/spanien/atletico/forum/614.aspx/spanien/atletico/forum/614.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético El kulan
2013-07-11 21:39
Jag tycker att Mario - Gabi inte riktigt höll mot riktigt bra motstånd förra säsongen. Tempo och passningsmässigt hängde de inte riktigt med. Därför hade Toulalan varit en perfekt värvning. I ett 4-1-3-2 system hoppas jag att Koke petar Gabi i den lite mer offensiva rollen på det centrala mittfältet och flankeras av Arda o Diego i två fria roller. Som defensivt ankare får Mario plats i brist på annat i nuläget. Det kommer behövas två spelare på varje plats för att klara av spelschemat och med Diego och Gomez/Shaquiri är truppen grym!
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético olleulv
2013-07-11 21:37
4-2-3-1 och 4-3-3 är samma i mina tankar.
sk018@mobile
2013-07-11 20:55
Tror inte Cholo kommer köra någon av nämnda formationer, vilket jag själv andmser är bra. Kommer troligen bli en 4231 alternativt 4222-liknande, varav Mario kan användas som ett ankare i defensiva mittfältet emellanåt. Han kör efter principer, så tror inte något ändras. Kanske får äta upp detta senare, men kan nästan lova att Simeone ALDRIG kommer lira 352, 433 eller liknande..
Atlético olleulv
2013-07-11 20:35
Mario-Gabi
Koke

Costa-Villa-Arda

Enda sättet att pynta in Diego är väl att bänka Koke i ett 4-3-3-liknande system?
Valencia DavidSilva21
2013-07-11 20:18
Tjena! finns det några riktiga atletico madrid twittrare? Som ofta är snabba med att släppa rykten eller annat runt om klubben? Skulle vara schysst om någon kunde tipsa om någon bra.
Atlético Aupa Aupa!
2013-07-11 18:32
Är det första gången vi har beslutsångest om vem som ska spela?
Atlético zoran
2013-07-11 18:24
@olleulv:

Det är en jävla tur att Simeone fixar med uppställningarna och inte supportrarna..
Atlético el niño para siempre!
2013-07-11 17:45
Nä, det går inte med trebackslinje, vilket är bra! de fem där bak är säkra, Gabi, Arda och Costa, Villa likaså. Koke är väl nästan också helt säker, inte som de andra men snudd på. Den andra pivoten/ytterkanten som är den enda helt öppna platsen. Finns det någon här inte INTE anser att ni vill se Adrian på kanten om ingen tillkommer och Koke ner brevid el Capitano? Då menar jag såklart att Adrian kommer till den här säsongen som den han var under första säsongen! Om Diego kommer kommer han ta hans plats eller Costas. Det innebär att vårat kantspel blir ytterbackar, bra eller dåligt... svår fråga. Det håller inte i champions league att de både ska fylla på uppe och stänga bakåt. Tror det är det Simeone vill ha in, en renodlad ytter som kan konkurrera med Adrian/Costa/Diego om en plats samtidigt som han kan stänga hem.
Tigern (f.d. Kun Kun Kun)
2013-07-11 17:35
@Kakan_Atletico:

Gå ett år tillbaka i tiden och man trodde aldrig man skulle få läsa detta här : )
Barcelona KristoferDelija
2013-07-11 17:05
Antonio Lopez/

Måste tyvärr offra någon och det får inte bli Arda Turan iallafall. Arda är briljant och lagets bästa spelare tillsammans med Filipe Luis och Miranda.

Sen är Diego också grym så han går före och David Villa är bättre som spets än Diego Costa.
Men jag gillar verkligen Costa också men tyvärr så måste han offras.
Atlético olleulv
2013-07-11 16:19
Oj... 4-5-2 blir fett ;)
Atlético olleulv
2013-07-11 16:19
Dubbel
Nicname
2013-07-11 16:18
Som truppen ser ut nu!

Courtois
Juanfran-Godin-Miranda-Filipe
Mario-Gabi
Koke-oliver-Arda
Villa-Costa

Ser gärna n vettig ytter in i truppen.. På så vis kan koke och oliver dela på den offensiva innerrollen.
Atlético Antonio López
2013-07-11 16:01
Bänkar du Costa Kristofer? Häderi...
Atlético Kakan_Atletico
2013-07-11 16:00
UTAN COSTA, ÄR DU HELT FRÅN VETTET MÄNNISKA??!?!?!
2013-07-11 15:42
el nino para siempre.

Aa de sant. hur fan kunde jag glömma lagets bästa spelare. Skulle nästan då vilja köra med Diego och Turan tillsammans.

Såhär blir det istället när jag ställer upp.

........................Diego......Arda Turan....
................................Villa......
Atlético Karl Pilkington (red)
2013-07-11 15:22
trebackslinje kan man spela med på FIFA.
Atlético Kakan_Atletico
2013-07-11 15:21
Asså, tappar vi Manquillo så har ju ledningen gjort bort sig fullständigt enligt mig. Han visade redan förra säsongen att han har kvalitéer för att vara back up till Juanfran. Och inom 1-2 år så är Juanfran petad så det sjunger om det.

Skönt med Demichelis, han är dessutom bara 31 vilket betyder att han har ett par år på högsta nivå kvar i kroppen. Bra värvning där, Cholo. Och Godín kan nog behöva lite konkurrens.
2013-07-11 15:18
sjukt att du petar arda
Atlético Bobban (red)
2013-07-11 15:00
Jag säger som Hasse Backe, det är för defensivt med en tre backslinje med tre mittbackar!
2013-07-11 13:42
Chewie/

Tänkte faktiskt samma tanke med trebackslinje i Atletico.
Visst det kommer aldrig hända men det vart sjukt intressant om man skulle ställa upp såhär.

..........................................Courtois.......
.......................Demichieles...Godin.....Miranda.........
...Juanfran...................Gabi........Mario Suarez.......Filipe Luis......
............................................Diego...
....................................Costa.....Villa............
2013-07-11 13:39
Demichelis officiell! Gratis är gott, tänk att vu värvade Cata för €1 M...
Atlético El kulan
2013-07-11 13:06
Ytter eller spelfördelare, jag tror hur som helst att han skulle passa bra som höger mitt/ytter i Cholo's 4-1-3-2 system. Om Koke tar Gabis plats får vi en naturlig spelfördelare centralt och med Shaquiri skulle mittfältet helt plötsligt se väldigt intressant ut!
Atlético Kakan_Atletico
2013-07-11 12:27
Vi behöver ju både en Diego och en ytter.. Så Shaqiri hade ju varit klockren.
Atlético Aupa Aupa!
2013-07-11 12:16
Han är ytter grabbar. Ingen spelfördelare
Atlético Chewie
2013-07-11 11:27
Shaquiri hade vart underbart, satan va bra han var i CL med Basel.
Atlético El kulan
2013-07-11 11:20
Om det inte löser sig med Diego snart kanske man kan försöka köpa/låna (med köpoption) Shaquiri nu när Thiago verkar hamna hos Bayern. Med Götze o Thiago kommer inte Shaquiri få någon speltid alls. Inte samma klass som Diego i nuläget men riktigt bra på lite längre sikt.
Atlético Chewie
2013-07-11 09:06
Undrar lite hur ett 3-5-2 hade kunnat se ut för oss med Demicheles, Godin, Miranda där bak.
Atlético Aupa Aupa!
2013-07-11 06:19
Kom igen då Diego nu !
2013-07-10 23:03
Nicname/
Den där vänsterbacken i Irak Ali va helt sinnesjuk asså. Han borde fått alla stor klubbars ögon på sig efter den insatsen ikväll.
Annons: