/spanien/atletico/forum/707.aspx/spanien/atletico/forum/707.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona zigazaga
2012-12-13 16:33
Väl mött på söndan, boys! Hoppas på en bra match, det blir det alltid när vi möts. Mycket mål och bra fotboll från båda lagen. :)
Atlético Aupa Aupa!
2012-12-13 15:54
FSP var överlägset bäst!
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Kakan_Atletico
2012-12-13 15:26
Problemet med Aguero var att han gjorde för lite mål på alla de chanser han skapade på egen hand. Som kreatör var han helt makalöst bra. Tänk Falcao - Aguero. Vattnas i munnen bara av tanken!

Forlan hade ju två grymma fötter, sköt lika bra med båda vilket gjorde honom livsfarlig när han hade bollen på motståndarens planhalva. Men Falcao är mer den grymma target/Målsprutan som alltid betyder mycket för laget. Kan göra mål om bollen kommer in i straffområdet.

Mycket svår fråga att avgöra vem som varit bäst. Håller dock både Falcao och Forlan högre än Aguero.
Atlético Garra
2012-12-13 15:23
Shanghai: Det är därför jag har svårt att svara på min första fråga, Aguero gjorde bort världsklass spelare men gjorde inte lika många mål som tex Forlan. Aguero hade överlägsen bollkontroll medans Forlan skottade upp i krysset från 30-40 meters avstånd. Falcao kan inte göra nån av dom sakerna men däremot så krigar han i straffområdet som om det vore på liv o död, och huvudspelet är han överlägset bäst på. Som sagt Svårt att jämföra pga deras olika spelstil.
Atlético Garra
2012-12-13 15:13
Om man leker med tanken och lägger Falcao då när Forlan/Aguero spelade, hade han vart lika bra? Eller tvärtom med Forlan/Aguero? Falcao passar perfekt för dagens spelide samtidigt som Forlan/Aguero passade perfekt för då tidens brist på spelide, om man nu inte räknar att "Alla passar Forlan/Aguero" som spelide?
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-12-13 15:11
Garra

Även om jag är inte Atlético supporter så vill jag nog svara på den frågan pga intresset.

Enligt mig är Forlan överlägset bästa anfallaren ni har haft. Han var helt sjuk säsongen 2008-9. Han jagades av Eto'o, men Forlan vann med still i slutändan.

Favoriten är ändå nog Agüero. Han var en högerfotad Messi kopia. Han kunde vrida och vända på dem bästa defensiva spelarna. Jag har alltid sagt det till vännerna och ska skriva det här till er, den som har haft mest lekstuga mot Puyol är Sergio "Kun" Agüero.
Atlético Garra
2012-12-13 15:05
Karl pilkington: Bra svar Karl. Jag får rysningar när jag tänker på Forlan 2009, han var som sagt obeskrivlig. Det var då jag började hålla på Atletico seriöst. Nackdelen var att han kunde vara off i perioder men kollegan Aguero var alltid där som backup, han hade en jämn hög nivå och enligt mig så var dom två som gjorde att vi inte hamnade i bottenstriden ett par säsonger. På så sätt så var dom "Frälsare" för Atletico. Torres var före min tid också, men det känns lite som om att det var han som starta "Framgångs hjulet" för Atletico. Falcao är den med mest arbetskapacitet och lagmoral, vill man ha en spelare i ett lagbygge så är nog Falcao det bästa valet.
Atlético Karl Pilkington
2012-12-13 14:44
@Garra

Bra fråga.
Jag minns att Forlan var helt jävla outstanding våren 2009. Det året vann han guldbollen i Europa på 32 mål men under första halvan av säsongen gjorde han nog max tio av dem. De 15 sista matcherna var han obeskrivligt bra. Jag minns att jag verkligen inte hade ord för hans briljans just då.

Torres var lite före min tid, faktiskt.
Aguero var möjligtvis både bättre och jämnare än Forlan men han hade nog ingen period då han var lika dominant som Diego.
Falcao, å sin sida, är väl i grunden den bästa spelaren av de fyra. Fortsätter han i den stil han har öppnat säsongen på tror jag definitivt att han snart kommer ses som den bästa forwarden vi har haft på 00-talet - om han inte gör det redan.
Atlético Garra
2012-12-13 14:33
Fick en fråga idag som jag hade svårt att svara på, vem utav Torres, Aguero, Forlan och Falcao har vart bäst i Atletico? Det roliga är att alla är helt olika spelartyper vilket gör det svårt att jämföra dom med varandra.
Barcelona -SAMI-
2012-12-13 14:20
Falcao sat out training today with a muscle injury and is a doubt for the match with Barcelona on Sunday!
Atlético Kakan_Atletico
2012-12-13 02:13
Costa ser faktiskt riktigt het ut! Koke börjar hitta in alltmer i sin roll, underbart! Arda och Filipe utgör en livsfarlig vänsterkant. Hoppas man får se mycket av den på söndag!
Atlético anton_atleti
2012-12-13 01:16
Betygen uppe!
Atlético anton_atleti
2012-12-13 00:54
Lyckades publicera den lite för tidigt, håller på att löser det just nu.
Atlético Karl Pilkington
2012-12-13 00:44
Anton

Spelarbetygen är inte publicerade ännu...bara så att du vet.

Håller dessutom inte alls med dig i att det lika gärna hade kunnat sluta 0-2.
Atlético Karl Pilkington
2012-12-13 00:02
Atléti har nog aldrig, i modern tid, känts såhär stabilt.
Jag menar... vår insats ikväll är ju inte direkt strålande, men ändå var segern aldrig ens det minsta hotad.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2012-12-12 23:59
Grattis Sportuga!, 5 sek innan 00:00! haha
Atlético Sportuga (Portugal-Red)
2012-12-12 23:55
tackar Celta för de nfina födelsedagspresenten:)
Atlético Antonio López
2012-12-12 23:47
Ännu bättre att Real ligger under mot Celta på köpet.
Atlético Antonio López
2012-12-12 23:46
Imponerande faktiskt, tycker inte laget gett i närheten av allt idag. Ändå står det 3-0, gött.
2012-12-12 23:43
Var det någon som sa att vi inte kunde göra mål Utan Falcao....
2012-12-12 23:42
3-0 av DC! DÄR ÄR MÖTET AVGJORT!
2012-12-12 23:39
Tack Alexander, man är mycket bättre på sånt här med att hedra söderöver än vi häri Norr tyvärr
2012-12-12 23:35
2-0...gött synd att cykelsparken innan inte gick in dock
Atlético Karl Pilkington
Fan vad skönt! 1-0 är alltid lite skakigt.
GOOOOOL DE ??? FILIPE LUIS???? HAH
2012-12-12 23:30
Sportuga: se länktips
2012-12-12 23:27
vad var det för blommor ?
Atlético Aupa Aupa!
2012-12-12 23:21
Haha man får inte ens röra på blommorna..
Atlético Nahro
2012-12-12 23:14
Någon som vet något om Cebollas skadeläge? Var inte han frisk inför derbyt?
Atlético Bobban (red)
2012-12-12 22:51
Det syns att det är Mateo Lahoz som håller i pipan, fan blåser inte för mycket den karl. Spelarna måste bara lära sig spela tills han blåser och inte ligga ner och tjura över utebliven frispark. Bra intensitet från båda lagen och därav felprocenten i passningarna...
Annons: