/spanien/atletico/forum/561.aspx/spanien/atletico/forum/561.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Kakan_Atletico
2013-09-03 00:13
Synd att det inte blev någon playmaker. Men precis som du säger så har vi ju Oliver.

Övervakningen av transferfönstret har varit hur bra som helst. Grymt jobbat Zoran (framförallt) men även resterande delar av RED.

Tack!
Atlético zoran
2013-09-03 00:09
Tyvärr. Det blev ingen playmaker. Kanske går de och tar Diego i vinter. Men..kolla länktips, vi har ju en kille som kan det här med fotboll i laget. Hoppas ni har tyckt bevakningen av övergångsfönstret har varit bra!
Atlético Nicklas
2013-09-02 23:49
Ivanovski: Just så, tack! Bor i Örnsköldsvik så närmsta Allsvenska lag har alltid varit GIF Sundsvall vilket borde säga hur obefintligt mitt Allsvenska intresse är :) Känslan är ju att Atléti gjort ett riktigt bra fönster efter deras ekonomiska förutsättningar. Frågan är ju bara OM (ta i trä) Arda drar på sig en långtidsskada vem som ska stå för det lilla extra på mittfältet. Har stora förhoppningar på Olíver men jag tror inte han är redo att gå in och göra en De Gea om han får chansen.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2013-09-02 23:43
Diego hade inte varit fel nu.........
Atlético Antonio López
2013-09-02 23:37
Grattis ADCS, trodde aldrig Arsenal skulle våga sig på en värvning av den nivån.
Atlético ADCS (red)
2013-09-02 23:36
Det enda som saknas nu är att Mertesacker kommer ut bärande Özil med ena handen i nackskinnet inne på Emirates och presentera honom för publiken som Simba i Lejonkungen.
Atlético Antonio López
2013-09-02 23:28
Vill förstå logiken i Reals värvningslogik denna säsong. Nu är Özil bekräftad för Arsenal. Det måste nog vara minst 1 lag i Madrid som måste misslyckas under silly season?
Atlético ADCS (red)
2013-09-02 23:24
Vad jag hört så hade Wilmots en hel del att göra med att Alderweireld valde Atlético.
Atlético Antonio López
2013-09-02 23:18
Vet att jag spammar haha men Alderweirelds läkarundersökning finns i länktipset.
Atlético Chewie
2013-09-02 23:18
Vi är minst 3
Atlético Antonio López
2013-09-02 23:16
(Texten nedan gäller ej Zoran)

Bara jag som sitter med 5 spanska tidningar i olika flikar och uppdaterar frenetiskt?
Atlético Antonio López
2013-09-02 23:10
Sägs att Mata & PSG är överens om hans personliga kontrakt. Nu ska bara klubbarna komma överens.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2013-09-02 23:09
Nicklas: så länge ditt är öppet!.. Så är det ju med Allsvenskan, den stänger typ flera veckor innan, men fortfarande kan spelare lämna.
Atlético Antonio López
2013-09-02 23:08
Snabb & teknisk grabb med näsa för mål och stod för en del assister i Rayo. 1 mot 1 situationer har han ingen problem med och kommer lätt förbi, någon i forumet eftersökte en liknande spelare för någon vecka sen. Började följa Rayos matcher innan hans skada efter att nyheten läckte om att han var på väg till Atleti vid årsskiftet.
Atlético Nicklas
2013-09-02 23:03
Innebär stängningen av Italiens fönster nu 23:00 att Gioaffären inte blev av eller kan man värva därifrån så länge ens egna fönster är öppet?
Nicname
2013-09-02 22:58
Vi får vl se, Antonio. Vilka är Baptistao kännetecken?
Atlético Antonio López
2013-09-02 22:49
Andeel/
Visst är det en skön omställning jämfört med tidigare säsonger ;O? Det ser helt klart ljust ut och för en gångs skull så känns det som ett projekt med en tanke till framtiden. Òle Òle Óle Cholo Simeone!
Atlético Antonio López
2013-09-02 22:39
Ja om inte annat fick vi ju se vad Leo kunde göra mot Atleti förra säsongen. Första halvan av säsongen förtjänar han all beröm som kastats på grabben. Andra bestod väl till större del av skador. hela slutet av säsongen fick han se från läktaren. Antagligen behöver han tid för att komma in i spelet, sen att gå in på hans två inhopp i Atlético och döma spelaren utifrån det är onödigt. Edit: Inte för han gjort dåliga inhopp, men visst, han har ej briljerat. Halva England var ute efter Leo samt andra intressenter, antar att han då gjort något bra i Rayo utöver ett fåtal matcher. Tror verkligen vi har en stjärna i Baptistao!
Atlético Gaboro
2013-09-02 22:29
Aldrig sett storheten i Baptistao, han hade en period på några matcher där han va het men sen har de varit kolsvart
Atlético Blyger
2013-09-02 22:14
Ja, vad har Baptistao? Hans insatser har minst sagt varit vassa. Antino, tell us?
Atlético AndeeI
2013-09-02 22:01
@ Antonio Lopez. Jag håller med dig. Sett till skuldsaneringen, och sett till hur mycket pengar klubben har kunnat spendera är jag mer än nöjd. För en gång skull känns det som att klubben verkligen har tänkt ett steg längre i sin värvningspolicy än att bara slänga ut en massa pengar som egentligen inte finns. Dessutom utan någon som helst eftertanke om hur spelet egentligen ska fungera. Vi kommer alla ihåg säsongerna när vi hade Kun, Forlan och Simao framåt. Hur grymma som helst, men egentligen saknades det någon som helst struktur och framförallt bakåt. Guilavogui, Alderweireld, Gimenez, Villa & Baptistao är riktigt bra värvningar. I sammanhanget tycker jag att det är viktigt att också komma ihåg att vi faktiskt har behållit truppen ganska intakt förutom Falcao och överflödiga spelare. När hände det sist? Demichelis värvningen blev skum i slutändan, men låt håll i åtanke att vi faktiskt drog in en hacka på honom, utan att ha slängt ut en ända spänn. Fotbollsmarknaden är ju helt sjuk som det ser ut just nu, och att börja ösa ut pengar för spelare till överpriser är inte rätt melodi. Det finns dessutom rejält med sparkapital i Koke, Oliver, och faktiskt även Mario, som vi alla vet har påbörjat säsongen superbt. Att stoppa in för många nya spelare i truppen skulle som jag ser det, förstöra en stor del av deras utvecklingspotential. Både Koke och Mario har all potential att blomma ut på allvar den här säsongen. Skulle vi lyckas knyta till oss Giovinco, Kagawa (inte troligt), Mata (inte troligt) så får vi ändå se det som en rejäl bonus.
Nicname
2013-09-02 21:59
Förlåt men vad är poängen med Baptistao?

Det som har skådats har varit.. vekt.
Atlético Anderss0n
2013-09-02 21:57
Grym silly denna säsong. skönt att slippa sitta och vara orolig över en/flera spelare som ryktas bort som man alltid får genomlida annars :)
Atlético Antonio López
2013-09-02 21:49
Tycker man borde knyta åt sig Pablo Piatti på lån från Valencia som knappast vill ha honom kvar där. En utköpsklausul på det så som man gjorde med Banega för ett antal år sedan, kanske kan han vakna i Atleti.
Atlético 3-5-2 (f.d. Tigern)
2013-09-02 21:48
Hoppas på Mata!
Atlético zoran
2013-09-02 21:48
@Kakan_Atletico

Absolut. Som jag ser det blir det svårt för att Conte vill inte att fler spelare lämnar klubben efter Matris försäljning till Milan, men om de jobbar på det måste det ju finnas någon chans.
Atlético Antonio López
2013-09-02 21:45
Att vi fått Guilavogui, Alderweireld, Gimenez, Villa & Baptistao i utbyte med Falcao samt att man får rensa en del av skulderna skulle jag kalla riktigt bra iaf. Får man in den lite offensivare pjäsen du pratar om är det givetvis en bonus men jag är iaf helt klart nöjd. Kunde varit mycket värre, för en vecka sedan såg det inte alls ljust ut.
Atlético Kakan_Atletico
2013-09-02 21:39
Härligt att Alderweireld och Guilavogui blev officiella!

Hoppas att Giovinco blir klar. Hade varit mycket intressant! Du live-uppdaterar om det händer något angående Giovinco Zoran?
Atlético Gaboro
2013-09-02 21:24
Men vill tillägga också att värvningarna känns jävligt spännande och även denna säsong. Hoppas innerligt att vi MINST tar oss vidare från gruppen i CL och kniper en CL plats i ligan.
Atlético Gaboro
2013-09-02 21:23
Antonio Lopez

Nu vet jag inte om Cholo är upprörd eller inte men det har inte varit ett grymt fönster. Vi har gjort oss av med Falcao plus att vi e kvalade till CL, alltså säkra pengar och hittils är David villa den grymaste värvning men en ganska billig sådan, josuha och alderveireld är 2 framtidsnamn/skapa konkurrens namn även om den förstnämnda kanske krigar till sig en startplats.

Men eftersom vi har CL iår plus försäljningen av Falcao förvänta man ändå sig etablerade spelare. vi borde kanske ha tagit tillbaka Diego, fått in Ljajic och kanske toulalan och behållt Demichelies, de känns som etablerade spelare typ.
Annons: