/spanien/atletico/forum/734.aspx/spanien/atletico/forum/734.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Garra
2012-11-04 19:19
Vi överdrivet lite här, Cholo gjorde misstag med startelvan men det tog han en halvlek att fixa det. Säg mig hur många tränare som gör det? Oftast ser man samma misstag match efter match à la QSF eller Manzano! Han kommer inte göra om det. Dessutom så har vi svävat lite på moln den sista perioden och detta var en bra väckarklocka. Atletico gjorde en bra match kanske inte den bästa men ändå, hade Domarn vart lite bättre så hade det nog slutat annorlunda.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona erkano
2012-11-04 19:08
Bf
Atlético Blyger
2012-11-04 16:32
Aupa Atleti!
Atlético Aupa Aupa!
2012-11-04 15:46
ADCS@

Dags för en ny krönika?
Atlético ADCS (red)
2012-11-04 15:31
Kakan_Atletico//

Jag förstår delvis vad du menar, dock finns det många portugiser som är duktiga gedigna spelare som inte håller på och larvar sig hela tiden.

I detta fall så tror jag mer att handlar om en regionsgrej. Det är en fotbollfilosofisk sydkustgenetik i Andalucia-Valenciana-Cataluna.

Det är de enda regionerna där det faktiskt tränas filming och gnälla på domartaktik på träningarna. Detta faktum är både filmat och bekräftat. Det har skrivits om detta sen 80-talet.

Spelar ingen roll var spelarna kommer ifrån, så fort de hamnar i den fotbollsmiljön så blir de ett gäng klagande, skrikande och filmande ursäkter till fotbollsspelare (med vissa undantag).
Atlético Kakan_Atletico
2012-11-04 14:19
Zoran

Det är ju klart. Överdrev nog en aning, är bara så besviken!

ADCS

Det känns som om det där syndromet har drabbat MÅNGA PORTUGISER. Nog där det kommer ifrån, Nani, Christiano, Pepe, Quaresma, Pereira, Mourinho.
Atlético ADCS (red)
2012-11-04 14:09
Detta är nog första gången Simeone får kritik av mig. Att starta med Emre och Tiago var inte speciellt smart med tanke på att den förstnämnde varit rent av usel hittils och den andra inte har matchtempo för att spela från start i en så svår bortamatch. Om inte Mario var skadad så kan jag inte rättfärdiga att bänka en av höstens bästa mittfältare i ligan bara för att överraska Valencia. Simeone har gjort like skumma uttagningar de senaste 2-3 matcherna vilket har påverkat spelet. Vet inte riktigt vad som pågår. På Mestalla måste man mönstra det starkaste laget, inga experiment, punkt.
Atlético ADCS (red)
2012-11-04 14:03
Är det bara jag eller har Valencia fått fram en ny falang med gnällande rullande, fulspelande, skrikande, klösande, småfuskande skådespelare?

Ska man behöva dras hela säsongen med att se en bedrövlig pinsam spelarprofil som João Pereira så kommer jag undvika kolla på Valencias matcher i fortsättningen. Maken till teaterapa får man leta efter.

Sofiane Feghouli var dock riktigt imponerande. Talangfull och proper spelare. Hoppas inte han också börjar "Marchena" sig i framtiden som flera av hans lagkamrater.
Atlético Garra
2012-11-04 13:14
Cholo visar vart skåpet ska stå, Cholo: "så här gör man när man pressar en spelare!"
Atlético zoran
2012-11-04 12:51
@Kakan_Atletico

Det är ett sätt att hålla huvudet högt efter förlusten och hålla uppe moralen. Det råder ingen tvekan om att Simeone vet vad som gick fel i den här matchen, men det hjälper inte att kritisera Tiago-Gabi-Emre i media.

Stora lag ångrar sig inte och gnäller inte på vad som kunde ha blivit, de skriver sin egen historia och agerar i nästa match istället. Det går liksom inte att gå obesegrad hela tiden, ibland förlorar man också. Hur man sedan agerar på det här avgör vilket typ av lag det handlar om.

Academica is next.
Atlético Kakan_Atletico
2012-11-04 12:27
Cholo: "Vi gjorde allt" Det tror jag inte på. För om det var ALLT så har vi inte i Champions league att göra. Men ännu en gång, en så defensiv och ovanlig uppställning kan ha varit ett av de grövsta misstagen sen cholo tog över. Är fortfarande mycket besviken, känns inte som att vi försökte genom att ställa två träben på mitten som inte kan passa bollen.
Barcelona erkano
2012-11-04 11:01
Adrian & Arda bäst i planen. Gabi & Juanfran sämst
Atlético Aupa Aupa!
2012-11-04 08:31
Jag tittade ej på matchen. Men de kunde väl inte gnälla så mycket som ni beskriver, eller?
Atlético mecus
2012-11-04 04:26
jag har aldrig sett i mitt liv så många flickor på en gång på en fotbollsplan. Då kan jag lägga till att jag har stora fördomar mot Sevillia. Men det här tog priset
Atlético Karl Pilkington
2012-11-04 03:20
@Roberto Soldado:

Vi är 11 poäng före er, gubben. Det är nog ni som ska oroa er över ert bortaspel.
Valencia Roberto Soldado
2012-11-04 03:03
@Antonio López:

Du behöver inte bli så förbannad heller. Som jag har förstått det så kan inte Atletico spela fotboll på bortaplan, för det såg vi ju idag? Sedan har Valencia knappast fått möta dåliga lag på bortaplan.
Nuuri Sahin
2012-11-04 01:39
Ska vi snacka fotboll så var ändå Atletico bättre när det gällde bollinnehav. Dock kom dom ingen vart när det gällde avslut och sånt.
Valencia Dudemeister
2012-11-04 00:55
@Emir95:

Soldado en fair spelare ? Har aldrig sett någon filma så mycket som honom. När det inte går som han vill verkar det som om hans lösning för det mesta är att lägga sig ner och sparka och skrika tills domaren ger honom en straff. Kan bli riktigt pinsamt ibland. Sen som du säger är han ofta riktigt taskig mot domaren. Grisig spelare i mina ögon.
Atlético Antonio López
2012-11-04 00:37
Emir/
Gå och sug på Soldados stortå medan du ändå är igång.

Vilka "många" matcher är det Atlético inte förtjänat att vinna? Fel forum att komma att gråta i över att Valencia inte kan spela fotboll på bortaplan.
Valencia Emir95
2012-11-04 00:01
Stämplingen från Soldado ser ju misstänksam ut. Men han är en jävligt fair spelare (förutom att han kan flippa mot domare ibland) och om man ser reprisen så kan man ju också undra vart fanken han skulle ställa foten. Har svårt att tänka mig Soldado göra något sådant då han mognat sen han kom tillbaka till VCF men visst förstår jag er som tycker att det var misstänksamt.
Sett över 90 minuter så förtjänade vi att vinna vilket vi inte har förtjänat i många matcher i år, till skillnad från er.
Hoppas att någon kan utmana Real och Barca i år och det får gärna bli ni, men ännu hellre vi!
Atlético José Antonio Reyes
2012-11-03 23:59
Är helt förbannad! Los ché spelar som ett gäng småflickor! Gnäller i varje situation, snurrar 17 varv efter varje närkontakt. Diego Alves är en jädra gnällspik som gnäller så fort han ser El Tigre. Och den här Jao Perreira, vilken pajas till fotbollsspelare!! Måste vara Mourinhos drömvärvning i vinter för han har alla äckliga egenskaper som passar in i den vita tröjan. Arrogansen, filmandet, det motbjudande beteéndet o.s.v. Höll på att flyga i taket när Koke snällt gav bollen i händerna på Perreira och Perreira gör en gest mot honom som om att han ska kasta bollen i ansiktet på honom.

Att atletico tillslut skulle förlora en match visste vi alla, men att det skulle ske på det här sättet mot ett Valencia som grisade sig igenom matchen hade jag helst sluppit att se.

Ridå!
Atlético Kakan_Atletico
2012-11-03 23:58
Valencia hade två lägen, två skott på mål. Och två mål. Juanfrans inlägg och speed på högerkanten existerade ju inte ens i denna matchen. Verkar ha tappat på sistone.

Hur slutar det när vi möter lillebror eller Uefalona? Lär ju ha fler än två skott på mål.. Ser inte bra ut. ÅTERGÅ TILL SPELET VI HADE MOT CHELSEA I ALLA MATCHER!
Atlético Antonio López
2012-11-03 23:55
De förtjänade dock att vinna, kan inte minnas ett riktigt farligt läge Atlético skapade på hela matchen.
Barcelona KristoferDelija
2012-11-03 23:53
Roberto soldado. Väldigt nödvändigt
Valencia Roberto Soldado
2012-11-03 23:51
Fel forum, sorry
Atlético Kakan_Atletico
2012-11-03 23:50
Curtois, 2 skott 2 insläppta. Kan någon ta fram hans räddningsprocent under denna säsongen?

Cholo, vafan är det för laguttagning? Var har vårt framgångsrika kontringsspel tagit vägen? Många fel från Cholo idag. Att lira med tre balansspelare håller inte i Spanien. Alldeles för defensivt och tråkigt. Bara Adrian som kan kontra ju.

SÅ BESVIKEN! Och domaren är ju verkligen en pajjas, på båda håll. Vi ger bort segern tack vare laguttagningen. Punkt.
Atlético Sk018
2012-11-03 23:48
Fyfan va fotboll inte är rättvis emellanåt! Kunde ta ett oavgjort, men ändå tyckt det varit otur att inte fått med mera... MEN DETTA.... Inte läge för en triss idag iaf.
Barcelona Andreas V.V
2012-11-03 23:48
Jahapp....:(
Atlético belgaren
2012-11-03 23:41
Fyfan vad dem slänger sig. Diego Alves är ju så pinsam.
Barcelona erkano
2012-11-03 23:41
Soldado jävla sne öga
Annons: