/spanien/atletico/forum/520.aspx/spanien/atletico/forum/520.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético gurra1993
2013-11-05 12:00
Inte 13 iallafall :)
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético paniagua
2013-11-05 11:36
Ett par kuriosa efter matchen mot Athletic: 1. Såg matchen via en stream från DirecTV som är ngn latinamerikansk kanal. Kommentatorerna där kallar Costa för "El Malo" (översatt "den elake/stygge" eller "den onde"). :-D Det tyckte jag var lite roligt. 2. Det sades från vissa håll att de 2 straffsparkarna mot Granada var tveksamma. Mot Bilbao missade domaren en solklar straff för Atleti för hands på en Bilbao-spelare. Lägg därtill de, minst 2 straffar, som domaren missade för Atleti mot Betis, så hävdar jag att det jämnat ut sig på "straffkontot" med råge. Det lustiga i sammanhanget är att de "tveksamma" straffsparkarna delades ut på bortaplan, emedan det tycks vara väldigt svårt att få straffspark på hemmaplan för Atleti. Förresten, är det ngn som har siffror på hur många mål Falcao hade gjort efter 12 omgångar förra säsongen? Skulle vara kul att jämföra det med Costas siffror denna säsong.
Atlético paniagua
2013-11-05 11:27
@KristoferDelija:
Det är nog du som gillar Banega för mycket ;-) Vi har redan spelfördelare i Gabi, Tiago, Koke och Arda som är idealiska för det spelsätt som Simeone har valt att Atleti ska spela. Banega är i mina ögon för långsam och bollkär för att funka i Atleti blixtsnabba kontringsspel som gett oss de framgångar som vi har just nu. Dessutom är han inte känd för att slita ut sig i spelet utan boll, som är en fundamental del av Atletis spelsätt.
Atlético Stockholm
2013-11-04 23:16
Ok, tack så mycket för svaren. Känns som det borde gå och fixa det här med biljetter!
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2013-11-04 22:53
Brukar inte vara problem med biljetterna om man bokar på internet. Man behöver ju inte åka ner o försöka skaffa biljett på plats.
Atlético el niño para siempre!
2013-11-04 20:45
Ha lite kolla när biljetterna till nästa "nya" hemmamatch kommer upp på sidan. Dvs den matchen som de inte har släppt till ännu. Då får du en liten koll på hur långt innan de släpper. Brukar vara omkring 2-3 veckor innan men kanske är annorlunda inför derbi
Atlético el niño para siempre!
2013-11-04 20:42
Finns alltid biljetter kvar. I våras bestämde jag mig på torsdagen att åka ner. Matchen var nog på lördagen. Då fanns det kvar på alla sektioner utom de allra allra bästa, bredvid klacken där jag köpte fanns massor. Köp på officiella hemsidan. Superenkelt och bara att hämta ut nere på stadion innan matchen. Biljetterna släpps troligen i mitten av januari. Obs! De brukar vara sega med att bestämma datum så om de är satt den 3:e är det inte bestämt vilken dag matchen spelas. Brukar vara typ söndagar kl. 19 som är den "officiella" men nu är ju den 3:e en måndag så det borde väl stämma tycker jag. Men oroa dig inte för biljetterna! På hemsidan kan man välja vilken ledig stol på hela arenan! :)
Atlético Stockholm
2013-11-04 20:00
Hej!

Jag undrar lite om hur man bäst skulle kunna få tag på biljetter till El Derbi Madrileño. Det visar sig att jag har chans att vara i Madrid den 3:e februari och då får man ju självfallet inte missa en chans att se en sån här match. Jag har aldrig varit på en Atléticomatch förut så jag undrar lite om någon som har mer koll på Atlético: (Kollade runt lite själv, men hittade faktiskt inte så mycket inf)o.

- Hur svårt generellt är det att få tag på biljetter till en sånt här derby?
- Hur är bästa sättet att få tag på biljett här från Sverige? Via Atléticos sida, eller?
- Slutligen, när brukar biljetterna släppas om finns det något datum? (Vanliga platser verkar inte ha släppts via Atléticos sida ännu.)

/Tacksam för svar

Barcelona KristoferDelija
2013-11-04 19:51
paniagua/ Det e sant. Men jag tycker han har utvecklats ännu mer och enligt mig en världsklasspelare i när han är i form och sjukt komplett.

Jag älskar verkligen Atleticos mittfält och alla spelare. Sen så sökte Atletico länge efter en innermittfältare som kan styra med sitt enormt skicklig passningsspel som skulle vara enormt nyttigt för Atletico. Men det kanske bara är jag som gillar Banega för mycket.
Atlético Antonio López
2013-11-04 19:15
Han behövs ju egentligen inte. Mer eller mindre så finns det redan en Banega i Tiago så ser ej poängen i den värvningen. Valencia kan väl få behålla det lilla de har kvar..
Atlético paniagua
2013-11-04 18:43
Banega har redan spelat i Atleti och, ärligt talat, gjorde han inget större avtryck. Vi är rätt nöjda med Gabi, Turan, Tiago, Koke och Mario på mittfältet, tack.
Barcelona KristoferDelija
2013-11-04 18:30
Ser att Banega ryktas påväg bort. Banega i Atletico hade vart fruktansvärt fint.
Jag har kanske lite väl hybris för Banega är en utav mina favoritspelare i La Liga.
Låt Banega spela med Gabi centralt så får vi se magi!
Dyzeobnk
2013-11-04 16:45
Apart from the lights at the club, Aviv makes Hotels Tavistock are a much sought after commodity. So planning a trip is the obvious choice, the first step is to identify the dates of trip the city, and lasts the entire month of January. If you want a four to five star hotel that will to add with savings on as the Henry Doorly Zoo, shopping centres and Boys Town. , waldorf astoria florida locations, pzrylt,
Atlético Chewie
2013-11-04 13:16
Nästa match vill jag se Joshua istället för Gabi från start. Han kan behöva vilas lite. Joshua och Koke på mitten hade vart kul.
Atlético paniagua
2013-11-04 10:56
@Zoran

Jo, jag förstår skälet. Jag tycker bara det inte är ett godtagbart skäl.
Atlético gurra1993
2013-11-03 23:44
Ofta koke bara fick en 2a:) han spelade ju fram till friläge efter friläge inte hans fel att costa och villa missa allt :)
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2013-11-03 23:14
Idag var vårt försvar verkligen äckligt bra!..

Anfallet fungerade även bra utan Arda som spelfördelare. Skönt att se att det fungerar ändå
Valencia Bat
2013-11-03 22:09
Athletic måste ju varit rena drömmoståndaren för Simeone, Valverde vägrar ju spela defensivt utan kör alltid offensivt :D visste att Atletico skulle äta upp de.
Atlético zoran
2013-11-03 21:41
Anledningen till att Simeone inte finns med på den där listan är enkel: Atlético spelade inte i Champions League förra säsongen.
Atlético paniagua
2013-11-03 20:15
Bernabeu4life: Med andra ord så är Simeones/Atleticos resa ungefär densamma som Klopp/Dortmund. Skillnaden är att Klopp är nominerad till priset, Simeone är inte ens påtänkt. Dessutom finns ett gäng nominerade som inte har varit ens i närheten att ha samma inflytande på sitt lag som Simeone haft på Atleti. en tränares prestation kan inte bara bedömas utefter de titlar hans lag vinner, utan måste snarare bedömas efter det jobb han har gjort med laget utifrån förutsättningar, historik, kvalitet på motstånd etc. I det avseendet ligger Simeone bland topp 3...minst. Betänk att från det lag som 2010 vann Europa League, gick till Copa del Rey-final och vann europeiska supercupen, återstår endast 1 spelare: Raul Garcia. När Simeone tog över så återstod väl högst 3 spelare från den truppen. Det tog honom endast ett halvår att förvandla ett mittenlag i trasor, till ett vinnarlag, där man bland annat vann Europa League och supercupfinalen mot Chelsea (4-1 !!!). Sen dess har ett av toppligornas traditionellt sett mest ojämna lag varit ett av de stabilaste. Det enda lag som jag på rak arm kan nämna som genomgått en liknande förvandling på de senaste 1-2 åren är Roma just nu. Det återstår dock att se om Romas förvandling håller i sig lika länge som Atletis hittills varat. Ska man se på vem som just nu är den som har mest inflytande, så är väl Simeone stråt vassare än Klopp eftersom Klopp just nu "surfar" på den förvandling han åstadkom för 4-5 år sedan. Utmärkelsen heter ju "ÅRETS tränare" och vad "nicname" skrev var ju att han var den bäste tränaren JUST NU.
Bernabeu4life
2013-11-03 19:40
@paniagua:

Självklart så ska Simeone hyllas för vad han har åstadkommit hos er, förnekar knappast att han är en topptränare på allra högsta nivå. Dock så är det inte långt borta innan han nämns i samma andetag som exempelvis Jurgen Klopp.

För 5 år sedan så var Dortmund ett väldigt medioker lag och hade enorma skulder när Klopp tog över. Idag så är BVB ett av Europas allra bästa lag där de är givna kandidater till samtliga titlar de ställer upp..

Ska bli intressant om ni gör en sådan resa...
Atlético paniagua
2013-11-03 18:50
@Bernabeul4life:

Det ska inte behövas. Man måste se till vad han fick i knät när han tog över Atleti och vad han har gjort. Förvandlingen är så total att det inte går att blunda för hans bidrag. Det är en sak att ta över ett topplag med stjärnor och ta det till CL-final eller ligatitlar. Det är en helt annan att ta över ett lag i spillror utan stjärnor och förvandla det till en segermaskin och Spaniens näst bästa lag (förmodligen, just nu, också topp 10 i Europa).
Athletic Nervión
2013-11-03 18:48
Grattis! Tror och hoppas på CL-final för er denna säsong. Tycker Simeone tagit fram en fotboll som fungerar riktigt bra i ligaspel men som kommer vara ännu farligare i turneringssammanhang.
Atlético Antonio López
2013-11-03 18:45
Visst tycker man det borde blivit några mål till men vilken fantastisk match gubbarna gör. Hotade Athletic någon gång under matchen?
Atlético Bobban (red)
2013-11-03 18:44
kassaskåpssäker seger!
Atlético Bobban (red)
2013-11-03 18:29
"En av de kortgalna bröderna Vitienes dömer matchen, kalla kårar...."
Bernabeu4life
2013-11-03 18:27
@Nicname:

Skulle nu Simeone lotsa laget till ligatitel eller åtminstone CL-final, så är han en mycket tänkbar kandidat till utmärkelsen ja..
Atlético Antonio López
2013-11-03 18:22
Stående ovationer för Adrian som verkligen gjort en bra match, kul att se!
Atlético Bobban (red)
2013-11-03 18:20
Tifot före avspark
Nicname
2013-11-03 17:56
Någon som har tips på restauranger, barer, butiker mm när man som fotbollsintresserad åker till Madrid? Genuina ställen med koppling till fotbolls- och supporterkultur. Ser AM mot Austria Wien nästa vecka.
Annons: