/spanien/atletico/forum/695.aspx/spanien/atletico/forum/695.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético zoran
2013-01-03 19:04
@Khamid

Sílvio är i grund och botten en väldigt bra ytterback och började väldigt bra när han kom från Sporting Braga, men skadade sig ganska omgående under förra säsongen och drogs med i stort sett samma typ av skada från november till februari när han genomförde sin operation i knät med hjälp av en ny teknik. Sedan han kom tillbaka har han inte alls kommit upp i samma nivå som han hade innan skadan. Ett av problemen är det faktum att han inte haft särskilt mycket speltid, men när han väl fått chansen har han inte heller visat upp något av värde. Han kom inte överens med Simeone och visade inte alls det engagemang som Cholo vill se på träningarna. Detta blandat med lite för mycket festande i Madrid har gjort att Simeone inte räknar med honom längre.

Hans naturliga position är som högerback, men han är lika bekväm på vänsterbacken. Bra med båda fötterna, outtröttlig i sina bästa stunder och ganska bra i försvarsspelet, speciellt om det är bra kollektivt, vilket det var i Braga under Domingos. Han älskar att följa med upp i anfall, men inläggen är inte av högsta kvalité. Bra med båda fötterna, men gillar att rensa lite för mycket för min smak. Dessutom tycker jag inte om att han gärna slänger sig in i situationer och försöker glidtackla. Det är ett mycket bättre alternativ än vad Deportivo har tillgängligt just nu, men samtidigt måste han också visa att han vill slåss om en plats.
Atlético Aupa Aupa!
2013-01-03 18:40
Khamid@

Det rör sig om en mer offensiv typ än defensiv. I Braga, dock, var han godkänd i defensiven såväl som mer än godkänd i offensiven. Skadorna fick sitt förslag igenom och det gick inte vägen i rödvit..
Deportivo Khamid (DEPOR-RED) Valerón #21
2013-01-03 18:22
Nu har vi (Deportivo) lånat in Silvio Pereira från er. Han måste vara en grym back, han är ju trots allt med i den portugisiska landslaget ju?

Men vilken typ av försvarare är han? En back som försvarar mycket eller en mycket offensivback som ibland glömmer bort sin defensivuppgift? (Som Marcelo, Coentrão, Alves, Alba osv)

Jag har noll koll på Silvio, och det där därför jag undrar :P

Skulle vara tacksam för svar.

Mvh,
Khámid från Deportivo Redaktionen
Atlético Sportuga (Portugal-Red)
2013-01-03 16:33
Tack Alex / Personligen Hatar jag detta med Januarifönster
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2013-01-03 15:24
Kakan: lån säsongen ut!

Sportuga: se senaste AyB, Cerezo har dementerat!
2013-01-03 14:50
oroväckande om det stämmer....
Atlético Kakan_Atletico
2013-01-03 13:21
Hoppas att vi inte säljer Joel. Lån eller Köp Alex?
Postat via SvenskaFans-appen
Alexander Ivanovski (red)
2013-01-03 11:16
Ang. Joél till Wigan så gjorde han sin första träning igår (Enligt Marca) och kommer att vara där säsongen ut.

Ang Silvio som Sportuga skrev så är det så pass nära att han kommer att göra den medicinska undersökningen nu i dagarna, ryktas det om.
Atlético Sk018
2013-01-03 10:03
Vore otroligt kul med Leo . Stor potential i den mannen, på en position som känts tunn dessutom.
2013-01-03 00:58
verkar klart mellan Depor & Silvio
Atlético Karl Pilkington
2013-01-02 23:38
Vill personligen inte sälja Adrian. Han har en jävla potential i sig och är fortfarande ung. Att byta honom mot Baptistao och runt 10 milj är väl dock helt okej, även om Leo är något av en chansning.

Atlético Kakan_Atletico
2013-01-02 21:31
Lämnar Falcao så behöver vi en ny målmaskin, både i ligaspelet men även ute i Europa. Känns inte som om någon av dessa herrar har den potentialen. Tror dessutom att Leo är en ersättare till Adrian. Wenger verkar ha fått allvarlig nys om vår underpresterande Spanjor.

Vi kan knappt ha två offensiva spelare i Koke och Isco på innermittfältet. Och sen två offensiva yttrar plus två anfallare. Anfalla med sex man och försvara oss med 4, känns farligt. Dock så skulle jag kunna se Isco som en ren ersättare till Arda.
Atlético Aupa Aupa!
2013-01-02 21:13
Kakan@

Nu tar vi det lite lugnt. Isco, Benat och Aspas hade varit dugliga ersättare till Falcao alternativt Arda. Vi hade fått mycket mycket pengar för de två och pengarna man får för Falcao hade räckt till de tre. Leo, Apas och Adrian konkurrerar då om anfallspositionen och det hade varit mycket spännande. Isco och Koke på mittfältet och vi köper in 1-2 bra renodlade yttermittfältare för Ardas pengar.
Ja, allt det här hade jag sagt ja till 7/10 gånger!

Personlig åsikt dock.
Atlético Kakan_Atletico
2013-01-02 20:24
Påstår du att Isco, Benat och Aspas är bättre än Arda och Falcao? Nej tack. Isco hade varit en mycket spännande spelare, tror dock att han väljer oljemiljonerna i Manchester som det ryktas om. Benat kostar väldigt mycket och Aspas ser jag inte i Atletico. Säljer vi Falcao så måste vi ha en riktig ersättare. Tror inte Aspas duger.
Barcelona KristoferDelija
2013-01-02 20:02
Tänkte på eran situation med arda Turan och Falcao.
Tänk om ni säljer båda två så kan få TRE fantastiska spelare i Isco, Benat och Iago Aspas. Det skulle jag nästan tagit.
Atlético Kakan_Atletico
2013-01-02 19:51
Ehh Leo klar för oss? 50 millar ryktas det om. Någon som vet mer? Står även att det kan bli officiellt ikväll. Läste det visserligen på Sportbladets blogg, men ändå.
2013-01-02 19:38
Silvio till Depor vore en bra ide...Domingos fick ju ut mycket av honom
Atlético Kakan_Atletico
2013-01-02 11:44
Hade varit skönt med en ny tröjsponsor, som vi tjänar bra med pengar på. Även om det är landet Azerbaijan. För min del kunde det nästan varit vad som helst, så länge det inbringar bra med pengar. 8 miljoner euro plus CL pengarna bör ju kunna göra att vi kan behålla Falcao. Om Falcao säljs så bör vi ju ha en jäkla massa att spendera på nya spelare.. Känns bra! Men förnya Falcaos kontrakt med en klausul på 100 miljoner euro nu!
Atlético Aupa Aupa!
2013-01-02 01:26
Donkey@

Om du ska tala med Roman, då är De Gea mycket bättre. Courtois har varit sämst i den rödvita tröjan. Säg till honom att köpa De Gea och riv kontraktet genast med Thibaut. Vi är tillräckligt desperata att få honom gratis..

Om inte, Courtois är bättre målvakt än De Gea, let's leave it at that.
Atlético Antonio López
2013-01-02 00:58
Fick samma fråga här om dagen angående målvakterna. Mitt svar var att Courtois är mer stabil medan De Gea kan göra räddningar Curry bara drömmer om. Vet inte om ni andra håller med.

Edit: Och ett gott nytt år till er alla rödvita!
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2013-01-02 00:33
Detsamma Karl.P!

Ang Leo så får han gärna komma till oss, han har en söt flickvän iallafall LOL (se länktips).. Båda två la även upp fotot på sina instagrams (Miranda och Leo).

Donkey: Courtois är en bättre målvakt. Hinner inte skriva det andra nu men det kan säkert någon annan snäll själ göra.

GOTT NYTT ÅR ALLIHOPA OCH JAG ÖNSKAR ER/OSS ALL FRAMGÅNG SOM FINNS!
Atlético Karl Pilkington
2013-01-01 11:09
Gott nytt på er! Hoppas ni alla är mindre slitna än mig för närvarande...

Såg en bild på Instagram (återigen...) där Miranda poserar med Leo Baptistao vid ett nyårfirande. Stod något om 'amigo' också. Verkar som att de är rätt tajta, dvs. Kan ju vara till en stor fördel för oss när han ska välja klubb, den gode Leo.
Donkey
2013-01-01 07:13
Tjena boys. Chelsea fan här.
Kan man få eran uppriktiga och ärliga syn på vem som är en bättre målvakt då ni borde ha koll? De Gea eller Court? Ni har ju sett båda över en space of time och borde veta. Finns det delar av sitt spel som Court ska jobba på? Vad är hans absoluta styrkor?
Atlético linus larsson
2012-12-31 18:55
Gott nytt på er! :)
Atlético Karl Pilkington
2012-12-31 00:39
Hittade svaret själv.
Verkar ha varit en helt vanlig träning som Simeone beslutat sig för att bjuda in fans till.
Mäktigt!
Atlético Karl Pilkington
2012-12-30 23:55
Såg på Instagram att det var uppåt tiotusen fans på träningen på Calderon idag. Någon som vet bakgrunden? Är det någon slags tradition med årets sista träning som har gått mig helt förbi alla dessa år?
Atlético Antonio López
2012-12-30 23:53
Kan sätta min lilltå på att Jorge Mendes kommer lura ledningen till att rycka Quaresma till klubben nu när han kan hämtas på free transfer.
Valencia BatLosChé
2012-12-30 21:21
Kanske lite väl random men det ska finnas en lirare som heter "Lee"(från Sydkorea) i Valencias U12-lag(tror jag). Fanns han med på bänken i matchen? Det är en vänsterfotad offensiv mittfältare(se länk). Självklart har "laget som förtjänar titlar medans Real Madrid köper dem" varit och ryckt i honom.
Atlético Chewie
2012-12-30 21:12
Ruben Perez och några miljoner mot Benat hade smakat
Atlético Sk018
2012-12-30 21:09
Otroligt roligt med ynglingarnas framfart! Stort trots så låg ålder!
Annons: