/spanien/atletico/forum/490.aspx/spanien/atletico/forum/490.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Conserva el Calderón!
2014-01-14 21:35
Är Sosa vilse?
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Karl Pilkington (red)
2014-01-14 21:33
bra stream hittar ni här, folks.
Atlético Postiga...
2014-01-14 20:57
kola/
Vad gör det för skillnad när de själva satt sig i den situationen?
kola
2014-01-14 20:54
Av vilken anledning menar du att Valencia sålde sina stjärnor då?
Försäljningen av klubben har ingenting med det sportsliga att göra, vilket du hade förstått om du hade lite kunskap. Det är inte klubben som tagit beslutet de har vägrat att sälja hela tiden utan banken Bankia som numera (i princip) äger klubben pga lånen och De har beräknat och kommit fram till att klubben inte kommer kunna lösa situationen själv och att den enda lösningen är att sälja.
Atlético gurra1993
2014-01-14 20:46
Vi måste verkligen låna ut han nu i januAri speciellt nu när vi plockade in sosa som kommer ta den lilla speltiden han skulle få
Atlético gurra1993
2014-01-14 20:34
Free Oliver torres:(
2014-01-14 20:34
@kola

Vi sålde Falcao för att vi var tvungna. Fick ihop ett hyfsat lag ändå, behöver ingen miljardär för att rädda oss. Men förstår att ni letar efter all hjälp ni kan få där nere i mitten av tabellen.
Atlético belgaren
2014-01-14 20:30
Ska bli kul att se Sosa!
kola
2014-01-14 20:21
Låg du i ide när Valencia sålde av alla sina stjärnor eller? Kallar du det snabba vägen ut? Du har ingen koll på nånting när det gäller Valencia, det är uppenbart. Läs på lite om ägarskapet kring klubben, hur banken har resonerat och kommit fram till beslutet att sälja innan du uttalar dig.
2014-01-14 20:21
Elvan!

Sosa startar! Det här ska bli kul.
2014-01-14 20:17
@1804

Vi är bittra rivaler med Valencia. Ingen Atlético-supporter skall behöva förklara varför man hyser agg mot fladdermössen.

Dessutom är det rent utav provocerande att höra dem prata om att värva Costa. Här har vi hittat en oslipad diamant, vårdat honom i många år och till slut fått utdelning. Så kommer ett ekonomiskt dopat fuskplast-Valencia och vill lägga vantarna på våran juvel.
Hade det varit med pengar de tjänat ihop själva så visst, fair enough. Nu är det inte de. Vi har också ekonomiska problem men vi tar tag i dem, har lagt upp en avbetalningsplan och sparar på sedlarna. Ändå gör vi enastående resultat. Valencia vill ta den snabba vägen ut. Gör de det ska de gå med skammen.
Atlético Conserva el Calderón!
2014-01-14 20:16
http://media.tumblr.com/395a3aff21bc706a7d71f46f63695238/tumblr_inline_mlz1fhFiEt1qz4rgp.gif
Atlético Postiga...
2014-01-14 20:15
:)
kola
2014-01-14 20:06
Han hatar Valencia för att deras supportrar anser att domarteamet rånade de på EL-semin 2009/10 i sista minuten. Han är arg för att han vet att de har rätt.
Nu är det dock mer avundsjuka eftersom Peter Lim som sedan tidigare är inblandad i Atletico sedan tidigare väljer att köpa Valencia och löser upp deras skulder istället för hans kära Atletico.
Även känd som Antonio Lopez här på SF, Kaptenen, och han anklagar Valenciaredaktionen för att vara Subjektiv haha
Atlético Postiga...
2014-01-14 19:26
1804/ Det är en blandning antar jag, innan var det mest konkurrensen mellan lagen som gjorde att jag kände ett visst agg mot Valencia. Sedan var det supportrarna/skribenternas subjektiva påståenden som gjorde mig illamående, detta gäller nog än idag. I dagsläget uppskattar jag inte pengadopade lag vilket inte riktigt bidrar till min kärlek för Valencia. Vet inte vad du bygger ditt resonemang på där du påstår att Atlético inom kort kommer få det tufft. Atlético har det redan tufft och är på väg mot en förbättring. Ändå ligger man på samma poäng som Barcelona på toppen. Edit: Hur kommer det sig att du gömmer dig bakom ett påhittat nick?
1804
2014-01-14 19:20
Postiga..

Valencia kommer ha råd att köpa Falcao eller Diego Costa när Lim tar över klubben, till skillnad från Atletico som kommer få det tufft inom kort pga sina enorma skulder.

Tycker att det är fånigt att du skall smutskasta Valencia så fort du får chansen, både i forumet och i artiklar. Vad är det som gör att du har detta stora hat mot Valencia?
Atlético Postiga...
2014-01-14 19:12
Hybris när fladdermössen börjar prata om att värva Costa eller Falcao?
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-01-14 11:19
Kjellerman: Tror det handlar om att han vill följa deras utveckling tätt inpå samtidigt som han kan använda sig av någon av de spelarna om han behöver :) Förresten kolla länktips allihopa!
Atlético Kjelleman
2014-01-14 09:04
Alla hyllar Simeone med all rätt, men lite kritik måste han få. Saul gör succe i Vallecano Thomas Teye gör det bra i Mallorca medan Manquillo , Gimenez och Oliver bara tränar och spelar inga matcher hur ska dom kunna utvecklas som spelare då? Det måste väl vara bättre att låna ut dom.
Atlético Kakan_Atletico
2014-01-14 01:37
Härlig reserapport. Uppskattas alltid! Bra pris, måste försöka ta mig ner nu i vår!
Atlético Golvmopp
2014-01-13 23:28
Alexander Ivanovski
Tackar för de fina orden.

Yes, det var första gången och det enda som fattades var ett mål eller två från Atleticos sida, annars helt fantastisk upplevelse och det kommer utan tvekan bli fler resor ner. Kom undan väldigt billigt också tyckte jag, nu bjöd jag brorsan men flyg+hotell+matchbiljett (långsida centralt) gick på cirka 3500 kr per person.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-01-13 23:19
Golvmopp: Får fan bilder framför mig för varje grej du skriver!! Så himla härlig känska! Kul att du njöt av din resa. Vart detta din första gång?
Atlético Golvmopp
2014-01-13 22:27
Nyss hemkommen från Madrid så ska väl försöka avlägga en liten reserapport, kommer nog inte bli så djupdykande men med lite intryck iaf.

Börjar på lördag morgon då flyget avgår redan 07:00 från Arlanda direkt till Barajas, inget speciellt om den resan förutom att jag inte visste att SAS tagit bort att man inte får något tilltugg i standardpriset. Anlände runt 12:30 till hotellet som låg på Gran Via, med tanke på att det låg centralt och nära till allt så körde jag på det, inte så farligt prismässigt heller. Jag och mitt sällskap (lillebror) var helt slut så vi tänkte ta en liten tupplur som blev några timmar lång och då var det inte så långt kvar till match. Vi käkade på KFC (högst mediokert, colan smakade klor) och begav oss mot Calderon via den eminenta tunnelbanan.

Redan där började stämningen byggas upp, när vi kom fram till Piramides var vagnen fullsmockad med likasinnade och i vagnen bredvid hörde man sång och glädjeyttringar, då var min vagn faktiskt ganska tråkig. Promenaden från tunnelbanan till arenan var en upplevelse i sig, diverse stånd som var fulla med allt möjligt du kan tänka dig blandades med öldrickande sjungande människor och förväntansfulla smågrabbar och tjejer.

Cirka 50-100 meter bakom läktaren där man kommer ifrån så smälldes det ordentligt med smällare, fyrverkerier och folk tände bengaler. Jag som haft årskort på ett visst Stockholmslags läktare fylldes med välbehag och man började känna sig hemma.

Kom in på arenan cirka 45 minuter innan avspark, såg hur läktarna sakta men säkert började fyllas, hamnade bredvid en äldre man i 60-årsåldern som hejade på Barcelona, var hur trevlig som helst och erbjöd en smörgås i halvtid, (där kände jag mig verkligen som en turist, när nästan alla plockade fram smörgåsar i halvtid) som jag vänligt tackade nej till.

Stämningen var helt fantastisk, jag visste ju såklart sedan innan att det skulle vara bra tryck men det levde upp till mina förväntningar, inte riktigt som ett Stockholmsderby (av förståeliga skäl) men utan tvekan bland de bättre läktarupplevelser jag sett live. Tifot har jag inte så mycket att säga om, speakern utlovade "TIFO SPECTACULAR" men antar att det var bra spanska mått mätt. Matchen i sig har väl alla sett så behöver inte nämna den alls.

Efter matchen traskade vi tillbaka till tunnelbanan men det var ju så himla mycket folk så vi högg en taxi istället och det var riktigt billigt att ta taxi i Madrid så det var värt varenda öre att slippa trängas.

Resten av resan spenderades med att kolla in staden, blev mycket vandrande och det var värt varenda öre jag spenderade. Kollar redan nu på datum att åka tillbaka och matchen mot Real lockar enormt.

Hoppas min "lilla" rapport var aningen läsvärd så kommer det nog en till nästa gång jag åker ner.

//Golvmopp
Atlético CosaFai?
2014-01-13 22:13
Seedorf är den som tar över Milan, undra hur det kommer gå. :)
Atlético zoran
2014-01-13 22:05
För alla som har frågat: det senaste avsnittet av Atlético Podcast ligger ute.
Atlético Sk018
2014-01-13 19:48
Roligt att Atleti fick va med på ett skämt med Ramos i balloon dior iaf ;)
Atlético Postiga...
2014-01-13 17:36
Paniagua/ Just nuläget jag syftade på. Tycker det är svårt att diskutera tiki-takans rätta form då det ur mitt perspektiv snarare handlar om ett taktiskt val. Den största skillnaden jag ser idag jämfört med Peps Barcelona eller Spanien 2010 är avsaknaden av ett direkt spel där man skapar sina egna chanser istället för att vänta ut motståndarens försvar. Kan hålla med dig om att det var underhållande då, reflekterade inte över skillnaderna förrän din kommentar. Antog att jag bara "tröttnat".
Atlético S.A.L.
2014-01-13 17:14
@Andreas0a:

nåja. At allegri forsvinner er nok absolutt ikke noe fordel for Atleti. Milans tropp er langt bedre enn katastrofe-høsten skulle tilsi. Med mojligtvis Seedorf inn og nytendning skal man ikke undervurdere Milan...

Tipper det blir jamne oppgjør.
Atlético paniagua
2014-01-13 16:22
@Postiga...:

Håller inte med dig. Tiki-taka i sin rätta form är underbart underhållande att se. Med rätta form menar jag hur Barcelona spelade de första åren under Guardiola och hur spanska landslaget spelade innan Villa skadades. Då fyllde kortpassningsspelandet ett syfte, nu har det blivit ett självändamål och som sådant blivit ineffektivt, långsamt och tråkigt.
Andreas0a
2014-01-13 15:23
Saxat från Milans-forum:

"Namn: Duke of earl
Sänt: 2014-01-13 14:54
Fan vad glad man blir nu när Mr Allegri har fått kicken! Så skönt att det var innan matcherna mot Madrid, Jag börjar fan tro på Milan igen efter mer än 2års Allegri spel!

Vi kommer att krossa Madrid och vi kommer att ta oss vidare, Milan kommer att bevisa sina sanna styrkor nu när Allegri har fått kicken..."

Snacka om att ha tagit sig vatten över huvudet...
Annons: