fotboll.
Atlético henry garvis carlsson
2012-09-30 23:01
Kontaktsport! För helvete döm bandy istället!!!
Atlético anton_atleti
2012-09-30 22:56
Miranda får mitt hjärta att hoppa ur led.
Barcelona erkano
2012-09-30 22:45
Kanske lite värk bara. Ville byta för att inte riskera värre. Kommer nog vara ärterställd till nästa match tillsammans med falcao
Barcelona Andreas V.V
2012-09-30 22:42
Arda skadad? :/
Atlético belgaren
2012-09-30 22:17
Filipe ser pigg ut ikväll. Skulle vara kul om han fick göra ett mål.
Atlético addeh
2012-09-30 22:06
Fan vad starka ni är alltså. Riktigt imponerande.
Barcelona Andreas V.V
2012-09-30 22:02
Snyggt, bra start!!
Atlético Antonio López
2012-09-30 22:00
Riktigt fint mål! Raul Garcia! :
Atlético El Rojiblanco
Finare inlägg får man leta efter!
Barcelona Andreas V.V
@Antonio López:

Har inte spelat på matchen någon nämnvärt.
Det enda tipset jag har är Atletico att leda i halvtid och Espanyol att vinna matchen då jag fick så bra odds, nästan 40.
Men bara "tv-peng"..

Hoppas självfallet på 3 poäng för er del så ni hänger på i toppen!!!
Kanske blir något livebet sen, vi får se. :)

Atlético Olssson
2012-09-30 21:59
GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL RG!!!!!
Atlético Antonio López
2012-09-30 21:52
Hur ser tipset ut ikväll Andreas?
Barcelona Andreas V.V
2012-09-30 21:44
Kör över Espanyol nu!

Lycka till!
Atlético El Rojiblanco
2012-09-30 21:39