/spanien/atletico/forum/602.aspx/spanien/atletico/forum/602.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KristoferDelija
2013-07-04 15:55
Men Alavro Negredo gjorde ändå 25 mål i ett lag som kom på 9e plats i ligan.
Alltså 4 mål färre än Falcao som spelar i ett klart bättre lag där allt fungerade hela säsongen.

Plus att Negredo är otroligt komplett. Skulle vilja säga att han är bättre i själva spelet ute på planen. Starkare än Falcao, bättre på att komma till lägen.

Visst han bränner men han skapar sjukt många chanser och kommer till fler lägen än Falcao och skapar mer chanser i ett lag som kom 9a i ligan.

Och att göra då som sagt 25 mål är fantastiskt imponerande och skapa så många chanser.

Tänk då Negredo då i ett bättre lag där han har bättre spelare.

Ojojoj va bra Negredo hade vart då. Han skulle tysta alla kritiker nåt enormt och skulle kunna öka målskörden till låt säga 35 mål.

Istället om han går till City och gör dundersucce så kommer man stå där och undra varför man inte köpte honom.

Han är bättre på allt än dessa anfallare som ryktas som Hernandez med flera.
Atlético zoran
2013-07-04 15:32
@ADCS Du har PM! Förövrigt har jag lagt till ytterligare ett alternativ som Cadena SER rapporterade för några minuter sedan. ..och ja, Negredo missar alldeles för mycket, liksom Soldado, i mångt och mycket i viktiga lägen. Tycker själv €15-17 miljoner är en korrekt värdering av honom. Skulle själv inte gå längre. En intressant grej bara: Simeones uttalanden i Argentina har inte mottagits väl av ledningen. Skulle väldigt gärna finnas på plats för att se när Cholo möter Gil Marín och Pelucas efter sin semester. Det är nog en ARGENTINSK HÅRTORK som gäller där.. @Bobban (red) Det var Spartak Moskva..just CSKA Moskva har en helt annan övergångspolicy som Jurado inte passar in i. @Aupa Aupa! Digne är närmast Monaco i dagsläget.
Antonio Lopezz
2013-07-04 15:31
ADCS/
Ingen överraskning överhuvudtaget, trots att din lista var något komisk om andra spelare som skulle kunna ta en plats istället för Negredo så var inte namnen långt bakom, 27 miljoner för ett erkänt stolpskott är sinnessjukt.

Det var en jävla soppa med Toulalan, hoppades verkligen på den värvningen. Åker ner till Malaga ikväll och löser det :) Hernandez alla dagar i veckan istället för Negredo!
Atlético Aupa Aupa!
2013-07-04 15:30
Digne har sedan tidigare varit klar för PSG. Hejdå Filipe.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético el niño para siempre!
2013-07-04 15:16
Hernandez ja tack!
Atlético ADCS (red)
2013-07-04 13:52
@WhoScored: Álvaro Negredo: Missed more clear cut goalscoring chances (29) in the league than any other player in Europe's top 5 leagues last season, while scoring 22 Episk på att bränna lägen alltså. Med tanke på att inte skapar så många rena lägen så kan det vara en blessing in disguise att vi kanske inte köper han. För övrigt är det nog första gången jag tänker försvara ledningen. De gör helt rätt i att inte betala Del Nidos rövarpriser. Om Higuain gpr för 25 milj så kan ju Negredo inte kosta 27 milj. Del Nido b*tch please...
Atlético Bobban (red)
2013-07-04 13:08
@ kakan....

Jurado svettas röven av sig i Moskva dit han såldes för någon vecka sedan... Har för mig att det var Cska som lockade med en rubelbunt, varmt på sommaren också svinkallt på vintern...
Atlético Kakan_Atletico
2013-07-04 12:42
Jurado, hur ser hans situation ut? Kan kanske vara nåt. Som alternativ till Diego.
Atlético Aupa Aupa!
2013-07-04 00:28
Sen Mista eller Kezman
2013-07-04 00:00
Hahaha. sen kommer Marchena och Gurpegi också;)
Atlético ADCS (red)
2013-07-03 23:38
Det mesta pekar på att det blir Martin Mutumba, Erik Huseklepp och Michael Silberbauer till slut.
2013-07-03 23:18
Kom igen Atletico agera! Ni får inte tappa Negredo som är det bästa alternativet för Atletico att ersätta Falcao.
Atlético Kakan_Atletico
2013-07-03 19:05
Dags för en podcast nu gubbar, ta gärna med Dani så att ni kan reda ut denna Silly-Cirkus!
2013-07-03 18:50
Kejjeman... Lukaku och Benitez? Atlético har ju aldrig ens kollat åt deras håll? och om man får välja fritt så finns det ju 1000 spelare som går före haha. Camacho hade jag också velat se men de har redan sagt att de inte kommer använda den klausulen.
Atlético Kjelleman
2013-07-03 17:12
Ingen större panik för att det spricker med Negredo , Diego , och Toulalan. Värva istället Cristian Benitez eller låna Lukaku, kommer sedan Papu Gomez och Ljajic plus att Atletico ännu har rättigheten till Camacho . Turan kan nog mycket väl ta rollen som playmaker . Demichelis som back-up back så blir det nog bra ändå
Atlético AndeeI
2013-07-03 16:46
Jag skulle nog inte tacka nej till Adem Ljajic heller, som alternativ till en trulig Diego.
Atlético AndeeI
2013-07-03 15:49
Negredo, Diego, Leo, Papu och ett par backar som back-up. Börjar se tunt ut därbak med tanke på att Cata, Cisma och Silvio inte verkar vara tänkta som en del av nästa säsongs trupp.
2013-07-03 15:11
Dags att få Negredo, Diego och en klasspelare som kan brädda truppen på mittfältet.
det räcker för Atletico enligt mig.
Atlético zoran
2013-07-03 14:44
Det mesta verkar gå åt helvete för Atlético när det gäller förhandlingar. Först var det Toulalan, nu är det problem kring Negredo. Simeones tålamod har börjat ta slut också.

@Kakan_Atletico

Svårt att säga, men han skulle först och främst tvingas gå ned rejält i lön. Atleti kommer inte betala €6,8 miljoner per säsong för honom. Tippar på ungefär €10 miljoner.

@Garra

Det är inte bara Diego som är envis utan Atlético-ledningens försök har varit löjliga så här långt. De försöker något så löjligt som att låna honom. För guds skull..

När det gäller Nicolás López så tillhör han redan Roma och Diego Laxalt blev klar för Inter för ett par dagar sedan.
2013-07-03 14:39
Helvete va de sviker Simeone! Va sysslar ledningen med?! Hosta upp några millar så vi fan få några jävla spelare någon gång! Om jag hade haft chansen hade jag själv gett 5 miljoner till dem så de kan betala resten av det wolfsburg vill ha och lite av hans lön, så borde de också känna de jävla idioterna...

Någon som kan ge en bra beskriving av Ljajic och Papu Gómez?
Atlético Garra
2013-07-02 22:07
Tack för svaren @Zoran @Bobban :) Börjar bli irriterad på Diego, hitta någon annan och låt han ruttna i Wolfsburg. Vad sysslar han med? @Rawkus @Zoran Ni som har ganska bra koll på sydamerikansk fotboll. Atletico som brukar scouta i Uruguay efter unga spelare borde dammsuga U20 laget för det var länge sen jag var så impad av ungdomarna. Gimenes har vi ju redan men Laxalt och Nicolas Lopez borde man absolut titta på.
Atlético Kakan_Atletico
2013-07-02 22:03
Zoran, vad skulle Gourcuff kunna kosta om ledningen vill ha in honom? Förövrigt mycket intressant med Ljajic, ung spelare som kan utvecklats till en riktigt bra spelare.
Atlético zoran
2013-07-02 15:27
Uppdateringar kring Toulalan, Ljajic, Papu Gómez, Gourcuff, Demichelis, Ilaimaharitra, Leo Baptistão och Rubén Pérez. Jag tycker personligen om den med Leo mest, speciellt Rayo-tränaren Paco Jémez uttalanden om en utlåning till Sevilla.

@CosaFai?

Problemet som jag ser det är att han inte är en renodlad playmaker utan lite mer av en släpande anfallare som behöver en ganska fri roll. Ljajic är av en annan profil. Under tiden i Serbiens U17-landslag var han mycket mer av en renodlad playmaker, men i och med flytten till Italien har han blivit mer av en släpande anfallare. Han har varit bäst när han har fått spela på vänsterkanten och kunna vika in för att antingen kombinationsspela till sig lägen eller skjuta på mål.

@Garra

Mario Gómez kommer tjäna ungefär €4,6 miljoner per säsong i Fiorentina om övergången går igenom. Atlético har en ny lönepolicy och vill inte att någon tjänar mer än €2,5-3 miljoner per säsong så länge man betalar en övergångssumma för spelaren i fråga.

@Olí Torres ( F.d.José Antonio Reyes)

Det är inte riktigt den spelartypen som Atlético behöver längre ned i banan och han är mer av en box-to-box mittfältare. Dessutom kostar han €20 miljoner.

@belgaren

Det finns en god chans att Alderweireld förlänger med Ajax om han inte flyttar utomlands. Jag tror inte ledningen är särskilt positivt inställda till en mittförsvarare från Ajax efter Heitinga-fiaskot även om det inte är så man skall mäta spelare. Det är ett bra alternativ av den profilen som du gör anspråk på, men jag gillar personligen inte mittförsvarare som skall vikarera på ytterbacksplatserna. Det funkar sällan i Spanien och är lite av en italiensk övning.
Atlético CosaFai?
2013-07-02 15:09
En spelare som jag personligen tror skulle kunna passa i Atletico men han är lite av en bråkstake :)
Atlético Bobban (red)
2013-07-02 08:43
@Garra Problemet med superMario är väl hans löneanspråk som Atleti inte har råd med... Sett till spelaren är Mario klassen bättre än Negredo, dock saknar tysken erfarenhet från La Liga, men har istället stor rutin från CL...
Atlético Garra
2013-07-01 21:07
Är inte Mario Gomez ett bättre alternativ än Negredo?
Atlético Aupa Aupa!
2013-07-01 20:48
Real och Spurs bakom honom? Absolut inte.
Atlético Olí Torres ( F.d.José Antonio Reyes)
2013-07-01 19:56
Paulinho från Corinthians?
Atlético belgaren
2013-07-01 17:01
Skulle gärna se Toby Alderweireld från Ajax som alternativ på mitt- och högerbacken. Hans kontrakt med Ajax går ut nästa sommar så plocka innan det fölängs säger jag.
Atlético zoran
2013-07-01 15:36
Jag har rensat ut alla rykten från maj och juni, lagt in de i en separat artikel och gjort Altas y Bajas lättare att läsa. Den är uppdaterad med alla dagens rykten.
Annons: