/spanien/atletico/forum/703.aspx/spanien/atletico/forum/703.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético José Antonio Reyes
2013-01-06 22:26
Hahah belgaren du snodde precis min kommentar :)
Atlético belgaren
2013-01-06 22:25
Undrar om kommentatorn på cmore läser innantill på svenskafans..
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Sk018
2013-01-06 22:22
Ska vår gyllene springare avgöra med en stänkare i krysset även idag? ;)
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2013-01-06 22:20
Cebolla! velat se ett ganska bra tag..
Atlético Sk018
2013-01-06 22:09
Baptistao*
Atlético Sk018
2013-01-06 22:09
Batistau hade varit underbar just nu...
Atlético José Antonio Reyes
2013-01-06 22:04
Usch det ser inte bra ut. Till skillnad från andra matcher så har vi inte Adrian elr Diego Costa att byta in när det krisar framåt, dessa spelare är redan inne och gör det inte speciellt bra.. Detta är dock inte så lätt när "sidleds"- Gabi och -Tiago är inne.

Egentligen det enda positiva är försvarsspelet men MAllorcas anfallsspel är å andra sidan inget att hurra för
Atlético Karl Pilkington
2013-01-06 21:59
@Alexander Ivanovski(red):

Haha! Briljant!
'Spela vidare...'
Atlético Sk018
2013-01-06 21:56
@Alexander
Härligt skratt som fick en att glömma vreden för ett litet tag :D
Valencia BatLosChé
2013-01-06 21:55
Hur kunde domaren missa den solklara frisparken precis utanför Mallorcas straffområde? Han står en meter bakom när en Atleticospelare blir totalt nerknuffad...ni kommer att besegra Mallorca idag.
2013-01-06 21:51
Men grabbar, det är ju inget, kolla länken, Lahoz också!
Atlético Karl Pilkington
2013-01-06 21:49
Som någon skrev känns det här verkligen som en 0-0-match.
Vi är dock ruskigt stabila defensivt första halvtimmen, men saknar spets framåt. Inte så konstigt, kanske.
Atlético Sk018
2013-01-06 21:49
Vilken * till dommare... Fått pengar för att tappa brillorna? Armbåge mot halsen i farligt läge är INGET, men däremot att sniffa någon i nacken på Atletis planhalva, jaaaa de är något... Han kan ju inte klaga på placering heller... idiot... Inte första misstaget heller
2013-01-06 21:45
Lahoz.... herregud asså, bedrövlig
Atlético belgaren
2013-01-06 21:40
Costa får inte många domslut med sig. Hoppas på mål innan halvtid, känns som en 0-0 match annars.
Atlético Sk018
2013-01-06 21:38
Tycker nästan lite synd om Costa emellanåt... Får inte mycket från dommarna
Atlético Chewie
2013-01-06 21:31
Haha Gabis kroppsspråk och min när RG skjuter
2013-01-06 21:29
Bara jag som inte visste att Raúl García gjorde 11 mål för Rayo förra säsongen? (enligt kommentatorn på Cmore)
Atlético mecus
2013-01-06 21:28
bra stream
2013-01-06 21:20
erkano: vet faktiskt inte, men vi litar på Cholo!

krusty: kolla firstrowsports eller wizwig.

Chewie: jag ställer mig samma fråga.. Men Cholo vill kanske ha en spelare med "llegada" alltså att om Mallorca backar hem så kan RG komma i andravågen..
Atlético Sk018
2013-01-06 21:19
Koke vill ta chansen att bevisa lite idag? Ser ruskigt spelsugen ut hittils!
Atlético Chewie
2013-01-06 21:01
Varför kan inte Löken få lira istället för RG, hoppas på ett tidigt byte.
krusty
2013-01-06 20:52
tjena nån som har nån streamlänk till kvällens fight?
Barcelona erkano
2013-01-06 19:17
Varför är inte Emre med i truppen ?
Atlético Aupa Aupa!
2013-01-06 18:58
Karl@

Ja, det hoppas jag verkligen löses. Men samtidigt sitter jag och småler när de stora oljemän blåser bort pengar i onödan (Torres, m.fl) och sedan skyller på tränare. Snart kommer ingen vilja ansöka om jobb, speciellt inte i Chelsea då de har bevisat att de "litar" på tränarna sedan Roman's ankomst!

Så länge mitt Atléti håller sig borta från oljejokrar så är jag nöjd. Min enda ursäkt är: vi har inte pengar så håll tyst. Än så länge.
Atlético sasha
2013-01-06 18:18
En fråga till våra utmärkta atletivetare här på forumet! 

Sampdorias pedro Obiang är ju en skön lirare, stark och löpvillig. Jagas bland annat av city och fler storlag (enligt rykten) killen är även född 92 men redan väldigt duktig. Till råga på allt så är han ju från atletico? 
Varför lyckades han inte hos oss? (medveten om att han gick som 16 åring) 

Såldes han eller "snoddes" han av sampdoria? 
Atlético Karl Pilkington
2013-01-06 18:03
@Aupa!

Yes, precis. Då hade själv producerat fotbollsspelare av klass i stället för att köpa en Torres för 400 miljoner som inte producerar ett jävla piss. Tänk hur enormt mycket de hade kunnat få för de pengarna om de hade lagts på talanger!

Ja, jag gick kanske lite långt när jag skrev att alla klubbar skulle skötas som Athletic. Det hade inte funkat, speciellt inte för Sydamerikanska spelare. Helt rätt där.
Med Financial Fair Play hoppas jag dock att fotbollsvärldens verklighet kommer närmare min idealbild där klubbens egen spelarproduktion alltid ska komma i första hand.
Atlético Aupa Aupa!
2013-01-06 17:55
Karl@

Athletic får inte handla spelare som inte är ursprungligen från baskien. Jag förstår. Men samtidigt så hade det varit svårt för talanger från till exempel Sydamerika att slå igenom på riktigt. För ser man de senaste 10 åren har länder som Italien, Spanien och Portugal levt på talanger från Sydamerika, samtidigt som länderna utvecklades fotbollsmässigt i och med att alltfler bra spelare deltar i landslagen.
Men jag förstår vad du hade velat komma fram till. Det hade gynnat klubbarna på både personliga och ekonomiska sidan. Men men, så länge UAE producerar olja lär vi se den här typen av fotboll..

Jag sa det bara för att man ska förstå hur bra deras akademier skulle vara ifall de hade satsat eftersom de är trots allt rikare klubb.
Atlético Karl Pilkington
2013-01-06 17:46
@Aupa!

Precis det jag säger. Hade de, i stället för att köpa färdiga spelare, lagt mer vikt vid sin akademi hade de producerat bra spelare därifrån som de, likt Barcelona, hade kunnat bygga ett lag kring. Nu tar de hellre en 'easy-fix' och köper spelare som redan är i världsklass. På så sätt urvattnar de oss andra lag och dessutom utnyttjar de den orättvisa möjlighet de har - en oljekung som ägare - orättvis eftersom det egentligen inte har ett piss med klubbens färdighet att göra.
Hade jag fått bestämma hade fotbollsvärlden sett ut som sådan att alla lag byggs på det sätt som Athletic Bilbao, om du förstår vad jag menar.

En Koke eller en Oliver på 10 år?
De senaste tio åren har vi producerat Torres, Koke, Oliver, Dominguez, De Gea och säkert fler som jag glömt bort.
Atlético Aupa Aupa!
2013-01-06 17:29
Karl@

Vem sa att Chelsea inte har briljant ungdomsakademi? Visst du har rätt att vi lägger stor vikt vid vår akademi, men hade de lagt vikt vid deras akademi hade de producerat minst lika bra spelare som de köper i nuläget. Vi blir lyckliga ifall vi får fram en Koke eller Oliver en gång på 10 år.
Annons: