/spanien/atletico/forum/632.aspx/spanien/atletico/forum/632.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Garra
2013-04-26 00:25
Aupa Aupa! Peñarol och Nacional är dom stora rivalerna i Uruguay, Danubio och Defensor är lag som kan utmana om titeln om dom har en bra säsong. Jag är inte säker men Godin är från Nacional och Löken är från Peñarol. Många Uruguayanska spelare lämnar i såpass tidig ålder att rivaliteten mellan spelarna aldrig hinner bli på en sådan "hatnivå".
Postat via SvenskaFans-appen
Sevilla Xerox
2013-04-25 22:58
Problemet är bara att ingen människa sitter och ser över sina egna spelares aktioner i ett forum när man väljer att kritisera motståndarna. Precis samma sak gäller bland era supportrar i detta forum när Kondogbia trampade Costa i skrevet. Vem av er satt och påpekade att Costa spelade fult och filmade innan? Här kanske man i så fall borde kika närmare på lagets egna supportrar också, enligt ditt synsätt.

Att sedan kalla oss Sevillafans för hycklare är träffar inte rätt. Det finns vissa supportrar i vårt forum som beskrivningen passar in på, men att lägga den titeln över oss andra känns inte rätt, därav min irritation.

Vi Sevillafans kommer alltid att älska vårt lag även om det finns en flera spelare som agerar som riktiga skitstövlar på plan. Själv hatar jag filmande spelare och det svider varje gång man ser en tung striker som Negredo när han viker sig totalt. För några år sedan började Sevillas filmningstämpel att suddas ut, samtidigt som det fula spelet avtog en aning. Numera har det går tvärtemot trenden igen och vi spelar fulare än någonsin.

Spänningen mellan Sevilla och Atletico hoppas jag sitter i länge då det är en av matcherna man ser fram emot på allvar. Derbyt mot Betis står i en egen klass, men sedan är troligen Atletico-matchen den hetaste under en normal säsong.
Atlético Aupa Aupa!
2013-04-25 22:46
Nu kan jag inte så mycket om uruguaysk fotboll men är inte Penarol-Danubio som Barcelona-Real? I så fall är det synd om vår nya mittförsvarare då C.R11 befinner sig i Atléti..
Atlético Antonio López
2013-04-25 22:36
Jag ser klart och tydligt att han knuffar bort Medel, ser dock ingenstans att han smäller till honom. Nu kallade jag inte enbart dig för hycklare, generaliserade däremot min egen åsikt om Sevillasupportrar däremot. Tror du syftar på att jag kallade dig för enögd i mitt inlägg, och från vad jag läste i din artikel står jag fast vid mitt påstående. Som du säger så var det överdrivet. Men du har rätt i att jag inte vet något om dig, utgick som sagt enbart från din artikel.

Klart man kan klaga på Costa, jag klagar själv på Costa. Däremot så tycker jag man bör ta en titt i sitt eget hus innan man kastar sten. Föredrar en rutten spelare än ett genomruttet lag alla dagar i veckan. Fast det håller du antagligen inte med om då ni trots allt har er "gentleman" där eller hur det nu var.

Nu blev detta inlägg lite grövre än jag först menat men "spänningen" från matcherna lagen emellan i år (och de senaste säsongerna) är tydligen kvar i mig än.
Sevilla Xerox
2013-04-25 22:20
Antonio Lopez:
"På precis samma sätt" kanske var aningen överdrivet, men kolla klippen från matchen så ser man tydligt att Betisspelaren slår till Medel innan Medel slår tillbaka.

Varför skulle vi inte få klaga på Costa? I så gott som alla situationer viker han sig och spelar inte direkt rent spel. Hyckleri hade det varit om vi Sevillafans hade förnekat att vi spelar fult och filmar, vilket majoriteten inte gjort. Att du kallar mig hycklare är löjligt då du långt ifrån vet någonting alls om mina åsikter om Sevilla och deras spel.
Atlético Antonio López
2013-04-25 20:55
Haha tigern slutar aldrig förbluffa mig!
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2013-04-25 19:32
@Antonio López:

Du borde veta bättre för fan: Falcao är speciell, ja sa jävla speciall att han kan konsten att "splitta" sin kropp til flera personer. Typ instant clones.

Inte ens Sheldon Cooper kan förklara det.

;)
Atlético Garra
2013-04-25 13:12
El Niño para siempre: Din länk och denna som jag lägger upp med Simeone är anledningar som gör att kärleken för klubben blir bara större och större.
Atlético el niño para siempre!
2013-04-25 13:02
Fin video om Granadamatchen :)
Atlético Garra
2013-04-25 12:57
Känsligt ämne: Luis Suarez och Diego Costa som anfallspar = världens mest hatade/älskade anfallspar... Enligt mig så mest älskade men också mest avstängda ;)
Atlético Antonio López
2013-04-25 12:24
Alexander/ Sevilla är så otroligt äckliga så det bara skriker om det. Hyckleri på högsta nivå, det är helt okej att deras spelare gör så mot Diego Costa "för han började". Hur har de mage att ens kommentera Costa när deras spelare går in i situationer enbart för att skada en spelare? För övrigt är det ett under att även Cicinho inte var utvisad den matchen, först slår han ner Costa sen hoppar han och stampar honom på magen. Än en gång, väldigt underligt att Sevillasupportrarna har mage att kommentera något. Äckel, Puta Sevilla! Kolla bara deras termometro så ser man hur enögt det kan vara. När Medel var utvisad mot Betis så viftade betisspelaren enligt skribenten precis likadant som Medel. Lustigt då jag aldrig såg honom smälla till Medel i ansiktet. Edit: Det första där om Juan Cala är ju ett stort skämt bara det :)
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2013-04-25 12:15
Det är bara Diego Costa som gör fel, ingen annan.
Atlético Chewie
2013-04-25 11:34
Gimenez verkar ju riktigt lovande!
Atlético Hampus Forsman
2013-04-24 23:06
Alexander, det är inte fel att en spelare efter ett antal situationer som lett till frispark "tjänar ihop" till ett gult kort. I regelboken finns det till och med ett eget avsnitt för det här. Tryck på länken och scrolla ner till sida 114 alternativt sök på "upprepade regelbrott". Dock skönt att Costa får vara med i matchen mot Real.
Atlético Antonio López
2013-04-24 22:58
Undrar hur alla klubbar Falcao är "klar" för har tänkt att dela på honom. Känns som en väldigt underlig affär detta, varannan månad eller en säsong vardera?
Atlético Aupa Aupa!
2013-04-24 22:54
Dagens "Agüero" rykte?
Atlético Karl Pilkington (red)
2013-04-24 22:11
Är det någon gång vi ska slå dem så är det nog fan på lördag.....
Atlético zoran
2013-04-24 19:29
@ADCS

Du har PM!
Atlético Antonio López
2013-04-24 17:08
ADCS/
Hahaha! Tack för det, nu är jag med.
Atlético ADCS (red)
2013-04-24 16:22
Barcelona travelled to Germany four-nothing Va bara tvungen :) Lopez// Det existerar absolut inget derby mellan Bayern och Dortmund, det gör det inte mellan Barcelona och Real heller. Det är mer en nationell rival med ett regionshat, förutom då den politiska aspekten mellan Barcelona - Madrid. Hittade ingen annan jämförelse, men den närmaste analogin är just hatet och rivaliteten mellan Barcelona och Real i jämförelse. Eller om du vill ha en annan analogi över maktbalansen och rivalhatet i Tyskland så är Bayern mer som the Empire i Star Wars och Dortmund är The Rebel Alliance. Att Götze går till Bayern är som om Luke Skywalker skulle ansluta sig till Darth Vader och Imperiet.
Atlético Antonio López
2013-04-24 15:14
Alexander/
Fan vad gött! Tack för fotbollslektionen ;)
2013-04-24 14:26
A.López: Egentligen så är det oftast så att spelare "tjänar ihop" till ett gult kort efter många situationer som varit på gränsen, vilket är fel enligt regelboken. I regelboken ska varje tackling bedömas och inga plus eller minus ska finnas. Därför kollar de bara på situationen som gav det gula, vilket är helt rätt.
Atlético Kakan_Atletico
2013-04-24 14:10
JADÅ! Costa lirar mot Real, underbart!
Atlético Antonio López
2013-04-24 11:17
Alexander/
Bara det som avgör? Så när de bestämmer hur det blir av med Costa kommer de inte bry sig om vad han gjorde resten av matchen? Då kanske vi har en chans att få se han driva Ramos till vansinne :D

Kakan/
Satt också och funderade över priset, grabben är dock väldigt intressant. Hört min polare snacka om honom hela tiden men aldrig brytt mig förrän jag läste artikeln.
Atlético Antonio López
2013-04-24 11:17
Alexander/
Bara det som avgör? Så när de bestämmer hur det blir av med Costa kommer de inte bry sig om vad han gjorde resten av matchen? Då kanske vi har en chans att få se han driva Ramos till vansinne :D

Kakan/
Satt också och funderade över priset, grabben är dock väldigt intressant. Hört min polare snacka om honom hela tiden men aldrig brytt mig förrän jag läste artikeln.
2013-04-24 11:13
A.López: men de får ju kolla på situationen med Kondogbia (?) när Costa inte rör Sevillaspelaren..
Atlético Kakan_Atletico
2013-04-24 11:02
28 miljoner euro är i mina ögon alldeles för mycket för Muriel. Hälften hade varit mer lagom. Dock så är han väl inte en nummer 9 likt Falcao? Så nej tack!
Atlético Antonio López
2013-04-24 10:44
Ni kanske vill ha den på engelska istället...
Atlético Antonio López
2013-04-24 10:42
Kandidat som Falcaos ersättare
Atlético Antonio López
2013-04-24 10:40
Alexander/
Hoppas det, skulle dock vara lite kontroversiellt med tanke på att han ändå förtjänade ett gult den matchen. Men är det inte kontroversiellt är det inte Diego Costa ;O
Annons: