/spanien/atletico/forum/592.aspx/spanien/atletico/forum/592.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético linus larsson
2013-07-29 22:34
Pizzi tydligen tillbaka till Spanien och Espanyol. Satan vad den killen får hålla på att resa..
Postat via SvenskaFans-appen
Real Madrid Raul Gonzales Blanco 7
2013-07-29 22:05
Hej kära Atletico supportrar.
Menar inte att störa erat forum och är inte här för att hetsa eller starta bråk. Jag är en Madridista, vilket mitt namn antyder. Men jag har helt enkelt bara en simpel fråga som jag undrat över länge och så gärna skulle vilja få svar på då jag inte känner några Atletico fans:

Vad är eran åsikt, eller Atleticos i allmänhet när det kommer till fejden "Real Madrid vs Barcelona"?

Måste även gratulera er till cup titeln i våras, satt (eller stod hoppande snarare) själv på plats och fick bittert beskåda nederlaget.
Men jag hyser faktiskt stor respekt för er som väljer att heja på Atletico, när dom kommer ifrån samma stad som Real. Ville bara tillägga det och hoppas nu kunna få lite förståelse i eran klubbs syn på t.ex ett vanligt El Classico.
Tack på förhand!

Atlético Garra
2013-07-29 20:14
Jobbigt att läsa, vila i frid Benitez...
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2013-07-29 18:23
Descanse en paz, Chucho Benitez.

Tung dag detta. Sjukt.
Atlético Jonneboi
2013-07-29 16:11
@anton_atleti:
Galet fruktansvärt, var ju inte länge sen har ryktades hit. Såg just detta på Eurosport: http://www.eurosport.se/fotboll/premier-league/2013-2014/tidigare-premier-league-spelare-dod_sto3862549/story.shtml
Atlético anton_atleti
2013-07-29 15:55
Chucho Benitez har avlidit enligt vad jag har hört, någon som har någon mer info ang. det?
Atlético Chewie
2013-07-29 14:56
Gargano känns som en ganska klok värvning kan jag tycka, har visserligen inte sett honom jättemycket detta året.
Atlético zoran
2013-07-29 13:51
Altas y Bajas. Uppdaterad. Hoppas det stillar abstinensen någorlunda.
Atlético zoran
2013-07-28 21:12
@Garra:

Det kommer under morgondagen. Jag har inte haft tid att uppdatera idag.
Pellem
2013-07-28 21:00
Håller med Garra, Vi måste hugga någon spelare nu. Detta mittfält behöver stärkas om vi ska kunna konkurrera i CL.
Atlético Chewie
2013-07-28 20:33
Så jävla synd, vad ska han göra i Cardiff? Och snälla kära atletico köp inte dansken.
Atlético Kjelleman
2013-07-28 20:01
Capoue klar för Cardiff , inte roligt alla tilltänkta spelare går till andra klubbar
Atlético Garra
2013-07-28 15:49
Vad har hänt med Altas y bajas? Börjar få abstinens här! :)
Atlético Bobban (red)
2013-07-27 21:02
Inte en målchans att rapportera om för de rödvitrandigas del, dags för hårblåsen i paus från Cholo!
Atlético Bobban (red)
2013-07-27 20:45
Zapata gav Estudiantes ledningen efter dryga 20 minuters spel, där Atlético inte alls har varit med i matchen. Varken tempomässigt eller via sitt passningsspel som är under all kritik.
Atlético Bobban (red)
2013-07-27 20:07
Cholo mönstrar samma startelva som mot Numancia!

Courtois
Junafran - Miranda - Demichelis - Filipe
Koke - Gabi - Mario - Arda
Costa y Adrián
Atlético Bobban (red)
2013-07-27 20:01
Matchen i kväll sänds på Bet365!
Atlético El kulan
2013-07-27 19:57
Betala 100 miljoner i år? Hur ska klubben klara det? Omsättningen är väl på sin höjd 120 miljoner eller liknande?
Atlético El Burro
2013-07-27 18:08
@sk018@mobile:

Arda kan nog ta det ansvaret medan Oliver blir hans naturliga ersättare?
sk018@mobile
2013-07-27 17:32
Tack för bra svar Zoran! Alltid lika härlig insyn! Ska bli kul att se hur de tänker läsa playmakerrollen..
Atlético zoran
2013-07-27 15:21
@sk018@mobile

Jag snackade med Dani förra veckan och då sade han att man är ute efter en spelare innan fönstret stänger. Det är vad de snackar om i klubben. Simeone ska dock ha pratat med någon journalist i Argentina om vad han vill ha in. Två nya spelare, det är vad han vill att klubben skall köpa loss. Han vill ha en defensiv mittfältare som skall agera spelmotor. Capoue är utan tvekan spelaren som han helst vill värva, men Toulouse är svåra och vill ha minst €10 miljoner för honom, något som Atlético inte är beredda att ge i nuläget. Capoue vill spela i Atlético och lönen skulle inte vara något som helst problem, det svåra är dock att komma överens med fransmännen. Därför har man börjat titta på andra namn: Kvist, Gargano, Digard och Diego Pérez är några budgetlösningar som kommit fram sedan man började leta efter en spelare i den här positionen. Klarar man inte av att värva en spelare som uppfyller kraven kommer Koke gå ned ett steg i banan under säsongen.

Däremot är jag osäker på den andra positionen de vill förstärka med. Det kan vara så att de vill ha in en mer rutinerad målvakt som kommer väldigt billigt eller gratis. Jag tror det helt beror på hur Bounou gör ifrån sig på Sydamerika-turnéen om han får chansen. Det som verkar klart i nuläget är i alla fall att man inte kommer värva någon playmaker, kanske en kantspelare, men det är också väldigt svårt att genomföra eftersom €48 miljoner ska in till Skatteverket i höst och ytterligare €52 miljoner måste betalas i form av gamla värvningar, löner samt banklån. Man har alltjämt inte gjort sig av med varken Borja eller Cabrera. Jag tror att de hoppas på någon extern finansiär för en större övergång under augusti, men det ser jag peronligen som någon ogenomförbart med tanke på ekonomin. Vi får se vad som kommer hända.

Papu Gómez har sagt ja till Metalist och är nära en övergång till Ukraina. Återstår att se om Catania accepterar deras bud, men det mesta tyder på det.

Capoue vill egentligen inte spela i Cardiff, men de lockar med en rejäl lön och kan betala övergången. Atlético har bara erbjudit €7,5 miljoner och det i uppdelad betalning. Klart Toulouse säger nej till det för en sådan klasspelare.
Atlético Kakan_Atletico
2013-07-27 08:01
Det hade varit väldigt intressant att få ta del av nån form av Silly season ekonomirapport. Där transfersummor finns inbakade, både köp och försäljningar så att man får en lite bättre bild av hur det ser ut. Typ något i denna stilen.
sk018@mobile
2013-07-26 15:31
Bara jag som känner mig förvirrad vad som händer just nu? Zoran mfl, hur ser det egentligen ut just nu? Vart ligger vårt fokus? Tyckte att Gomez och capou verkade vara logiska, medans de andra ryktena svalna.. Fixar reservmålis, men lånar ut för framtiden. De vet att högerbacken är svag, men gick för demichelis, litar på juanfran, manquillo, demi och insua på den kanten? Behöver playmaker, men cazorla och Diego känns lite väl avlägset, men är de enda? Känns som att vi rensat lite löner nu, borde inte resten börja lösa sig nu med?
Atlético Kjelleman
2013-07-26 11:37
Gomez är klar för Metalist
Atlético El kulan
2013-07-25 19:34
Om Bounou blir 2:e målvakt ryker väl den sista icke-eu platsen i truppen. Ingen Papu Gomez-affär?
Atlético el niño para siempre!
2013-07-25 16:41
50 % på nästa övergång för Pizzi verkar hyfsat mycket bra.
Atlético Chewie
2013-07-24 20:58
Han har kontrakt med Chelsea och reglerna säger att vi inte får låna honom en säsong till, och om Chelsea inte vill sälja för en rimlig peng så spelar det tyvärr ingen roll vad Courtis vill..
Valencia Bat
2013-07-24 19:45
Har Cortouis sagt att han vill återvända till Chelsea? Om ni får en bra säsong i CL så förstår jag mig inte på honom. Han är given i laget och får spela CL, vad är det han är ute efter? Är det pengarna? Mourinho?
Atlético Örebro Atleti;)
2013-07-24 16:07
Vad säger ni ta in Baptista nu när kontraktet är brutet av Malaga ;)?
Atlético Kjelleman
2013-07-24 16:01
Överallt läser man att Atletico letar efter en målvakt som kan ta över efter Courtois nästa år, man får ju ingen som är lika bra så det är väl bara att skramla ihop pengar och köpa loss honom.Han blir säkert mycket dyr men då har dom en målvakt som håller hög klass i 15 år
Annons: