/spanien/atletico/forum/630.aspx/spanien/atletico/forum/630.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Bobban (red)
2013-04-30 18:49
Goooooooooooooooooooool

Efter att ha dominerat den andra halvleken totalt kommer till slut 0-2. Det är till sist öppet mål för RG8 som inte kan missa efter att Mario har varit fri med målvakten och passat bollen i sidled. Mario blev frispelad i djupled via en enkel skarv av Costa...
Atlético Bobban (red)
2013-04-30 18:43
Även Juanfran har kommit in på planen och Pulido har lämnat, Insúa nu som mittback...
Atlético José Antonio Reyes
2013-04-30 18:34
Ha en bra Valborg alla Rojiblancos. Och det enda som är tillåtet att bränna vid på brasan ikväll är maränger (If you know what I mean;)
Atlético Bobban (red)
2013-04-30 18:30
uppställning efter de senaste bytena:

Asenjo
Insuá - Cata - Pulido - Filipe
Mario - Gabi
RG8 - Oliver - Saul
Costa
Atlético Bobban (red)
2013-04-30 18:28
64' dags för tre nya byten. ut med Cisma, Tiago och Adrián. In på planen kom Filipe, Mario och Gabi!
Atlético Bobban (red)
2013-04-30 18:25
Mamma mia vilka räddningar All Star målvakten gör, först på RG8 volleystyrning på Insuás långa inlägg mot bortre stolpen. Sedan gör han en dubbelräddning på Costas friläge...
Atlético Bobban (red)
2013-04-30 18:17
Tre byten efter paus, in med trion Saul, RG8 och Costa, ut med Koke, Cebolla och Villa
Atlético Bobban (red)
2013-04-30 18:03
Asenjo;
Pulido - Cata - Cisma - Insua;
Tiago - Koke,
Villa - Óliver - Cristian Rodríguez
Adrián
Atlético Bobban (red)
2013-04-30 17:59
Gooooooooooooooooool Oliver Torres gav Atlético ledningen i slutet av den första halvleken efter fint pass av Cebolla, som hittade den unge talangen med en passning snett-inåt-bakåt från vänsterkanten. I lugn och ro kunde Oli placera in bollen från sin position mitt framför målet, i närheten av straffpunkten...
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2013-04-30 11:12
I eftermiddag klockan 17:00 spelar Atlético mot "Baku All-stars" och matchen sänds på två kanaler, Canal+ Liga (Spanien) och på Idman Azerbaycan som finns gratis på Turksat 42 grader... annars finns stream i länktips :) (en liten plugin måste installeras)
Atlético Kakan_Atletico
2013-04-29 20:59
Asså Arda... Snacka om att ha en egen stil.
Atlético zoran
2013-04-29 20:45
Atléticos rundvandring i Baku idag.
2013-04-29 08:07
@Aupa: Filmning, i klass med skallningen mot Sevilla.. ska se om jag hittar den.. såg matchen igår..
Atlético Aupa Aupa!
2013-04-28 22:58
Alex@ Vadå ?
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2013-04-28 22:28
El Capitan: Jag tror pa din teori när den väl inträffar, hehe ;)
2013-04-28 22:14
Efter att alla snackat om Costa så bör ni kolla in Soldados mot Sociedad.....
Atlético Antonio López
2013-04-28 20:40
rawkus/
Jo då, men ska Atléti någonsin bryta trenden är när ALLT talar emot dem. Det var alldeles för logiskt för detta lag att ta en vinst under gårdagen. Givetvis kommer det i finalen där Real får sin sista chans på en titel för säsongen :)
2013-04-28 20:04
@Kakan_Atletico:

Nope, inte alls.

Varför? Reals B-lag = nervös. Reals A-lag kombinerat med varat psyke(mot Real) som mest liknar en 5-arings = siffrorna blir bra mycket större än "bara" 2-1, saledes inget att vara nervös över da Real har kapaciteten att avgöra innnan jag ens hunnit satt mig ned i soffan för att se skiten ;O

Real är en mentalspärr, underdrift de luxe. Nagon gang bryts den, fragan är bara när.
Atlético zoran
2013-04-28 19:16
@Macc000

Sebastian Larsson..nej, jag tror många av oss hellre ser Raúl García där.

Skämt å sido. Det är en grej som ledningen kollar på. De vill ha en en renodlad högerytter eftersom Cebolla bara kan spela till vänster. Patrick Ebert (Valladolid) är ett sådant alternativ: snabb, duktig inläggsspelare, målfarlig och bra såväl med som utan boll. Han kan även slå den avgörande passningen och hans fasta situationer är mycket bra. Perfekt? Nej, han är otroligt skadebenägen.

Historiskt sett har Atleti nästan alltid haft ett starkt kantspel med yttermittfältare som ger god bredd, men just nu finns inte de alternativen tillgängliga. Därför får centrala spelare som Koke, Arda och Raúl García agera falska yttrar som viker in hela tiden. Taktiskt är det en bra grej i försvarsspelet, men det ställer enorma krav på ytterbackarna och Juanfran har inte varit i närheten av formen han visade förra våren.

Atlético behöver dock förstärka på många positioner för att utveckla spelet ytterligare. Det behövs en mittfältsmotor som inte bara bryter uppspel likt Mario eller Tiago utan någon som även organiserar spelet och hittar de kreativa spelarna längre upp i banan. Arda och Koke i all ära, men laget saknar helt en playmaker som kan göra det lilla extra mot de bästa lagen.

Vi har väldigt bra mittförsvarare i ordets sanna bemärkelse, ibland saknar jag personligen någon som tar tag i saker och ting längre bak. Då menar jag passningsmässigt, men då Godín och Miranda är begränsade i spelet med boll (då menar jag naturligtvis när de sätts under press) så resulterar det ofta i att laget skippar mittfältet och försöker nå anfallarna längre upp i banan.

Simeone sade det bäst själv: "UNA LIGA NO SE GANA EN UN AÑO"
Macc000
2013-04-28 18:29
Hej! Bara en fråga till er Atletico supportrar, jag har inte kollat många matcher med er alls (3-4 st). Men skulle ni inte kunna utveckla ert spel ännu mer om ni hade lite mer renodlade yttrar? När man ser ert lag på pappret så känns det inte som att ni kan hota lika mycket via kanterna, skulle ni ha en mer utpräglad ytter som tex Cuadrado, Navas, Valencia, Seb Larsson (bara exempel) så känns det som att ni skulle få ytterligare en dimension till ert spel.

I och med att ni spelar med två forwards också (likt United som har ett väldigt bra kantspel) Kan ha helt fel men vad säger ni?
Atlético Fernando84
2013-04-28 13:24
@Aupa Aupa!:

Jo de dröjer inte så länge till tar dem nästa säsong.
Atlético Aupa Aupa!
2013-04-28 12:24
De har all rätt att inte kalla oss för derbymotstånd längre.
Atlético Fernando84
2013-04-28 11:56
Är bara ta nya tag förr eller senare kommer en derby vinst mot real.
Atlético olleulv
2013-04-28 10:20
Gàaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhh
Atlético Kakan_Atletico
2013-04-28 04:20
Bara jag som är duktig nervös inför Cupfinalen där Real lirar med bästa möjliga lag?

Atlético ColinZeal.se
2013-04-28 02:00
Dags att tröstshoppa.

Finns det någon sajt där man köpa Atleticos bortatröja med eget tryck på ryggen så man slipper Land of Fire på magen?!?!
Har googlat men verkar bara hitta asiatiska säljare - vill inte köpa skräp utan officiella grejer.

Anyone?

Kitbag har bara hemmatröjor, men våra överlägset snygga bortatröjor verkar vara slut där. (och dom erbjuder väl inte eget tryck?)
Atlético A.K.
2013-04-27 23:58
jaja detta gör ju bara så att känslan efter cupsegern kommer kännas ännu bättre
Atlético Gaboro
2013-04-27 22:39
Man blev inte ens glad när Falcao satte dit första målet, för man visste hur matchen skulle sluta.

Det är såååå typiskt att våra spelare ska vika ner sig i just derbyn mot Real Madrid, lägger sig ner i många närkamper och hoppas på en frispark, fyfan alltså.. de psykiskt mot just Real, hur bra form vi än har och hur dåligt lag Real ställer upp med så viker våra spelare ner sig. Gabis miss måste tillhöra världens sämsta avslut, hur fan kan man tro att man är offside om inte domarn blåser, detta va verkligen vår chans att spräcka derby sifforna men självklart tog vi inte den!
Atlético Aupa Aupa!
2013-04-27 22:28
Vi kommer ALDRIG att slå dem.
2013-04-27 22:27
Att spela ut och vinna bla bollinnehav betyder dock inte ett skit om man ej sätter sina chanser... :/
Annons: