/spanien/atletico/forum/440.aspx/spanien/atletico/forum/440.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético eduardo c
2014-03-17 18:13
Det är oftast så, när snabba spelar som dyker in i straffområdet som en kanon brukar det vara 50/50 på om dom får straff eller ej. Händer hela tiden känns det som, inkusive för Ronaldo. Messi är nog den enda spelaren jag har sett som inte har en straffdom emot sig dock, sjukt.
Atlético Nahro
2014-03-17 13:04
@Sk018:

Precis som du säger får Costa lite skylla sig själv över att han är en sån filmare. Jag tycker att han fortfarande lägger sig lite för mycket, och det straffas hela laget för.
Atlético Sk018
2014-03-17 12:13
@Antonio Väldigt intressant, även om vi nog skulle förlorat lite poäng på straffar som ej dömts för motståndare. Tydligt att vi inte får samma hantering som de två största, där framför allt Costa är den som drabbas hårdast. Han får helt klart sota för förra säsongens sekvenser.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Antonio López
2014-03-17 10:40
Atleti har 2014 blivit nekade 8 straffar de egentligen borde blivit tilldelade. Med dessa skulle man ha 7 extra poäng i ligan. Nu inser jag att fotboll inte funkar så men domarnas bojkott mot Diego Costa börjar gå för långt! Även Agüero fick stå ut med detta under en period i rödvitt.
Atlético bel0
2014-03-17 00:31
Mycket rolig video från Milan matchen i tisdags ;)
Atlético Conserva el Calderón!
2014-03-16 22:51
Joshua gör inte ett enda rätt ikväll mot PSG..
Atlético Diegol Costa
2014-03-16 21:16
Tror nog inte att Chelsea skulle gå med på Courtois + Lukaku för Costa, i så fall får vi kompensera med lite pengar
Atlético gurra1993
2014-03-16 20:56
Thomas gjorde mål för mallis:) nån som vet hur de går för han?
Atlético Kakan_Atletico
2014-03-16 19:41
Men vill Chelsea ha Costa, då är det vi som sitter i förarsätet! Kommer hursomhelst bli en väldigt väldigt intressant sommar. Och med Cholo vid rodret så är jag inte det minsta orolig.
Atlético belgaren
2014-03-16 19:34
Lukaku och Courtois mot Costa låter helt otroligt och får man den chansen bör man inte tveka. Låter dock alldeles för otroligt. Det som isf talar för, om man nu ska försöka hitta något, är att Mourinho inte verkar superintresserad av att behålla honom. Men nä, tror det är alldeles för bra för att vara sant. Lukaku har dessutom en hel drös klubbar som skulle betala mycket pengar för honom.
Atlético Antonio López
2014-03-16 19:18
Kakan/
Helt klart intressant. Lukaku + Courtois mot Costa har varit något som nämnts tidigare i media flera gånger under säsongen.
Atlético Kakan_Atletico
2014-03-16 19:09
@Antonio López:

Curre kommer kosta cirka 20-25 miljoner. Och om man nu lägger allt krut på Costa som för tillfället har en klausul på 38. Är det ju inte omöjligt att Lukaku kanske läggs in där. Det finns ju inte direkt överflöd av tillgängliga målskyttar i sommar.

Men jag vetifasen. Är intressant att diskutera lite åtminstone.
Atlético el niño para siempre!
2014-03-16 18:42
Om vi skulle få möra Chelsea och Courtious inte skulle då lira kan ju Chelsea säga tack och hej till honom. Iaf är det vad jag tror Courtious skulle tänka...
Atlético Antonio López
2014-03-16 17:23
Vad är det som händer med B-laget? Tränarbytet tycks inte gett någon effekt.
Atlético Antonio López
2014-03-16 16:54
Lukaku har potentialen att bli minst lika bra som Costa. Behöver inte redogöra för hur bra Courtois är och hans ålder i detta forum. Att Costas klausul sedan ligger på 38 miljoner euro gör en övergång med Courtois + Lukaku relativt otrolig.
2014-03-16 16:39
Tror inte någon vettig människa går med på en sån deal..
Atlético Kakan_Atletico
2014-03-16 16:38
Chelsea sägs vilja sälja Lukaku. Curre + Lukaku för Costa. Rimligt?
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-03-16 14:30
Blyger: Fel forum hahahah, MFF ligger under Sverige-fliken ;D
Atlético Antonio López
2014-03-16 14:00
Kakan/
Det stämmer.

Samma visa var det även med Courtois när Chelsea & Atleti skulle mötas i supercupen där Chelsea till slut gav sig och gick med på att låta honom spela den matchen. Vet inte hur det skulle vara i CL, samma gällande Roberto i Olympiakos.
Atlético Kakan_Atletico
2014-03-16 13:52
Tror att vi måste ha skrivit in en klausul i hans lånekontrakt som gör att han inte kan lira mot oss. Har vi inte gjort det så kan han spela mot oss.

Rätta mig om jag har fel!
Atlético eduardo c
2014-03-16 13:47
Såg betis match mot sevilla i EL. Betis var riktigt vassa, även Leo. Skulle vara skönt om Leo inte får spela matchen mot atleti hehe. I premier league så får man tydligen inte spela mot laget man är registrerad hos, vet inte hur det är i la liga.

Men som tur är så gäller inte den regeln i cupper, skulle vara surt att möta Chelsea i CL utan courtois.
Atlético Kakan_Atletico
2014-03-16 13:17
@Antonio López:

Bör väl inte få. Men Saul fick ju lira när vi mötte Rayo.
Atlético Antonio López
2014-03-16 13:08
Får Leo spela i matchen mot Atleti?
Atlético Antonio López
2014-03-16 11:52
Legenden Aragonés!/
Överkomplicerat det blev.

Ingen sarkasm i mitt inlägg, jag syftade på Grande Guardiolas liverapportering. Har verkligen inget emot att han rapporterar om Atlético, det jag däremot ansåg vara underhållande var de andras respons samt att han trots det fortsatte.
Atlético Blyger
2014-03-16 10:18
Vad säger ni om Therns insats? I mina ögon såg han knappast rapp ut och saknade kraft. Självförtroende stukat? Tempoproblem?
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-03-16 08:22
Conserva el Calderón!: Det var en hyllning till en liten pojke som hade gått bort i hans hemstad (Lagarto) i Brasilien.
Atlético Nahro
2014-03-16 02:41
@Legenden Aragonés!:

Tjena, du behöver verkligen inte försvara att du börjat hålla på Atlético. Ingens "historia" är bättre än någon annans, och enligt mig är det totalt onödigt att ha den formen av exkluderande jargong som är stundtals på det här forumet.

Vi vet allihopa, som är frekventa besökare av den här sidan, att det är här som huvuddelen av informationen om laget finns. Det finns massor av bra grejer att hitta därför att sidan har hängivna redaktörer. Sedan är det oundvikligt att en klubb som går bra får en massa nya supportrar, stora som små. Och det är något som man får leva med. Inte förrän Atlético är ett topplag med många supportrar i Sverige kommer kvällstidningarna att skriva om laget, och det är ingen överraskning att medierna fungerar på det viset - de ska ju tjäna sina kulor.

Med det sagt: utan att peka åt något håll, det finns folk här - som på sättet de skriver och uttrycker sig - som inte riktigt verkar för att välkomna in nya supportrar, och det tycker jag att ni kan sluta med. Det är helt onödigt.

Det var mina två cents, god natt.
Atlético Sk018
2014-03-16 02:28
Detta är en match vi säkerligen skulle förlorat innan Simeones era. Nästan så man börjar känna sig bortskämd med alla dessa knappa enmåls vinster, där man gör precis det som krävs.
Legenden Aragonés!
2014-03-16 01:10
Antonio López/
Hänger inte med, är det alltså skribenten ifråga som du sarkastiskt kallar honom/henne för "forumräv" eller är det övriga culés respons som du garvar åt?

Personligen så gör det absolut ingenting för min egen del, tycker snarare att det är kul att någon tar sin tid för att rapportera om oss.

----

Vet inte hur jag skall introducera mig på forumet men kan väl säga att jag blev en Atletico-fan, mycket tack vare en viss Falcao.
2014-03-16 00:52
Någon som såg vad Costa visade på tröjan under målfirandet?
Annons: