/spanien/atletico/forum/607.aspx/spanien/atletico/forum/607.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Aupa Aupa!
2013-08-01 21:08
Är man inte cup-tied bara gruppspel?
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético zoran
2013-08-01 20:32
Atlético följer honom säkert, det skulle inte förvåna mig. Han matchar till viss del profilen som klubben letar efter. Jag har dock väldigt svårt att se att man skulle investera i vad som är ganska mycket pengar för klubben i en spelare som är cup-tied och inte kan spela i Champions League. Han spelade ju nu senast mot Lyon när Grasshoppers förlorade.
Atlético Aupa Aupa!
2013-08-01 20:17
Läste i bosnisk tidning att vi vill ha den bosniske Izet Hajrovic som huserar i Grasshoppers. 4 mål på 3 matcher högerytter. Sanning?
Atlético el niño para siempre!
2013-08-01 18:44
Höj Costas utköpsklausul nu direkt!! €25 miljoner är ju ett underpris tycker jag. Iaf utan förhandlingar som det skulle innebära... RG diggar jag verkligen som gubben i lådan mot sämre lag som ligger lågt och boxspelet blir viktigare. På ett mittfält har han inget att göra alls... Vi får en sen öppningsmatch i år igen, kl. 23.00 i Sevilla. Måååånga öl har gått ner då i Andalusien... Kul för fansen med passion och bra tryck dock! Aupa Atléti
Atlético Kakan_Atletico
2013-08-01 17:39
Varför ska vi köpa loss varenda jäkla målvakt i Spanien? Blir snart förbannad. Höj budet på Capoue istället för att "slösa" pengar på en keeper.

Costa får verkligen inte lämna, då kommer jag att bli ledsen på riktigt.
Atlético zoran
2013-08-01 17:30
Dagens uppdatering. När det gäller matchen så tycker jag man måste framhäva Juanfrans insats. Han såg ut som under Simeones första sex månader i klubben. Det bådar gott och en rejäl försäsong kan göra stor skillnad, nu får vi hoppas att det fortsätter så för vi har mycket sparkapital i honom. Båda ytterbackarna var enormt bra. Koke skötte spelet från två olika positioner, men jag måste säga att jag gillar honom mer som organisatör. Annars var det rejäl skillnad i presspelet om man jämför med Estudiantes då man var tvåa, trea och åtta i 50-50-situationer. Nu var de tillbaka i "bålgeting"-mode igen. Så fort en Cristal-spelare fick bollen var de där för att hugga, ofta 3-4 spelare som kom in i press på ett riktigt bra sätt. Diego Costa måste göra mål på sina chanser och detsamma gäller Léo, båda missar alldeles för mycket. Annars var Tiago duktig samtidigt som Demichelis visar upp ett stort lugn med boll. Någon kroppsfint och så skickar han Cristal-spelarna på fel fot. Det gillar jag. Man behöver inte tjonga som Godín-Miranda nästan alltid gör när de är under press.
Atlético El kulan
2013-08-01 14:09
Dessutom har RG bara ett år kvar på kontraktet. Sälj eller förnya o byt mot Andres Fernandes!
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2013-08-01 13:02
Kakan: Han missade mycket i nattens match också... men vi har nästan ingen annan spelade med "llegada", därför är det bra att ha honom.. sorgligt men sant.
Atlético Kakan_Atletico
2013-08-01 11:36
Hyfsat mål av Mario! Hoppas han kan bjuda på fler sådana knorrar i ligaspelet sen. Varför har vi RG kvar? Känns överflödig i mina ögon. Samtidigt som vi troligtvis kan få en rätt bra slant för honom om han säljs.
Atlético Bobban (red)
2013-08-01 09:30
Höjdpunkter från nattens match i Lima mot Sporting Cristal och Marios Golazo!
2013-08-01 04:31
1-0 Golazo de Mario Suarez!
Alexander (red)
2013-08-01 03:46
Spelet tycker jag ser jättebra ut, men Costa missar som sagt.. kommer han i det så blir vi riktigt farliga i andra!
Atlético Aupa Aupa!
2013-08-01 03:44
Vi missar i princip allt när vi kommer till läge. Costa set väldigt frustruerad ut men vi skapar och det är något iaf..
Atlético Kakan_Atletico
2013-07-31 23:58
Gargano är väl mer en dammsugare? Som bara sopar bort allt i sin väg i princip.
Atlético Garra
2013-07-31 23:17
Känns inte Gargano som en defensiv version av Koke?
Atlético olleulv
2013-07-31 22:40
Det inställda mötet kan ju va ett gott tecken.. Innebär ju inget förnyat kontrakt iaf.
Atlético zoran
2013-07-31 22:27
@Nahro Av någon okänd anledning blev mötet mellan hans agent och Fiorentina inställt. Inget svar ännu. Det händer ingenting just nu. Därav icke uppdateringen av Altas y Bajas.
Atlético Nahro
2013-07-31 19:56
Blev det nånting av Ljaljic (stavning) idag?
Atlético AndeeI
2013-07-30 15:07
Och Taarabt nej tack. Alldeles alldeles för ojämn.
Atlético AndeeI
2013-07-30 15:06
Demichelis, Villa, Baptistao plus Gargano och Ljajic. Om vi får över de två sistnämnda så har vi enligt mig haft ett riktigt bra fönster. Jag skulle åtminstone vara mer än nöjd.
Atlético Nicklas Fahlén
2013-07-30 11:45
Skulle man inte kunna lösa Adel Taarabt ganska billigt i och med att QPR åkte ur Premier League? Har för mig att han i tidigare intervjuer också varit öppen för en flytt till Spanien.

Var bara en tanke när det verkar på Zorans tidigare inlägg som att Papu Gómez inte längre känns aktuell och Taarabt har jag för mig kan florera både som ytter och centralt på plan.

Hur det än blir med resterande värvningar så får man hoppas innerligt att Adrián hittar tillbaka till rätt spår då han 11/12 såg fruktansvärt vass och lovande ut. Det känns som att det kommer behövas.

Aupa Atleti! Corazon Colchonero!
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2013-07-30 05:12
Raul:

Innan Mous intag = jävligt kul allt som ofast.

Under Mous tid = real tappade allt vad klass hette och blev ett tjaffsande gäng som gnällde allt pa domarna.

Efter Mou = även om jag ogillar din klubb enormt, sa hoppas jag självklart, för Realfansens kull, at ni far tillbaka den värdighet ni hade innan han drog in som en grinig kärring.

Real skall vara som Real var innan Mou, vilket ni säkert lär bli igen nu när gode Carletto anlänt.
Atlético Antonio López
2013-07-30 02:07
El Clasico är inget mer än en källa för underhållning för alla som kollar där man inte håller på någon av lagen. Inte pga den "fina" fotbollen men för den patetiska uppvisningen av hur man förstör en sport.
Atlético Aupa Aupa!
2013-07-29 23:36
Raul: Stundtals underhållande när respektive Messi och Ronaldo har sina minuter i matchen men överlag patetiskt beteende som säkerligen kommer att ändras iochmed Mous uttåg ur Madrid.
2013-07-29 23:27
@Linus: Handelsvara haha!

@Raul Gonzales Blanco 7: Sitter mest och skrattar :) tycker det är patetiskt, från båda håll.
Atlético linus larsson
2013-07-29 22:34
Pizzi tydligen tillbaka till Spanien och Espanyol. Satan vad den killen får hålla på att resa..
Real Madrid Raul Gonzales Blanco 7
2013-07-29 22:05
Hej kära Atletico supportrar.
Menar inte att störa erat forum och är inte här för att hetsa eller starta bråk. Jag är en Madridista, vilket mitt namn antyder. Men jag har helt enkelt bara en simpel fråga som jag undrat över länge och så gärna skulle vilja få svar på då jag inte känner några Atletico fans:

Vad är eran åsikt, eller Atleticos i allmänhet när det kommer till fejden "Real Madrid vs Barcelona"?

Måste även gratulera er till cup titeln i våras, satt (eller stod hoppande snarare) själv på plats och fick bittert beskåda nederlaget.
Men jag hyser faktiskt stor respekt för er som väljer att heja på Atletico, när dom kommer ifrån samma stad som Real. Ville bara tillägga det och hoppas nu kunna få lite förståelse i eran klubbs syn på t.ex ett vanligt El Classico.
Tack på förhand!

Atlético Garra
2013-07-29 20:14
Jobbigt att läsa, vila i frid Benitez...
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2013-07-29 18:23
Descanse en paz, Chucho Benitez.

Tung dag detta. Sjukt.
Atlético Jonneboi
2013-07-29 16:11
@anton_atleti:
Galet fruktansvärt, var ju inte länge sen har ryktades hit. Såg just detta på Eurosport: http://www.eurosport.se/fotboll/premier-league/2013-2014/tidigare-premier-league-spelare-dod_sto3862549/story.shtml
Annons: