/spanien/atletico/forum/560.aspx/spanien/atletico/forum/560.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Aupa Aupa!
2013-09-06 00:43
Miranda är väl brun
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético ADCS (red)
2013-09-06 00:30
Tullito// Är ganska säker på att Miranda är svart, och en stor majoritet av Costa också.
Atlético 3-5-2 (f.d. Tigern)
2013-09-05 22:52
@henry garvis carlsson:

Haha, inte i spelskick på cirka två månader. Jävla profit Atlético gjorde på honom : )
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2013-09-05 22:35
Tullito: de beskrev Costa som rasist för hans "fight" med Kondogbia..

erkano: Wuhu
Atlético henry garvis carlsson
2013-09-05 22:35
Hehe, Demichelis borta 6 veckor efter att ha skadat sig direkt i shitty...;)
Atlético Aupa Aupa!
2013-09-05 22:31
Mycket fin krönika! Bra diskussionsmaterial.
Barcelona erkano
2013-09-05 21:59
Ingen super lig i FIFA 14 :(
Atlético Bobban (red)
2013-09-05 19:54
Det blir många sena matcher i september! LFP presenterade spelschemat för den kommande månaden som avslutas med ett hett Madridderby....
Atlético Aupa Aupa!
2013-09-05 18:05
Tullito@

Joshua lär väl skicka ett mail till Sevilla och kalla Kondogbia för N-ordet, kan jag konstatera.
Atlético Tullito
2013-09-05 17:06
Kan ju meddela att han sköter sig väldigt bra på FM 13 iaf så detta ser vi fram emot..
Atlético Tullito
2013-09-05 17:05
Antonio/ Vadå, varför skulle dom reagera? Ny blev jag nyfiken..? :) Dom sålde Kondogbia va? :P
Atlético Kakan_Atletico
2013-09-05 16:58
Håller med dig Tullito angående vår nye lirare på mitten. Ska bli riktigt roligt att få se honom på planen. Med tanke på priset så borde han vara bra. Spännande!
Atlético Antonio López
2013-09-05 16:35
Tullito/
Du får vara försiktig innan Sevillaredaktionen får tag på dig ;O
Atlético Tullito
2013-09-05 14:22
Fan vad jag älskar att vi har en svart spelare i Atletico igen!!
Det gör lite skillnad bara man ser han på planen konstigt nog, är jag helt ensam att tycka det? haha

Aupa Atleti!!
Atlético Tullito
2013-09-05 11:00
Jag älskar mitt landslag men det går bra för Atletico nu dom är inne i ett flyt, hoppades inte på någon vila vid denna tidpunkt.
Ser fram emot när vi krossar Almeria ju!!

Linus//

Ja men slopa allt annat skit emellan.. ;)
Atlético linus larsson
2013-09-05 10:26
Tullito// VM går ju bara var fjärde är.. ;) haha
Atlético Garra
2013-09-05 09:46
Vad är grejen, har ni ingen kärlek för era landslag? Jag älskar vm-kval! Haha! :)
Atlético Tullito
2013-09-05 08:39
FAAAAN!!! Landslag, Avgå!!!

Är det inte bättre att man bara har ett VM var fjärde år? :P
Sen kval på det, perfekt ju!
Atlético Antonio López
2013-09-05 02:21
För att en klubb ska få förhandla med en spelare krävs det att klubben som äger honom godkänner det när de kommit överens om något pris. Antagligen är det väl så att Atlético i så fall skulle ge barca möjligheten att förhandla med Saul innan man låter något annat lag förhandla. Kommer de då inte överens är det öppen marknad för andra lag.
Atlético belgaren
2013-09-05 01:17
Det handlar väl egentligen om att om Atletico accepterar ett bud från någon annan klubb har Barcelona rätten att få köpa spelaren för samma pris. Atletico har då inte rätten att neka budet. Eller något i den stilen?
Atlético Kakan_Atletico
2013-09-05 00:22
@Zoran

Men om Atletico bjuder ut exempelvis Saul för 10 miljoner euro. Då får väl vilken klubb som helst buda på honom? Förstår liksom inte vitsen med att ha Optioner på spelare.. Spelarna lär ju inte kosta mindre bara för att man har en option på honom.

Dock skönt att det inte gällde Oliver eller Koke som det snackades lite om. (Nog mest Barcafansen som drömde..)
Atlético olleulv
2013-09-04 21:20
Åhhh.. Avskyr landslagshelger!
Atlético zoran
2013-09-04 17:26
@el niño para siempre!

De har första option på Saúl och Manquillo som en del av David Villa-dealen, men det betyder bara att de är längst fram i kön om spelarna skulle vara på väg bort. Priset beror helt på vad Atlético är villiga att släppa de för eller deras utköpsklausuler.
Atlético el niño para siempre!
2013-09-04 16:26
Vilket innebär vadå, Zoran? Och varför har de optioner och va kostar de?
Atlético zoran
2013-09-04 15:37
@addinho Absolut. Koke är en nyckelspelare på alla plan så att han fick ett bättre kontrakt var inte direkt någon överraskning. Det viktigaste var dock att höja hans utköpsklausul. Gällande klausulerna: ingenting är ännu bekräftat, men det verkar som om Koke soch Ólivers ligger på ungefär €36 miljoner. Manquillos ligger antagligen på €15 miljoner, men kommer att höjas säsong för säsong och kan nå upp till €24 miljoner. Vidare gäller Barcelonas optioner på Saúl och Manquillo.
Atlético Tullito
2013-09-04 14:02
Hoppas Atletico ger mig en ordentlig födelsedagspresent på lördag nästa vecka.. Vf är det så långt till nästa match, någon? EDIT: Kom på att det är landskamper! Attans!
Atlético Antonio López
2013-09-04 11:21
Lago/
Förstår du spanska så testa denna.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2013-09-04 10:36
Bara jag ser ironin i reklamen här ovanför i forumet?

"TÄNK OM Marbella-resan blir inställd för att sambon använt företagsbilen privat"

Just Marbella också...
Atlético linus larsson
2013-09-04 10:17
Lago// klubben har en egen app som jag gillar skarpt, men i princip så är det hemsidan i en app bara.
Atlético ADCS (red)
2013-09-03 23:23
Federer//

Den bakgrunden visste jag om redan till en viss mån, även fast den idag har få kopplingar kvar till krigets invandring. Det blir lätt så att folk ändå drar in utrycket i dagens FC Barcelona där hyckleriet, dubbelmoralismen, osportsligheten och pengadopingen framhävs och praktiseras tydligare än de andra sakerna.

Om man ska göra en jämförelse, även om den inte blir riktigt rättvis eller på samma nivå, skulle det vara hur rasister i Sverige förstört innebörden av den svenska flaggans betydelse, där många idag istället ser någon med en svensk flagga som en symbol för främlingsfientlighet istället för dess ursprungliga innebörd.

Det är samma sak med FC Barcelona där klubben, spelarna och ledarnas skenheliga beteende i modern tid har dragit utrycket "més que un club" oförtjänt i smutsen. Jag vet inte ärligt om den går att rädda längre.
Annons: