/spanien/atletico/forum/443.aspx/spanien/atletico/forum/443.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Valencia Amunt
2014-02-19 22:24
Adrian Gonzalez kommer in istället... Är inte han typ sämst?
Atlético Blyger
2014-02-19 22:22
Amunt Villa värmde upp i pausen.
Postat via SvenskaFans-appen
Valencia Amunt
2014-02-19 22:19
Är David Villa skadad?
Atlético Blyger
2014-02-19 21:51
Tack för den klargörande analysen Zoran! Tycker iaf att Atleti startade vasst. Efter 15 blev Milan farliga på det sätt du redogör för. Får nu se vad Cholos paussnack får för effekt!
Atlético zoran
2014-02-19 21:41
Det är inte tillräckligt bra inom två områden. Först och främst får Milan-spelarna och då framförallt Kaka-Balotelli ta emot bollarna alldeles för högt upp i banan vilket gör att de kan etablera anfallsspel lättare. Förstår att markerande spelare är orolig över att dra på sig frisparkar i farliga lägen, men man måste sätta in kvickare och rejälare tacklingar för att förhindra så att Milan kan få upp laget och bygga därifrån.

Milan lockar även Atléticos mittbackar att springa och täcka längs kanterna, det här är någonting som gäller framförallt Miranda då Insúa har lättare att gå bort sig i försvarsspelet. Anledningen till det är för att Milan ska kunna fylla på i mitten av straffområdet med spelare, antingen med någon central mittfältare eller med Poli från en kant. Så har de skapat majoriteten av sina målchanser. Om man ska ut på en kant för att täcka upp så måste man antingen tvinga Milan-spelarna att spela bakåt i banan med god täckning centralt när de överbelastar spelet längs kanten för att på så sätt också förhindra att de vänder spelet när vi inte vinner tillbaka bollen. Det har Atlético-spelarna inte gjort i första halvlek.

Annars finns det ytor längs Milans vänsterkant. Där har Juanfran hittat rätt flertalet gånger, problemet är att bara Raúl García och Diego Costa finns inne i straffområdet. Insúa bidrar tyvärr inte med någonting i anfallsspelet.
Atlético Blyger
2014-02-19 21:21
Ojojoj, nära Costa!
Atlético bel0
2014-02-19 21:04
Köööööp honooom i sommar!!!!
Atlético Blyger
2014-02-19 20:58
Det här ska Atleti klara, spelar som ett lag igen!
Atlético Karl Pilkington (red)
2014-02-19 20:49
@bel0

Den här är grym!
Atlético bel0
2014-02-19 20:42
Om någon har en bra stream så säg gärna till! :)
2014-02-19 20:41
KÖÖÖÖÖÖÖR nurå.
Atlético belgaren
2014-02-19 20:30
Pepp nu!!
Atlético Antonio López
2014-02-19 19:59
Den väntade startelvan blev det:

Curre
Juanfran-Godin-Miranda-Insua
Koke-Gabi-Mario-Arda
R.G-Costa
Atlético zoran
2014-02-19 19:23
Som uppladdning kan ni som vill se en dokumentär framtagen av spanska Canal+ om Luis Aragonés.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-02-19 17:21
sk018: Ursäkta mina usla paint-skills... Men de jag har gjort en box runt om är de jag föredrar..

Den längst ner är bra om man vill ha en bra överblick över hela planen.. Se bara till att inte boka för långt ned så du får se på bänkarna hela matchen (Även om Cholo är attraktiv).... Platserna kostar runt €60, men kan vara mer/mindre

De till höger är nice om man vill vara så nära klacken som möjligt, då är det dock andra etage som gäller då man måste ha årskort för att stå i klacken.... Platserna kostar mellan €30-40 men kan vara mer/mindre

Platserna längst upp är bland de bästa o går oftast på runt €60-70 Men det är en bra upplevelse, då är det nice att sitta nära planen då där inte finns några bänkar :)

Jag har suttit på de tre ställena :), även vissa andra men dessa är de bästa.
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2014-02-19 16:52
Tack för berättelserna om hur alla fastnade för just Los Colchoneros!! :)

Lycka till idag - skall iväg och hänga ute i solen, med avstängd mobil, dator och allt vad det heter. Sa länge mina fiskpolare pa revet inte berättar resultatet sa är jag nöjd ;O
Atlético Sk018
2014-02-19 15:19
@Alexander
Tack för tipsen! Mycket möjligt att man tar en dag extra på en gång.

Någon som har koll på bästa platserna på Calderon? Mitten på bortre eller första långsida? Sektion att undvika för att slippa sitta i gästernas hejarklack? ;)
Atlético CosaFai?
2014-02-19 14:49
Bara 6 timmar kvar nu!
Atlético Bobban (red)
2014-02-19 14:26
Glömde posta länken på ett sammandrag från min premiärmatch på Calderón. Såg dock inte Jesus Gil y Gils glädjedans från position;)
Atlético Bobban (red)
2014-02-19 13:13
För min del började de första symptomen av Atléticosjukan dyka upp efter ett besök på Vicente Calderón i maj 1996. Jag var ner till den spanska huvudstaden för att hälsa på en kompis som jobbade där nere och som tur var hade Atlético en hemmamatch den helgen vi var på plats. Hade väl inte någon större koll på vilka som spelade i Atlético vid den tiden, men jag hade i alla fall sett på text-tv att de rödvitrandiga var i serieledning. Internet var ju inte utbyggt på samma sätt då som nu…

Vi tog i alla fall tunnelbanan ner till Piramedes och följde strömmen av supportrar ner mot Calderón, som vi den här tiden var en sliten skapelse. Där det var rödvitrandiga ränder upptill på stadion, där det numera är inglasat. Biljetterna köpte vi i en liten biljettlucka, efter att nekat till att köpa av någon skum figur som ville kränga sina. In på arenan och vi fick hjälp att hitta till våra platser på Lateral som vi den här tiden var slitna träbänkar. Nåväl jag njöt av stämningen och matchen mot Salamanca drog igång. Atlético tog ledningen via ett nickmål från Kiko och pressade på i den första halvleken för att utöka ledningen. Pressen fortsatte i den andra men de rödvitandiga fick in tvåan. Istället kom chocken då gästerna fräckt kvitterade mitt i pressen. Atlético som hade dominerat totalt radade upp chanser och bland annat Pantic hade en frispark i stolpen. I den 84:e minuten exploderade Calderón när återigen Kiko gjorde mål, den här gången med ett avigt lågt skott intill bortre stolpen. Jag var smittat av ett envist och livslångt virus.

Efter det första bekantskapen med Atlético de Madrid följde några magra år med väldigt lite spansk fotboll, hade man tur kunde man få se ett mål eller två i Eurosports legendariska Eurogoal! Lösningen blev det dataspelet Championship Manager, där man fick en fin inblick i vilka spelare som fanns att tillgå och 99/00 är en klassisk upplaga.

Från och med återkomsten till La Liga efter två år i helvetet har jag inte missat många matcher med laget i mitt hjärta, tack Internet!
2014-02-19 12:49
sk018: Fan vad kul!

Tror inte det finns någon risk att den spelas på en måndag då det är en toppmatch. Men för att vara extra säker så hade jag tagit en dag till, ifall plånboken tillåter.

Ticketmaster.es är bästa sidan och du kan hämta ut de väldigt lätt i en automat.
Atlético Sk018
2014-02-19 12:13
Tänkte stämma av om jag och flickvännen är redo inför bokningen av första resan till Madrid efter 8 års supporterskap.

Hade funderingarna på att åka ner till Madrid den 4 April (Fredag), med hemfärd 7 April(Måndag). Vi möter Villarreal hemma under denna helg.

Finns det någon risk att denna match flyttas eller spelas på Måndagskvällen?

Tänkte isf redan nu boka in biljetter på arenan för att få riktigt bra. Några tips på bästa platserna? Helst inte i bortapubliken kan jag ju säga.

Bokar jag via Ticketmaster.es redan nu så borde det inte vara några svårigheter att hämta ut biljetten i automat innan match?

Tacksam för hjälp!
Atlético Fernando84
2014-02-19 11:24
Komer bli intressant och spännande match känner på mej att atletico kan stå upp bra mot milan
Atlético Chewie
2014-02-19 11:16
ELLER HUR?
2014-02-19 10:01
Fyfan asså.. Jag ligger här hemma o skakar av nervositet! KAN DEN INTE BÖRJA?!?!
Atlético A.K.
2014-02-19 02:34
Jag har ingen fast tidpunkt då jag kan säga att jag började hålla på Atleti utan det växte fram i början av 2000-talet. Och för att återkoppla lite till den tidigare diskussionen här så är Leeds ett annat lag jag håller på. Jag faller alltså för klubbar som misshandlas av kostymnissar..
2014-02-19 00:39
Eftersom att jag är lat så lägger jag en länk, även om bilderna är helt fel :)
Atlético belgaren
2014-02-18 23:40
För min del var det någon gång runt 03/04 det började, som för så många andra genom TV-spel. Gillade alltid underdogs och valde alltid Atlético när jag skulle spela. När vi sen var på Mallorca på charterresa och pappa köpte en matchtröja var man ju fast. Minns även när vi spelade med Spiderman-loggan på tröjan haha, det tyckte jag var ballt.
Sympatiserar även med West Ham och till viss del Middlesbrough men inget är som Atléti.
2014-02-18 23:02
Såg en match mot Villarreal på Calderón 2006 i samband med familjeresa till Madrid.
Slutade 1-1 efter bortakvittering i matchens sista spark.
Hade förmodligen inte ens intresserat mig för atleti där och då om de vunnit med 3-0. Det låg något i hur gubbarna slet sitt hår, som el nino uttryckte det nedan.
Atlético el niño para siempre!
2014-02-18 22:31
För mig var det Total Club Manager 99/00, då 7 år gammal jag för första gången kom i kontakt med Atleti, slumpade ett lag i La Liga och har tänkt att vilken jävla tur jag hade. Kom ihåg att jag hade svårt att uttala Atletico så min bror fick alltid hjälpa mig att uttala namnet på mitt nya favoritlag, då helt utan riktiga känslor. Efter det lirade Torres något u-17 em/VM och då började jag följa honom för min bror sa att han spelade i Atleti samtidigt som CM 01/02 börjades spelas flitigt med försök att ta upp laget i La Liga och det var så jag lärde mig om klubben, sökte på varenda spelare och tränare. Sen dess var jag fast, spelade in varje Eurogoals på Eurosport då vi inte hade Viasat. Glädjen som kom när jag fick min första tröja vid tolv års ålder och jag fick springa runt och leka Torres, Albertini, Aguilera, Lequi, Novo, Nano, Simeone i ett par år. Grät när jag såg att se hade förlorat på text tv, stolthet när framförallt Torres gjorde mål. Mina skolkamrater hade ju ingen aning om vad Atletico var och de höll ju alla på Real och Barca så när de tvålade dit Barca med Torres i spetsen bar man ju stolt tröjan dagen efter i skolan. Sen tog ju TV4+ över sändningar och min allra första match jag någonsin såg med mitt älskade Atletico var borta mot Deportivo, förlust 5-1... Så man kan säga att det inte var en dans på rosor att börja följa Atlético de Madrid men kände verkligen igen mig i laget och med alla gamla gubbar som slet sig i håret på Calderon. Ren jävla passion och uppgivenhet var det som gjorde att jag fastnade
Annons: