/spanien/atletico/forum/509.aspx/spanien/atletico/forum/509.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Golvmopp
2013-11-30 00:25
Antonio López
Aaa precis, läste om det i guiden och tack för välkomnandet, kommer nog inte skriva så mycket men avlägger nog en liten reserapport möjligtvis.

Zoran
Precis som jag också tror
Atlético zoran
2013-11-30 00:19
@Kakan_Atletico

När det gäller De Bruyne är han ett av flertalet alternativ, men han vill spela och är väl medveten om att det är långt ifrån garanterat i Atlético. Igår dök även Juan Mata upp, men i och med att han med stor sannolikhet vill stanna i Premier League så kommer det bli svårt att övertyga honom. Det största problemet är dock hans lön, den passar inte i klubbens lönebudget för 2013-2014 under LFP:s nya Financial Fair Play.

@Antoninha Lopez

Som situationen är idag verkar Cholo nöja sig med tre mittförsvarare inför våren oc är därmed beredd att släppa Giménez. Det skulle dock inte förvåna mig om han gör det i slutet av januari då laget spelar väldigt många matcher om man går långt i Copa del Rey. Atlético ser Giménez som en spelare med stor utvecklingspotential och vill därför hitta en klubb som kommer ge honom mycket speltid. I och med att Rayo själva har frågat om honom och att de har stora problem med sina mittförsvarare så vore det inte överraskande om de är beredda att låna in honom.

@Golvmopp

Jag tror inte de kommer lägga en sådan match 16:00 på en lördag, speciellt inte då det inte finns något Champions League-spel att prata om veckan därpå. Tippar på 20:00 eller 22:00 på en lördag eller 19:00 eller 21:00 på en söndag.
Atlético Antonio López
2013-11-29 23:33
Golvmopp/
Ingen fara alls!

Glömde nämna att tågstationerna jag skrev i mitt tidigare inlägg är de som är närmast Vicente Calderon som du säkert anade ändå.

Välkommen till forumet förresten!
Atlético Golvmopp
2013-11-29 23:26
Antonio López
Tackar så mycket för info, tänkte att det inte borde vara några problem, matchen brukar vara kvällstid vanligtvis.

Men än en gång, tackar!
Atlético gurra1993
2013-11-29 23:22
Va fan ska vi köpa Kevin de bryune när vi har oliver torres?
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Antonio López
2013-11-29 20:46
Golvmopp/
Du hinner med tid för både lunch och några bärs inför matchen.

Tar inte mer än 30 min från flygplatsen till stan. Gran Via var precis norr om "centrum" om jag inte minns fel. Från hotellet till tågstationen Piramides eller Marques de nånting tar det ungefär 15-20 minuter skulle jag gissa så inget att oroa sig för egentligen om de nu inte får hjärnsläpp och sätter matchen 12:00.
Atlético Golvmopp
2013-11-29 17:07
Hej alla likasinnade, har aldrig skrivit här men följt laget i ex antal år, dock aldrig känt att jag vill blanda mig i diskussioner på forum och liknande. Tidigare har man varit lite för fattig för att kunna åka ner till Madrid och kolla en match, men nu är det äntligen dags. Passar på att åka ner under matchen mot Barca. Läste den fenomenala reseguiden och jag har redan aklart med matchbiljett och boende, den enda grejen som är kvar är flyget och då kommer en fråga till er som varit nere förr.

Jag skulle åka redan på fredag förmiddag för att ha en dag extra men nu måste jag jobba så då måste jag åka ner på lördagen istället, mitt flyg är framme vid senast tolv på lördagen isåfall, det borde väl vara gott om tid även om matchstart blir 16:00? Hotellet ligger vid Gran Via så det är ett plus. Om jag uppfattat det rätt så spikar man inte matchdag och matchtider redan nu utan om ett tag så matchdag kan ju lika gärna bli söndag? Tacksam för svar

Mvh Golvmopp
Antoninha Lopez
2013-11-29 15:44
CosaFai/

Skillnad är väl att Leo nu inte är fullständigt värdelös så som Costa var innan haha. Men en utlåning skulle säkert göra honom gott nu när Raul Garcia gått in som en ersättare till anfallare i många matcher också. Baptistao står för tillfället som fjärde val. Trist med alla skador.

1. Costa & Villa
2. Costa & R.G
3. Costa & Adrián
4. Costa & Baptisao

Nu bortser jag från alla taktiska aspekter beroende på motstånd och det faktum att R.G inte är en anfallare men ni förstår poängen.

Zoran/
Tänkte på Altas y Bajas angående Gimenez. Där man i "förhandlingarna med Rayo om Leo Baptistao" försöker baka in Gimenez. Är det Atlético som försöker pusha för den affären eller har det kommit en förfrågan från Rayo? Tror definitvt han skulle göra ett bättre jobb där än Pulido gjorde.

Courtois vore en dröm! Det hela verkar dock omöjligt. Om nu dessa rykten är sanna och om Chelsea mot förmodan faktiskt skulle kunna tänka sig sälja honom så lär det inte vara till vilket pris som helst. Ta sedan med i ekvationen Barcelona som kommer stå utan förstamålvakt i sommar och följer Courtois på nära håll...
Äkta Cule
2013-11-29 12:52
En positiv nyhet för er.
Atlético CosaFai?
2013-11-29 12:47
Leo kanske gör en 'Diego Costa', blir utlånad ett tag och kommer tillbaka bättre än nånsin. Tänk er ett anfall med två Diego Costa's.
Atlético Kakan_Atletico
2013-11-29 12:41
Bra jobb med "Altas y bajas" Zoran. Spännande med De Bruyne helt klart, får han spela i CL om han kommer? Korkat att låna in honom annars enligt mig.

Diego är en dröm som dessutom får spela i CL.

Leo och Gimenez till Rayo hade varit intressant. Kanske känns som ett misslyckande för Leo men ett steg tillbaks kan ge två steg framåt framöver. Nu när RG är i superform (?) så får han väldigt svårt att få tillräckligt med speltid.
Nicname
2013-11-29 01:17
Tack för svar och ursäkta att min jävla telefon buggat sönder
Atlético zoran
2013-11-28 21:13
LOL på Giannina Maradona. Lite visste hon att Kun(t) skulle vara otrogen när de blev tillsammans..

Jag älskar men hatar Kun(t) alltjämt.
Atlético CosaFai?
2013-11-28 20:23
Känns konstigt att inte se Atletico i Europa League, inget man direkt saknar men men..
Atlético CosaFai?
2013-11-28 20:09
Haha, längesen man såg de Aguero-klippen.
Atlético Antonio López
2013-11-28 20:07
Man ska inte lita på tondöva argentinare..
Atlético CosaFai?
2013-11-28 20:02
Synd att vi inte lyckades köpa honom i somras, Atletico behöver fler argentinare.
Barcelona KristoferDelija
2013-11-28 18:41
@Alexander Ivanovski(red)..:

Sjuk statistik! Har aldrig vart såhär ovisst i La Liga som denna säsong. Känns som alla 3 lag kan bli mästare och alla 3 är i ruskig form.
Atlético Kakan_Atletico
2013-11-28 14:52
Kjelleman

Han har "The Real Madrid syndrom".
Atlético Kjelleman
2013-11-28 14:17
"horungar"
Vilken diagnos har du?
Atlético Conserva el Calderón!
2013-11-28 08:40
Jag vill ha Dortmund eller City. För om vi går vidare mot någon av de är semin nästan säkrad.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2013-11-28 01:03
@HORUNGAR:
Blir aldrig tråkigt.... hahahaha
Alexander Ivanovski(red)..
2013-11-28 00:33
Karl.P: Man skall inte underskatta någon som tagit sig vidare från gruppspelet. Men klart så finns det några personliga favoriter :P

López: Han har fortfarande problem med luftspelet men han har gjort det bra i helhet i den grekiska ligan.

Själv säljer jag honom gärna om vi får en bra slant/mer än vad vi köpte honom för.
Atlético Antonio López
2013-11-27 23:28
CosaFai/
Tydligen går det grymt bra för honom och fansen älskar Roberto. Han ska tydligen ha sagt i grekisk media att han vill stanna och ledningen kommer satsa på att köpa loss honom inför kommande säsong. Inget jag personligen har några invändningar mot.
Atlético Karl Pilkington (red)
2013-11-27 22:27
Okej. Med en omgång kvar av CL kan man redan nu i stora drag förutse hur de olika grupperna slutar. Med Atlético som klara gruppvinnare kan vi framför allt fokusera på vilka lag som placerar sig på andra plats i grupperna och därmed blir potentiellt motstånd för oss i åttondelen. Grupp A: Förmodligen Bayer Leverkusen. Här har vi förhållandevis bra chans att ta oss vidare, men Bayer går bra i tyska ligan och har ett genuint starkt lag. Jag säger 65%-35% i vår favör. Grupp B: Förmodligen Juventus. Har vi tur kan det bli Galasaray. Mot Juve är det 50%-50%. Grupp C: Förmodligen Olympiakos men kanske Benfica. 85%-15% respektive 75%-25% i vår favör. Dessa ska vi slå. Grupp D: Manchester City. Vore ingen rolig lottning. 45%-55% i deras favör. Grupp E: Förmodligen Schalke men kan också bli Basel. 70%-30% respektive 80%-20% till vår fördel där, Grupp F: Förmodligen Dortmund. Vore inte roligt alls. 45-55% till deras fördel. Kan även bli både Arsenal och Napoli. Ingen grupp att föredra. Grupp H: Förmodligen Milan, men kan även bli Ajax. 65%-35% mot Milan och 75%-25% mot Ajax. Tar gärna laget härifrån. Så, vad kan man konstatera? Om vi har otur får vi Juventus, Man City eller Dortmund. Om vi har tur får vi Olympiakos/Benfica, Schalke/Basel, Leverkusen eller Milan/Ajax.
Nicname
2013-11-27 22:18
Nicname
2013-11-27 22:18
Atlético CosaFai?
2013-11-27 22:11
@Rasmus:

Ännu en sådan människa som spammar vårat forum och sedan tar bort sitt konto.
Har du/ni tråkigt? :)
Rasmus
2013-11-27 22:06
Tänkte gå på cl matchen mot porto. Förslag på vart man bör sitta på arenan? Vart står hemmaklacken?
Atlético CosaFai?
2013-11-27 21:51
Ser Roberto nu i PSG mot Olympiacos-matchen, någon som har koll på hur det har gått för honom i Grekland/Champions League?
Annons: