/spanien/atletico/forum/669.aspx/spanien/atletico/forum/669.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Antonio López
2013-02-06 15:38
LFP har väl aldrig gjort sig kända för att göra de två stora sårbara på något sätt. Ställer mig skeptisk till att det blir en stor skillnad på hur mycket de får till skillnad från andra lag i nuläget. Hoppas verkligen jag har fel men en revolutionerande skillnad i systemet känns verkligen långt borta.
Atlético Kakan_Atletico
2013-02-06 14:41
Riktigt skoj att det börjar hända saker kring de där TVpengarna i Spanien. Något som gått mig på nerverna sen jag fick reda på det (ett antal år sedan). Ska bli jäkligt intressant och se hur vår kladdiga granne klarar sig med mindre pengar.. Likaså Barca.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2013-02-06 12:26
Det är lite efter personliga åsikter men jag tycker att spottet är värre än att tacka, Så gör man inte bara.

Om det nu var avgörande borde han ju kämpat för att göra ett mål för sitt lag istället för att se rött, i båda matcherna :)

men som sagt, smaken är som baken.
Real Betis Sobis
2013-02-06 11:30
Håller med om att trashtalk förekommer ofta på en fotbollsplan och det får spelarna ta. Men att tacka någon efter ett mål är enligt mig nästan lika vidrigt som att spotta på någon. Amaya hade redan fått sitt straff genom ett misstag som ledde till att Betis i princip var utslagna ur CdR. Förstår att Amaya såg rött efter det.
Atlético Bobban (red)
2013-02-06 10:49
@ Kakan_Atletico

Jag är helt inne på din linje, trashtalk har och kommer alltid att förekomma på planen och det är inte unikt bara för fotbollen. Det förekommer i de flesta lagsporter där det finns ett moment av närkampsspel. De flesta mödrar skulle nog rodna om de fick höra vad deras söner säger i stridens hetta.

Att som Amaya gråta ut i pressen efter att Costa tackat för framspelningen i den returen i Copa del Rey är bara patetiskt och luktar bara dålig förlorare...
Atlético Kakan_Atletico
2013-02-06 10:32
De orden han säger är nog vanligare än vi tror på en fotbollsplan. Inget att grubbla över för mycket.
2013-02-06 01:11
Vadillo: det som är textat betyder

La puta que os parió = hon som födde dig är en b*tch/h*ra
sedan säger han efter att ha fått något ord emot sig
"Kolla på resultatet"
sen efter matchen "din mamma är en b*tch/h*ra din h*runge"

Jag vet att det inte är några fina ord men hade jag fått stå ut med de tacklingarna, orden och spottlåskan som Costa fick stå ut med hade jag nog också varit förbannad...
Atlético Garra
2013-02-05 21:50
Den videon visar hur mycket skit Costa fick ta under matchen, när det blev handgemäng så drog han sig undan m.a.o den renaste spelaren på plan.
Postat via SvenskaFans-appen
Real Betis VadilloJunior
2013-02-05 20:38
Sist men inte minst, kolla videon jag länkade, ganska intressant. Det är ifrån matchen senast. Synd att jag inte kan spanska, då det i vissa delar finns spansk text där det står vad Costa sa under matchen.
Real Betis VadilloJunior
2013-02-05 20:37
@Vamos Atleti:

Jag tycker också det är kul när medlemmar från andra forum kommer och vill diskutera! Hm, vem har sagt att jag ville ha en konversation av matchen. Jag tycker Costa var "huvudämnet", varför inte diskutera om honom då?

Men som sagt, känns inte som det här kommer leda till någonting, så vi avslutar denna diskution :)
2013-02-05 19:00
Vamos Atletico: inga problem!. vi uppdaterar sidan ganska friskt, då kan det hända att man missar.. då har du iallafall ett extra avsnitt att lyssna på ;D

San-iker: Det är fortfarande osäkert men det mesta pekar på det. Just nu håller han på att få extra träning av Cholo och Burgos för att utvecklas och vara ännu mer förberedd för steget till A-laget. vi får se, Cholo vill inte ta några förhastade beslut och kanske kasta bort Ólis talang.
Real Madrid San-iker
2013-02-05 18:47
Vad har hänt med Oliver Torres ? kommer han vara mer ert a lags trupp till nästa säsong?
Atlético Vamos Atletico
2013-02-05 18:36
Tack Alexander, måste missat denna podcasten ;)
2013-02-05 17:45
Vamos Atletico: kolla länktips, i den podden pratar vi om unga lovande spelare, finns en del längre mer också men förtidigt att bedömma dem.
Atlético Vamos Atletico
2013-02-05 17:11
Är det någon som har koll på hur det ser ut i Atletico B och leden under ifrån? Någon som utmärker sig?
Real Madrid Libinho
2013-02-05 16:16
@Alexander Ivanovski(red):

Tack så mycket för hjälpen, det uppskattas. Hoppas på seriefinal i maj (om inte RM skulle komma ifatt ;) )
Atlético Garra
2013-02-05 15:47
Imorgon möts Spanien-Uruguay(Europa och Sydamerikas mästare) och 3-4 Atletico spelare på plan, Stolthet!
Atlético Vamos Atleti
2013-02-05 13:19
@ VadilloJunior

Jag tycker presonligen det är kul att här kommer andra ifrån andra lag som vill diskutera. Men personligen tyckte jag inte riktigt du förde en diskution om matchen när du började dra upp andra saker som Costa gjort i andra matcher.

Vi är många här på forumet som både erkännt till dig och många andra att Costa är en sån spelare som kan vara vidrig i vissa tillfällen, och här är nog ingen som skyddar honom och tycker det är rätt att han springer och kastar loskor eller spottar dem för den delen. Jag förstår mycket väl att du är upprörd över vad han sysslar med på planen, många här inne reagerade på samma sätt när Betis spelare "gav igen". Så egentligen är det bara två sidor av samma mynt.

Av vilken anledning matchbilden förändrades i slutet är kanske svårt att sätta finger på, Kanske någon sagt något till Costa? Kanske Costa sagt något till någon? Att Costa har en hetsig personlighet som Betis spelarna vet om och där med satt lite mer fokus på de psykiska aspekterna mot Costa? Att när Costa kom in höjdes matchtempot och pressen framåt ifrån Atletico? Vem vet egentligen?

Men som sagt, det är jätte trevligt med ögon sett utått ifrån och du är varmt välkommen tillbaka att diskutera när du vill :)

P.S får personlign säga att Betis gör det väldigt bra defensiv i matchen, hoppas att ni kan göra likadant mot de andra lagen i La liga ;) skadar inte oss
Atlético Aupa Aupa!
2013-02-05 13:13
Should [Amaya] be punished because the cameras captured his actions?

"I’m against cameras. Football is beautiful because of this. There are four referees that sometimes do a good job and sometimes do a bad one. Football is very spontaneous. I’m not sure it would be a good idea to remove that spontaneity from it. Diego is a noble player. ‘What’s wrong with Costa?’ you ask, nothing. Defenders are used to forwards that are lighter. Aggression and intensity are attributes of his playing style. He’s intense, strong, and defenders suffer because of it. If he learns how to balance that passion he has for the game, he’ll get more out of it in a match."- Simeone
Real Betis VadilloJunior
2013-02-05 12:52
@el niño para siempre!:

Tack, äntligen någon som förstår.
2013-02-05 11:26
Libinho: inga problem, jag skulle kolla här länktipset!.. Hoppas du kan någorlunda spanska eller kan översätta på något sätt då den engelska delen av väldigt svajig.. men här är de vanliga priserna och inga extra avgifter :)
Atlético Aupa Aupa!
2013-02-05 11:13
Fantastisk krönika !
Atlético Kakan_Atletico
2013-02-05 10:27
Detta trodde man verkligen inte förra hösten.

OLÈ OLÈ OLÈ CHOLO SIMEONE!
Real Madrid Libinho
2013-02-05 08:40
Hejsan!

Jag ber om ursäkt för OT! Befinner mig nere i Madrid på en egentligen inte fotbollsrelaterad semester men mina syskon helgen den 12e maj.

Real är ju i Barcelona för att möta Espanyol, men jag tänkte försöka få biljetter till Atleti - Barca.

Var skulle ni rekommendera att man köper biljetter? Jag har ju mina kanaler för RM-biljetter, men tänkte kolla med er som antagligen har bättre koll på AM. PMa gärna, tack på förhand!
Atlético el niño para siempre!
2013-02-04 22:32
Fan gubbar. Nu kommer det en supporter av ett annat lag och vill ha (och kan ta) en diskussion. Och va gör ni, ratar honom direkt. Kan ni inte sätta er in i hans sits? Jag hade fullkomligt hatat Costa om jag vore Betisfan, eller något annat lag. Nu tycker jag att är underbar. Men jag tycker även han är jobbig i stora delar av vad han gör under matcherna när han inte är närheten av bollen. Killen vill ju bara försvara sitt lag och få er att inse att de inte är sånna i vanliga fall och förklara att Costa inte uppskattas av andra lag. Helt förståeligt. Vi ska väl ha hand om dem som kommer hit och vill ha konversation. Väx
Atlético Aupa Aupa!
2013-02-04 22:11
Hahah varför skulle Costa lämna planen först? Varför inte Betis spelarna? De är ju ändå på fiendeland..
Atlético Antonio López
2013-02-04 21:28
Det har du rätt i, fick hjärnsläpp en sekund där och trodde matchen spelades på bortaplan.
Atlético Hampus Forsman
2013-02-04 21:22
Visst, visst men han kanske ville ta emot publikens hyllningar? Hur som var det en riktigt skön seger igår och kul att Falcao är tillbaka trots att det inte var någon jättetack av honom.
Atlético Antonio López
2013-02-04 20:38
Hampus/
Costa var ju märkbart irriterad, Betisspelarna och han tjaffsade även lite innan han mer eller mindre blev dragen ner till omklädningsrummet. Det var inte direkt någon cholorusning han gjorde ner, men vad skulle vara poängen att vara kvar för honom på planen igår? Mycket hade han inte att tacka motståndarlaget för bortsett från 3 poäng till.
Real Betis VadilloJunior
2013-02-04 20:37
@Hampus Forsman:

Låter logiskt för mig. Sen har säkert någon i Atletico sagt åt honom att lämna planen direkt, för hans egna bästa. Han hade säkert fått massa skit av våra spelare, eller hade han själv sagt något onödigt. Fanns ingen anledning för honom att vara kvar på planen efter matchen efter allt som hade hänt. Vi spelade fult på Costa hela matchen då han kom in. Men innan han hade kommit in tyckte jag inte vi spelade jättefult. Visst vart det några halvfula tacklingar, men som sagt, dessa tacklingar var inte för att skada. Tycker allt var skapligt lugnt före Costa kom in på planen. Visst var det lite småfult spel emellanåt, men inge mer med det.
Annons: