/spanien/atletico/forum/433.aspx/spanien/atletico/forum/433.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Kakan_Atletico
2014-03-03 23:16
Grymt, som vanligt uppskattas alltid en liten reserapport!

Atlético nuls
2014-03-03 23:00
Mycket bra beskrivet Golvmopp! Var själv också på plats och känner igen mig i allt du skriver. Man kunde verkligen känna det gemensamma hatet mot Real vilket var mäktigt!
Atlético Antonio López
2014-03-03 22:55
Här kan du för övrigt hitta dig själv på arenan golvmopp :)
Atlético mecus
2014-03-03 22:47
härligt Golvmopp!!!
Atlético Antonio López
2014-03-03 22:38
Fantastiskt Golvmopp, tack så mycket!
Atlético Golvmopp
2014-03-03 22:20
Nyss hemkommen från Madrid, andra gången detta år och för andra gången en stormatch som slutade lika.

Var i Madrid och såg matchen mot Barcelona och vart helt lyrisk, första gången jag var nere och det första jag gjorde var att boka en resa ner till denna match. Förra gången skrev jag en liten reserapport som går att hitta om man letar och jag tänkte att jag lika gärna kan skriva en även denna gång då det verkade uppskattas.

Åkte ner redan på fredagen med en polare för att denna gång se mer av staden och jag kan inte annat än älska den. Människorna är fantastiskt trevliga, går det inte att kommunicera på engelska får man väl försöka lösa det genom handgester eller med en kompis som är halvspanjor vilket min kompanjon var i detta fall.

Men nog om det, antar att matchen är det intressanta. Min polare fick feber och mådde skit under matchdagen så vi tog taxi till arenan och det jag märkte av direkt var att det inte riktigt var samma uppladdning som innan matchen mot Barca och jag tror avsparkstiden är det som påverkade. Inte lika mycket krökande, lite fler familjer och det faktum att det var ljust ute gjorde en del. Men lite hets blev det, gick några ensamma stackare i vita tröjor förbi en av samlingsplatserna utanför Calderon och då haglade det föremål mot de personerna samt ex antal svordomar och några som gick fram och ville slåss.

Annars tycker jag inte stämningen utanför var så mycket att ta med just denna eftermiddag, men allt skulle ändras till matchstart.

När spelarna kommer ut för att värma upp är Real först ut och de börjar jogga igång på bortre långsidan för mig, dvs mot långsidan utan tak (jag satt ganska centralt på långsidan med tak). Då ser man att en del personer, eller ganska många börjar röra sig neråt mot räcket för att uttrycka exakt vad dom tycker och tänker om dom spelarna samt några som skulle fota såklart. Sen höll det väl på sådär fram till matchstart då det riktiga helvetet bröt loss.

Matchen börjar ju på sämsta tänkbara sätt när Benzema från min och allas vinkel var i solklar offside, för att sedan bli rånade på en solklar straff. Alla var i upprorsstämning och jag kan svära på att de svordomar som min granne kläckte ur sig är saker jag aldrig hört förr om vissas mödrar etc etc.

Helt galen hets mot Reals spelare varje gång någon blev tacklad, eller tacklade för den delen och om man inte redan rycktes med i hatet så kan jag garantera att några minuter in i matchen så stod man själv och svor åt allt och alla.

Sen kommer det ett inkast, Arda snurrar upp några spelare, släpper till Koke som trycker in kvitteringen och den ljudvåg som slog till var av sällan skådat slag. Den eufori och glädje smittade av sig på plan och de rödvita bara trummade på!

Precis innan paus så laddar Gabi för skott, min granne hinner kläcka ur sig något i stil med "puta madre" för att hundradelar senare få ett likadant om inte större vrål slå mot oss än vid kvitteringsmålet. Alla var nöjda i halvtid, gick till kiosken och köpte lite "pipas" och cola.

Kommer inte ihåg så mycket av andra halvlek fram till dess att Burgos ville sänka domaren, ser att fjärdedomaren kommunicerar något till sin kompanjon på plan och när han pekar på Burgos och upp på läktaren, "Oj oj oj!" säger jag bara! Ni har sett videon, men på plats, det var tusen gånger "roligare" då hetsen från läktaren var helt fantastisk!

TIll slut kommer tråkigt nog 2-2 målet och ingen annan än ärkeäcklet fick sätta dit den, otroligt tråkigt på en annars fläckfri upplevelse på arenan. Älskade nästan varenda sekund, från det att man klev in på arenan och inser att detta är en riktig fotbollsarena och inte något äckligt nybygge som ploppar upp titt som tätt, det ska vara sprucken betong, lukten av gamla pissoarer samt plaststolar som egentligen är riktigt snuskiga.

Blir garanterat en resa till Madrid igen, kanske inte snart men förhoppningsvis inom en inte allt för avlägsen framtid.

Ber om ursäkt om det är saker som verkar diffusa eller eventuella stavfel osv, försökte skriva direkt från minnet utan att ändra saker så jag kan ju såklart ha uppfattat saker fel men detta var såklart från min synvinkel.

//Golvmopp
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-03-03 22:05
Sportuga: hellt rätt :)
Atlético zoran
2014-03-03 18:29
¡El Mono. Idolo!
Atlético Sportuga (Portugal-Red)
2014-03-03 16:23
Ramos ska ha "erkänt"
Atlético Sk018
2014-03-03 15:36
@Alexander Ingen fara alls, mest jobbigt att det tar slut då det är så intressant ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2014-03-03 15:28
Det blev något fel med uppladdningen. Ni får ursäkta men det saknas bara typ 30 sekunder.. Jag ska se till att det inte händer igen!
Atlético Kakan_Atletico
2014-03-03 11:22
EDIT: Dubbelpost.
Atlético Kakan_Atletico
2014-03-03 11:22
@Sk018:

Likadant för mig. Slutar tvärt.
Atlético Sk018
2014-03-03 11:15
Har varit väldigt sen på att njuta av podcasten denna gång. Men bara jag eller är avbryts den tidigt på 78e minuten?
Atlético el niño para siempre!
2014-03-03 10:47
Haha kung är han. Men han tog sitt block och gick ner för en stege som går direkt till omklädningsrummet haha. Vill bara hylla Gabi en gång till. Vilken jävla hjälte. Tycker det var så jävla fint att se våra Canteranos göra båda målen, stolthet! den sista var inte så lyckad tyvärr...
2014-03-03 10:35
@Antonio López:

hahaha ja det var underbart att se, han satte sig ju på bänken å andra sidan vem skulle våga flytta på han därifrån till läktaren ;)
Atlético Antonio López
2014-03-03 09:33
Japp, förståeligt. Domaren såg vad han gjorde mot de i sitt eget lag, vem vet vad han hade gjort med honom haha. Spelade han och Cholo ihop? Man har ju sett att de har en speciell relation. Edit: Några källor påstår att han bled förvisad till läktaren men vad jag såg så gick han och satte sig på bänken? Någon som vet?
Atlético Chewie
2014-03-03 09:15
Håller med dig Antonio, han fick stanna på bänken också va? Såg inte om han blev avvisad eller inte.
Atlético Antonio López
2014-03-03 08:59
Man of the match igår var definitivt Mono Burgos. Vilket hjärta, såg ut som en scen från king kong där 20 flyg anfaller och han kastar bort dem som flugor.
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2014-03-02 21:27
Nyser Pepe sig själv till marken??
2014-03-02 21:25
@Lion24:

ATL... inte ATHL.
Atlético Conserva el Calderón!
2014-03-02 21:01
Athlético? Fu*k off.
Atlético Kakan_Atletico
2014-03-02 20:42
Vi borde haft det idag, så jäkla trist att vi i princip alltid ska göra dessa förbannade misstag som leder till ett mål i baken. Och att Ronaldos skott dessutom tar på Koke så att den går in. Ännu mer irriterande. Hade ju gått mitt på Curre annars.

Men Costa.. Måste sätta minst ett idag. Ibland lite för målkåt också. Vill inte se några divafasoner nu Costa!!
Barcelona Lion24
2014-03-02 20:40
Kära Atlético fans. Bry er inte om ''Andreas (Culé)''. Han är ingen culé, skapade kontot för några dagar sen och vill skämma ut oss. ''Ronaldo skulle ha straff för hands''. Ska spelaren ta en stenhård boll rakt in i ansiktet? Hoppas du ''Andreas'' hade gjort det. Hur som helst. Bra match av er idag. Ni spelade faktiskt ut Real i långa stunder. Athlético spelar på ett sätt som gör att jag får lust o hoppa in i TV:n i hopp om att teleportera mig till arenan och spela. Men jag kom in för att fråga en grej. Helt allvarligt, vad tror ni Simeone ser i Cristian Rodriguez? Varje gång jag ser han spela så förstår jag inte hur kan spela på en sån hög nivå i ett sånt bra lag. Är det samma sak för er eller så ''lyckas'' jag bara titta på de matcher han är dålig i? PS. En riktig GROV tabbe som jag gjorde när jag skrev AtHlético. Mitt fel, Atlético ska det vara!
Atlético zoran
2014-03-02 20:18
@Sportuga (Portugal-Red):

Det handlar inte om det. Det handlar om att de inte klarar av tempot och intensiteten. Precis som vi såg i Copa del Rey, precis som vi såg i Pamplona. Atlético skulle bli överkörda. Det gäller även att välja rätt med sina byten. Det här hade inte kommit på tal om Diego Costa hade gjort mål på sina chanser eller om han exempelvis hade passat Koke som hade öppet mål i slutet.
2014-03-02 20:05
Zoran / orkar man inte springa 20 minuter ska man inte ens sitta på bänken....
2014-03-02 20:00
Att diskutera domarinsatser med ett Barcafan är som att.... *fyll i valfri mening här.

;)
Atlético zoran
2014-03-02 20:00
@erkano:

Ingen spelare på bänken skulle klara av intensiteten som båda lagen spelade i. Diego hade blivit överkörd och Villa har startat en match den senaste månaden. Om någon av de hade kommit in och skadat sig hade du antagligen snackat om hur Simeone inte skulle kastat in de.
Barcelona erkano
2014-03-02 19:59
Edit ; menade Atletic Bilbao och inte Sevilla !
Barcelona erkano
2014-03-02 19:58
Våra tuffaste matcher som återstår är Borta mot Sevilla , Valencia och sista matchen mot Barcelona . Resterande matcher MÅSTE vi ta full pott. Annars är guldet åt helvete !
Annons: