/spanien/atletico/forum/633.aspx/spanien/atletico/forum/633.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2013-04-25 12:15
Det är bara Diego Costa som gör fel, ingen annan.
Atlético Chewie
2013-04-25 11:34
Gimenez verkar ju riktigt lovande!
Atlético Hampus Forsman
2013-04-24 23:06
Alexander, det är inte fel att en spelare efter ett antal situationer som lett till frispark "tjänar ihop" till ett gult kort. I regelboken finns det till och med ett eget avsnitt för det här. Tryck på länken och scrolla ner till sida 114 alternativt sök på "upprepade regelbrott". Dock skönt att Costa får vara med i matchen mot Real.
Atlético Antonio López
2013-04-24 22:58
Undrar hur alla klubbar Falcao är "klar" för har tänkt att dela på honom. Känns som en väldigt underlig affär detta, varannan månad eller en säsong vardera?
Atlético Aupa Aupa!
2013-04-24 22:54
Dagens "Agüero" rykte?
Atlético Karl Pilkington (red)
2013-04-24 22:11
Är det någon gång vi ska slå dem så är det nog fan på lördag.....
Atlético zoran
2013-04-24 19:29
@ADCS

Du har PM!
Atlético Antonio López
2013-04-24 17:08
ADCS/
Hahaha! Tack för det, nu är jag med.
Atlético ADCS (red)
2013-04-24 16:22
Barcelona travelled to Germany four-nothing Va bara tvungen :) Lopez// Det existerar absolut inget derby mellan Bayern och Dortmund, det gör det inte mellan Barcelona och Real heller. Det är mer en nationell rival med ett regionshat, förutom då den politiska aspekten mellan Barcelona - Madrid. Hittade ingen annan jämförelse, men den närmaste analogin är just hatet och rivaliteten mellan Barcelona och Real i jämförelse. Eller om du vill ha en annan analogi över maktbalansen och rivalhatet i Tyskland så är Bayern mer som the Empire i Star Wars och Dortmund är The Rebel Alliance. Att Götze går till Bayern är som om Luke Skywalker skulle ansluta sig till Darth Vader och Imperiet.
Atlético Antonio López
2013-04-24 15:14
Alexander/
Fan vad gött! Tack för fotbollslektionen ;)
2013-04-24 14:26
A.López: Egentligen så är det oftast så att spelare "tjänar ihop" till ett gult kort efter många situationer som varit på gränsen, vilket är fel enligt regelboken. I regelboken ska varje tackling bedömas och inga plus eller minus ska finnas. Därför kollar de bara på situationen som gav det gula, vilket är helt rätt.
Atlético Kakan_Atletico
2013-04-24 14:10
JADÅ! Costa lirar mot Real, underbart!
Atlético Antonio López
2013-04-24 11:17
Alexander/
Bara det som avgör? Så när de bestämmer hur det blir av med Costa kommer de inte bry sig om vad han gjorde resten av matchen? Då kanske vi har en chans att få se han driva Ramos till vansinne :D

Kakan/
Satt också och funderade över priset, grabben är dock väldigt intressant. Hört min polare snacka om honom hela tiden men aldrig brytt mig förrän jag läste artikeln.
Atlético Antonio López
2013-04-24 11:17
Alexander/
Bara det som avgör? Så när de bestämmer hur det blir av med Costa kommer de inte bry sig om vad han gjorde resten av matchen? Då kanske vi har en chans att få se han driva Ramos till vansinne :D

Kakan/
Satt också och funderade över priset, grabben är dock väldigt intressant. Hört min polare snacka om honom hela tiden men aldrig brytt mig förrän jag läste artikeln.
2013-04-24 11:13
A.López: men de får ju kolla på situationen med Kondogbia (?) när Costa inte rör Sevillaspelaren..
Atlético Kakan_Atletico
2013-04-24 11:02
28 miljoner euro är i mina ögon alldeles för mycket för Muriel. Hälften hade varit mer lagom. Dock så är han väl inte en nummer 9 likt Falcao? Så nej tack!
Atlético Antonio López
2013-04-24 10:44
Ni kanske vill ha den på engelska istället...
Atlético Antonio López
2013-04-24 10:42
Kandidat som Falcaos ersättare
Atlético Antonio López
2013-04-24 10:40
Alexander/
Hoppas det, skulle dock vara lite kontroversiellt med tanke på att han ändå förtjänade ett gult den matchen. Men är det inte kontroversiellt är det inte Diego Costa ;O
2013-04-24 10:21
Idag bestäms det om Diego Costas gula kort mot Sevilla kommer att tas bort eller ej. Detta gör att vi fortfarande inte vet om han spelar på lördag.

Grande Costa!
Atlético Aupa Aupa!
2013-04-23 21:54
Och därför är han råtta i mina ögon.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Kakan_Atletico
2013-04-23 21:35
Aupa aupa. Då är det ju för fasen ännu värre om han har sagt det. Nä usch o fy o blä!
Atlético Aupa Aupa!
2013-04-23 20:43
Götze har, likt Torres, sagt att han vill stanna i Dortmund karriären ut om det är möjligt för bara några veckor sedan.
Atlético Antonio López
2013-04-23 20:33
Hade inte sett det där mot Strömgodset, egentligen utgick jag bara utifrån hur jag själv kände till flytten och åsikter här på forumet. Agüero är ju en helt annan saga, då var det snarare det pinsamma sättet han försökte lämna klubben på än att han bytte klubb. Pinsamt är det minsta man kan säga om hans avsked.

Deion, är det verkligen detsamma de lagen emellan som Barca-Real "här" i Spanien? Får erkänna att jag underdrev hatet mellan klubbarna isåfall i mitt tidigare inlägg, aldrig ens hört talas om något hett derby mellan dem eller liknande.

Egentligen syftade jag mest på hela sagan om att supportrar förväntar sig att alla spelare ska stanna i klubbarna tills de går i pension. Hur ofta händer det nu för tiden? Götze har väl säkert både sportsliga och ekonomiska skäl att söka sig till Bayern. Men är det på samma nivå som att gå från Barca till Real förstår jag kritiken Götze får.
Atlético zoran
2013-04-23 18:37
@Antonio López

Supportrarna var aldrig särskilt glada över De Geas flytt till Manchester United vilket de visade när Atlético spelade play-off till Europa League mot Strømsgodset för ungefär två år sedan. Det var inte alls lika illa med De Gea som med Agüero, men fansen var uppenbarligen extremt besvikna. "Du är inte en av oss"-budskap till någon som kunde ha lämnat gratis flera gånger är något som jag inte håller med om.

Agüero däremot..
Atlético Kakan_Atletico
2013-04-23 18:17
Du kan ju inte jämföra Götze och De Geas affär. De Gea går till en betydligt större och bättre klubb än hans moderklubb samt så är ligan mycket bättre i England. Götze däremot. Väljer att gå till Bayern som direkt är en rival till hans nuvarande klubb. Han hade säkert kunna få välja mellan en rad utländska klubbar senare i sommar.

Hade jag varit Dortmund supporter så hade jag nog också kallat honom råtta, ingen rolig transfer för de gula. Nästinpå svinigt. Men har man en klausul så har man dock jäkligt tragiskt.
Atlético ADCS (red)
2013-04-23 15:36
Lopez// Fast det är en jäkla stor skillnad att gå från Atleti till United och gå från Dortmund till Bayern. Götze till Bayern är som att Messi skulle utnyttja sin egen klausul och gått till Real för 2-3 år sen.
Atlético Antonio López
2013-04-23 15:02
Förstår inte riktigt varför han blir så pass kritiserad. Råtta? Visst, som supporter till laget blir man alltid upprörd när en stjärna vill lämna men vad är det som säger att man måste stanna i en klubb resten av sin karriär. Grabben är 20 år, samma ålder som De Gea när han flyttade. Inte många här som kallade honom för råtta. Och kolla nu, PL mästare, tror inte han känner att han tog fel beslut för tillfället.
Atlético Aupa Aupa!
2013-04-23 12:35
Lilla råttan ska inte ens vara värd att nämnas på vårt forum.
Atlético AndeeI
2013-04-23 11:09
Mario Götze i Dortmund har skrivit på för Bayern. Detta innan Dortmund ska gå in och spela semifinal i champions league. Jag är inget Borussia fan, men man kan ju verkligen hoppas att de bänkar Götze alla de sista matcherna av säsongen och att Dortmund går och vinner champions league. Verkar vara väldigt få spelare som har någon form av respekt eller stolthet för klubben de spelar i.
Annons: