/spanien/atletico/forum/508.aspx/spanien/atletico/forum/508.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Karl Pilkington (red)
2013-11-30 19:35
@Bernabeu4life

Mjo. Anledningen till att dina haltande spekulationer inte mottas med jubel här är att vi är ganska trötta på att utomstående kommer hit och talar om för oss hur vårt lag fungerar. Vi har själva ganska bra vetskap om vad som är si och vad som är så och behöver inga gissningar från låtsassupportrar till hjälp för att guida oss.

Något du och de flesta andra verkar vara väldigt ovetandes om är det Antonio Lopez påpekade. Våra spelare trivs i vår klubb. Costa kunde ha gått till Liverpool i somras, men varför skulle han? Atlético gör fantastiska resultat, har ett lag med enastående gruppsammanhållning och har en ledare som pekar med hela handen. Vem vill inte spela i en sådan klubb?

Något vi inte har är pengar. Därför måste vi sälja Falcao när det budas 60 milj.€. Så är läget. Men samtidigt är ledningen villiga att satsa i den grad man kan för att göra det här laget så framgångsrikt som möjligt. Därför kommer man inte sälja bara för att man "borde" om bud trillar in. Atlético kommer inte bli sönderköpta. Detta tillsammans med att väldigt få spelare har någon som helst vilja av att lämna gör att spekulationer som din med Costa rinner av oss som vatten på en gås.

Lycka till mot Valladollid.
Atlético CosaFai?
2013-11-30 19:33
Vet att någon har frågat det här tidigare men hur många gula kort behöver man få för att vara avstängd i nästa match?
Atlético zoran
2013-11-30 19:22
@Bernabeu4life

Sen så finns ju även något så konstigt som Diego Costas egen vilja.
Atlético Antonio López
2013-11-30 19:15
Läget är egentligen riktigt jävla bra i Atlético och spelarna trivs helhjärtat. Det finns en anledning till att det inte florerar en massa rykten längre om att spelare vill lämna, de trivs här. Trots en hel Silly season med intressen från hela världen på spelare i truppen i somras är hela stommen (förutom Falcao som tvingades bort) kvar i laget. Bara en snabb jämförelse med Real så ser man efter den senaste Silly Season att Atleti verkar ha det lättare att hålla sina spelare kvar i laget frivilligt.
Bernabeu4life
2013-11-30 18:58
Karl Pilkington (red):

Hur har du fått till det?
Det är ganska stor skillnad på att TRO och att VETA, jag spekulerar bara gällande Costas framtid...

Antonio López: Så länge man håller mig inom ramarna så får jag väl ha vilka åsikter man vill?

Men om intresset har varit stort redan i somras för honom så tror jag knappast att olika spekulanter har minskats utan snarare ökat..Skulle han nu bibehålla sin målform även under våren samt prestera mer än väl i VM så antar jag att storklubbar kommer att gå över lik för att få hans signaturunderskrift.
Atlético Antonio López
2013-11-30 18:46
Bernabeu4life/

Snällt av dig som vill framföra dina insiktsfulla åsikter i forumet där fansen för laget han spelar i huserar. Jag antar att du känner honom ganska väl som kan komma med de påståendena trots att han förra säsongen redan tackade nej till andra klubbar med större plånbok.

Är det andra spelare vi behöver förbereda oss redan nu att ersätta när de försvinner i Silly Season?
2013-11-30 18:44
@ Bernabeu4life

Okej. Du sitter på inside förstår jag?
Bernabeu4life
2013-11-30 18:29
Njut så länge av Costas målproduktion för inför nästa Silly Season så tror jag att ni kommer ha det svårt att behålla honom.

Dels för att det finns ekonomiskt starka klubbar som kan lösa ut hans utköpsklasul men framförallt så vill Costa säkerligen gå till en klubb där han vill kunna få en större plånbok att röra sig med..
Atlético CosaFai?
2013-11-30 17:30
In med Guilavogui nu!
2013-11-30 17:29
Adrían alltså... jag gillar den killen så grymt mycket. Glädjer mig så oerhört mycket att se han prestera.

Föresten: ett notoriskt topplag vinner den här typen av matcher på precis det här sättet.
Atlético Bobban (red)
2013-11-30 17:27
Båda inhopparna delaktiga i de två målen:)
Atlético Antonio López
2013-11-30 17:25
Delikat assist där från Adrián minst sagt!
Atlético zoran
2013-11-30 17:24
ADRIÁN SELECCIÓN!!!!!!!!

..och allt det där.
Atlético zoran
2013-11-30 17:23
0-2!!!!!!!!!!!!!!!

DIEGO COSTA!!!!!!!!!
Atlético Bobban (red)
2013-11-30 17:23
Adrian med en läcker assistchip
Atlético Bobban (red)
2013-11-30 17:22
Gooooooooooooooooooooooooooooooool

Diego Costaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Atlético zoran
2013-11-30 17:21
Nu måste vi se upp med Cristián Herrera. Han är väldigt bra.
Atlético Bobban (red)
2013-11-30 17:20
japp RG8 lossade bössan och deras målvakt schabblar med bollen igen...
Atlético zoran
Delgado Ferreiro ger mig för fan kalla kårar. Helvete vad usel han är idag.
Atlético zoran
Delgado Ferreiro ger mig för fan kalla kårar. Helvete vad usel han är idag.
Atlético zoran
2013-11-30 17:18
Där har vi i alla fall kvitterat i usla domslut. Ardas mål borde ha stått, Kokes borde inte ha stått.
Atlético CosaFai?
2013-11-30 17:14
Äntligen! Var det RG som sköt först?
Atlético zoran
2013-11-30 17:14
LOL det där ska inte gillas.
Atlético zoran
2013-11-30 16:55
@CosaFai?:

Simeone gillar Rubén Pérez, men i nuläget är konkurrensen så stor att det inte finns plats för honom. Cholo brukar ju säga: "De mittfältarna jag har nu har gett mig två år av framgångar. Nu är det upp till spelare x att bevisa sig."

Atlético måste se upp med Herrera om han kommer in i andra halvlek. Gjorde mål på Valencia och är en väldigt fin anfallstalang som Elche har tillgänglig. Boakye är dock också mycket bra. Sen måste laget fortsätta stänga ned Carles Gil som de gjort och försvara väl på Albacars fasta situationer.
Atlético CosaFai?
2013-11-30 16:55
@Bobban (red):

Men är Ruben Perez någon man verkligen tror på?
Lånar man ut honom säsong efter säsong för att hoppas att han kommer vara någon form av ''late-bloomer''?
Atlético Bobban (red)
2013-11-30 16:52
I och med att Ruben Perez lånas ut får han välbehövlig matchträning något som han inte skulle ha fått i Atlético de Madrid. Där han har fyra centrala mittfältare som står före honom i rangordningen. Även om han främst konkurrerar med Mario och Tiago! För hans egen skull är utlåning den perfekta lösningen.
Atlético zoran
2013-11-30 16:47
Tålamod är viktigt i den här matchen. Elche spelar precis som förväntat ett aggressivt och intensivt försvarsspel över hela planen. Det gäller att få bättre övertag längs kanterna med mer folk som fyller på i anfallsförsöken. Sedan måste Atlético öka intensiteten och aggressiviteten i försvarsspelet. Jag gillar verkligen inte när ingen av Villa eller Diego Costa deltar i försvarsspelet. Då har de en väg att gå kontringsmässigt. De här varningarna som Atlético dragit på sig för hands är så sjukt irriterande. Rubén Pérez spelar bra, men Atlético måste lägga en ännu högre press på honom och runtomkring honom och Carlos Sánchez. Då kommer de garanterat börja tappa boll i uppspelsfasen. I övrigt är Fran Escribá Elches överlägset farligaste spelpjäs. Han känner Atlético-spelarna utan och innan efter Quiques tid i klubben.
Atlético CosaFai?
2013-11-30 16:46
Får väl byta in R.G så att alla de fina inläggen utnyttjas ordenligt :)
Atlético Chewie
2013-11-30 16:45
Det var ingen vidare halvlek.. Vi behöver komma med mer fart rakt mot mål.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético CosaFai?
2013-11-30 16:43
Är Ruben Perez en spelare som är bra nog för att vara i Atleticos trupp?
Om inte, så förstår jag inte varför man lånar ut honom säsong efter säsong.
Annons: