/spanien/atletico/forum/617.aspx/spanien/atletico/forum/617.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Sk018
2013-05-23 18:44
Var tvungen att fråga polarn om han ljög först, när han berätta om Benteke. Vore galet bra värvning! Långsiktig dessutom, gillar de..
Atlético Antonio López
2013-05-23 18:15
Benteke skulle vara kul, kan dock bli en dyr affär det. Köptes förra säsongen för 7 miljoner pund och gjort en riktigt bra säsong i Vlla.
Atlético AndeeI
2013-05-23 18:07
Gärna Benteke, men snälla, inte Negredo
Atlético gurra1993
2013-05-23 17:59
Fan hoppas verkligen inte negredo blir falcaos ersättare
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Elnacho
2013-05-23 16:36
Vad tycker ni, är det dags för Torres att komma hem i sommar?
Atlético El kulan
2013-05-23 12:05
Efter en sådan här säsong är det självklart att andra klubbar har fått upp ögonen för våra spelare. Någon kommer säkert lämna innan fönstret stänger igen. Hoppas bara Caminero o co håller hårt i dem de vill behålla och har bra alternativ redo innan en ev försäljning. En spelare som jag är lite nervös över är Felipe. Det smärtar att sägas men han är ju egentligen för bra för dagens Atletico. Han skulle ta plats i vilket lag som helst i världen och riktigt bra vänsterbackar dräller det ju inte direkt utav.. Drömmen är så klart att vi får behålla alla tongivande spelare och kryddar med några enstaka klasspelare! Vill inte se en mercato med tio-tolv nya som var brukligt för några år sedan..
Atlético Kakan_Atletico
2013-05-23 11:55
Vi har ju Silvio också.. Finns en del alternativ tills nästa säsong. Tror inte att nån brittisk lirare är något vi ska satsa på. Vi behöver en lite mer spelande mittback för att underlätta i kontringar osv.
Atlético Aupa Aupa!
2013-05-23 00:36
Om vi vill utmana på allvar ska vi se till att slussa in Manquillo på riktigt, och då menar jag på riktigt. Låt honom hota Juanfran. Ingen högerback behövs.

Ifall Godin lämnar har vi väll Cabrera, Pulido och Cata som kan ersätta men ingen av dem är en CL lirare direkt. En ny kvalitetsmittback kan krävas. Cathcart från Stoke?

Gomez är ett måste. Han och Pizzi blir nyttiga alternativ på kanterna. CR11 klarar inte av en hel match har vi sett.

Ifall Tiago inte väljer att förlänga så kan vi väl få tillbaka Camacho? €4,4 miljoner har jag för mig..
Atlético Chewie
2013-05-23 00:30
Någon podcast denna veckan? : )
Atlético Kakan_Atletico
2013-05-23 00:04
Nu när det här med Godín kommit fram. Om han nu lämnar, vem skulle vi vilja ha som ersättare? Jag kommer faktiskt inte på någon vettig såhär på rak arm..

Blir en spännande sommar, minst sagt!
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2013-05-22 23:53
Gällande Inters intresse för Gomez: Vi är direktkvalificerade till CH L - Inter maste kvala till Copa Italia... Hoppas Gomez insett det när/om det skall väljas klubb, hehe ;)

Negredo hoppas jag halls sa langt borta fran Atletico som möjligt, tvi vale sa överskattad.

Kul som fan att vi följer Vietto för övrigt!! GRYMT spännande kille, helt klart.

Godin kan vi sälja med gott samvete - han är knappast oersättlig och har knappast rosat marknaden under sin tid i klubben.

Over and out, hehe.
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2013-05-22 23:49
Dzeko fokuserar mer pa "enkla" avslut snarare än flashiga och komplicerade sadanna.

Effektiv och skulle vara intressant som parhäst at nagon da han har fysiken att halla i bollen trots flera försvarare emot sig.

Däremot tror jag han skulle kosta en hel del, men om nu Pellegrini vill ha över Falcao sa skulle det väl hjälpa i eventuella förhandlingar?

Dzeko är ej mitt första val, men att pissa pa hans insatser i City känns obefogat som fan.

Ser honom som en anfallstyp som paminner om Shevan - rak, enkel och effektiv.
sk018@mobile
2013-05-22 23:44
Tror personligen Godin kan bytas ut vid bra bud, utan problem. Miranda tror jag lyft Godin under säsongen. Säker på att vi inte tappar stabiliteten pga Godin eller Juanfran, då de bara fyller ut en mindre roll i Simeones hårda taktik.
Alexander Ivanovski (red)
2013-05-22 23:43
El kulan: skadad.... Jag hade också höga förhoppningar på honom inför säsongen och tyckte att han var duktig.. vi får sen inför nästa säsong istället :)

Ang. backlinjen så tycker jag att den enda som kan rubbas är Juanfran.. men så "dålig" är han inte så att vi måste köpa in någon ny.. finns andra positioner som är viktigare..
Atlético El kulan
2013-05-22 23:08
En liten fråga; vet någon vad som hänt med Kader? Jag trodde mycket på honom inför säsongen och han gjorde något lovande inhopp i början, men sedan har det varit helt tyst om honom.
Atlético Antonio López
2013-05-22 22:29
Aupa/ Visserligen är det svårt att säga emot målen men visst stod även Falcao några gången ivägen för sina lagkamrater och stannade anfallspelet när han var ur form, trots målskyttet. Tycker inte riktigt Jboi har helt fel i sin observation. Försvaret önskar jag verkligen att ingen rör vid, Juanfran, Godin, Miranda och Filipe måste bara stanna. Vi har experimenterat med olika försvar så pass länge nu och det har aldrig sett så bra ut innan. Har inte lust med fler hjärtattacks säsonger pga hönsgården där bak. Edit: Med aldrig så menar jag under tiden jag följt Atléti, kanske var det ett lika duktigt försvar under Resinos tid.
Atlético Aupa Aupa!
2013-05-22 22:16
För att vara ärlig kan vi ersätta Godin alla dagar i veckan. Det är främst Miranda som har växt otroligt under säsongen. Att tappa Mirre skulle vara catastrofalt..
Atlético AndeeI
2013-05-22 20:10
Jag tror själv inte att Dzeko hade varit rätt spelare för Atletico. Jag ställer mig väldigt tveksam till Suarez.Inte för att han faktiskt är en fantastisk spelare utan för att jag själv sagt till flertalet Liverpool supportrar att hur kan ni hålla på en klubb som har en sådan idiot som Suarez i laget :). Jag hoppas verkligen inte att det finns någon substans i Godin ryktena. Godin och Miranda har varit en så pass bärande del av laget så att förlora någon av dem hade varit ytterst problematiskt. Jag tror ju förvisso inte att Cata skulle ta över den platsen på permanent basis. Leo kommer behöva en del tid men han kommer bli grym. Kan Ebert gå skadefri en hel säsong, vilket är tveksamt så är det garanterat en grym värvning även det. Annars skulle jag avstå.
Atlético Aupa Aupa!
2013-05-22 18:39
Tycker inte heller att han passar hos oss men att påstå att man förstör någons anfallsspel men samtidigt vara bäste målskytt är lite motsägelsefullt.
Atlético Kakan_Atletico
2013-05-22 18:35
Är också tveksam till Dzeko. Tror inte att han passar in i vår spelstil riktigt. Känns lite för slö för att kunna vara en bra presspelare/kontringsspelare. Sen har han väl en rejäl lön också?

Tungt om Shitty skulle komma med slantarna och sno Godin. Med tanke på hur bra han varit tillsammans med Miranda. Svår att ersätta. Cata räcker ju knappast till..
Atlético Aupa Aupa!
2013-05-22 18:13
Jboi@ Jag verkligen inte börja ta den diskussionen angående Dzeko men lugnar det dig att veta att säsongen ut har Dzeko varit lagets bästa målskytt framför spelare som Agüero, Tevez och Balotelli?
Jboi
2013-05-22 17:35
Hoppas verkligen inte Dzeko kommer, tycker han förstörde Citys anfallsspel vissa matcher med sin bollbehandling.

Jag hoppas verkligen vi kan få Courtois på övergång och i värsta fall lån. Diego, Toulalan tror jag kan prestera direkt men är tveksam på att Leo kan prestera nog första sässen och anfallet skulle kännas aningen svagt. Jag drömmer lite om Huntelaar, Suarez eller någon annan etaberlad målskytt som ersättare till Falcao om/när han lämnar.
Atlético AndeeI
2013-05-22 16:02
Utan att diskutera om Falcao stannar eller inte, vilket han troligtvis inte gör så ser jag mer än gärna att Diego, Toulalan och Leo anländer. De tre andas klass. Jag ser gärna att Adrian stannar eftersom jag personligen tror att han hade en mellansäsong och att han återigen kommer att blomma ut. Vet dock inte hur mycket speltid han skulle få om Diego och Leo kritar på? Tror ni att Dzeko är rätt ersättare om Falcao försvinner?
Atlético AndeeI
2013-05-22 15:40
Det är verkligen spelare med hög kvalité som ryktas in kan man väl konstatera. Leo, Diego, Toulalan, Ebert,Dzeko, Muriel och så vidare. Vilka önskar ni helst se i Atletico tröjan nästa år och vilka ser ni helst lämnar?
Atlético AndeeI
2013-05-22 15:35
Någon som vet något om Denne Alejandro Gomez? Jag har ytterst dålig koll måste jag villigt medge. Om han anländer, betyder det att Adrian eller Cebolla eventuellt är på väg bort eller att meningen är att de ska bredda truppen?
Atlético gurra1993
2013-05-22 11:58
Kommer det några spelar betyg på våra hjältar?
Atlético Kakan_Atletico
2013-05-22 11:15
Krage är sällan snyggt på en fotbollströja. Tyvärr är det så även i detta fall. Sen de små blåa linjerna på armarna stör jag mig också på. Och den blåa randen nere vid ser inte så snyggt ut heller. Fjolårets var riktigt snygga.

Det är mina åsikter men så länge det är Atlético så är det ju snyggt! ;)
Nicname
2013-05-22 01:22
@López: hatar ränderna på armarna haha
Atlético Antonio López
2013-05-22 01:06
Nästa säsongs tröja? åsikter?

Ingen personlig favorit är min första tanke. Tror det är kragen jag stör mig på.
Atlético Kakan_Atletico
2013-05-21 22:22
10 miljoner EURO när han bara har ett år kvar? Snacka om fantasisummor. 5 miljoner EURO låter betydligt mer rimligt.

Aja, vi är ju rätt vana vid att det mesta händer i mitten på Augusti..
Annons: