/spanien/atletico/forum/522.aspx/spanien/atletico/forum/522.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Antonio López
2013-11-03 17:28
Villaaaaaaaaaaaaaaa!

Bra form han visar
Atlético Bobban (red)
2013-11-03 17:26
Goooooooooooooooooooooooooooool David Villa
Atlético zoran
2013-11-03 17:20
Nu får ju Aduriz skärpa till sig. Jävla kärring.
Atlético Bobban (red)
2013-11-03 17:19
båda våra mittbackar varnade efter 20 min... inte bra, när det är Atléticohataren Vitienes som dömer
Atlético Antonio López
2013-11-03 17:01
stream
Atlético Chewie
2013-11-03 16:59
Någon som hittar en stream som är ok?
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Antonio López
2013-11-03 16:20
Som Ivanovski skrev lite längre ner på frågan varför han e avstängd mot Villarreal men inte Bilbao. "För att Kommitén inte har något möte innan matcherna p.ga helgdagar."
Atlético gurra1993
2013-11-03 16:16
Avstäng:)
Atlético gurra1993
2013-11-03 16:16
Blev inte felipe avständ?
Atlético Bobban (red)
2013-11-03 16:08
En av de kortgalna bröderna Vitienes dömer matchen, kalla kårar....
Atlético Antonio López
2013-11-03 16:07
Adrián har fler liv än en katt
Atlético Bobban (red)
2013-11-03 16:03
Startelvan Courtois Juanfran - Miranda - Godín - Filipe Adrian - Gabi - Tiago - Koke Costa y Villa Bänken: Bono, Insúa, Guilavogui, Cebolla Rodríguez, Óliver Torres, Alderweireld y Raúl García.
Atlético zoran
2013-11-03 14:35
@addinho:

Det kommer från hans frisör, ingen annan. Det mesta tyder på Tiago-Gabi.
Atlético paniagua
2013-11-03 14:20
@Karl Pilkington (red):

Det år en sak att falla lätt, det är en helt annan sak att filma. Jag tycker att det är, i bägge situationerna, ganska solklart att han blir utsatt för felaktiga tacklingar. Det ska vara straff oavsett om han faller eller ej. I den första situationen blir han tacklad bakifrån, ganska hårt utan att försvararen har för avsikt att nå boll och tappar således själv möjligheten att kontrollera bollen. Straffspark utan tvekan! I den andra så gör han faktiskt bort sin motståndare med en "recorte" (som det heter på spanska), men hindras att nå bollen eftersom backen lägger hela benet framför. Även det är straffspark, såvida inte domaren bedömer det som obstruktion, i sådant fall är det frispark i straffområdet. Vad gäller min objektivitet, så är det inget fel på den, tvärtom så är jag nog objektivare än de flesta supportrar. Hade dessa straffsparka tilldömts andra laget hade jag också ansett dem som korrekta. Faktum kvarstår; frispark utanför straffområdet=straff innanför. Detta är reglerna oavsett om man är objektiv eller subjektiv.
addinho
2013-11-03 12:30
Läst rykten om att Joshua Guilavogui får sin första start idag. Någon som kan bekräfta det? Hur har laget sett ut på träningarna lately?
Atlético A.K.
2013-11-03 02:06
Det var innan jag åkte ner till Madrid och fick känna av VC-magin. Så nu får du ta upp den hur ofta du vill haha. Jag fick dock inte se Atleti slå Barcelona (såg matchen när domaren sa åt Messi att skjuta) men jag fick se krossen av Athletic några månader senare.
Atlético Antonio López
2013-11-03 01:31
Raoul/ A.K,

Du brukar alltid bli bitter när jag tar upp den matchen men nu var det faktiskt inte jag lol.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2013-11-03 00:36
@Zoran: han borde fått in halvbissan. Då hade det nått rekord på decibellmätaren här hemma!
Atlético zoran
2013-11-02 23:12
Saúls andra halvlek var löjligt bra. Borde dock ha gjort mål. Helvete vad han körde över Modric och Illarramendi.. (Cholo antecknar i bakgrunden: "intressant, intressant..")
Atlético A.K.
2013-11-02 22:35
@lopez

huh?
Barcelona Stoichkov~
2013-11-02 21:19
@Karl Pilkington (red):
Aha, då ska jag berätta för dig hur jag funkar. Jag hejar på Barça och bara Barça. Det ska du inte tvivla på även om jag förstår hur du tänker. Men om du tvivlar på det så är jag inte en som bryr mig om det, jag vet var jag står. Jag ser på 3-4 matcher per säsong i Barcelona. Var också i London och såg finalen i Wembley. Det var den bästa matchen jag har sett! Jag skryter inte. Men jag är ingen fanatiker som många andra i denna sajt verkar vara. Man slutar att vara fanatiker när man blir mogen och med åren. Jag gillar också ligan och vill därmed att ligan ska vara en stark liga i förhållande till andra stora ligor. De senaste säsongerna har La Liga varit lite av en ”Kalle Anka liga” om du jämfört med de andra stora ligorna. Det har varit två lag som har härjat, styrt och ställt och turats om att vinna ligan. Det är ingen bra tecken. Jag vill att Barça ska vinna varje gång men jag vill också att det ska vara en utmaning att vinna precis som den var nyligen när Barça och Atletico Madrid möttes i Super Cupen. Var på plats på Camp Nou förresten i returen med mina vänner som hejar på Atletico Madrid. Det var som en fest för oss. Om Atletico nu skulle vinna ligan åtminstone i denna säsong eller nästa så tror jag att det hade varit bra för ligan. Jag är inte ensam om denna åsikt. Många i min bekantskapskrets är av samma åsikt oavsett vilken klubb man hejar på. Nu ska jag dra mig tillbaka för ett bra tag. Har inte tid att svara på inlägg framöver, bara så att du vet.
2013-11-02 21:05
Den enda önskade brodern går från 0-3 till 2-3 på 2 min efter två straffar mot ligatrean ;)
Atlético Karl Pilkington (red)
2013-11-02 18:59
En annan undrar lite stilla hur äkta man är som supporter om man hoppas att ett annat lag än det lat man påstår sig supporta vinner ligan....
2013-11-02 18:58
@López: Det var den enda matchen som Barcelona förlorade i ligan den säsongen.
Atlético Antonio López
2013-11-02 18:08
Minns jag inte helt fel så kan det vara för det var den första förlusten för säsongen eller något liknande. Någon "streak" som förstördes. Jo det var ju trippelsäsongen så man kan ju anta att ni vann ligan då också.
Barcelona Stoichkov~
2013-11-02 17:51
@Antonio López:
Ja, det var den matchen jag syftade på. Tror att vi vann ligan ändå den säsongen. Det jag kommer ihåg mest var hur Messis ansiktuttryck såg ut när matchen var över. Kameran fokuserade på honom och han såg väldig sur ut.
Atlético Antonio López
2013-11-02 17:41
Stoichkov~ 4-3 blev det, chanslösa kan man inte alls kalla Barcelona. Matchen kunde sluta hur som helst där både lagen radade upp chans på chans. Underbar match som jag hade turen att se på plats, favoriten från matchen är ändå 1-2 målet (långskottet) från Forlan. (Förlåt A.K.) Edit: Matchen som jag tror du syftar på då, men Calderón har helt rätt i att sist Atleti vann hemma mot Barcelona var samma år men säsongen efter med 2-1 hemma.
Atlético Conserva el Calderón!
2013-11-02 12:18
Stoichkov~@ 2-1 2009
2013-11-02 11:34
Cnserva el Calderón: För att Kommitén inte har något möte innan matcherna p.ga helgdagar.

Stoichknov: Hoppas vi också.
Barcelona Stoichkov~
2013-11-02 10:53
Hej! Jag hoppas att ni vinner ligan i denna säsong. Det hade varit bra för ligan som helhet. Ni kan absolut vinna ligan. Ni har allt som krävs. Helt ska ni också fortsätta spöa stadsrivalen och även vinna mot Barca i Vicente Calderon stadion. Senast ni vann mot Barca i Vicente Calderón stadion var det väl när Sergio Aguero var kung i Vicente Calderón stadion. Minns väl den matchen som slutade 4-3 eller om det var 3-2?.Sista målet gjordes i slutminuterna. Messi och Company var chanslösa i den matchen. Jag var lite besviken själv men samtidigt var det en väl förtjänt vinst för er. Jag njuter av att se Atletico vinna ute i Europa. Ännu ett lag från la Liga som lagen i Europa börjar frukta Det är gott att se det.
Annons: