/spanien/atletico/forum/730.aspx/spanien/atletico/forum/730.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2012-11-14 14:44
A.López: sitter och vrider mig varje gång du skriver Atlético med TH.........

Förresten så spekulerar Marca i att Juanfran ska starta mot Panama!
Atlético Antonio López
2012-11-14 14:06
erkano/
4-1 mot Chelsea men det är ju inte riktigt poängen. Athletico är ett osäkert kort för en spelare som Falcao, ekonomin finns helt enkelt inte i klubben. Fokus ligger på att betala tillbaka alla skulder och jag tror helt ärligt det kommer gå utför innan det börjar gå uppåt igen. Klubben har haft så mycket flyt att det är sjukt med Cholo som faktiskt kan leda truppen, vad händer när han går?

Det må gå bra för Athleti nu men när man ligger 3 poäng under ligaettan och inte ens ses som realistiska titelutmanare så är det skillnad på toppklubb ur vårt perspektiv och toppklubb i ett allmänt perspektiv.

För övrigt så fanns det någon buffé med olika tesmaker på lärarrummet, valde blue fruits tea. Smakar röv.

Edit: Stavar som en kratta
Barcelona erkano
2012-11-14 12:09
Atletico är också en toppklubb. Och falcao har spelare i hans nivå i sitt lag. Kom igen vi slog ju Chelsea 3-0 . Hur kan inte vi vara någon toppklubb då ??????? Vi ligger 2a i ligan
Postat via SvenskaFans-appen
2012-11-14 11:25
A. Lopez: klart, jag förstår dig. Men jag tror absolut inte heller att han lämnar i januari..

se länktips...
Atlético Antonio López
2012-11-14 11:14
Alexander/
Givetvis förstår man ryktet, det har varit så med alla våra toppanfallare sen Torres. Men att Falcao tackat ja redan nu för att lämna i Januari tror jag är rent skitsnack. Artikeln ser ju ut att vara något man trixade ihop på bakfyllan, ingenting står skrivet om vart ryktena kommer ifrån eller någon som uttalat sig. Löjligt.
Atlético Aupa Aupa!
2012-11-14 11:04
Idag ryktas Thern, imorgon Norling stannar, överimorgon Cholo...
2012-11-14 10:33
Blyger: må ledningen brinna i helvetet....

Falcaoryktet förstår jag, klart han vill till en större och bättre klubb där medspelarna är bättre och är på samma nivå som honom
Atlético Blyger
2012-11-14 07:59
Sorry, vänner, sorry! MFFs tränarsoppa har gjort mig helförvirrad. Falcao-ryktet rubbade mig helt.. Jo, Goal är inte så trovärdig. Men det är förvisso inte fotbollskanalen.se heller.
Barcelona erkano
2012-11-13 23:51
Ska bli kul och se Arda och Emre imorgon mot Danmark. 20.00 börjar matchen.
Atlético Antonio López
2012-11-13 20:35
Hahaha så jävla bra, en låt till Diego.
Atlético Antonio López
2012-11-13 15:31
Hahaha men vad sysslar de med på fotbollskanalen egentligen. Goal.com som källa när de publicerar en artikel, seriöst!?
Hade nästan tagit det allvarligare om någon bestämde sig för att ändra ett inlägg på wikapedia. Detta var ju så tragiskt det kan bli.
Atlético Kakan_Atletico
2012-11-13 14:41
Tror att det var detta Blyger menade..

Sant eller falskt? Hoppas åtminstone att han inte sticker i Januari.
Atlético Antonio López
2012-11-13 13:29
Haha blyger du har nog snubblat dig vilse ordentligt denna gång med.
Atlético Blyger
2012-11-13 12:53
KrilleS Om användandet av ordet/termen spelide. Tror att man vill påtala att spelarna inte verkar ha någon gemensam föreställning pm hur de skall spela tillsammans. Kanske inte så konstigt att påpeka i vårt kära lilla fotbollsland?
Atlético Blyger
2012-11-13 11:25
Öh, Usch en mus håller till på min andra hemmaplan - MFFs Himmelriket. Sorry! Falcao..
Atlético Blyger
2012-11-13 11:22
Usch en mus! Ha, javisst! Aftonbladet och Expressen är vår tids Hänt i veckan.
Atlético Blyger
2012-11-13 11:05
Falcao till Chealski? Nej nej nej!! Får hoppas att fotbollskanalen.se ljuger! Det får inte vara sant!
Atlético Aupa Aupa!
2012-11-13 10:06
Jodå Griezmann funkar hur utmärkt som helst! Dock hoppas jag att Sociedad inte krånglar till ifall vi ska köpa honom då vi spelar i samma liga!
Atlético Tigern (f.d. Kun Kun Kun)
2012-11-13 02:15
Har inte Griezmann en relativt "låg" utköpsklasul?
Atlético Chewie
2012-11-13 00:59
Gomez från Catania!
Atlético José Antonio Reyes
2012-11-13 00:06
Aupa Aupa@

Lenny Nangis är ett spännande namn men jag är lite osäker på att han skulle klara pressen att gå till en spansk storklubb och bli en startspelare direkt. Jag tänker mig en spelare som går direkt in i startelvan och som ändå har lite erfarenhet med sig. Jag är lite svag för Antoine Griezmann i Real Sociedad sedan en tid tillbaka! En ung spelare som ändå redan har känt på den spanska pulsen och som kan göra sin gubbe och göra det där oväntade som faktiskt saknas lite i Atletico för tillfället (El Tigre, Arda och Adrian får ursäkta). En bra värvning i mina ögon som inte heller behöver kosta allt för mycket.
Atlético Aupa Aupa!
2012-11-12 23:10
J.A.R@

Diego kommer med största sannolikhet inte att värvas. Dock hoppas jag att han kommer för om vi når CL, då sticker R.G och Tiago. Då kommer Diego behövs eftersom det är ju CL.

Håller med dig om ytter. Vi har en renodlad ytter i form av Cebolla och det skulle absolut inte skada att värva på rea någon ung ytter. Lenny Nangis?
2012-11-12 23:04
Aupa Aupa@

Bra diskussion vilken vi förmodligen kommer kommer få svar på i frmatiden då Atletico med största sannolikhet spelar slutspel i Europa League och därmed kommer sattsa lite mer på den turneringen, så blir nog även fallet i spanska cupen skulle jag gissa.
Många här tjatar om Diego som är en fantastisk speare i mina ögon, absolut! Men i ärlighetens namn så känner jag att det inte är i mitten som vi behöver förstärka utan ute på kanterna. Visst hade Diego gett en helt annan dimension i anfallsspelet men samtidigt så hade vi kvävt Arda en aning som med största sannolikhet hade fått gå ut och spela ytter, vilket iaf jag inte tycker att han presterar lika bra som. Hade hellre sett en värvning av en irrationell ytter som kan göra sin gubbe och även utmana inåt i banan. I dagens atletico har vi enbart en "FakeYtter" i form av Adrian, samt Cebolla som visseligen har ett giftigt skott men som 9 gånger av 10 gar på utsidan av sin motståndare och försöker nå Falcao med ett inlägg. Kanske en spelare som Reyes;) fast 8-10 år yngre och med en mer uppoffrande spelstil som tar laget före jaget.
Jag säger absolut inte nej till diego men skulle inte gråta mig till sömns precis om en ytter värvades in istället för honom.
Atlético Antonio López
2012-11-12 22:59
Forlán/
Har alltid antagit att han är Cholos "supersub" som hoppar in när motståndarlaget börjar bli lite trötta i benen och springer sönder sin kant och får liv i spelet igen. Med honom på plan i slutspurten kan man döda matchen om man inte tidigare gjort det. Men visst, löken har gjort det grymt bra enligt mig och borde få mer speltid från start. Frågan är bara vem av Adrian/Arda han skulle peta om man nu inte skulle köra ett offensivare:

. .Falcao
Cebolla. .Arda. .Adrian.

Känns dock inte som att Simeone är så sugen på ett så pass offensivt lag men brist på kreativitet som saknats ibland tror jag inte skulle vara samma problem. Försvaret lider väl dock av det plus att ytterbackarna kanske inte får lika mycket att jobba med i offensiv väg.
Atlético Forlán
2012-11-12 22:45
För övrigt tycker jag att Cebolla bör starta. Nu kommer han in som Jurado gjorde på sin tid men jag tror han har mer att ge i en inledning av en match. Killen är ju en offensiv spelare som kan döda en match i första halvleken .
Atlético Forlán
2012-11-12 22:43
Vad händer med svenska media ? Finns bara Real Madrid och Barcelona ? Atlético tiger man i stort sett om trots det vi alla vet har hänt (och händer) sista 2 åren. Den som föddes för 10 och ett halvt år sedan i Madrid har BARA sett ett lag vinna internationella titlar och det är INTE det vita laget. Och hur ser tabellen ut idag ? Real Madrid ställer 200 mijloner euros på plan och lyckas bara avgöra i slutspurten mot Levante. En spirit som finns detta år i Atlético och bland fansen kan inte köpas för pengar. ¡ Aúpa Atléti !
Atlético Kakan_Atletico
2012-11-12 22:28
Håller med Reyes i det här. Gabi hade nog kunnat presterat bättre med lite mer vila. och Tiago behöver mer speltid, liksom Emre. Så varför envisas om att spela med Gabi i både Europa och i ligan.

Gabi spelade mot Academica, ja. Men där var han värdelös. Precis så han varit i Oktober/November fram tills igår. Då han faktiskt var bättre än normalt.
Atlético Aupa Aupa!
2012-11-12 22:06
J.A.R@

Gabi spelade mot Academica. 3 dagar senare var han fantastisk. Varje gång han har hoppat över en match i mitten av veckan har han varit dålig/usel på helgen. Det är ren och skär fakta!

Sen spelarna är så olika håller jag med dig. Dock tycker jag att Falcao måste börja spela EL för att få igång mot "sämre" motstånd och få upp sjförtroendet ännu mer. Det skulle gynna honom i längden.
2012-11-12 21:13
Aupa Aupa @

Det är möjligt att det är så men alla spelare är olika på sitt sätt. Falcao och Arda tycker jag har levererat i den mängd man kan förvänta sig av dom även om dom endast deltagit i ligan. Om spel i övriga cuper hade förbättrat deras spel i ligan kan ingen av oss svara på. Jag har ingen statistik tillgänglig men jag kan tänka mig att Gabi ligger på mest speltid tillsammans med möjligtvis Filipe och Courtois. Filipe är en evighetsmaskin vilket vi alla vet och en målvakt sliter inte alls på sig lika mycket som en utespelare. I fallet Gabi tror jag på att mindre speltid i cuperna kan leda till att vi kan få en mer utvilad och taggad Gabi som inte bara spelar bättre själv utan kanske än viktigare sprider sin energi till övriga spelare. Sen att spel 2 gånger i veckan passar spelare som exempelvis Filipe är helt normalt. Jag har själv spelat fotboll på någonlunda hög nivå och älskade att spela 2 matcher i veckan, men i just Gabis fall tror jag att spel 1 gång i veckan skulle passa honom bättre:)
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-11-12 19:53
Var intresserad av att kolla vad ni skrev här år 2006. :)
Annons: