/spanien/atletico/forum/470.aspx/spanien/atletico/forum/470.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Postiga...
2014-01-23 15:09
CosaFai?/
Skulle verkligen vara intressant att se. Kan dock inte tänka mig att det är så tydligt med det längre efter Jorge Mendes "inträde" i klubben.

Atleti kom dock förra säsongen på 20onde plats när det gäller intäkterna de fick in. 120 miljoner euro. Real som står 1a i listan plockade in 518,9.
Atlético CosaFai?
2014-01-23 15:02
Speaking of köpelag och köp, ett tag sen man såg en lista på hur mycket Atletico har lagt på köpta spelare och hur mycket man har fått för sålda spelare. Älskar statistik, iaf när det gäller fotboll. Minns någon äldre artikel (Här på SF) där man fick se hur mycket Atletico förlorade varje transferfönster.
Alexander Ivanovski(red)..
2014-01-23 12:10
"Fucking köplag"

"Ni kommer ni kommer bli av med Diego Costa"

Nice!,
Nicname
2014-01-23 10:25
haha det roliga är att ni trodde att ni skulle vinna ligan hahaha
sga
2014-01-23 10:25
Postiga

Ey jiddra inte med nickname mannen
Atlético Postiga...
2014-01-23 10:23
Haha har inte de här patetiska 10åringarna skola nu? Wow vilket sorgligt liv denna person måste ha, och dessutom Realsupporter. Livet kan inte bli mycket sämre än så.
sga
2014-01-23 10:21
Fucking köplag
Nicname
2014-01-23 10:20
Nu blir ni av med Diego Costa. Ni kommer falla som domino
Atlético Postiga...
2014-01-23 09:27
Garra/
Som sagt, har inget emot Forlan. Syftade mer på publikens sång.

Ja han la skulden på Cedric efter ett insläppt mål i cupen som gjorde utgångsläget mycket svårare. Du får ju även kolla på materialet som fanns när du överväger att anpassa taktiken till dem. Det är inte Fifa, går ej att spela med Simao-Reyes-Forlan-Kun(t) och även R.G på sin naturliga position, trots det fanns inte många bättre alternativ på det centrala mittfältet, det var Assuncao och R.G.

Kommer aldrig kunna hata en man som första gången lyfte upp Atlético till skyarna sedan jag började hålla på denna bergochdalbana till lag.
Atlético Garra
2014-01-23 02:58
@Postiga Forlan spelade gratis nästan hela säsongen så någon mercenario var han inte, dessutom som Zoran nämnde så avbröt han sin semester efter att ha spelat VM för att hjälpa laget att kvala in i Europa League. Måste säga att det var enda gången jag har skämts som Atleti supporter när Forlan blev utbuad efter allt han gjorde för klubben. Vill påpeka att jag snackar ut rödvita ögon och inte ljusblå. Jag kan hålla med om att QSF inte hade lätt med ledningen som hade sin egna lila värvningscirkus. QSF bad om yttrar och fick innermittfältare trots att vi redan hade 5 kompetenta där. Men han hade riktigt dålig karaktär också, han kastade sina egna spelare i elden för att rädda sitt eget skin. Han totalsågade en ungdoms spelare (Balde?) på sin debut och gav honom aldrig mer en chans efter det, spelade RG som defensiv mittfältare!, ingen disciplin i omklädningrummet, promotade egoism som något positivt, vägrade att anpassa sin taktik efter spelarmaterial, jag kan hålla på hela natten med fel som han gjorde. Hade glömt hur mycket jag hatade honom haha Manzano var också riktigt dålig men han kastade inte sina spelare under bussen, han tog sitt ansvar och "avgick" PS: vill också tillägga att QSF hade en riktigt bra trupp i spelare som M.Rodríguez, Simao, Reyes, Aguero, Forlan, Tiago, Domingues, DeGea m.m. Ge Simeone en av dom offensiva spelarna i den formen dom var i så vinner vi allt! Hehe ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Postiga...
2014-01-23 00:22
Costa tränar inför nästa möte mot Fazio. Märks att han lägger fokus på fel saker då träningen inte verkar gå så bra :)!
addinho
2014-01-22 23:55
Känns lägligt att låna ut Óliver eftersom han sjunkit ännu lägre i hierarkin efter att Sosa kommit in. Rayo vore väl ett bra alternativ, och det mest naturliga i såna fall.

Hopas ändå han får speltid imorgon och gör det bra. Tror han vore en joker under våren, men då måste han få nog med tid på planen.
Atlético bel0
2014-01-22 22:39
Fan vad jag saknar el Tigre.. Sjukt fin människa
Atlético Conserva el Calderón!
2014-01-22 21:41
zoran@

Verkar som att det är sant.
Atlético Postiga...
2014-01-22 21:28
Fin gest av klubben som lägger upp denna bild på deras officiella facebook sida med texten:

"Falcao, we hope your injury isn't serious. The whole Atletico family are behind you. Get well soon"
Atlético Postiga...
2014-01-22 19:40
Ingen felfri period med QSF, trots det gjorde han laget till mästare, inget man lätt bör glömma med tanke på att den senaste titeln kom 96(?). Att han sedan blev motarbetad av ledningen i varje steg kan inte ha gjort jobbet enklare för honom. Än idag kollar jag på denna video och får gåshud. Fansen är även de rätt så säkra på vems sida de stod på även om Forlan hade spelat matchen, något speciellt avsked tror jag inte han hade fått hur som helst. Uruguayo, Mercenario! (Har inget emot Forlan)
Atlético Garra
2014-01-22 19:27
Tack för svar Zoran. Uppskattas med gammal info om Serie A ligan som fick mig att intressera mig för fotboll. QSF, Reyes och Cunt Aguero är namn som jag inte vill höra. Det bästa med Simeone är att han aldrig skulle acceptera sån skit. Finns fan inget negativt med den mannen! :) Sen undrar jag om fotbollen som spelas nu av Atletico kan kallas för catenaccio fotboll?(stavning?)
Atlético zoran
2014-01-22 19:04
@Conserva el Calderón! Jag ska se till att kolla upp det. Han verkar hålla på Real Madrid förresten.. Hur som helst, vet inte hur bra han kan ha varit i matcher där de förlorade med 4-0, 5-0 och 6-0 mot Ungern, Italien och Albanien..men det är klart, jag minns Miralem Pjanic när han representerade Luxembourg i U17-VM 2006.
Atlético Conserva el Calderón!
2014-01-22 18:56
Zoran finns det någon sanning i detta?
Atlético zoran
2014-01-22 18:39
@Garra Jag minns en spelare som gjorde ungefär samma sak. Predrag Mijatovic gick från att avgöra Champions League-finalen mot Juventus 1997-1998, precis som Diego Forlán gjorde i Europa League mot Fulham i Hamburg med skillnaden att Forlán var VM:s bästa spelare 2010 och Mijatovic inte klarade förväntningarna 1998 med Jugoslavien. Efter sommaren 1998 gick han ner sig något otroligt fysiskt. Han började få en massa skador, precis som Forlán gjorde i Inter och spelade bara tiotalet matcher 1998-1999 innan han flyttade till Fiorentina dit han kom som en stor värvning tillsammans med Enrico Chiesa som skulle göra Gabriel Batistuta nöjd. Det är i mångt och mycket en väldigt liknande nedåtgående kurva. När vi ändå är inne på Forlán så läste jag en kort intervju med honom om sista säsongen i Atlético där han sade att "vissa personer läckte historier till pressen". Ni minns kanske den här "passa inte la rubia bollen"-grejen under 2010-2011 och där alla vände sig emot honom. Det fick mig att tänka på Quique omedelbart, speciellt efter hans lilla uppvisning i sista hemmamatchen mot Hércules då Forlán inte ens fick vara med i truppen för att bli avtackad av supportrarna för hans tid i klubben. Alla visste ju att han skulle lämna. Istället tog Quique åt sig av all ära. Det var ändå stort att Forlán fick lite revansch i form av att hjälpa laget till näst sista play-offrundan innan gruppspelet i Europa League mot Strømsgodset sommaren 2011. Btw, glömde att nämna att Tigre åkte på en skada i franska cupen. Förhoppningsvis är det inget allvarligt så att han kan spela VM. Vore jävligt tråkigt om det skulle bli ännu värre för honom i Monaco..
Atlético Garra
2014-01-22 17:59
Funderar på att dra en Erkano och fråga varje gång löken är på bänken, "Varför får inte löken spela!?" Sidnotis från övrig intressant information: Forlan har skrivit på för Osaka och får en del av lönen betald av staten. Har aldrig känt sån bitterhet för en fotbollsspelare innan. Hur kan man gå ner sig så snabbt från att ha varit en världsklass forward till att inte ens platsa i ett bottenlag på bara en sommar? Det brukar ju dala av oftast en process av mindre mål, sämre lag och avslutningsvis såld till en plastliga med en hyfsad lön som tex USA. Hur han lämnade Atletico är också något som störde mig, men men dags att gå vidare och släppa. R.i.p Diego Forlan ... Mannen med dom spektakulära målen och som fick mig att börja hålla på den finaste klubben i världen tillsammans med Peñarol! ;)
Nicname
2014-01-22 13:53
Intressant läsning.
Atlético Atletico Madridsd
2014-01-22 06:45
BBVA Round 20 Highlights
Länktips: goo.gl/KiQGA3
Real Madrid Lass- él número uno
2014-01-22 00:18
Ska bli spännande att möta er, 2014-03-02 !!
Atlético Kakan_Atletico
2014-01-21 23:25
Barca kommer aldrig att få poängavdrag eller bli avstängda från CL..
Atlético El_pepino i Bendtners frisyr
2014-01-21 20:44
Postiga

Så sant. Tolkade det som att de (skribent/skribenter) läst ett regelverk som säger att de kan få upp till två års avstängning från CL samt 22 p i poängavdrag. Var snäll i min tolkning. Men därav också frågan om någon har ytterligare och mer tillförlitliga källor. Framförallt då på hela utredningen.
Atlético Postiga...
2014-01-21 20:31
El_pepino/
Angående priset på Neymar så vettefan, där har jag ingen aning.

Har dock svårt att lita på en artikel som redan nu bestämt det exakta straffet för Barcelona innan det har bekräftats att de gjort fel. Inte så att det finns förskrivna regler på hur många poängs avdrag som gäller för vad.
Atlético El_pepino i Bendtners frisyr
2014-01-21 20:20
Någon som vet om det ligger någon sanning i (och om det finns ytterligare källor) det som står i den här länken om Neymaraffären?
Atlético paniagua
2014-01-21 14:59
@Postiga...:

Hehehe...Diego Costa-alltid mitt i smeten. :-D
Atlético Postiga...
2014-01-21 12:38
Mario tillbaka i träning!
Annons: