/spanien/atletico/forum/601.aspx/spanien/atletico/forum/601.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Nicname
2013-07-06 21:26
Förstår inte hur ni lät Toulalan sticka till Monaco. Jag tror priset va sjukt billigt med, vad gör er president?
Atlético Tigern (f.d. Kun Kun Kun)
2013-07-06 21:19
Toulalan klar för Monaco.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2013-07-06 21:05
Voila -
Barcelona KristoferDelija
2013-07-06 20:52
Ju mer man ser på U20 VM så börjar man fundera på om Atletico behöver värva en mittback, högerback och offensiv mittfältare.

Där finns Manquillo, Gimenez och Oliver Torres.
En Alejandro Gomez och en Alvaro Negredo så ser det sjukt bra ut.
Atlético gurra1993
2013-07-06 20:35
Fan jimenez imponerar!
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Aupa Aupa!
2013-07-06 20:01
KOM IGEN RED....
Atlético zoran
2013-07-06 17:34
Den sedvanliga uppdateringen, lite senare än vanligt. Men vi har en överraskning på gång till kvällen..
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2013-07-06 17:30
Vill ni veta hur läget ser ut i klubben? håll utkik under kvällen :)
Atlético Darr3
2013-07-06 11:17
zick9//

Kul att läsa, härlig analys! Ja, jag har hört att han inte riktigt har självförtroendet på topp efter senaste säsongen. Hoppas den kommer att höjas när/om han kommer till Arsenal då han med största sannolikhet kommer vara ordinarie som CF.

Stort tack till dig som tog dig tid att svara, det uppskattas! Ha det gött och lycka till i ligan! :)
Atlético El kulan
2013-07-05 20:04
Vad otroligt frustrerad man kan bli! Återigen rapporterar media att Atleti bjuder en summa för en spelare ( 8 för Ljalic) och motparten avslår och vill ha lite, lite mer (Fiorentina vill ha 2 miljoner mer). Samma visa med Toulalan, Gomez och till viss del även Negredo och Diego. Denna affären kommer garanterat att rinna ut i sanden som troligtvis Toulalan, Diego och Negredo kommer göra. Om man verkligen vill ha en spelare så får man väl sätta sig ner och lösa det! 2 miljoner är inget oöverstigligt hinder direkt. Prioritera och slutför!! Hoppas fortfarande på Toulalan..
Barcelona zick9
2013-07-05 16:36
@Darr3:
En Higuain i förra säsongens form löper mycket, har bra skott och dribblar hyfsat. Det är en naturlig målskytt som kanske inte riktigt dominerar matcherna men gör det han ska göra som skjutspets. Dessutom är gör han riktigt smarta löpningar. Räkna med en rörligare anfallare än Girouid. :P Han får dessutom spela på kanten ibland och han är ordinarie i det Argentinska landslaget. Något har dock hindrat Higuain att prestera denna säsong men jag tror inte att han är slut som 25-åring. Han hittar nog formen snart. På förhand bör detta vara en bra värvning för Arsenal om han kommer till rätt pris, dvs runt 25 miljoner euro. Sen tycker ju Real-supportrarna att han är värd över 30 men det är skrattretande eftersom han kommer från en dålig säsong. Får Higuain tillbaka förra säsongens form så är han en spelare av världsklass. Nu fick du svar från en culé istället men jag lovar att jag är objektiv. Jag gillar faktiskt Higuain, det är en skön lirare och en riktigt typisk målskytt ;)
Atlético Garra
2013-07-05 14:54
@Rawkus Bara slå till då Gil!! Nu när vi har en "invandrar" plats ledig. :D
Atlético Antonio López
2013-07-05 14:21
Många fel i mitt tidigare inlägg, autocorrect gör inte sitt jobb ordentligt. Gör Adr.. Flesta anfallarna osv...
Atlético Antonio López
2013-07-05 14:18
Tycker verkligen inte Negredo är så bra som du vill få det att låta. Visst händer det ibland att han skapar lägen på egen and men det här Adrian, Costa, Falcao och de första anfallarna också. Negredo är definitivt ingen utpräglad kreatör i anfallet likt Agüero. Han är en överspelande, stolpträffande överskattad diva. Nej usch, aldrig Negredo snälla. Puta Sevilla, Puta Sevilla! No sign of Toulalan yet...
2013-07-05 13:47
ADCS/

Nä jag håller inte på Barca men han skulle säkert fungera i Barca utmärkt och skulle gjort sjukt mycket mål men det är inte riktigt det spelsystemet Barca spelar.
Och med den rollen Messi har så har jag svårt att se hur han skulle komma in i det.

Men i Atletico så skulle han passa som handen i handsken. Sen så är otroligt komplett Negredo tycker jag helt klart. Han är grym i alla delar i spelar och har allt en anfallare behöver och det menar jag.
Atlético el niño para siempre!
2013-07-05 13:16
Diego Costa fick sitt spanska medborgarskap idag och upptar inte då någon icke eu-plats.
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2013-07-05 13:13
@Garra.:

Klausul kring 2 milj EU om jag ej minns fel ;O
Atlético ADCS (red)
2013-07-05 12:59
KristoferDelija// Barcelona söker ju en anfallare. Varför är inte Negredo aktuell om han nu är så otroligt komplett. Allt du beskrev är ju en Barcelonaspelare ut i fingerspetsarna. Nyfiken..
Atlético Darr3
2013-07-05 12:44
God dag!

Jag är en Arsenal support som har blivit ganska upprymd av Higuain affären (om den nu blir klar någon gång), men jag har lite frågor som jag hoppas någon vänlig själ har lust att svara på. Jag undrar bl.a. om någon kan berätta lite om hans form den senaste säsongen, hur bra han är "overall" etc.

Ni kanske undrar varför jag inte frågar på Reals forum och svaret är att jag gärna vill höra någon annan än Real Madrid (och Arsenal) supportrarnas åsikt. Hoppas ingen tar illa upp av mitt inlägg.

Ha en fortsatt trevlig dag! :)
Garra.
2013-07-05 09:29
Fred från Brazil? Imponerdae stort i ConfedCup...
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2013-07-05 03:48
Lite galla och ett stort, fett "Pheuuuw!!"

Cristian "Chucho" Benitez, en anfallare av hög kaliber som "nästan" hamnade hos oss.

Idagarna skrev han pa ett 3-ars kontrakt med en klubb i...*drumroll*....Qatar!!

INGET ont om Qatar och dess innvanare, men för i helvete sa girigt beslut att flytta dit i den perfekta aldern. En sak att pensionera sig där, men nu, med ett eventuellt VM och efter sin monstersäsong bakom sig, dra dit enbart för $$$$ skull = tvi!

Vad hände da med mitt "PHEUUW!"..? Jo: PHEUW att han blottade sina ambitioner och bekännde färg INNAN han hamnade hos oss.

Sorry för all galla, men blir fruktansvärt förbannad när spelare i sin bästa alder väljer en pajasliga enbart för $$$.

Trevlig helg i förskott och tack Chucho för att du visade ditt rätta jag.
Atlético Sicar
2013-07-05 01:06
om han kommer dvs men det känns ändock troligt vid det här laget
Atlético Sicar
2013-07-05 00:55
Vilken typ av roll kommer Alejandro Gómez få i los rojiblancos?
2013-07-04 21:23
Ok men ju mer chanser man skapar ju mer missar man också.
Det är ganska logiskt. Men att göra 25 mål ett lag som hade sjukt mycket problem förra säsongen där spelat ofta inte stämde är ingenting man skojar bort.
Atlético ADCS (red)
2013-07-04 20:58
Kristofer// Jag förstår allt det där med Negredo som du skriver och det låter helt underbart. Förutom då att han är anfallare. Det som i slutändan "inte" räknas är att hans direkta avslut har ihjäl fler korvgubbar och eventuella fjärdedomare än träffar målramen. Då tar jag Chicharito 8 dagar i veckan.
2013-07-04 19:24
ADCS/

Var är han inte komplett?

Han är skicklig på att möta bollen, hitta ytor, stark, bra på ta initiativ längre ner i banan och dra igång anfallsspelet, bra på att komma in straffområdet och avsluta på ett tillslag.

Han behärskar alla delar i spelet på en jäkligt hög nivå.

Javier Hernadez är mest bar på djupledslöpningar och hitta ytor där och enbart komma på anfallet på det sättet.

Han är ingen som deltar eller höjer ett anfallsspel genom att delta i spelet.
Sällan delaktig i spelet.
Han gillar mest när det bara är ytor att löpa på.

Dzeko är mer komplett i spelet än Hernadez.
Dzeko behärskar som Negredo de flesta delarna i spelet men Negredo är skickligare och mer resolut än Dzeko.
Dzeko kan bli svajig och försvinna i spelet något som Negredo nästan aldrig gör.

Sen i Sevilla är det ganska uppdelat i rollerna och jag skulle vilja äga att Ivan Rakitic är mer kärnan i Sevillas spel och gjort flera mål när han kommer in i straffområdet.

Det finns en Kondogbia, Navas, Reyes som man delar upp målen på så det är inte bara Negredo.
Atlético ADCS (red)
2013-07-04 18:40
Kristofer// Tycker inlägget tappar "lite" kredibilitet när du skriver "Negredo är otroligt komplett". Personligen tycker jag både Hernandez och Dzeko är bättre alternativ. Med det sagt så skulle jag inte säga nej till Negredo så länge vi betalar det han faktiskt är värd i euro och inte i "Cityvaluta". Vi har tillräckligt med spelare i klubben eller på ingång för att ta hand om den kreativa biten på planen. Vi behöver en riktig måltjuv, inte en målsumpare. I Atletico delar man upp målskyttet mer än i Sevilla. Tex Costa stod för 20 fullträffar. Därför gjorde inte Falcao fler mål för målchanserna sprids ut lite mer. Kan tänka mig att Negredo var huvudtarget i alla Sevilla anfall.
Atlético Chewie
2013-07-04 18:34
Han spelar i Sevilla, därför är han inte en bra lösning.
2013-07-04 18:17
Aa men de är lätt att säga.

Falcao skulle sitta på 24 mål om inte Depor gjorde en så dålig match mot Atleti. 6-0 blev det.
Atlético Aupa Aupa!
2013-07-04 17:58
Tänk på att Negredo skulle sitta på 21 mål om inte Valencia var katastrofala mot Sevilla i sista rundan tror jag.
Annons: