/spanien/atletico/forum/735.aspx/spanien/atletico/forum/735.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-11-05 12:40
Kakan_Atletico

Jag håller med dig!
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2012-11-05 03:58
@Sportuga (Portugal-Red):

Sjukdomen heter "Tipsextra" och har njicerats i de Svenska folkhemmen sedan manga ar tillbaka.

;)
Atlético Kakan_Atletico
2012-11-05 03:36
Jag drar inte ner hela Portugal i skiten bara för att 5-6 har (enligt mig) ett dåligt beteende på fotbollsplanen. Men det är lätt att det blir så att folk ser spelare från Portugal som filmande egoister.. Eftersom att deras bästa spelare gör det. I synnerhet om man inte är så insatt i resterande spelare från Portugal.

Simao? Inget emot honom. Jag tycker inte att han är lik Ronaldo, Quaresma och grabbarna. Visst, han kan filma. Men han är inte den där egoisten man blir irriterad över.

Vill bara klargöra en sak. Ogillar inte Portugiser eller Portugal ALLS. Men jag ogillar fotbollspelare som har det där egoistiska i sig. Svårt att uttrycka det på ett bra sätt, men jag tror att ni förstår. För förövrigt spelare utanför Portugal som har DET jag blir irriterad över.
Barcelona erkano
2012-11-05 02:42
Adebayor ? Nej tack .
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2012-11-05 02:04
Antonio López

Jag förstår inte varför du leker mogen genom att säga att man inte kan dra alla portugiser över en kam för att sedan säga emot dig själv när du pratar om barcelona och filmningar?

Atlético Aupa Aupa!
2012-11-05 00:18
Antonio@

Man här väl alltid chans att rätta till det, vilket även Kakan gjorde senare, OM du tar o läser hans kommentarer.
Atlético Antonio López
2012-11-04 22:46
Aupa/
Du kanske vill ta och läsa om kakans tidigare inlägg ännu en gång. Antyder väl att det är från Portugal problemet kommer.

Personligen ser jag ingen poäng i att dra ett helt land i gruset pga 5-6 spelarprofiler. För varje spelare någon nämner kan man ge 20 undantag. Skillnad på om man skulle jämföra t.ex. Barcelona och kalla dem filmare, inte lika många undantag där precis..
Atlético Aupa Aupa!
2012-11-04 22:30
Sportuga@

Nu MÅSTE du förstå att Kakan riktade kritiken mot de spelarna han NÄMNDE i sitt inlägg. Det är stor skillnad mellan det och att han hoppar på hela Portugal, vilket han inte gjorde.
Atlético Sportuga (Portugal-Red)
2012-11-04 22:05
Håller Inte med dig....skulle kunna rabla en massa spelare som "folk" anser vara filmare....sen är det bara att läsa dom "engelska forumen" här på SV.fans så fort man spelar mot lag från södra europa skrivs det att "fan vad dom filmar & maskar" det är helt enkelt så att man i Skandinavien haren bild på folk från södra europa som fuskare....hur ofta får man inte höra på jobbet "ja det vet man hur dom är i Spanien....manana manana" sen är det nog lättare att ge sig på Port. spelare än tex Spanska för att Portugal är ett mindre känt land.

Sen att J.P är lite "speciell" Det håller jag med om hatade honom när han spelade för Benfica, och var kluven när han kom till mitt Sporting....men en bra back som ger 100 %

Vad anser du om Simao ?
Atlético Kakan_Atletico
2012-11-04 21:36
Men det ligger ju något i det. Kan du ju inte förneka.. Och de spelarna jag nämnde har just det där i sig. Du såg ju själv Pereira igår, spelade allmänt fult, filmade ett antal gånger och skrattade väldigt hånfullt åt domaren när han fick sitt välförtjänta gula kort.

Ronaldo har bättrat sig men har alltid haft det där diviga i sig. Quaresma har strulat till det på de flesta ställen han varit på mycket pga den diviga sidan. Pepe spelar alltid fult, filmar osv osv. Har ju tom gått bergsäkrargång på en stackars motståndare.. Kunde ju skadad sig allvarligt. Nani är väldigt lik Ronaldo både i spelstilen och hans diviga sida. Vi har ju Coentrao också, har precis samma saker i sig. Och Mourinho, gillar egentligen honom. Skulle väl egentligen inte varit med på denna lista..

Men just de här sakerna jag nämner gör ju att folk får en kanske snedvriden bild utav just Portugiser. Har absolut inget emot Portugal eller Portugiser men dessa spelarna gör ju inte bilden bättre. Om du förstår vad jag menar.
Atlético manzanares
2012-11-04 21:07
@ADCS (red):

Finns det någon slags källa på internet för detta?
2012-11-04 21:07
d.p
2012-11-04 20:54
blir jävkligt lack på ditt påhopp på Portugiser....dom filmar Inet mer än andra sydeuropeer eller sydameriakaner, är du avis på att lilla Portugal har så mycket bättre spelare än Sverige eller vad är ditt problem ? Du glömde förresten ta med Paulo Futre i din lista, om du vet vem han är ens

ADCS Det känns som om det där syndromet h Hört tALas ar drabbat MÅNGA PORTUGISER. Nog där det kommer ifrån, Nani, Christiano, Pepe, Quaresma, Pereira, Mourinho. [/QUOTE]
Valencia La Ciudad Naranja
2012-11-04 20:19
Som Valencia supporter tycker jag att bilden av spelet är snedriven samtidigt som jag kan förstå att man är lite väl enögd till vissa situationer. Jag gillar laget Atletico men när jag samtalat med kompisar som är opartiska så har alla sagt att Valencia vann rättvist samt att domaren var under all kritik! Har alltid gillat Atletico samt lagen som är där uppe för att utmana! Ligan behöver detta! Men gårdagens seger var välförtjänt och det har även Simone Atleticos tränare erkänt! Starkt! Håller även med många Atletico fans att det var pinsamt att se vissa VCF spelare filma samt att jag och många andra avstår från detta sjuka beteende! Lycka till i Europa League samt hoppas på er i Champions nästa år ihop med Real, Barca samt VCF!
Atlético Garra
2012-11-04 19:19
Vi överdrivet lite här, Cholo gjorde misstag med startelvan men det tog han en halvlek att fixa det. Säg mig hur många tränare som gör det? Oftast ser man samma misstag match efter match à la QSF eller Manzano! Han kommer inte göra om det. Dessutom så har vi svävat lite på moln den sista perioden och detta var en bra väckarklocka. Atletico gjorde en bra match kanske inte den bästa men ändå, hade Domarn vart lite bättre så hade det nog slutat annorlunda.
Barcelona erkano
2012-11-04 19:08
Bf
Atlético Blyger
2012-11-04 16:32
Aupa Atleti!
Atlético Aupa Aupa!
2012-11-04 15:46
ADCS@

Dags för en ny krönika?
Atlético ADCS (red)
2012-11-04 15:31
Kakan_Atletico//

Jag förstår delvis vad du menar, dock finns det många portugiser som är duktiga gedigna spelare som inte håller på och larvar sig hela tiden.

I detta fall så tror jag mer att handlar om en regionsgrej. Det är en fotbollfilosofisk sydkustgenetik i Andalucia-Valenciana-Cataluna.

Det är de enda regionerna där det faktiskt tränas filming och gnälla på domartaktik på träningarna. Detta faktum är både filmat och bekräftat. Det har skrivits om detta sen 80-talet.

Spelar ingen roll var spelarna kommer ifrån, så fort de hamnar i den fotbollsmiljön så blir de ett gäng klagande, skrikande och filmande ursäkter till fotbollsspelare (med vissa undantag).
Atlético Kakan_Atletico
2012-11-04 14:19
Zoran

Det är ju klart. Överdrev nog en aning, är bara så besviken!

ADCS

Det känns som om det där syndromet har drabbat MÅNGA PORTUGISER. Nog där det kommer ifrån, Nani, Christiano, Pepe, Quaresma, Pereira, Mourinho.
Atlético ADCS (red)
2012-11-04 14:09
Detta är nog första gången Simeone får kritik av mig. Att starta med Emre och Tiago var inte speciellt smart med tanke på att den förstnämnde varit rent av usel hittils och den andra inte har matchtempo för att spela från start i en så svår bortamatch. Om inte Mario var skadad så kan jag inte rättfärdiga att bänka en av höstens bästa mittfältare i ligan bara för att överraska Valencia. Simeone har gjort like skumma uttagningar de senaste 2-3 matcherna vilket har påverkat spelet. Vet inte riktigt vad som pågår. På Mestalla måste man mönstra det starkaste laget, inga experiment, punkt.
Atlético ADCS (red)
2012-11-04 14:03
Är det bara jag eller har Valencia fått fram en ny falang med gnällande rullande, fulspelande, skrikande, klösande, småfuskande skådespelare?

Ska man behöva dras hela säsongen med att se en bedrövlig pinsam spelarprofil som João Pereira så kommer jag undvika kolla på Valencias matcher i fortsättningen. Maken till teaterapa får man leta efter.

Sofiane Feghouli var dock riktigt imponerande. Talangfull och proper spelare. Hoppas inte han också börjar "Marchena" sig i framtiden som flera av hans lagkamrater.
Atlético Garra
2012-11-04 13:14
Cholo visar vart skåpet ska stå, Cholo: "så här gör man när man pressar en spelare!"
Atlético zoran
2012-11-04 12:51
@Kakan_Atletico

Det är ett sätt att hålla huvudet högt efter förlusten och hålla uppe moralen. Det råder ingen tvekan om att Simeone vet vad som gick fel i den här matchen, men det hjälper inte att kritisera Tiago-Gabi-Emre i media.

Stora lag ångrar sig inte och gnäller inte på vad som kunde ha blivit, de skriver sin egen historia och agerar i nästa match istället. Det går liksom inte att gå obesegrad hela tiden, ibland förlorar man också. Hur man sedan agerar på det här avgör vilket typ av lag det handlar om.

Academica is next.
Atlético Kakan_Atletico
2012-11-04 12:27
Cholo: "Vi gjorde allt" Det tror jag inte på. För om det var ALLT så har vi inte i Champions league att göra. Men ännu en gång, en så defensiv och ovanlig uppställning kan ha varit ett av de grövsta misstagen sen cholo tog över. Är fortfarande mycket besviken, känns inte som att vi försökte genom att ställa två träben på mitten som inte kan passa bollen.
Barcelona erkano
2012-11-04 11:01
Adrian & Arda bäst i planen. Gabi & Juanfran sämst
Atlético Aupa Aupa!
2012-11-04 08:31
Jag tittade ej på matchen. Men de kunde väl inte gnälla så mycket som ni beskriver, eller?
Atlético mecus
2012-11-04 04:26
jag har aldrig sett i mitt liv så många flickor på en gång på en fotbollsplan. Då kan jag lägga till att jag har stora fördomar mot Sevillia. Men det här tog priset
Atlético Karl Pilkington
2012-11-04 03:20
@Roberto Soldado:

Vi är 11 poäng före er, gubben. Det är nog ni som ska oroa er över ert bortaspel.
Valencia Roberto Soldado
2012-11-04 03:03
@Antonio López:

Du behöver inte bli så förbannad heller. Som jag har förstått det så kan inte Atletico spela fotboll på bortaplan, för det såg vi ju idag? Sedan har Valencia knappast fått möta dåliga lag på bortaplan.
Annons: