/spanien/atletico/forum/550.aspx/spanien/atletico/forum/550.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
addinho
2013-09-24 18:24
Antonio López/

Jo, visst man gått runt med den känslan, men att få stort förtroende i början med inhopp i premiären borta mot Sevilla samt spela mot Barcelona i Supercupen (då laget dessutom var mer eller mindre skadefritt) från att nu inte vara uttagen till tre, på pappret enklare matcher, i följd bortsett från möjligen Zenit. Det är väl det som gör att man tänker till en extra gång och börjar fundera i banorna om Óli inte levererat tillräckligt på träningarna eller de gånger han har fått chansen så här långt in på säsongen.

Men speltiden kommer förstås. Många trodde väl däremot att Óliver skulle mer och mer matchas in i laget och även om han inte skulle ta en startplats åtminstone vara en som lirade väldigt mycket redan den här säsongen. Time will tell us the answer.
Atlético Antonio López
2013-09-24 17:31
addinho/

Nej jag håller fullständigt med dig och säger inte emot. Med tanke på vilken talang grabben besitter så absolut, sen har det alltid verkat som om Cholo har haft någon baktanke med alla steg vad gäller hans utveckling så jag har faktiskt ingen aning. God works in mysterious ways.
addinho
2013-09-24 17:10
Antonio López/

Visst ska man inte peta varken RG eller Cebolla bara för att Óliver är väldigt lovande och går en ljus framtid till mötes. Men samtidigt måste man våga tänka lite utanför ramarna och mer långsiktigt också.

I det här fallet ser jag inte att det är högst nödvändigt att Simeone behöver ha två försvarare att tillgå på bänken. Varför inte låta Filipe vila helt? Han om någon kan behöva det. Då har man Alderweireld, eller någon av Miranda/Godín ifall Simeone väljer att rotera, på bänken och skulle något skada inträffa går det ändå lösa på ett okej sätt. Då finns tre mittbackar, Alder som kan lira till höger och Juanfran (samt Cebolla) som kan spela vänsterback om Insúa skulle gå sönder.

Då hade Cholo sluppit bekymret att peta antingen RG, Cebolla eller någon annan mittfältare, samtidigt som han skulle haft tillgång till Óli. Men jag kastar ingen skit på Simeone för hans val. Det känns som han hela tiden tänker i rätt banor och vet exakt vad han tar sig för och vilka vägar han ska gå.

Och det är ju givetvis viktigt att hålla övriga truppspelare igång också. Cebolla har knappt fått speltid i ligaspelet än, Léo Baptistão bör få fler minuter och så småningom kommer även Joshua Guilavogui börja matchas in. Men det är också ett argument som talar mot Óliver. Slipper man skador i truppen kommer det bli svårt för Óli att få tillräckligt med speltid.
Atlético Antonio López
2013-09-24 16:23
addinho/
Kan väl ligga i det som Zoran nämnde sist jag jag tyckte att Óli kunde starta istället för R.G. Vem i truppen ska han i nuläget peta? Den enda jag kan tänka mig är Löken men känns inte heller rätt efter att man övertalade honom att stanna.
addinho
2013-09-24 15:06
Man börjar nästan ana lite ugglor i mossen gällande Óliver. Detta är tredje matchen i följd han inte ens är med i matchtruppen. AS spekulerar i att Simeone inte tycker att talangen gett sitt allt och att prestationen i Supercupen mot Barcelona inte var tillräcklig.

Jag kan tycka att det är lite trångsynt att döma en spelare och inte låta någon spela just för en insats. Men det är inte första gången. Mario gjorde ett misstag mot Barcelona förra säsongen, och Tiago fick väl agera ordinarie tillsammans med Gabi på innermittfält i någon månad därefter.

Óli kommer få sina chanser, men det vore perfekt att kasta in honom i hemmamatcher, till en början. Han måste jobba hårdare på träningarna.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2013-09-24 11:57
Nicname = Jag Gurra: Nope
Atlético gurra1993
2013-09-24 11:38
Ingen oli med ikväll heller?
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético mecus
2013-09-24 10:07
Mycket fint inlägg kommer jag ihåg hehe. Tror faktiskt jag ska rama in det och ha det som bakrundsbild på skrivbordet.
Nicname
2013-09-24 03:26
@rawkus [siempre contra la peste blanca:

THROWBACK TUESDAY. När ett inlägg beskriver en hel värld.

VAMOOOS!
Atlético zoran
2013-09-23 21:43
@El kulan

Den har vi helt glömt bort. Oroa dig inte. Den är med nästa gång. Bra att du påminde.
Atlético El kulan
2013-09-23 21:34
Hur står det till med lånekollen? Har saknat den i de senaste poddarna. Atletico har ju lånat ut några intressanta spelare för framtiden. Tänker främst på Saul och Tomas, men även Roberto. Även lite nyheter kring atletico B hade varit roligt. Man blir lite kräsen när man vant sig vid SF:s bästa redaktion :)
Nicname
2013-09-23 14:54
Fernando84: Först är det Osasuna imorgon(tisdag) 22:00 :)
Atlético Fernando84
2013-09-23 09:19
Bra spel och full pott i ligan ser fram emot helgens drabbning med real.
Atlético Conserva la Calderón!
2013-09-22 23:03
Wow, vilka svängningshumör Valencia-fans sitter inne på.. Ena dagen avgå alla, andra dagen eufori och alla är älskade.
Atlético El Burro
2013-09-22 13:02
Man har alltid varit en stålt Atletico-supporter men under vår nya era med Simeone vid rodret är man extra stålt!
Atlético Bobban (red)
2013-09-22 06:31
@ Lopez

Statistiken är uppdaterad och Koke har fyra assist efter fem ligamatcher
Atlético el niño para siempre!
2013-09-22 05:17
COSTA!!!!!!!!!!! Te quiere
Atlético Antonio López
2013-09-22 03:13
Visst gjorde Koke 2 assist idag dessutom? Länktipset var ju inte uppdaterad med dagens match.
Atlético 3-5-2 (f.d. Tigern)
2013-09-22 01:03
@erkano:

Var inte filmen bra?
Atlético gurra1993
2013-09-22 00:13
Fan koke 7 poäng på 6 matcher imponerar :)
Atlético Antonio López
2013-09-22 00:03
gurra/
Jodå
Barcelona erkano
2013-09-22 00:02
Haha jag kunde ej låta bli att se mitt vackra Atletico ikväll trots utan Arda i startelvan
Atlético Blyger
2013-09-22 00:00
Tack Shanghai !
Atlético gurra1993
2013-09-21 23:58
Ingen spelar statistik denna säsongen ?
Atlético zoran
2013-09-21 23:53
@erkano:

Skulle inte du kolla på film eller var det namnet på filmen?
Atlético Antonio López
2013-09-21 23:49
Världens bästa tränare fortsätter rada upp vinster. Denna säsong går dem långt.
Atlético gurra1993
2013-09-21 23:31
In med leo nu
Barcelona Shanghai
2013-09-21 23:29
Ni spelar bättre än köpelaget. De har dyraste truppen någonsin och spelar skit.

Hoppas att det fortsätter så också, bra för ligan då det är alltid två lag som fightas om första platsen. Nu kan vi lägga till Atlético också. :)

PS. Simeone är bara för skön. Vilken karisma, entusiasm och karaktär. Bästa tränaren i Spanien just nu.
Barcelona erkano
2013-09-21 23:23
Vi är bättre än Real !!!!
Nicname
2013-09-21 23:22
GOOOL DEL BESTIA.. CRACK!
Annons: