/spanien/atletico/forum/518.aspx/spanien/atletico/forum/518.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético el niño para siempre!
2013-12-12 09:52
Läste något att vi stoppat undan drygt 30 miljoner euro under hösten. Tycker det känns ganska högt. Dock få man en hel del vi varje poäng i CL, plus avancemang.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Antonio López
2013-12-12 09:13
Inte 2 miljarder iaf.
Atlético Conserva el Calderón!
2013-12-12 07:54
Om nån i ledningen ens vågar skylla på ekonomin längre får de fan säga upp sig. Hur mig bärgade vi hem i och med avancemanget?
Atlético Sk018
2013-12-11 23:09
Känns bra att se hur brett lag vi har. Otroligt vilken förvandling som skett senaste åren.. att höra Sinamas namn på forumet får mig att rysa!
Atlético zoran
2013-12-11 19:59
lol Kakan det är kallt som fan
2013-12-11 19:50
Några som riskerar avstängning i slutspelet?
2013-12-11 19:46
De enda jag är rädda för är Dortmund. Bara för de är så lika oss. Arsenal nästa på listan. Resten kör Cholo över! Dock vill jag gärna möta ett rutinerat och bra lag, Milan, Ajax, Schalke, Napoli. Så vi visar Europa att vilket lag vi är.
Atlético Kakan_Atletico
2013-12-11 19:40
Elvan?

Aranzubia-Manquillo, Miranda, Alderwireld, Insua- Gabi, Koke-Adrian, Raul Garcia, oliver-Costa

Hur är vädret Zoran?
Atlético zoran
2013-12-11 19:25
På plats på Calderón.
Atlético zoran
2013-12-11 17:49
Portos tränare var öven ett jävla nutcase.
Atlético zoran
2013-12-11 17:48
Atleti slog Porto med 3-2 och avancerade till slutspel idag. Stark insats med tanke på att Arona blev utvisad i första och man låg under med uddamålet i halvtid. Ivan Alejo och Héctor Hernández utmärkte sig. Den sistnämnde är en riktig målskytt. Man gjorde det även utanlagkapten Borja Martínez som var skadad idag.

Båda lagen vägrar dock spela försvarsspel. Cholo hade nog blivit galen om han såg balansen i de båda lagen.
Atlético Karl Pilkington (red)
2013-12-11 14:38
@Kakan_Atletico

För mig är allt som betyder något att vi avancerar till kvartsfinal. Jag är övertygad om att vi har större chans att göra det om vi ställs mot Olympiakos eller Basel än om vi möter Juventus eller Dortmund. Just sayin. Sen vore det såklart roligare att slå ut någon av de sistnämnda.
Atlético Kakan_Atletico
2013-12-11 01:24
Och att vi har en trupp som är bred nog för att slåss på tre fronter!
Atlético Kakan_Atletico
2013-12-11 01:24
För mig spelar det ingen roll vilket lag vi får i åttondelen. Hellre ett lite bättre lag som gör att vi är underdogs. Så ska vi fanemig visa hela jäkla Europa att vi kan lira boll i CL också!
2013-12-11 00:06
@Bobban

Inget lag i gruppspelet, nej. Inte heller något lag från samma land i åttondelen, även om det alternativet ändå är uteslutet för vår del.

Låt oss hoppas på Olympiakos. Låt oss undvika laget från Grupp F - vilket det än må bli....

Atlético Bobban (red)
2013-12-10 23:11
Efter tisdagens spel i CL, har vi tre av fyra grupptvåor klara. Även tänkbara motståndare för Atlético i en åttondelsfinal:

Leverkusen, Juventus/Galatasaray, Olympiakos och Manchester City.

Inför onsdagens matcher är det ingen grupptvåa som är spikad ännu... Där finns det en uppsjö av tänkbara alternativ. Sen har jag för mig att vi inte kan bli lottade mot ett lag som vi har haft i gruppspelet? Lottningen sker den 16/12 kl 12:00 i Nyon!

Atlético zoran
2013-12-10 22:51
Kan även meddela att det första vi såg efter Vicente Calderón när vi var på väg till hotellet var Cholo Simeone och hans jeep. Han såg ut att fundera på vad Jackson Martínez äter till frukost.
Atlético Antonio López
2013-12-10 18:03
Svin
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2013-12-10 17:59
Hälsningar från Södra Frankrike från Alex och Zoran på flyget till Madrid :)
Atlético Antonio López
2013-12-09 19:01
Reina ryktades innan De Gea slog igenom ständigt till Atlético. Hans pappa var ju ute i medierna och sa gång på gång att en dag kommer Reina spela där. Vem vet, den dagen kanske är nära. Personligen har jag inget emot att sonen som sin far börjar spela i klubben om man nu inte kan sno Courtois.
Atlético zoran
2013-12-09 18:57
Hehe, det är verkligen den dagen den sorgen när det gäller Courtois. Jag har tyvärr haft fullt upp senaste tiden och inte hunnit med att uppdatera Altas y Bajas, men..idag kom det lite uppgifter om att Reina är ett av alternativen man tittar närmare på. I grova drag vill man 1) behålla Courtois eller 2) värva in någon där Moyá och Andrés Fernández är högt uppskattade namn hos ledningen. när det gäller truppbredden så tycker jag personligen bara att det saknas en playmaker som ska ge den där sista kvalitén framåt. De som påstår att Atleti inte har truppen för att slåss på tre fronter fram tills slutet av den här säsongen har ingen aning om vilken otrolig tränarstab klubben har byggt och då menar jag framförallt fystränarna. Hobbytyckarna som Viktor beskriver de are in for a SURPRISE. Men..det är förbjudet att prata om framgångar och titlar, trots att även spelare och ledare i laget tror på det här Kom ihåg: Partido a partido.
Atlético Antonio López
2013-12-09 18:26
Ivanoski/
Jo klart, Leo ska man inte glömma!

Karl/
Instämmer!

Sk018/

Glöm ej Filipe & Courtois.
Atlético Sk018
2013-12-09 17:30
Roligt för Costa och Atletico att han är nominerad till världselvan. Vet kanske inte riktigt om det är helt välförtjänt (då han ännu inte hållt klass under flera år), men roligt att se hans status bland spelarna!
2013-12-09 16:09
Tycker tvärtom, att vi har en riktigt bred trupp. Det där med att vår svaghet skulle vara att vi har en tunn trupp tror jag hobbytyckarna skriver för att de helt inte kommer på något annat och för att det är en beskrivning som i ärlighetens namn passar in på ganska många lag. Men inte på oss, i min mening. Vi har en bra ersättare på varenda position. Det enda jag är orolig för i framtiden år målvaktsposten i och med Curres avsked, men den dagen den sorgen.
2013-12-09 15:18
López: lägg där till Leo Baptistao som också kan spela anfallare... vi hade lätt slått Real Madrid iallafall
Atlético belgaren
2013-12-09 14:17
@Lopez

Tror den elvan hade klarat sig helt okej i La Liga. Som du säger, truppen är inte så tunn som man vill tro.
Atlético Antonio López
2013-12-09 13:55
Aranzubia
Manquillo-Alderweireld-Gimenez-Insua
Óliver-Guilavogui-Tiago-Cebolla
Adrián-Raul Garcia

Vet inte, personligen tycker jag inte truppen är så tunn som man alltid får höra från andra fans. Möjligtvis något i försvaret.
2013-12-08 00:32
Kakan: Det var ju inte jätteoväntat med tanke på tidigare års insatser.
2013-12-08 00:24
Kakan: De som skrattade åt Barca igår...
Atlético Kakan_Atletico
2013-12-07 23:56
Real klarade 0-0 borta mot Xativa (typ), starkt.
Annons: