/spanien/atletico/forum/500.aspx/spanien/atletico/forum/500.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético daniel77
2013-12-16 19:07
Vi bör vara ödmjuka i med- och motgång.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético daniel77
2013-12-16 19:04
Jag tar inte ut segern i förskott och jag är inte helt nöjd med lottningen. Milan har inte imponerat, det är vi nog alla rörande överens om, men klubben har traditionen och rutinen på sin sida.
Atlético Antonio López
2013-12-16 18:53
"Atleticó Madrid har:
• Avsaknad av rutin i CL
• En begränsad ekonomi vilket kommer göra att dem inte kan förstärka i Januari
• En spelstil från Spanska ligan som Milan lärt sig spela mot Barca
• Kvalitetsmässigt sämre än Barca
• Atleticó har all press som favorit - även om jag håller mötet 50/50
• Atleticó har en bra form idag, kan vara annat om 2 månader
• Milan traditionellt brukar formmässigt vara mycket starkt efter Januari och fram"

Om du för övrigt glömde vart du snodde "dina egna argument ifrån". Ja om inte annat har du väl hittat din själsfrände som har identiska tankar som du.
Atlético Antonio López
2013-12-16 18:47
Bale4ever/
Ser dock Porto & Zenit på samma nivå som Milan för tillfället. Av samma anledning är det ingen bragd om Atleti vinner mot Milan.

Jag säger inte att Milan inte kan göra det, jag påstår heller inte att det är omöjligt för Milan att faktiskt slå Atlético. Du frågade dock vad som talar för Atleti. Måste ett lag "vända på skutan" så är det för tillfället inte mycket som talar för dem. Det verkar som dina argument enbart befinner sig i ett "om" läge. Allt kan hända så visst det har du rätt i. Matförgiftning innan matchen och ja, Milan har en chans att gå vidare.

Tills dess att Milan faktiskt visar tecken på god form ser jag inte riktigt ett spår av något som talar i deras fördel.

Edit: Vad har partido a partido att göra med statistiken från förgående säsonger?
Atlético Antonio López
2013-12-16 18:44
Bale4ever/ Ser dock Porto
Bale4ever
2013-12-16 18:39
@ADCS (red):

Och jag som trodde att Siemones mandra "partido a partido" är något som ni tror på? Men tydligen så hade jag fel...
Bale4ever
2013-12-16 18:37
@Antonio López:

Oj vilken bragd insats att vara som gruppetta då konkurrenterna i er grupp verkligen var riktigt tuffa, precis som PSG hade...

Varför skulle Milan inte kunna vända på skutan?
Berätta gärna, åttondelen är ett par månader bort så nog finns det tid.

PS: Ja, det var mina argument som jag listade upp. Att någon annan medlem sedan kom på liknande resonemang visar bara att jag är knappast ensam om den teorin. Kan det inte vara så? :)
Bale4ever
2013-12-16 18:30
@Karl Pilkington (red):

Tänkte säga precis detsamma ;)

Du kanske missade att jag inte förnekade att ni är favoriter (som det är just nu)?
Sedan så skall man kanske ta tillfället i akt att berätta att dessa odds som du pratar om kan lika väl svänga om, hade ni varit lika stora favoriter om Atletico skulle gå käpprätt åt helvete samtidigt som Milan börjar imponera?

--

Det skall även sägas att jag har vissa matcher tippat på att Milan skulle kryssa/vinna mot rentav bättre lag vid enstaka tillfällen i CL under några säsonger där oddsen har gått emot dom och har knappast tjänat dålig på det....
Atlético Antonio López
2013-12-16 18:29
Går ju inte att beställa om man bor utanför Spanien/Argentina...
Atlético Antonio López
2013-12-16 18:06
Årets T-shirt
Atlético Apan Blod
2013-12-16 17:51
Som både Milan-(primärt) och Atlético-supporter kunde man inte fått en roligare lottning idag. Men alla Milanisti med någorlunda förankring i verkligheten inser rimligen att det ska till ett smärre mirakel för att italienarna ska ha någon som helst möjlighet att rå på Atlético. Det är dock lite komiskt när folk (från båda sidor bör tilläggas) går in på motståndarnas forum, läser en nedlåtande kommentar om sitt eget lag, och tar den åsikten som representativ för alla motpartens forumdeltagare på svenskafans. Lite mindre selektivt urval vore att önska.
Atlético gurra1993
2013-12-16 17:36
Okej
Atlético Bobban (red)
2013-12-16 17:36
@ gurra1993

Man City för U19-laget
Real Madrid San-iker
2013-12-16 17:33
@Garra:

Det var inte länge sedan ni krossade Lazio. Lycka till hoppas ni tvålar ditt äckel laget från serie a.
Atlético AndeeI
2013-12-16 17:19
Hur får man enklast tag i biljetter till bortamatchen i champions league mot Milan? Någon annan här på forumet som har planer på att åka?
Atlético gurra1993
2013-12-16 16:05
Vilka fick u 19 laget?
Atlético Garra
2013-12-16 15:50
bale4ever: här är mina argument. 5 poäng, 2 vinster, bernabeu final, hjärta.
Atlético Garra
2013-12-16 15:46
läste på Milan forumet att spanska lag passar dom bättre pga att vi inte har så bra koll på Italienska lag, haha! Noll koll på gubbarna där, Simeone har ju ägt serie A på sin tid dessutom tränade han Catania om jag inte minns fel? Det är bara skönt att dom underskattar oss för att krossningen kommer bara bli skönare att njuta, som en vintage whisky med lite is...
Atlético Antonio López
2013-12-16 15:11
Bale4ever/
Kort och gott. Atlético är bättre?

Ser inte vad frågan är egentligen, det finns en anledningen till att man är favoriter. Alla sitter och väntar på att Milan kanske vänder trenden medan här finns ett lag som lekte sig vidare som gruppettor efter bara 4 omgångar.

Jag köper inte något argument av de du snodde, allt var hypotetiskt. Nu menar jag inte att det kommer vara hur enkelt som helst men vad det är som talar för att Atlético ska gå vidare? CHOLO!
Atlético Karl Pilkington (red)
2013-12-16 15:09
@Bale4ever Du var en rolig liten typ, du. Vi är inte nederlagstippade alls. Vinstdrivande spelbolag med högt betala experter är alla överens om att Atlético sett till förutsättningarna som råder har mellan 70% och 75% chans att gå vidare, lite beroende på vart man vänder sig. Dessa experter baserar inte sina förutsägelser på vad en Real Madrid-supporter skriver på ett forum på svenskarnas. De har rigorösa säkerhetsmetoder för att komma så nära sanningen som möjligt när det gäller att ranka lagen emellan. Om de har det minsta fel förlorar de kopiösa mängder pengar. Det är så det fungerar, och det är därför jag - om du ursäktar - hellre utgår från dessa herrars prognoser än dina. Argument för att vi skulle gå vidare? Vi är ett bättre lag. Klart slut.
Atlético ADCS (red)
Bale4ever//

Taget från en annan tråd/

Bättre tränare (Simeone), ofantligt bättre målvakt (Curtois), bättre mittbackslås (Godín och Miranda), bättre playmakers (Arda, Koke), mer motiverade heta anfallare (Costa och Villa) etc.

Att de 3 senaste åren vinna Europa League 2 gånger, UEFA Supercup 2 gånger och Spanska Cupen där man dessutom slog Real i finalen på Bernabéu.

Var det nåt mer?
Atlético Olí Torres ( F.d.José Antonio Reyes)
Håller inte med om spelarbetygen mot valencia. Tycker bådw juanfran och filipe hängde med bra upp i anfallen. Problemet är att det inte händer så mycket konstruktivt då deras inläggsförsök i 9 fall av 10 är alldeles för dåligt slagna. Dessutom tyckte jag Tiago var lite loj i vissa situationer i valencias kontringsförsök. Som tur väl är så har vi spaniens och ett av Europas bästa försvar/målvakt som löser detta trots ett icke 100% arbete av Tiago.

Jag har länge eftersökt 1 eller 2 renodlade yttrar i atletico i form av exempelvis Llajic och Tello men tvivlar alltmer på att vi behöver dessa spelartyper. Arda och Koke som på pappret ska agera yttrar i vårt 4-4-2 går allt som oftast in i banan och ger därmed plats för evighetsmaskinerna Juanfran och Filipe. Med renodlade yttrar hade vi riskerat av kväva ytterbackarnas frammarch, samtidigt som vi hade tappat den dimensionen med yttermittfältare som kliver in i banan. Håller någon med?
Bale4ever
2013-12-16 14:55
@Karl Pilkington (red):
Det måste vara hemskt jobbigt att höra när ens eget favoritlag är nederlagstippad av folk med goda argument (fakta). Vad är det som talar för att ni ens skulle gå vidare? Berätta gärna för jag är riktigt intresserad att höra från er...
Atlético Kawar Garmawi
2013-12-16 14:49
@ADCS Jag skrev ju, är Tello tänkt som backup till Costa, Villa, Adrian och Baptistao, är det felaktigt! Nämnde inget om yttrerpositionen! Visst absolut, håller med att vi saknar yttrar i laget, men Cholo har fått det och funka ändå! Koke har gjort ett enastående jobb där, Arda Turan är självskriven! RG#8 har fått spela en del matcher på kanten och detta avskyr jag då Raul Garcia absolut inte ska spela där! Hans passningar och passninsprocent ska vi inte ens snacka om! Han ska spela precis bakom anfallet! Dvs i nån sorts 4-2-3-1 uppställning! Sedan har vi Oliver Torres, visst han har inte ännu fått mycket speltid, men han har gjort det ganska bra! Även här tycker jag, som RG#8, att Oliver helst inte ska spela på en kant, det hämnar hans spel lite! Han gör det bäst som "offensiv" mittfältare. Sedan ska vi inte heller glömma att både Arda och Koke oftast söker sig inåt i banan, vilket öppnar upp för Luis och Juanfran att delta i offensiven! Sedan har vi CR#11, han finns alltid tillgänglig även om han har fått snålt med speltid i år! Ytterpositionen är inte akut så att säga! Det Juanfran och Filipe gör för laget tycker jag är tillräckligt bra offensivt på kanterna! Det vi saknar är som jag skrev i tidiagre inlägget, Diego! Förutom Arda, Koke och viss mån Oliver (även om han inte visat upp sig pga speltid) så saknar vi en spelare som slår den avgörande passningen, som gör det oväntade, det lilla extra! Förutom dessa tre herrar, har vi ingen tillräckligt bra för och ersätta den positonen med. (Visst RG#8 kan alltid spela där, men med tanke på hans passningsprocent är det obefängt och spela han där. Då ställer jag följande fråga till dig ADCS, vilken position hade du föredragit och förstärka i Januari, en ytter eller en offensiv mittfältare? Nu vet jag inte vad du tycker om Diego i Atletico, men jag talar nog för de flesta att många hade valt Diego istället för och förstärka yttermittfältet, framförallt med Tello.
Atlético ADCS (red)
2013-12-16 14:27
Kawar//

Håller inte med angående Tello. Det är verkligen en speltyp vi behöver i truppen. Vi har väldigt ont om renaodlade yttrar. En ung kille som kan utvecklas och har talang att gå långt. Alla du nämnde är annorlunda spelare än Tello. Baptistao tex är en släpande central anfallare. Adrián tror jag inte kommer längre i Atlético. Hur som helst så måste vi bredda truppen på svaga positioner och fylla på en med talang och potential för att bygga vidare inför framtiden när vi har möjlighet att göra det.
Atlético Kawar Garmawi
2013-12-16 14:11
@ Karl Pilkington Jo, efter lite tänkande, så förstod jag också! Haha sicka sjuka folk och trolls det finns! Angående Tello ryktet! Vet inte riktigt vad jag ska tycka faktiskt! Känns som ett onödigt köp/lån! Vi har redan Beasten, El Guaje, Adrian och ifall han blir kvar, Baptistao! Är Tello tänkt som backup till Baptistao/i anfallet, är detta felaktigt tycker jag! Vad vi saknar i dagens Atletico är den sista pusselbiten! En playmaker och en viss Diego Ribas! Jag hoppas ledningen gör allt för att värva brasilinaren! Även om det är svårt mitt under säsongen och under Januari transfern, borde man gå all in på Diego! Vi alla vet vad han kan och gjorde under sitt år i Atletico! På det offensiva mittfältet har vi ont om folk, visst Koke, Arda, Oliver och i viss mån RG#8 finns där, men säsongen är lång och vi har inte ens spelat hälften av ligans matcher, mitt under detta ska det spelas åttondelsfinal mot Milan och så har vi Copa del Rey! Har vi otur med skadorna, vilket är möjligt ju längre in på säsongen vi går, kan det bli oerhört tufft och ersätta den positionen! Och det är där som våran svaghet ligger tycker jag! Mot lag som backat hem har vi saknat kreativitet, en spelare i Diegos kaliber skulle slutföra pusslet! Har vi som mål/ambition att gå långt i CL, utmana om ligan och gå långt i C.d.R, vilket jag är hundra på, det vi satsar på (om jag känner Cholo rätt) så behövs det som sagt en playmaker! Blir det ingen Diego, hoppas jag mycket på Mata! Men senaste tiden har han ju fått speltid så det är ganska ovisst där! Vad vi dock behöver är Diego!
Atlético ADCS (red)
2013-12-16 14:07
Kawar Garmawi//

Det där är ett skämt. De skrev alla tänkbara lottningsscenarion och möten i går där dom parade ihop kanske 30 olika matcher, men sen raderade bort lottningarna och mötena som inte blev av idag, och lämnade bara kvar de som stämde.

Lopez//

Jag föredrar Diego. Tack för infon.
Atlético bel0
2013-12-16 13:59
MilanHayati (Milan) 2013-12-16 13:55 A Madrid, blir en enkel vinst för oss. Vi är milan kvittar hur dålig form vi har varit i.. En åttondelsfinal kommer att motivera alla spelare och med spelare som Kaka, Balotelli och Monto i laget så kan jag redan nu säga, Milan har nått kvartsfinal! årets skämt! haha
Atlético Antonio López
2013-12-16 13:53
ADCS/
För 4-5 dagar sen läste jag på Marca att Diego i en intervju sa att det var omöjligt att han går till Atleti i Januari för att han inte haft kontakt med någon i klubben. I sommar vet han dock inte vad som kommer hända.

Atleti lär väl som vanligt inte vilja betala något till Wolfsburg som i sin tur inte är så glada över hur Madridklubben skött det hittills. Skulle vara en underbar värvning om han kom i Januari.
Atlético ADCS (red)
2013-12-16 13:50
Sådär ja!

"El futuro dirige a Tello al Atlético de Madrid

El conjunto de Simeone es el destino más probable del delantero de Sabadell que apenas cuenta con minutos en el Barça del Tata Martino"

Nice!
Annons: