/spanien/atletico/forum/519.aspx/spanien/atletico/forum/519.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético zoran
2013-11-05 22:35
Klart jag gör, lol..

Roberto gjorde en enormt bra insats mot Benfica ikväll. Massvis med räddningar. Det går lugnt att säga att de inte hade vunnit den här matchen utan honom.
Atlético Antonio López
2013-11-05 20:18
Han förtjänade det haha.

Saknar du din vän Zoran?
Atlético zoran
2013-11-05 19:28
Btw, vart har Erkano tagit vägen? Arda skadad och Erkano försvunnen, ser någon annan än jag ett samband..?
Atlético zoran
2013-11-05 18:46
@Antonio López:

Diego Costa mobbade linjedomaren tills huvuddomaren drog fram det gula kortet. Hans alldeles egna sätt LOL..
Atlético zoran
2013-11-05 18:43
@paniagua:

Jag håller med dig, problemet är att FIFA ser det på ett annat vis. Det viktigaste är dock att Simeone själv och spelarna inte bryr sig om den här typen av saker.
Atlético Olí Torres ( F.d.José Antonio Reyes)
2013-11-05 16:55
Efterlyser en bra hemsida att köpa matchtröjor. Min gamla svenska landslagströja och min gamla Atletico-tröja från 04/05 börjar sjunga för sista versen. Några förslag där plånboken inte blir våldtagen? En fattig student
Atlético paniagua
2013-11-05 16:25
Acerci;

Där ser man hur smaken kan variera. Jag ser Cebolla som väldigt bra med sin kraft och energi. Dessutom är han bra en mot en och har ett fruktat skott. En nödvändig spelare att kasta in när det behövs energi och jävlaranamma.
Atlético acerci
2013-11-05 15:30
Paniagua, Ja, sillysarna har blivit något lugnare med åren. Generellt håller jag nog Cebolla och Adrian som de svagaste pjäserna. Anser och hoppas att Baptistao tar tredjerollen, har större potential att nå högre nivå. Kul grej som jag sett är att lagets sociala medier-kung Filipe ibland klagar på officiella instagramen med kommentarer som "horrible fotografia!!" när han tycker att fotot är för dåligt. Kvalitet gäller även på insta för Filipe alltså :)
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2013-11-05 14:00
@Kawar: Tack för du kopierade mitt inlägg från Facebook hahahah!..

Falcao missade matchen borta mot Espanyol (0-1) när RG gjorde matchens enda mål.

Falcao 2013/2014
Matcher: 12 (12 Spelade)
Mål: 8
På straff: 0
Skapade chanser: 6
Gula kort: 4
Avslut: 30 (på mål: 18) 60%

Costa: 2013/2014
Matcher 12 (12 spelade)
Mål: 13
På straff: 2
Skapade chanser: 21
Gula kort: 2
Avslut: 36 (på mål: 25) 69%

Det kan dock vara lite oschysst att jämföra de två då Falcao inte fick den bästa versionen av Koke bakom sig. Samtigit sprang inte colombianen lika mycket i djupled.
Atlético paniagua
2013-11-05 13:17
@acerci:
Som sagt...mittfältet är så komplett det kan bli. Startfyran (som man får anse vara; Mario, Arda, Koke och Gabi) är magnifik och ersättarna; Cebolla, Raul Garcia, Oliver Torres och Tiago är närmast fullgoda. Finns det någon lagdel där man eventuellt skulle kunna förstärka, om man absolut måste, så skulle det var målvaktssidan där det skulle vara trevligt med ett lite mer känt, stabilt, målvaktsnamn som andremålvakt och på anfallssidan, med ett fullgott förstaalternativ till Costa/Villa då Adrian fortfarande är skuggan av sig själv och Baptistao är värvad som fjärdeanfallare. Dock anser jag att man inte ska ändra på ett vinnande lag. Atleti har alltför länge varit en klubb där man ändrat praktiskt taget 70% av startelvan från säsong till säsong. Man fick ju som supporter lära om sig hela laget från år till år. Kontinuitet vinner alltid i längden. Man vann dobleten tack vare kontinuitet (Antic använde i princip bara samma 3 reserver och hade alltid samma startelva med undantag för tillfälliga skador/avstängningar) och Simeone verkar ha anammat samma ideologi, även om han använder sig av rotationer emellanåt. Men det är samma lag som det var när han tog över, med undantag för några små ändringar.
Atlético Antonio López
2013-11-05 13:07
Paniagua/ Smått otroligt, lägg där till att en av de gula var senast när den kortkåta domaren vara slängde upp kortet för Costa bad domarna göra sitt jobb. (På sitt eget speciella sätt förvisso)
Atlético paniagua
2013-11-05 13:04
Tack Alexander för en strålande statistik!
Mest iögonfallande är dock inte att Costa gjort fler mål (dessutom spelmål) än Falcao. Det som får mig att höja ordentligt på ögonbrynen är att Falcao hade fler gula kort efter 12 omgångar än "El Malo"-Costa! Hur höga odds är det på det??? Har Costa bara 2 gula kort? Med den spelstil han har? Jisses!
Atlético Kawar Garmawi
2013-11-05 13:01
@paniagua Falcao 10 mål på 12 inledande matcher (4straffmål) Diego "Beast" 12 mål på 12 inledande matcher (2straffmål) Notis: Falcao missa dock premiärmatchen mot Levante förra säsongen, 10 mål på 11 matcher!
Atlético Kakan_Atletico
2013-11-05 12:45
Man kan knappt tro att det är samma spelare som var både hånad och icke önskad i klubben. Otrolig utveckling!
2013-11-05 12:30
Efter tolv omgångar i ligan

Falcao 2012/2013:
Matcher: 12 (11 spelade)
Mål: 10
På straff: 4
Skapade chanser: 14
Gula kort: 3
Avslut: 35 (på mål: 19) 54%

Costa: 2013/2014
Matcher 12 (12 spelade)
Mål: 13
På straff: 2
Skapade chanser: 21
Gula kort: 2
Avslut: 36 (på mål: 25) 69%
Atlético acerci
2013-11-05 12:27
Jag instämmer delvis med KristofferDelija. Eller, just nu är det överbefolkat på mitten med spelare som gör det fullständigt fantastiskt. Men Banega får det att vattnas i munnen, vilken spelare han är. Lider fortfarande att han inte fick ut sin potential hos oss.

Men han kämpar och offrar sig, det gör han. Och han skulle vara enormt viktig, om vi hade haft olyckan att haft tunnare trupp. Men som han har spelat i Valencia tycker jag sett snabbhet och en mer direkt spelstil som jag uppskattar.

Falcao hade gjort 11 mål på 12 matcher i ligastarten förra säsongen. Mållös i omgång 13 för att sedan sätta sina fem bollar mot Deportivo i omgång 14 :)
Atlético gurra1993
2013-11-05 12:00
Inte 13 iallafall :)
Atlético paniagua
2013-11-05 11:36
Ett par kuriosa efter matchen mot Athletic: 1. Såg matchen via en stream från DirecTV som är ngn latinamerikansk kanal. Kommentatorerna där kallar Costa för "El Malo" (översatt "den elake/stygge" eller "den onde"). :-D Det tyckte jag var lite roligt. 2. Det sades från vissa håll att de 2 straffsparkarna mot Granada var tveksamma. Mot Bilbao missade domaren en solklar straff för Atleti för hands på en Bilbao-spelare. Lägg därtill de, minst 2 straffar, som domaren missade för Atleti mot Betis, så hävdar jag att det jämnat ut sig på "straffkontot" med råge. Det lustiga i sammanhanget är att de "tveksamma" straffsparkarna delades ut på bortaplan, emedan det tycks vara väldigt svårt att få straffspark på hemmaplan för Atleti. Förresten, är det ngn som har siffror på hur många mål Falcao hade gjort efter 12 omgångar förra säsongen? Skulle vara kul att jämföra det med Costas siffror denna säsong.
Atlético paniagua
2013-11-05 11:27
@KristoferDelija:
Det är nog du som gillar Banega för mycket ;-) Vi har redan spelfördelare i Gabi, Tiago, Koke och Arda som är idealiska för det spelsätt som Simeone har valt att Atleti ska spela. Banega är i mina ögon för långsam och bollkär för att funka i Atleti blixtsnabba kontringsspel som gett oss de framgångar som vi har just nu. Dessutom är han inte känd för att slita ut sig i spelet utan boll, som är en fundamental del av Atletis spelsätt.
Atlético Stockholm
2013-11-04 23:16
Ok, tack så mycket för svaren. Känns som det borde gå och fixa det här med biljetter!
2013-11-04 22:53
Brukar inte vara problem med biljetterna om man bokar på internet. Man behöver ju inte åka ner o försöka skaffa biljett på plats.
Atlético el niño para siempre!
2013-11-04 20:45
Ha lite kolla när biljetterna till nästa "nya" hemmamatch kommer upp på sidan. Dvs den matchen som de inte har släppt till ännu. Då får du en liten koll på hur långt innan de släpper. Brukar vara omkring 2-3 veckor innan men kanske är annorlunda inför derbi
Atlético el niño para siempre!
2013-11-04 20:42
Finns alltid biljetter kvar. I våras bestämde jag mig på torsdagen att åka ner. Matchen var nog på lördagen. Då fanns det kvar på alla sektioner utom de allra allra bästa, bredvid klacken där jag köpte fanns massor. Köp på officiella hemsidan. Superenkelt och bara att hämta ut nere på stadion innan matchen. Biljetterna släpps troligen i mitten av januari. Obs! De brukar vara sega med att bestämma datum så om de är satt den 3:e är det inte bestämt vilken dag matchen spelas. Brukar vara typ söndagar kl. 19 som är den "officiella" men nu är ju den 3:e en måndag så det borde väl stämma tycker jag. Men oroa dig inte för biljetterna! På hemsidan kan man välja vilken ledig stol på hela arenan! :)
Atlético Stockholm
2013-11-04 20:00
Hej!

Jag undrar lite om hur man bäst skulle kunna få tag på biljetter till El Derbi Madrileño. Det visar sig att jag har chans att vara i Madrid den 3:e februari och då får man ju självfallet inte missa en chans att se en sån här match. Jag har aldrig varit på en Atléticomatch förut så jag undrar lite om någon som har mer koll på Atlético: (Kollade runt lite själv, men hittade faktiskt inte så mycket inf)o.

- Hur svårt generellt är det att få tag på biljetter till en sånt här derby?
- Hur är bästa sättet att få tag på biljett här från Sverige? Via Atléticos sida, eller?
- Slutligen, när brukar biljetterna släppas om finns det något datum? (Vanliga platser verkar inte ha släppts via Atléticos sida ännu.)

/Tacksam för svar

Barcelona KristoferDelija
2013-11-04 19:51
paniagua/ Det e sant. Men jag tycker han har utvecklats ännu mer och enligt mig en världsklasspelare i när han är i form och sjukt komplett.

Jag älskar verkligen Atleticos mittfält och alla spelare. Sen så sökte Atletico länge efter en innermittfältare som kan styra med sitt enormt skicklig passningsspel som skulle vara enormt nyttigt för Atletico. Men det kanske bara är jag som gillar Banega för mycket.
Atlético Antonio López
2013-11-04 19:15
Han behövs ju egentligen inte. Mer eller mindre så finns det redan en Banega i Tiago så ser ej poängen i den värvningen. Valencia kan väl få behålla det lilla de har kvar..
Atlético paniagua
2013-11-04 18:43
Banega har redan spelat i Atleti och, ärligt talat, gjorde han inget större avtryck. Vi är rätt nöjda med Gabi, Turan, Tiago, Koke och Mario på mittfältet, tack.
Barcelona KristoferDelija
2013-11-04 18:30
Ser att Banega ryktas påväg bort. Banega i Atletico hade vart fruktansvärt fint.
Jag har kanske lite väl hybris för Banega är en utav mina favoritspelare i La Liga.
Låt Banega spela med Gabi centralt så får vi se magi!
Dyzeobnk
2013-11-04 16:45
Apart from the lights at the club, Aviv makes Hotels Tavistock are a much sought after commodity. So planning a trip is the obvious choice, the first step is to identify the dates of trip the city, and lasts the entire month of January. If you want a four to five star hotel that will to add with savings on as the Henry Doorly Zoo, shopping centres and Boys Town. , waldorf astoria florida locations, pzrylt,
Atlético Chewie
2013-11-04 13:16
Nästa match vill jag se Joshua istället för Gabi från start. Han kan behöva vilas lite. Joshua och Koke på mitten hade vart kul.
Annons: