/spanien/atletico/forum/584.aspx/spanien/atletico/forum/584.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético zoran
2013-08-15 13:46
En uppdatering kring Ljajic och Demichelis, även om Borja. Lägg märke till det som Dani sade till oss.
Atlético acerci
2013-08-15 13:16
el nino -- Tack! Har du testat det själv?

Jonas -- Tack för tipset!
Atlético el niño para siempre!
2013-08-15 13:07
@acerci:

Här finns ett :)
Unatldor
2013-08-15 12:17
Jag tycker att det bara behövs en mittfältare till nu. Som jag hört har Leo gjort det bra under försäsongen. Och kan ta Adrians plats.

Det är bättre att sälja demichelis för omkring 5 miljoner och sen koncentrera sig på att få in en annan back.
Atlético Sk018
2013-08-15 11:28
Capoue klar för Spurs nu enligt aftonbladets blogg. Återstår att se hur Simeone gör på denna position...
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-08-15 11:05
acerci

Som du ser i länktips har norska VG en likadant managerspel för La Liga som Aftonbladet har för PL. Har kört de sista två säsongerna och det är riktigt kul, den här säsongen är Villa för 5.6 ett måste! :)
Atlético gurra1993
2013-08-15 00:24
Kul att koke fick debutera:)
Postat via SvenskaFans-appen
sk018@mobile
2013-08-14 22:44
@Chewie
han såg helt ok ut i dagens match, även från andra rad kan jag instämma ;)
Atlético Chewie
2013-08-14 21:39
Värva Zlatan, just do it.
Atlético gurra1993
2013-08-14 21:23
Känns som att Simeone inte riktigt litar på han än.
Atlético Antonio López
2013-08-14 21:16
Fanns ingen spelmotor föregående säsong heller men man kan alltid hoppas.
Atlético gurra1993
2013-08-14 21:03
Hur blir det med koke iår? Kommer han spela i sin riktiga positon eller blir det kanten ? Sa inte Simeone att han skulle spela centralt om han inte fick in en spelmotor?
Atlético Antonio López
2013-08-14 19:11
belgaren/
Fast nu har vi faktiskt Villa också :)!
Atlético belgaren
2013-08-14 18:57
haha tanken slog mig bara. Minns att jag själv tänkte inför förra säsongen att 'om Falcao sticker har vi alltid Adrian'. Lite den situationen vi är i nu fast med Costa! Sen tror och hoppas jag att Costa inte gör oss besvikna i år.
Atlético acerci
2013-08-14 18:09
Drömelvan för La Liga, existerar det? Typen av Aftonbladets eller Barclays Fantasy. Vore kul - om en hyfsad variant existerar - att starta en liga. Någon som har testat på någon La Liga-variant?
Atlético Kakan_Atletico
2013-08-14 17:07
@Belgaren

Jag lovar dig att det inte kommer att hända. Costa är Costa, Costa är ingen Adrian. Punkt.
Atlético Aupa Aupa!
2013-08-14 16:32
belgaren tyst!...
Atlético belgaren
2013-08-14 16:20
Mardrömsscenariot är ju att Costa gör en Adrian och är urusel hela nästa år.. haha
Atlético Kakan_Atletico
2013-08-14 15:21
Känns bra med Ljajics, en perfekt värvning känns det som. Ung, inte alltför dyr samt att det är en riktigt bra spelare. Kan nog tjäna en hel del pengar på honom i framtiden. Att Cholos tålamod med Adrian är slut är inte så konstigt. Han var ju trots allt fullkomligt urusel förra säsongen. Borde knappt fått lön.. Och det finns inga ursäkter till så dåliga insatser. Vi har dessutom inte råd att låta honom stanna och prestera piss en säsong till.

Om City är beredda att bjuda upp till 5 miljoner euro för Demichelis så kan detta bli en jäkligt bra affär. Problemet blir vem vi ska ta in som ersättare. Har vi inte en återköpsklausul på Dominguez? Hade varit fint att få tillbaks honom. En ledare!
Atlético Garra
2013-08-14 15:06
Jag förstår inte logiken med att erbjuda Diego Perez till Atletico. Adrian har visat dålig attityd en hel säsong nu, helt rätt om han säljs för en bra peng, speciellt om dom pengarna går till spelarköp!
Atlético gurra1993
2013-08-14 14:56
Fan hoppas ändå inte att Adrian lämnar. Han är ju ändå en personlig favorit med sitt flärdfulla spel :)
sk018@mobile
2013-08-14 14:48
Kan förstå resonemanget att ersätta Adrian med Ljajic. Cholo hat envisats med att mestadels spela honom mot kanten, men med hög utgångspunkt. Detta är en position som Ljajic behärskar väl, men även kan ta en mer central position vid behov, dvs lite omvänt emot Adrians kvalitéer. Tror därmed Ljajic passar laget bättre.
Atlético zoran
2013-08-14 14:33
Jag har uppdaterat Altas y Bajas med information som vi fått reda på av Dani Hidalgo kring Adem Ljajics potentiella övergång till Atlético. Mycket intressant sådan. I övrigt finns det även information kring Demichelis och en spelare som Atlético har erbjudits, men tackat nej till. Det sistnämnda står under Ljajics kolumn.
sk018@mobile
2013-08-14 13:56
Följt Ljajic mycket i fio-tröjan och skulle älska om han kom hit. Är en spelartyp jag tycker vi saknar. Tror han kan bidra med stor farlighet på korta frisparkar, samt en ständig fara från kanten. Även om han tidigare agerat CAM så är det från kanten man fått se honom. Väldigt värd prislappen i nuvarande form! Kan fortfarande vara drömma däremot...
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2013-08-14 12:36
Enligt Siro López på Punto Pelota igår så är Ljajic klar för Atlético.

Ta det dock med en skopa salt, inte en nypa, en skopa.
Atlético zoran
2013-08-14 01:03
@Antonio López Inte den blekaste. Förstår inte heller det hela. Jag har uppdaterat Altas y Bajas igen. Den goda nyheten: Diego Costa skriver på till 2017. Den dåliga: Demichelis agent till Madrid under onsdagen för att diskutera med Manchester City. Slutligen: imorgon håller Simeone presskonferens inför matchen mot Sevilla. Man undrar ju hur han tänker i det här läget.. ..slutligen: Cata gör mål sitt andra mål på lika många matcher i Boca-tröjan. Sade jag att saker och ting är rätt bisarra just nu? LOL: http://www.youtube.com/watch?v=w1o1goUOZJA
Atlético el niño para siempre!
2013-08-14 00:27
Aupa

Tror inte heller han lämnar men det är ju självklart att vi får mer än 2 miljoner. Jag kan inte alls sätta priser på spelare men eftersom:
1. Gjort en bra säsong i Malaga
2. City (kanske) är intresserade och eftersom de inte bryr sig om några miljoner hit och dit, min uppfattning, kan de bjuda över hans egentliga pris eftersom --
3. ...det är en känslig värvning eftersom han nyss skrev på.

Så om de är intresserade att de verkligen vill ha honom tror jag inte att ledning släpper honom för mindre än 6-7 milj, euro.

Men som sagt, jag kan inte sätta priser men det kan nog ingen riktigt göra här :)
Atlético Antonio López
2013-08-14 00:14
zoran/
Skulle förstå om Tottenham vill vänta med att skriva kontraktet om man väntar på en försäljning. Men vad är poängen med att vänta med att offentliggöra en redan färdig övergång om alla papper är påskrivna och klara?

Är man oroliga över att QPR kommer sänka övergångssumman om man anser att Tottenham har överflöd på centralmittfältare?
Atlético Kakan_Atletico
2013-08-13 23:53
Vem vi ska värva istället för Demichelis har jag ingen aning om. Men om nu spelaren vill gå plus att det är just City som är intresserade så bör man försöka att mjölka ut varenda krona vi kan. Bjuder dem inte mer än 5 miljoner euro så bör vi inte börja tala om en övergång. Med tanke på vilket knivigt läge det sätter Cholo i.
Atlético zoran
2013-08-13 23:53
@Antonio López

Ingenting är ju omöjligt, men saken är ju att Capoue har genomfört en läkarundersökning och med stor sannolikhet även skrivit på för Tottenham. Om han har skrivit på kontraktet så är det ju juridiskt bindande och därmed ingenting att göra åt saken. Det är det vi inte vet. Det senaste kring det är att Spurs väntar på att Scott Parker skall gå till QPR för att de sedan kan göra Capoue officiellt.

Samtidigt har Hugo Lloris uttalat sig kring Capoues övergång och han tar det för givet att han spelar i Spurs nästa säsong.
Annons: