/spanien/atletico/forum/498.aspx/spanien/atletico/forum/498.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético zoran
2013-12-17 00:39
Nu när jag äntligen har kommit hem så gäller det att påminna vissa här inne om det som verkligen gäller: PARTIDO A PARTIDO. Atlético har inte åstadkommit någonting den här säsongen eftersom, just det, allt avgörs i maj. En av Cholos allra viktigaste matcher spelar han dagligen, nämligen den med media där de bara väntar på minsta möjliga misstag för att sätta honom och laget i skiten.

Ta nu ett kollegieblock, hämta en penna och skriv följande 1500 gånger:

PARTIDO A PARTIDO..
PARTIDO A PARTIDO..
PARTIDO A PARTIDO..

@paniagua

Kolla länktipset i min förra post. Jag tog ju till och med kort på MARCA.
Atlético Karl Pilkington (red)
2013-12-16 23:44
@Blanca

Mja,mjo. Man kan hävda att det till viss del styrs av att spelbolagen vill ha jämn fördelning över eventuella utgifter. Men det handlar snarare om att de sänker oddsen när folk spelar på dem för att de märker att de kan vara lite snett ute och att deras förutsägelse kanske inte stämmer överens med spelarnas tro
.
Blanca Victoria | Siempre sere madridista
2013-12-16 23:02
Karl Pilkington (red) //

Oddsen är inte satta utav experter utan beror på hur många som satsar på Atletico. Fler som satsar på Atletico och oddsen sjunker. Spelbolagen vill ha en jämn fördelning på hur många som satsar på de olika lagen. 80 gånger pengarna på Atletico ger en ojämn fördelning (det är galet bra odds och fler kommer spela), därför måste de sänka. Så det är den stora allmänheten som satsar pengar och därmed får oddsen att sänkas eller höjas. Ett ännu större argument till att ni är favoriter mot Milan :P

För ni kommer att krossa Milan. Lyssna på ADCS (red) och grow some balls, tom jag snackar upp Atletico inför mina vänner med dålig koll på spansk fotboll ;-)
Atlético ADCS (red)
2013-12-16 22:19
daniel77//

Sanningen är att jag är trött på att vara ödmjuk när det gäller Atlético. Vi Atléticosupportrar har gömt oss under så många stenar under åren att det inte går att räkna längre. Vi har gått runt i smyg i många år och "hoppats" på mirakel i sann jantelagsanda. Simeone har gett min tro på laget och att något stort håller på att hända i klubbens historia, jag menar inte i CL, utan i allmänhet. Det finns inget fel med att tro på sitt lag. Simeone och spelarna har förtjänat att vi stenhårt tror på att vi kickar ut Milan med huvudet före. Ju mer av oss som tror på laget, desto starkare blir vinnarenergin och kulturen. Sen får Cholo va hur diplomatisk han vill med partido a Partido. Sanningen tror jag ligger någonstans imellan. Att han vill ta ett match i taget med kan inte vänta tills han får visa världen detta nya röd vita monster han håller på och bygga. Let the red and white Frankenstein freak loose on the masses, vi ska slänga ut Milan ur CL! I Believe.

Aupa!
Atlético paniagua
2013-12-16 21:28
@zoran:

Och här kommer Marcas
Atlético paniagua
2013-12-16 21:28
@zoran:

Fel fel fel.
Atlético Karl Pilkington (red)
2013-12-16 21:21
@Bale4ever

Du undrade vad det var som "talade för att vi ens skulle gå vidare". Jag tog det som en antydan på att vi i dina ögon inte var favoriter. Du verkar inte tycka det, med de "argument" du har lagt fram.

Du ber oss lägga fram argument för att vi går vidare. Jag skrev att vi är ett bättre lag. Räcker inte det? Vill du höra nåt i stil med "eeeeeh och så är planen på san siro 0,37 cm längre än vanligt och det gynnar atletico för costa är rätt snabb och då hinner han upp fler bollar typ" ?

Anledningen till att jag lägger så stor vikt vid vad oddsen säger är att de är satta av experter. Objektiva experter. Hur mycket än du och jag tror oss veta om fotboll är vi inte objektiva när vi bedömer våra favoritlag. Därför är det den enda sanning som går att hitta kring vilket lag som har si och så stor chans att vinna.
Sedan kan jag bara upplysa dig om att bara en liten, liten del av oddsen förändras på grund av god form. Atlético stod innan gruppspelet började i 80 gånger pengarna för att vinna CL men nu står man i 15. Det beror inte på att man har god form för närvarande utan för att man under hösten match för match har bevisat att man är ett bättre lag än vad alla räknade med. De odds vi ser nu där Atlético står i 1,33 till att gå vidare och Milan i 3,25 hade sett precis likadana ut om Atlético hade haft tre raka förluster, om du förstår vad jag menar.

Sedan gäller det definitivt att vara ödmjuk. Vi har en bra chans att slå Milan, men det gäller att respektera dem. Ni har en fin historia men som jag och många med mig ser det har vi säsongen 2013/2014 ett bättre lag. Jag hoppas att vi visar det i februari.
Atlético CosaFai?
2013-12-16 20:57
Milan har just nu svårt mot Roma, Roma leder med 0-1 fastän om de har Totti på bänken och Pjanic avstängd.
Atlético CosaFai?
2013-12-16 20:38
Gud vad man är trött på Real Madrid-fans i vårat forum, kommer inte med nånting vettigt.
Atlético Antonio López
2013-12-16 20:30
Vet man vilka man kan komma att möta om man tar sig vidare eller är det inte bestämt ännu?
Nicname
2013-12-16 19:48
Garra

Behöver jag nämna alla våra segrar om du ska skryta med senaste bara?

Jag tror ni vinner ligan, inte för att du argumenterar bra utan för ni spelar som ett lag och dom där hållna 0 bakåt brukar vara tecken på mästar lag. Därför tror jag på er i år.

Ha de!
Atlético Kakan_Atletico
2013-12-16 19:45
Det är två matcher. 90 + 90 minuter. Allt kan hända. Vi är favoriter pga vår utomordentliga form. De har rutinen vi har kvalitén. Så enkelt är det. Vem som vinner? Ja, det återstår ju att se. Men som Bale4ever skriver så håller åtminstone jag mig till Simeones "partido a partido". Mycket kan hända på vägen fram. Nyförvärv, skador osv.

Men en sak är säker. Det ska bli jäkligt skoj!
Atlético daniel77
2013-12-16 19:07
Vi bör vara ödmjuka i med- och motgång.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético daniel77
2013-12-16 19:04
Jag tar inte ut segern i förskott och jag är inte helt nöjd med lottningen. Milan har inte imponerat, det är vi nog alla rörande överens om, men klubben har traditionen och rutinen på sin sida.
Atlético Antonio López
2013-12-16 18:53
"Atleticó Madrid har:
• Avsaknad av rutin i CL
• En begränsad ekonomi vilket kommer göra att dem inte kan förstärka i Januari
• En spelstil från Spanska ligan som Milan lärt sig spela mot Barca
• Kvalitetsmässigt sämre än Barca
• Atleticó har all press som favorit - även om jag håller mötet 50/50
• Atleticó har en bra form idag, kan vara annat om 2 månader
• Milan traditionellt brukar formmässigt vara mycket starkt efter Januari och fram"

Om du för övrigt glömde vart du snodde "dina egna argument ifrån". Ja om inte annat har du väl hittat din själsfrände som har identiska tankar som du.
Atlético Antonio López
2013-12-16 18:47
Bale4ever/
Ser dock Porto & Zenit på samma nivå som Milan för tillfället. Av samma anledning är det ingen bragd om Atleti vinner mot Milan.

Jag säger inte att Milan inte kan göra det, jag påstår heller inte att det är omöjligt för Milan att faktiskt slå Atlético. Du frågade dock vad som talar för Atleti. Måste ett lag "vända på skutan" så är det för tillfället inte mycket som talar för dem. Det verkar som dina argument enbart befinner sig i ett "om" läge. Allt kan hända så visst det har du rätt i. Matförgiftning innan matchen och ja, Milan har en chans att gå vidare.

Tills dess att Milan faktiskt visar tecken på god form ser jag inte riktigt ett spår av något som talar i deras fördel.

Edit: Vad har partido a partido att göra med statistiken från förgående säsonger?
Atlético Antonio López
2013-12-16 18:44
Bale4ever/ Ser dock Porto
Bale4ever
2013-12-16 18:39
@ADCS (red):

Och jag som trodde att Siemones mandra "partido a partido" är något som ni tror på? Men tydligen så hade jag fel...
Bale4ever
2013-12-16 18:37
@Antonio López:

Oj vilken bragd insats att vara som gruppetta då konkurrenterna i er grupp verkligen var riktigt tuffa, precis som PSG hade...

Varför skulle Milan inte kunna vända på skutan?
Berätta gärna, åttondelen är ett par månader bort så nog finns det tid.

PS: Ja, det var mina argument som jag listade upp. Att någon annan medlem sedan kom på liknande resonemang visar bara att jag är knappast ensam om den teorin. Kan det inte vara så? :)
Bale4ever
2013-12-16 18:30
@Karl Pilkington (red):

Tänkte säga precis detsamma ;)

Du kanske missade att jag inte förnekade att ni är favoriter (som det är just nu)?
Sedan så skall man kanske ta tillfället i akt att berätta att dessa odds som du pratar om kan lika väl svänga om, hade ni varit lika stora favoriter om Atletico skulle gå käpprätt åt helvete samtidigt som Milan börjar imponera?

--

Det skall även sägas att jag har vissa matcher tippat på att Milan skulle kryssa/vinna mot rentav bättre lag vid enstaka tillfällen i CL under några säsonger där oddsen har gått emot dom och har knappast tjänat dålig på det....
Atlético Antonio López
2013-12-16 18:29
Går ju inte att beställa om man bor utanför Spanien/Argentina...
Atlético Antonio López
2013-12-16 18:06
Årets T-shirt
Atlético Apan Blod
2013-12-16 17:51
Som både Milan-(primärt) och Atlético-supporter kunde man inte fått en roligare lottning idag. Men alla Milanisti med någorlunda förankring i verkligheten inser rimligen att det ska till ett smärre mirakel för att italienarna ska ha någon som helst möjlighet att rå på Atlético. Det är dock lite komiskt när folk (från båda sidor bör tilläggas) går in på motståndarnas forum, läser en nedlåtande kommentar om sitt eget lag, och tar den åsikten som representativ för alla motpartens forumdeltagare på svenskafans. Lite mindre selektivt urval vore att önska.
Atlético gurra1993
2013-12-16 17:36
Okej
Atlético Bobban (red)
2013-12-16 17:36
@ gurra1993

Man City för U19-laget
Real Madrid San-iker
2013-12-16 17:33
@Garra:

Det var inte länge sedan ni krossade Lazio. Lycka till hoppas ni tvålar ditt äckel laget från serie a.
Atlético AndeeI
2013-12-16 17:19
Hur får man enklast tag i biljetter till bortamatchen i champions league mot Milan? Någon annan här på forumet som har planer på att åka?
Atlético gurra1993
2013-12-16 16:05
Vilka fick u 19 laget?
Atlético Garra
2013-12-16 15:50
bale4ever: här är mina argument. 5 poäng, 2 vinster, bernabeu final, hjärta.
Atlético Garra
2013-12-16 15:46
läste på Milan forumet att spanska lag passar dom bättre pga att vi inte har så bra koll på Italienska lag, haha! Noll koll på gubbarna där, Simeone har ju ägt serie A på sin tid dessutom tränade han Catania om jag inte minns fel? Det är bara skönt att dom underskattar oss för att krossningen kommer bara bli skönare att njuta, som en vintage whisky med lite is...
Annons: