/spanien/atletico/forum/531.aspx/spanien/atletico/forum/531.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético henry garvis carlsson
2013-10-11 18:18
Jösses vad bra Belgien är...men det är klart målvakten och vänsterbacken har ju fått lite övning här...;)
Postat via SvenskaFans-appen
Antonio Lópezz
2013-10-11 17:59
Blyger/

Instämmer, märkte nu att jag uttryckte mig lite klumpigt i mitt inlägg. "Med den logiken" När jag hänvisade till Busquets uttalande, finns fan ingen logik där till att börja med.
Atlético Blyger
2013-10-11 17:37
Antonio Lopez, Vad håller Buskis och de flesta övriga Barca-spelare på med egentligen. De beter sig hyr löjeväckande som helst. I längden kommer de förlora massor av supportrar pga detta trams. Domarkåren borde testa med att höja nivån rejält. Så får vi se vad Barca säger och gör.
Antonio Lópezz
2013-10-11 17:30
Nicname/
Inte ens lite..
Nicname
2013-10-11 17:29
Har ni köpoption på Cuortois eller hur är dealen?
Atlético zinko zinko
2013-10-11 08:59
A.lopez / Man får väl börja med de mest självklara fallen, för att så småningom röra sig i rätt riktning. Men det är ju ett oerhört svårlöst problem. Sen fallerar det hela säkert på den oerhört ojämna domarnivån.
Atlético Antonio López
2013-10-11 00:46
Tack för spelaranalyserna Zoran!

Tror för övrigt bara Diego Costa är lite flygrädd, enklare att ha Spanien som hemmanation.
Atlético zoran
2013-10-10 22:52
@Chewie:

http://www.svenskafans.com/spanien/landslagsuppdrag-490600.aspx
Atlético Elnacho
2013-10-10 22:39
http://bloggar.aftonbladet.se/laliga/2013/10/analys-sa-har-simeone-fort-atletico-till-framgang/#comments
Atlético gurra1993
2013-10-10 22:39
När släpps biljetterna till hemma derbyt?
Atlético Chewie
2013-10-10 22:21
Saul gjorde mål för U21!
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2013-10-10 22:12
En Real-supporter har blivit avstängd efter att upprepade gånger pekat med en laserskjutare mot Diego Simeone under derbyt den 28 september. Supportern döms till 3.001 euro i böter och får samtidigt sex månaders avstängning från sportevenemang. Fyra andra supportrar har även dömts för att ha uppvisat material med nazisymboler under matchen. Även de får böter på 3.001 euro och sex månaders avstängning från sportevenemang. Källa: Marca EDIT: Blev en nolla förmycket
Atlético Antonio López
2013-10-10 21:04
zinko/
Förvisso, men vart drar man i så fall gränsen? En ful tackling som i efterhand belönas med rött? Medvetna handssituationer?

2-3 incidenter (en siffra jag plockar ur luften) händer väl ungefär per match som egentligen bör leda till någon form av bestraffning. Ingen aning hur det skulle se ut men har en känsla av att det skulle leda till fler kontroverser än "rättvisa".
Atlético zinko zinko
2013-10-10 20:50
Anser att avstängningar i efterhand är det ända botemedlet för detta otyg. Fusk kommer alltid vara fusk i mina ögon när man tillskansar sig fördelar på ett "fult" sätt.
Atlético Antonio López
2013-10-10 15:26
Anser att filmningar är detsamma som att slå in bollen i mål med handen eller liknande. Det är fusk och inget annat. Det är inte att tänja på gränserna när någon slänger sig och rullar till mittplan utan någon kontakt med en spelare som sedan visas ut. Vart är rättvisan i det?

Tycker Busquets påstående är löjligt och förnedrande mot sporten. Med den logiken har fotboll istället förvandlats till att allt är tillåtet så länge inte domaren ser.
Barcelona KristoferDelija
2013-10-10 14:10
Tycker egentligen det börjar bli löjligt detta med allt klagande på filmningar. Jag kanske låter lite kontroversiell nu.
Men jag tycker det inte är nåt fel med filmningar.

Man försöker på alla sätt försöka vinna matchen och göra det bästa för laget och man tänjer på gränsen. För fotboll är nästintill på liv och död för det är så mycket pengar och prestige som är inblandat.

Kolla bara Atletico. Atletico spelar fantastisk fotboll men Cholo tänjer verkligen på gränsen med fulspel och filmningar på vissa spelare.
Och det gillar jag för Cholo gör allt för sitt Atletico för att vinna och lyckas.

Det är så i varje sport. Man använder fula grejer för att försöka vinna. fotboll är inget undantag så Busquets har helt rätt egentligen.
Atlético Kakan_Atletico
2013-10-10 13:48
Det är skillnad på att trilla lätt och ligga kvar i fem minuter på planen och gallskrika.. Att spelare trillar lite väl enkelt ibland har jag ändå en förståelse för men de som ligger kvar och skriker och haltar när ingen har rört dem är oerhört irriterande.
2013-10-10 12:49
Förvånade?
Atlético Chewie
2013-10-09 20:30
Jag ser hellre Diego på en kant än Koke.. Koke skall vara i mitten med en gubbe bredvid sig eller eventuellt lite framför en mer defensivt kapabel mittfältare. Tror det hade funkat skitbra med Diego i dagens atleti!
Atlético Antonio López
2013-10-09 19:47
Asenjo i Villarreal hade jag glömt. Någon som har koll på hur det går för honom?
Atlético Booken
2013-10-09 19:39
Jag tror inte att vi behöver Diego så mycket. Och han kommer ha höga lönekrav också. Dessutom har vi redan Koke och Arda.
Atlético Antonio López
2013-10-09 15:42
Tror det bara är positivt för Cholo och Atleti. Med spelschemat som väntar lär Diego behövas. Koke kan även givetvis flyttas till innermittfältet och spela med Gabi/Mario de matcher där Cholo anser att det är nödvändigt. Ibland lär man kanske spela med en anfallare och andra två. Det ger fler alternativ och som vi sett många gånger innan när en spelare som är utanför truppen är med i startelvan nästa match.
2013-10-09 15:22
Alexander Ivanovski/

De e sant men enligt mig är Koke och Arda Turan alldeles för bra för att bli bänkade.
Diego Ribas är som bäst i en offensiv mittfälts roll där han får komma tillrätta bakom Diego Costa.

Då blir det David Villa som bänkas för som sagt, det finns inte en chans i världen att någon utav Koke, Arda eller Costa petas. Diego får peta Villa.

Det kommer bli lite annorlunda spelsätt gentemot att spela med två anfallare men Diego är ett geni så det kommer passa riktigt bra med det spelsystemet också och Costa kommer sjukt nog växa ännu mer som spelare.
2013-10-09 15:15
KristoferDelija: Men hur gör vi om vi ska spela med två anfallare?
Atlético Kakan_Atletico
2013-10-09 13:15
Med trion Arda, Diego och Koke bakom Costa så finns det ingen gräns på hur många mål Costa kommer att stänka dit!
Atlético Chewie
2013-10-09 12:52
Han har visat vad han går för hos oss förut och det kommer han visa igen!
Atlético Antonio López
2013-10-09 12:39
Det är en spelare som saknas i laget, klart han behövs! Diego skulle vara det bästa jokerkortet i Januari jag kan tänka mig.
2013-10-09 12:13
Det kan ju gå kanske om man ställer upp såhär? Från vänster.

............................Costa......
............................Diego.............
Turan...........Mario.......Gabi.........Koke.....
Atlético Conserva la Calderón!
2013-10-09 11:58
Nej till Diego nu när Koke blomstrar.
Atlético Gaboro
2013-10-09 11:47
Vill man verkligen ha Diego nu?

Tycker anda att allt klaffar pa ganska bra offensivt, med kreativiteten och sadant, aven att Koke har tagit ett enormt kliv. tror Diego skulle "blockera" framvaxten for typ Koke, och aven Oliver torres, och hans lon ar ganska saftig ocksa.

Enda skillnaden med Diego i laget ar att Villa skulle fa mycket mer bollar att springa pa nar han tar sina underbara djupledslopningar.
Annons: